Egészségügyi szolgáltatóinkban rejlő turisztikai lehetőségek Dr. Ruszinkó Ádám előadása a „KILÁBALUNK” egészségügyi vezetői konferencián Zell am See, 2009.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
Advertisements

Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.
Hogyan tovább egészségturizmus? Tények és vágyak a régióban
QUO VADIS TURIZMUS? MSZP kormányzati ígéretei •Dr. Kiss Elemér Kancellária miniszter: „reálértékén megőrizzük a turisztikai támogatásokat…” május.
HAJDÚSZOBOSZLÓ ⁄ Hajdúszoboszló Közép-Európában, Magyarország keleti részén található. Európa híres pusztája, a Hortobágy és a mozgalmas nagyváros, Debrecen.
Környezetvédelmi ipar és hulladékgazdálkodás Magyarországon
A klaszterek mint az egészségturizmus hálózati lehetőségei
Pannon Helyi Termék Klaszter. A Pannon Helyi Termék Klasztert október 3-án hozta létre 13, a Nyugat-Dunántúli Régióban működő szervezet, közel egy.
A fesztiválok turisztikai jelentősége Magyar Fesztivál Szövetség Évadzáró Konferenciája november Százhalombatta.
Klaszterizáció A klaszter fogalma:
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
ÉMOP 1.Prioritás Versenyképes helyi gazdaság megteremtése A turisztikai pályázatok gazdaságélénkítő hatása az Észak-Magyarországi régióban.
„Gyógyító Régiók” A MÁTRAI GYÓGYINTÉZET Munkacsoportja Vezető: Dr. Urbán László A MÁTRAI GYÓGYINTÉZET Munkacsoportja Vezető: Dr. Urbán László.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
Budapest, 2008 Február 22. Helyi Vidékfejlesztési Stratégia – Hajt-A Csapat csoport Ad hoc térségi státuszjelentés A dokumentumban szereplő összes szellemi.
Hálózatépítés –Turisztikai klaszterek
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
A nemzetközi üzleti élet etikája
Balogh Károly elnök Mór, november 10.. Turizmus Desztináció Menedzsment Professzionalizmus Partnerség Kooperáció Konszenzuskeresés Kontroll Innováció.
Marketing szemléletű magyar egészségturizmus Előadás Nemzetközi balneológiai konferencia Szeged 2005 április 1-2. Dr. Rubovszky András elnök Magyar Egészségturizmus.
Dél-Alföldi Termál Klaszter
A TURISZTIKAI TERMÉK FELÉPÍTÉSE ÉS MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ A BRIT PIACON.
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
1 Előzmények Látványos fejlődések, de hiányzott egy átfogó stratégia Cél: Korunk kihívásainak megfelelő hosszú távú iránymutatás Illeszkedés a fölé- és.
„G A Z D A S Á G P O L I T I K A” SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR ELŐADÁS SOROZAT 10 x 10 makrogazdasági trendek Szeged, február.
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A GYÓGYTURIZMUS HELYZETE MAGYARORSZÁGON, FEJLESZTÉSI LEHETŐSÉGEI (THE POSITION OF MEDICAL TOURISM IN HUNGARY AND ITS DEVELOPMENT OPPORTUNITIES) Készítette:
Az EU kohéziós politikájának 20 éve ( ) Dr. Nagy Henrietta egyetemi adjunktus SZIE GTK RGVI.
B ÉRES G YÖRGY Gazdasági főigazgató Az egészségügy háttérszolgáltatásának és egyéb népgazdasági ágazatoknak a kapcsolata március 31.
Az Ulmi Folyamat és az európai Duna-stratégia
Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése
Egészségturizmus fogalma
1 Magyarország 2020 perspektívájában Dr. Vértes András elnök GKI Gazdaságkutató Zrt november 29.
Veresegyház Veresegyház fő fejlesztési irányai és céljai meghatározására, alapos információgyűjtést, és széleskörű tájékozódást követően került sor. Az.
Az élelmiszerkutatás fő irányai: Jövőkép 2020-ig
es RAT tervezés koncepciója Gila Gyöngyi Tervezési igazgató-helyettes.
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
A magyar tőkepiac A tőkepiacok szerepe a piacgazdaságban és a magyarországi tendenciák május 3. Jaksity György.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
Kis- és középvállalkozások versenyképességének támogatása,klaszter együttműködéseken keresztül Bihor-, Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyékben.
Elérhetőségek: 7621 Pécs, Mária u. 3 06/ pannontermal.hu Dél-Dunántúli Gyógy-és Termálfürdők Egyesülete.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
Nemzetközi Rehabilitációs Központ
Vonzástényezők vizsgálata két fürdőváros példáján
A Magyar Turizmus Zrt. egészségturisztikai marketing tevékenysége Dr
A gyógy- és wellness szállodák működtetésének tapasztalatairól Dr. Niklai Ákos, a Magyar Szállodaszövetség elnökének előadása a „Termálvíz alapú nemzeti.
Magyar Nemzeti Kereskedőház
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Azért egészségturizmus, mert:  Dinamikus fejlődés,  Rohanó életmód,  Célcsoport bővülés,  Pozitív gazdasági hatások,  2000.,  2003.,  ,
Magyar Tudományos Akadémia Regionális Kutatások Központja Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet Új fejlesztési övezet: Közép-Európa Az autóipar telephelyválasztásának.
Az Országos egészségturizmus fejlesztési stratégia gyakorlati alkalmazása Mosonmagyaróvár példáján bemutatva Printz-Markó Erzsébet NYME-AK, Turizmus Intézet,
KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium
„A fürdő és a marketing kapcsolata”. Amire a válaszkeresés irányul:  Hogyan lehet túlélni és kiemelkedni az egészségturizmust jellemző erős versenyben?
Mitől innovatív egy vállalkozás?
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
A gyógyturizmus Általános tudnivalók.
Budapest Premium Medical Port Klaszter
Master of Art Spa Management
Megjelentek az infokommunikációs pályázatok
Egészségügyi szolgáltatóinkban rejlő turisztikai lehetőségek
A határtérség.
Előadás másolata:

