Napi gazdaság konferencia az egészségügy finanszírozásáról

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Országos Egészségbiztosítási Pénztár
Advertisements

ÚMFT Gazdaságfejlesztési programok sajtóbeszélgetés július 9., Budapest Burány Sándor, államtitkár Kocsis Magdolna, IH vezető GfP sajtóbeszélgetés.
A kiemelt projekt tapasztalatainak hasznosítása „Tett - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 16. Siófok Lénárd Krisztina.
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Kormányszóvivői tájékoztató A vizitdíj szabályok felülvizsgálata.
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
Áttekintés a gyógyászati segédeszközök költségvetési helyzetéről Dr. Cserháti Péter Egészségpolitikáért felelős helyettes államtitkár FORGALMAZÓK AZ EGÉSZSÉGÉRT.
BIZTONSÁG ÉS PARTNERSÉG Lépésváltás az egészségügy korszerűsítésében.
közös finanszírozás vagy ellátásszervezés
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
TÁMOP „Megváltozott munkaképességű emberek rehabilitációjának és foglalkoztatásának segítése” c. kiemelt projekt dél-dunántúli regionális alprojektjének.
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató
a Nyugat-dunántúli Operatív Program
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A járóbeteg szakellátás helyzete, mutatói, kihagyott lehetőségek, rendelkezésre álló lehetőségek Az egy napos sebészet fejlesztési koncepciója Dr. Székely.
A z LHH program aktuális kérdései Kullmann Ádám, LHH Fejlesztési Programiroda Szentendre, május 27.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Egészségügy átalakítás előtt Nógrádi Tóth Erzsébet egészségügyi szerkesztő Világgazdaság Konszenzus az egészségügyért II. konferencia szeptember.
Pest Megye járó- és fekvőbeteg ellátásának komplex rendszere Sinkovicz László elnök, KM RET.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
A Magyar Köztársaság kormánya. Egyes egészségügyi tárgyú kormányrendeletek módosításról.
Az egyes egészségügyi tárgyú törvények módosításáról.
Az OEP regionalizációja
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Sajtótájékoztató december 4.
Gazdaságfejlesztési Operatív Program
A számok nem hazudnak - kormányzati kommunikáció vs. OEP- adatok 2009-ben Mottó: „A féligazság nem az igazság fele….” (Konrád György) EGVE Konferencia,
Merre, hogyan tovább budapesti egészségügyi ellátás?
Az egészségügyben, gazdasági – műszaki területen dolgozók foglalkoztatási adatainak felmérése Készítette az Egészségügyi Gazdasági Vezetők Egyesülete.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
Humán közszolgáltatások fejlesztése prioritás Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja
Országos Egészségbiztosítási Pénztár Addiktológiai ellátás az egészségügyi reformfolyamat tükrében Tájékoztató a Kábítószerügyi Eseti Bizottság számára.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
A kiváltás stratégia Emberi Erőforrások Minisztériuma
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
KI FIZET A VÉGÉN ? Dr. Csiba Gábor elnök Stratégiai Szövetség a Magyar Kórházakért Budapest, november 10.
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Egynapos sebészet a finanszírozás tükrében
Családtámogató ellátások
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Az OSzMK tevékenysége különös tekintettel a fogorvosi ellátásra Dr. Brunner Péter főigazgató Országos Szakfelügyeleti Módszertani Központ Budapest,
85,2 milliárd forint uniós forrás az egészségügy fejlesztésére („Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban”)
Kormányszóvivői tájékoztató A KORMÁNY NOVEMBER HAVI NYUGDÍJINTÉZKEDÉSEI szeptember 22.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Az egészségügyi intézményrendszert érintő jogszabályi változások főbb következményei. Kapacitások és finanszírozás változásai dr. Koós Tamás Budapest,
Az elvárt béremelés végrehajtása esetén igénybe vehető adókedvezmény.
Önkormányzati Egészségügyi Holding Zrt. Lehetünk-e ártatlanok ?
Tájékoztató az Ifjúsági Foglalkoztatási Kezdeményezés (Youth Employment Initiative - YEI) végrehajtásáról Jogszabályi háttér 1304/2014 EU Rendelet IV.
A minőségi és hatékony gyógyszerrendelés ösztönzéséről szóló kormányrendelet (B-súly rendelet) módosításának aktualitásai Komáromi Tamás (Healthware.
Kórházi konszolidációra fordítható pályázati források lehetséges keretrendszere Budapest, november.
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
Bértámogatások és béremelések hatása a SZSZBMK gazdálkodására
Kórházátalakítási pályázat
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
a logger-használat kérdései
Előadás másolata:

Napi gazdaság konferencia az egészségügy finanszírozásáról Válaszok válságos problémákra Dr. Székely Tamás

Az egészségügyi ellátó rendszer helyzete A gazdasági válság Magyarországra nehezedő hatása érinti az összes ágazatot, így az egészségügyet is. A rendelkezésre álló források szűkülnek, ami a járulékbevételek elmaradásának tulajdonítható. Az első tíz hónapban 103 milliárd forinttal kevesebb járulékbevétel folyt be az időarányosan várhatónál. július 1-től bevezetett 3%-os munkáltatói egészségbiztosítási járulékcsökkentésre /minimálbér duplájáig Gazdaság lassulása, foglalkoztatás csökkenés

Az E Alap helyzete

2009 évi költségvetés tervezése

E Alap havi egyenlegének alakulása

Az E. Alap költségvetésének betartására tett intézkedések. Az E. Alap 2009. évi költségvetésének alakulása A tervezettől lényegesen kedvezőtlenebb egyenleg alapvetően a járulékbevételek elmaradásának tulajdonítható Kormányzati intézkedések: Zárolások: Gyógyító-megelőző ellátások, 13,5 Mrd forint Gyógyszerügy, 16,5 Mrd forint gyógyászati segédeszköz rendszer felülvizsgálata

Gyógyító-megelőző ellátások kiadásainak alakulása

Teljesítmények alakulása az aktív fekvőbeteg szakellátásban (súlyszám) 8

Kifizetések fekvőbeteg szakellátásban

Kifizetések a járóbeteg szakellátásban 2008-2009

Kifizetés a krónikus ellátásban

A teljesítmény volumen korlát megszüntetése 2009. március 18-án - 58/2009. (III. 18.) Korm. rendelet - megszűnt a teljesítmény volumen korlát (TVK) intézménye. Ezáltal olyan finanszírozási technika kerül bevezetésre, amelyben minden ellátott és jelentett teljesítmény után jár finanszírozás - EMAFT Az előre meghatározott alapdíjjal finanszírozott szolgáltatók teljesítménykiértesítése megtörtént. A teljesítmények nem várt mértékben megugrottak

Kifizetések összesen 2008-2009

Kifizetés a krónikus ellátásban

Megállapodás a szakellátási szövetségekkel - finanszírozási átalakítások Megállapodás eredménye, amely a Kórházszövetség, az Egyetemi Klinikák Szövetsége, az Egészségügyi Gazdasági Vezetők Egyesülete, a Medicina 2000 Poliklinikai és Járóbeteg Szakellátási Szövetség, a Stratégiai Szövetség a Magyar Kórházakért a Magyar Kormány között jött létre. 1. Teljesítményvolumen visszaállítása 2. Többletforrás biztosítása 3 havi finanszírozási csúszás 2 hónapra történő csökkentése

1. a teljesítményvolumen finanszírozási rendszere 2009 1. a teljesítményvolumen finanszírozási rendszere 2009. november 1-jével ismételten bevezetésre kerül 232/2009. (X.16.) Korm. rendelet a 43/1999. (III.3.) Korm.rendelet módosításáról

2010. évre vonatkozó TVK keretek 2009. november és 2010. szeptember közötti teljesítési időszakra Járóbeteg-szakellátás – ideértve a CT-MRI vizsgálatokat is – 63 158 333 333 pontszám Aktív fekvőbeteg-szakellátás 1 833 337 súlyszám

Október: 4,5 milliárd forint December: 6 milliárd forint 2. Többletforrások Október: 4,5 milliárd forint December: 6 milliárd forint az aktív fekvő és a járó kassza közötti elosztás az egyes előirányzatok közötti arányban történik 2010. januárjában a 2009. novemberében teljesített teljesítmények kifizetésre kerülnek

Források elosztása: járóbeteg szakellátás Az elosztás a júliusi teljesítményekből az EMAFT tartomány alapján a következő szakellátói kör preferálásával: önálló járóbeteg intézmények, amelyek minimálisan az alapszakmákkal és képalkotó diagnosztikával rendelkeznek, és a laboratóriumi ellátásokat saját maguk, vagy közreműködő igénybevételével végzik rendelkezésre állási idejük szakmánkénti 20 óra/ hétnél nagyobb, illetve az aktív fekvőbeteg ellátást nem végző, de krónikus fekvőbeteg és járóbeteg szakellátást végző szolgáltatók köre, amennyiben a fenti feltételeknek is megfelelnek //a Kórházszövetség javaslatára