Egészségügyi szolgáltatóinkban rejlő turisztikai lehetőségek Dr. Ruszinkó Ádám előadása a „KILÁBALUNK” egészségügyi vezetői konferencián Zell am See, 2009 április 22.

Vázlat  Jövőkép: Termál-Egészségipar  Az egészségturizmus helyzete hazánkban  Az egészségügy és a turizmus kapcsolata  Egészségügyi turizmus – új iparág alakul?

Termál-Egészségipar

Kiindulási pont: lehetőségeink  Az Új Magyarország Fejlesztési Tervben hazánknak lehetősége nyílik olyan komplex programok megvalósítására, melyek kiváló adottságainkon alapulnak, az általuk létrehozott termékekre, illetve szolgáltatásokra van kereslet, és így Magyarország versenyképességét nagyban javítják a as ciklus végére.  Amink van: termőföld, szürkeállomány, TERMÁLVÍZ  GLOBALIZÁCIÓ – termelés jórészt eltűnik, szolgáltatás marad!

Vízió Magyarország 20 év múlva Európa No.1  Termál és gyógyvízre épülő egészségturisztikai desztinációja illetve  Egészségipari országa legyen! … ehhez egy termálvízhez kapcsolótó termékportfóliót kell kialakítanunk, beleértve a turizmust, a wellness szolgáltatásokat és az erre vertikálisan ráépülő sokféle ipari termék-előállítást, fejlesztést és kutatást.

Ország misszió 20 évre Azonosulva az Európai Unió azon alapvető célkitűzésével, hogy javuljon az emberek életminősége, olyan szolgáltatásokat nyújtunk, berendezéseket és technológiákat állítunk elő, amivel az emberi élet hosszabbá és kellemesebbé tehető, mindezt úgy tesszük, hogy a technológiánk a legjobb a világban, a legtöbb innovációval rendelkezünk ezen a területen, melynek gerincét a komplex termálvíz- hasznosítás és az egészségipar jelenti.

Célok  A magyar gazdaság egyediségének megtalálása, a különleges arculat kialakítása, megerősítése (USP),  Hazánk tartós versenyképességének javítása. A termálvízkincs nem vihető el, és ilyen mennyiségben és minőségben (gyógyhatás) nem található meg másutt.  A kérdés tehát az, hogy egy nagyobb „mindenes” területen akarunk kishalak lenni, vagy mi leszünk a „nagyhal a termálvízben”.

Vezérhajók 1. Geotermikus energia hasznosítása – főként fűtésre 2. Egészségturizmus 3. Biomezőgazdaság, növényházi kertészet (fóliasátrak, üvegházak) 4. Palackozott ásványvizek – nemzetközileg ismert márkák (pl. Szentkirályi – Figo) 5. Egészségipar – Gyógyszeripar (mozgásszervi gyógyszerek) – Orvosi műszerek – Termálvízkivonatok (gyógyászati és szépség-készítmények) – Gyógynövénytermesztés

Háttériparágak 6. Informatika – Egészségügyi informatika – Egészségturisztikai informatika (gyógyfürdők, szállodák) – Információs rendszerek orvosoknak – E-kereskedelem 7. Építőipar 8. Oktatás 9. K + F – Balneológiai kutatás – evidence-based medicine – Gyógyszerkutatás – Orvosi műszerek fejlesztése – Munkaerő-piaci kutatás (munkaerő-piac igényei, hogyan alakítsuk ehhez az oktatási rendszert?)