2010. évben 3. a korábbi megállapodásnak megfelelően megtörténik az átállás a 3 hónapos csúszásról a 2 havi csúszással történő elszámolásra

Feladat: A struktúra módosítása

EFTV végrehajtása OEP felülvizsgál, javaslatot készít A kihasználtság megállapításának alapja, hogy egy szervezeti egység kihasználtsága miként viszonyul az adott ellátási forma és szakma országos átlagához Jó döntés az adott terület és a helyi körülmények ismeretében hozható csak, aminek a RET és a regionális ÁNTSZ-ek vannak birtokában, nem az OEP. Ezért a javaslat nem kötelező érvényű! Azt a RET és az ÁNTSZ is felülbírálhatja Az OEP segít, rendelkezésre bocsátja a szükséges információkat, de RET véleményez és az ÁNTSZ dönt (pl. tartós kihasználatlanság megállapítása jogszabály szerint

Kihasználatlan kapacitások Most először érvényesül az a lehetőség/törvényi kötelezettség, amely rávilágít a kihasználatlan kapacitásokra A szolgáltatóknak lehetősége nyílik arra, hogy megfelelő kontroll mellett (RET, ÁNTSZ) a kapacitásaikat az igényekhez alakítsák; ez néhány szolgáltatónál jelentős szerkezeti átalakítást eredményez;

Az OEP által rendelkezésre bocsátott adatok Kapacitás kihasználtság elemzés szervezeti egység szinten Egy szolgáltatónál több azonos szakmájú szervezeti egység esetében az adatok összevonhatóak, de az eredményben nincsen eltérés Kiindulási alap az elszámolt teljesítmény (jelentés) Kapacitás elemzés regionális szinten 10 ezer lakosra jutó kapacitások szakmánkénti regionális összehasonlítása Régiók közötti igénybevételek Kiegészítő adatok Eftv. 4/A. §-ban meghatározott szempontok figyelembevételéhez szükséges információk 24

Kapacitás felosztás módosításának szempontjai A kihasználtsági táblák 2008.-2009. finanszírozási időszakok adatai alapján készültek Járó kihasználtság elemzés (az OEP által használt szakmakódok szerinti csoportosításban Fekvő kihasználtsági elemzés (szervezeti egységenként A kihasználtsági elemzés nem vette figyelembe a szünetelő kapacitásokat A kapacitás módosításnak nincs TVK vonzata! elválik egymástól a kapacitás mennyisége és az ellátandó feladat, a szolgáltatóknak lehetőségük van arra, hogy ellátandó feladataikat kevesebb kapacitással hajtsák végre TVK változás csak feladat (pl.: ellátási terület) változással együtt

Éves felülvizsgálat és újraosztás Fekvőbeteg-szakellátásban az ÁNTSZ döntése nem érintheti a súlyponti kórházak és speciális intézetek garantált kapacitásait, az adott régióban szakmacsoportonként lekötött összkapacitás mennyiséget (kivéve: ha tartós kihasználatlanság miatt RET kérelemre ellátási érdekből az ÁNTSZ más szolgáltatónak adta) Kapacitás eltérítés mértéke: Járóbeteg-szakellátásban a tv. 3. sz. mellékletében kihirdetett kapacitáson felül max. +5%-kal több kapacitásról rendelkezhet. Pozitív eltérítést olyan szolgáltatók esetében lehet alkalmazni, amelyek 10 ezer lakosra jutó kapacitása - az adott évet megelőző finanszírozási év adatai alapján - az országos átlagnál alacsonyabb volt. 26

Gyógyszerkiadások 2009 286,2,- 274,4

Gyógyszer támogatás 2009. második negyedévében 16,5 Mrd Ft került zárolásra a gyógyszer finanszírozásból, mely szakmai alapon, bizonyos terápiás területeken célzottan történt, így nagyobb társadalmi ellenállás nélkül sikerült azt megvalósítani a százalékos támogatások változását (85%-os kulcs 80%-ra) az árcsökkentések kompenzálták, 2007: 959 termék átlagosan 23% 2008: 786 termék átlagosan 14% 2009: 641 termék 7,5%-kal csökkent

Gyógyászati segédeszközök (GYSE) ártámogatási rendszerének komplex felülvizsgálata A felülvizsgálat kiterjedt a támogatott technológiák körére, az alkalmazott támogatási kulcsokra, az alkalmazott támogatási technikákra, az ártámogatással kiszolgált gyógyászati segédeszközök forgalmazási szabályaira, az ellenőrzés módjára, a kérelmekkel kapcsolatos eljárásrendre, a javítási díjak elszámolására, a kölcsönzési rendszerre. Egyrészt a kassza megtartását célozta, másrészt az egyenlőbb hozzáférést biztosítását