Az egészségturizmus helyzete és fejlesztési stratégiája

Az egészség- turizmus fejlesztési stratégiája • Kutatás, statisztikák • Kínálatunk és turisztikai termékfejlesztés • Infrastruktúra • Marketing • HRM, oktatás • Szabályozási kérdések

Egészség- turizmusunk jelenlegi kínálata • 73 gyógyfürdő, 5 gyógybarlang, 5 helyen gyógyiszap, 1 mofetta • Gyorsan növekvő számú gyógy- és wellness szállodák: Gyógy- szálló szobák n. d. férőhelyek Wellness szállodák szobák n. d. férőhelyek

Termékfejlesztés • Termálfürdőink valamint gyógy- és wellness szállodáink a főszereplők • EU-s támogatások - gyógyfürdőkre: max. 50% - szállodákra: 30-40% • Régiókon belüli együttműködés • Termálklasztereken belüli és cégek közötti együttműködés

Infrastruktúra fejlesztése • Repülőterek, • Autópályák, • Parkolók, • Hulladékgazdálkodás, • Fürdővárosok képének javítása • Turisztikai információs rendszer

Marketing • Egészségturizmusban működő vállalkozások (fürdők, gyógy- és wellness szállodák) saját marketing részlegei • Magyar Turizmus Zrt. ( • Magyar Fürdőszövetség (Marketing Szakbizottság) • Magyar Egészségturizmus Marketing Egyesület ( • Magyar Wellness Társaság

Human erőforrás, oktatás-képzés • Szakmai képzés: balneológia-fizioterápia, masszőr, wellness-manager, uszoda- technológia és fürdőmenedzsment, marketing, „front office” • Nyelvi és kommunikációs képzések • Szolgáltatói viselkedés tréningek • EU-s támogatások elérhetők!

Szabályozási kérdések • Megbízható, pontos statisztikák • A balneoterápiás kezelések kiszámítható és kedvező OEP- támogatása • (Egészség)turisztikai Desztinációs Menedzsment szervezetek avagy gyógyhelyi igazgatóságok („Kurdirektion”)

Az egészségügy és a turizmus kapcsolata

Kapcsolat az egészségüggyel I. Jogszabályok:  Termálvíz  Ásványvíz  Gyógyvíz  Gyógytényezők  Gyógyfürdő  Gyógyszálló  Wellness szálló

Kapcsolat az egészségüggyel II. Szolgáltatók:  Gyógyfürdő  Gyógyszálló  Gyógybarlang  Gyógyhely  Mofetta  Szanatórium  Orvosi rehabilitáció

Kapcsolat az egészségüggyel III. Finanszírozás:  OEP  Magán egészségpénztárak

Kapcsolat az egészségüggyel IV. Humán erőforrás:  Orvosok  Természetgyógyászok  Gyógytornászok  Masszőrök  Dietetikusok

Az egészségügyi turizmus – új iparág születik?

Az egészségügyi turizmus motivációi 1. Jó minőségű ellátás (az otthoninál) kedvezőbb áron, 2. Azonnali hozzáférés várólista nélkül, és 3. Innovatív kezelések, melyek lehet, hogy otthon nem elérhetőek

Jó üzlet? Nemzetközi adatok:  2004-ben 40 Mrd $-os piac 2012-re 100 Mrd-ra nő  Nagy küldőterületek – ma: Észak-Amerika, Nyugat-Európa, – a jövőben: Közel-Kelet, Oroszország,  Legsikeresebb desztinációk: India, Brazília, Panama, Costa Rica, Malajzia, Thaiföld, Szingapúr, Bulgária, Horvátország, Lengyelország, Magyarország, Törökország

Alakuló stratégia Mitől leszünk mi jobbak, különlegesebbek?  Nagy nevű orvosok (Hangody – térd mozaik plasztika, VPP – gerinc, Papp Lajos – szív,  Nagy nevű intézmények (Pető Intézet, SOTE, DOTE, SZOTE, POTE)  Óriási rutin és nemzetközi ismertség a természetes gyógytényezők alkalmazása terén (balneológia),  Magyar találmányok (Avemar, Béres csepp, Taxalbin, deutériummentes víz, stb.  Oktatás

Hazai szereplők  Fogorvosi praxisok,  Plasztikai sebészek,  Szemészet, szemsebészet,  Meddőségi kezelés (IVF),  Anti-ageing, A közeljövőben a kör bővülhet az alábbi szakmákkal: – ortopédsebészet – szívsebészet, – transzplantáció, – urológia, nőgyógyászat, – gyermek-szájsebészet – jól fölszerelt magánkórházak és bizonyos esetekben a közkórházak VIP-kórtermei.

Az magyar egészségügyi turizmus sikerének titka: Párhuzamba kell állítani az egészségügyi és a turisztikai szakmák érdekeit!

Köszönöm a figyelmet!