GYSE kiadások 39,2-35,3

Hatások egyes kiemelt csoportokban Optikai eszközök (kb 180.000 fő): kikerült 6 dioptria alatti lencsék, betegteher növekedés legfeljebb 2200 forint Inkontinencia eszközök (kb. 160.000 fő): térítési díjak nominálisan csökkentek (átlag 180 forinttal), nadrágpelenka használóknál nőtt (átlagosan 216 forinttal) Kötszerek (kb. 88.000 fő):betegterhek csökkentek, darabszám ésszerűsítés Ortopéd cipők (kb. 39.000 fő) 2 700 forint éves tehernövekedés Hallásjavító eszközök (kb.26.000 fő): hosszú távon egyensúlyi állapot Sztómaterápiás eszközök (13.000 fő, 2.000 ideiglenes): 100%-os tám.kulcs 98%-ra, 3havi rendelhető darabszám 180 db-ról 120 vagy 140 db-ra csökkent, ez átlagosan havi 350-400 ft betegteher növekedéshez vezet,

Fejlesztések

Az eddigi eredmények (2007/08) – TIOP

Az eddigi eredmények (2007/08) – KMOP

A járóbeteg-ellátás infrastrukturális fejlesztése 1/a A járóbeteg-ellátás infrastrukturális fejlesztése 1/a. (a TIOP forrásai) A kistérségi járóbeteg-szakellátó központok kialakítását, fejlesztését támogató 25 milliárd forintos TIOP 2.1.2 kiírásnak köszönhetően 16 nyertes önkormányzat alakíthat ki új kistérségi járóbeteg-szakellátó központokat. A most felépülő 16 járóbeteg központból 11 leghátrányosabb helyzetű kistérségben lesz. Az eddigiekben támogatott fejlesztések helyszínei: Sarkad, Tokaj, Jánoshalma, Mezőcsát, Kiskunmajsa, Szécsény, Velence, Ibrány, Pannonhalma, Csurgó, Cigánd, Gönc, Rétság, Sellye, Tab, Ercsi. Az aktív kórházi ellátásokat kiváltó járóbeteg szolgáltatások fejlesztését célzó 6,4 milliárd forintos TIOP 2.1.3 pályázatnak köszönhetően 7 kórház járóbeteg-szakellátása fejlődhet Siklóson, Sárváron, Kapuváron, Szikszón, Pásztón, Móron. A megvalósítás megkezdődött. Számos önkormányzat jelezte, hogy a jóváhagyott kalkulációnál magasabb összegekre érkeznek a közbeszerzési kivitelezési ajánlatok. Az árfolyamveszteség feltételek melletti kompenzálására a Kormány határozatot hozott a 2009-2010 évi árfolyamtartalékra elkülönített keretek felhasználásával. Az érintett önkormányzatoknál a helyzetfelmérést a Közreműködő Szervezet elvégezte. Mindkét pályázat esetében a maradványösszegek újbóli, 2008. szeptember 15-i meghirdetésével a nem nyertes pályázók új lehetőséget kaptak a fejlesztési programjuk megvalósítására. 9 további pályázat érkezett be a 2009. január 15-i határidőre. A kistérségi járóbeteg szakellátó központok kialakítására és fejlesztésére megjelent második körös TIOP 2.1.2. pályázat eredményhirdetésére 2009. júniusában került sor, 4 szerződést megkötöttek a felek, 3 szeptember első felében várható.

A járóbeteg-ellátás infrastrukturális fejlesztése 1/b A járóbeteg-ellátás infrastrukturális fejlesztése 1/b. (a TIOP forrásai) Az aktív ellátásokat kiváltó járóbeteg szakellátás fejlesztése (TIOP 2.1.3 kódszámú) pályázat eredményhirdetése megtörtént. A szerződéskötésre július 15-én sor került. Összességében a járóbeteg-szakellátás fejlesztésére a Regionális Operatív Programok, a Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program, valamint a leghátrányosabb helyzetű kistérségek komplex programjának keretében 35 kistérség pályázói részére összesen 28 264 401 143 Ft támogatás került megítélésre. Elvárás, hogy az R1 és R2 szintű fejlesztésekkel a járóbeteg-szakellátás regionális szinten hálózatosodjon, és infrastruktúra-fejlesztéssel is támogassuk a kiemelkedő szintű, specializált diagnosztikai eljárásokat nyújtó szakellátó intézmények korszerűsítését. A 2009-2010. évi TIOP akciótervben további 6 Mrd Ft áll rendelkezésre regionális, illetve megyei szinten kiemelt jelentőségű járóbeteg-szakellátás fejlesztésére. E keret biztosít forrást a kórházhoz integrált, más pályázat keretében nem fejleszthető járóbeteg szakellátások fejlesztésére. A kiíráshoz figyelembe szükséges venni az egészségügyi ellátórendszer fejlesztéséről szóló 2006. évi CXXXII. törvény módosítása alapján az ÁNTSZ által az ellátási területekről kialakítandó nyilvántartást az eddigi pályázati eredmények területi szempontjai mellett.

A sürgősségi-ellátás infrastrukturális fejlesztése (a TIOP forrásai) Közvetlenül a TIOP 2.2.2.A) Sürgősségi ellátás korszerűsítése SO1, SO2 c. konstrukcióban. A pályázatok bírálata 2008. december 9-én megkezdődött és 35 pályázat érkezett be. A formai értékelésen túljutott 31 pályázat összességében 14 726 052 988 Ft támogatási igényt jelentett be. A bírálat lezárult, az első pályázat eredményhirdetésére 2009. márciusában sor került. Eredménye:

Az eddigi eredmények (2007/08) – ROP-ok

Az alapellátás infrastrukturális fejlesztése (ROP-ok) Az alapellátás infrastrukturális fejlesztéseit, a háziorvosi rendelők korszerűsítését, egészségházak kialakítását és fejlesztését a Regionális Operatív Programok keretei között meghirdetett pályázatok támogatják, ösztönözve az alapfokú egészségügyi ellátások fizikai integrációját. A 6 konvergencia régióban 2007-2008. évi akcióterv keretei között meghirdetett összesen 5,216 milliárd Ft-nyi pályázati forrásra 353 egészségügyi alapellátási pályázat érkezett, közel 20 milliárd Ft-os támogatási igényt jelentve be a 10-80 millió Ft közötti támogatási összeghatárokon belül. A Regionális Operatív Programok keretei között 2009. március 11-ét követően valamennyi régióban lezárultak az alapellátási pályázatok, illetve Dél-Dunántúlon megszületett a kétfordulós pályázat első fordulójának eredménye. Nyugat Dunántúlon a korábbi nyertesek mellett 2009. március 11. óta további nyertes pályázók kihirdetésére került sor.

A járóbeteg-ellátás infrastrukturális fejlesztése 1 A járóbeteg-ellátás infrastrukturális fejlesztése 1. (a ROP-ok forrásai) A járóbeteg-szakellátás fejlesztését a Regionális Operatív Programok is jelentős pályázati forrásokkal támogatják: a 2007-2008. évi eddig meghirdetett pályázatok összesen 15,98 Mrd Ft értékű fejlesztést tesznek lehetővé a konvergencia régióban és közép-Magyarországon, ez az összeg a 2009. március 20-án megjelent dél-dunántúli pályázattal további 2 Mrd Ft-tal egészült ki.

Az eddigi eredmények (2007/08) – TÁMOP

Őszi törvénymódosítás – salátatörvény/13 törvény (szeptember 28.) Komplex csomag: Egészségügyről szóló törvény Adatvédelem Gyógyszertörvények Egészségbiztosítás ellátásai Egészségbiztosítás hatósági felügyelete Egészségügyi ellátórendszer fejlesztése Egészségügyi tevékenység végzése

Módosítások Eftv: eü közszolgáltatás kiszervezése, kapacitásszükséglethez való rugalmasabb alkalmazkodás elősegítése, Gyftv: patika alapítás, patikaliberalizáció eltolása, gyse befogadási szabályok, referenciaárazás, delistázás, on-line gyse katalógus, minősített forgalomba hozó, házhozszállítás, Eütv: eü ágazati képzés, működési nyilvántartás, egészségügyi közszolgáltató költségvetési szervekre vonatkozó külön rendelkezések Ebtv: árhoz nyújtott támogatással igénybe vehető szolgáltatások – jogosulatlanul igénybe vett, mérséklés, méltányosság alóli kivételek, finanszírozási szerződések-ÁSZF, finanszírozás keretében kapott összeg felhasználása, elektronikus kapcsolattartás, várólisták, eü szolg. igénybevétele folyamatosságának biztosítása, eü hatósági és igazgatási tevékenység: eü bírság adatvédelem: eü államigazgatási szerv adatkezelése- szűrési célból, Nemzeti Rákregiszter hatékonyabb működése,

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!