Connect 4.8.1 ”ITS rendszerekre vonatkozó nemzetközi kapcsolatrendszerek: az együttműködési feltételek kialakítása” Connect 4.8.1 2006.03.27.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Fenntartható” utak K+F bizottság Szakmai Fórum február :00 Magyar Közút NZrt. Holnapy László NFM főosztályvezető-helyettes, a bizottság vezetője.
Advertisements

Az Észak-Alföldi régió energiastratégiája
Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium
A Nemzeti Fejlesztési Terv Logisztika a gyakorlatban Nemzetközi Szakkiállítás Szeptember 12. Jobbágy Valér Nemzeti Fejlesztési Terv és EU Támogatások.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
Nemzeti Közlekedési Stratégia kialakítása Magyarországon Szűcs Lajos, főosztályvezető Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Közlekedési Infrastruktúra Főosztály.
Az EU „Városi környezet” tematikus stratégiája – a városi környezetgazdálkodás perspektívái Dr. Buzás Kálmánné KvVM Környezetpolitikai Osztály Szakmai.
Vagyonértékelés és vagyongazdálkodás összefüggései a víziközműveknél
EU-információs és pályázati szolgáltatások civil szervezeteknek (Soros Alapítvány) Dr. Benedek László CELODIN Kht.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Munkaesély Munkaerő-piaci Szolgáltatók Szövetsége november.
Kulturális értékek digitalizálása az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében Dippold Péter.
A víz mint magyar EU-elnökségi prioritás
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
A kormányzat és a civil szervezetek kapcsolata Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár.
A kontrollok szerepének felértékelődése a közszférában Domokos László Az Állami Számvevőszék elnökének előadása Belső Ellenőrök Magyarországi Közhasznú.
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
Általános tájékoztatás az oklevélmellékletről
AZ UNIÓS FEJLESZTÉSEK EX-POST ÉS IDŐKÖZI ÉRTÉKELÉSEI AZ EURÓPAI BIZOTTSÁG ÉS A VISEGRÁDI ORSZÁGOK MEGKÖZELÍTÉSÉBEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSEK EX-POST ÉS IDŐKÖZI.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Gazdasági versenyképesség növelése Készítette: Németi Szilvia.
A nemzeti vámjogszabályok
Közigazgatási technológia
Készítette: Magyar Orsolya
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
A Stratégiai Monitoring Jelentés ÚMVP Monitoring Bizottság június 28., Budapest Dr. Maácz Miklós Főosztályvezető-helyettes Vidékfejlesztési Minisztérium.
Magyar Információs Társadalom Stratégia (MITS) – egészségügyi és szociális vonatkozások: Az Egészségügyi és Szociális Ágazati Információs Stratégia (MITS-ESZ)
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Ipari középvállalat projektvezetőjének tapasztalatai az integrált vállalatirányítási szoftver bevezetési szakaszában Projektmenedzsment Fórum A kis-
1 A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK ÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEI A TERVEZÉSI GYAKORLATBAN A „VÁROSI KÖRNYEZET” TEMATIKUS STRATÉGIA AJÁNLÁSAINAK.
KOMMUNIKÁCIÓS DILEMMÁK ÉS MEGOLDÁSOK A Sopron Régió Csatornázási és Szennyvíztisztítási Program tapasztalatai alapján március 17.
kiemelt projekt bemutatkozása
A Safer Internetplus Program célja és területei eContentplus és Safer Internetplus Nemzeti Információs Nap Budapest, április 18. Simor Gabriella,GKM.
„Közlekedés- és logisztikai fejlesztés Záhony – Csap térsége”
A Strukturális Alapok tervezési folyamata és a partnerség Részvételi demokrácia, társadalmi párbeszéd: avagy hogyan tudnak a civil szervezetek élni részvételi.
Kormányszóvivői tájékoztató A vasút reformja. Kormányszóvivői tájékoztató 1.VASÚTI TÖRVÉNY –A Kormány augusztusban elfogadta a vasúti stratégiát (Baross-program).
Közlekedés-szervezési és Hálózatfejlesztési Tagozat
Közlekedéspolitikai és -gazdasági Tagozat
Az intermodális logisztikai szolgáltatások fejlesztési programja Szűcs Lajos főosztályvezető Gazdasági és Közlekedési Minisztérium Közlekedési Stratégiai.
Az EU új Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogramja és a magyar álláspont kialakítása A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kapcsolódó feladatai Előadó: Schváb.
A KTI az EU és a hazai közlekedéspolitika irányelveit követve a fenntartható fejlődés szempontjait figyelembe véve folyamatosan fejlődő,
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” május 17. Dr.-habil. Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
„Az ITS lehetőségei az európai projektekben CONNECT - EASYWAY” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
„Stratégia az intelligens közlekedési rendszerek hazai fejlesztéséhez” Budapest, szeptember 27. Dr.-habil Lindenbach Ágnes egyetemi magántanár.
EasyWay ITS Hungary workshop tervezett programja Házigazdai üdvözlés – Kovács Ákos MK vezérigazgató EasyWay áttekintés – dr. Lindenbach Ágnes ITS Hungary.
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
Sapientia-EMTE informatikai rendszerének kialakítása és fejlesztése Dr. Dávid László Dr. Györfi Jenő Budapest, November 11.
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A végrehajtás operatív kérdései Előadó: Ferenczi Beáta, projektmenedzser Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, Nemzetközi Együttműködési Programok Irányító Hatósága.
A HULLADÉKGAZDÁLKODÁS FEJLESZTÉSE Farkas Endre Projekt Iroda vezető.
ÖNKOMRÁNYZATI PÉNZÜGYI INNOVÁCIÓK május 30. hétfő U D V A R H E L Y I ü g y v é d e k PPP KONSTRUKCIÓK: A VÁLLALKOZÓI TŐKE, AZ ÖNKORMÁNYZATI.
CONNECT ”Az ITS rendszerek értékelési irányelveinek előkészítése, Magyarországi szempontok.”
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a partnerség Civil részvétel és EU források – december 3. Európai Ifjúsági Központ Dr. Arató Krisztina ELTE.
A Nemzeti Fejlesztési Terv
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
Új innovatív beszerzési modellek (PcP – Pre-Commercial Procurement) és alkalmazásuk Fenntarthatóság és energiahatékonyság a közbeszerzési eljárásban Miskolc,
A BKK szerepe a TIDE nemzetközi projektben Új megoldások a közösségi közlekedésben - fenntarthatóság - integráció - finanszírozás - Pécs, november.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
Téglásy Kristóf március 06. EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA Ifjúságügyi Főosztály Az ifjúságpolitika irányításának új szervezeti helye.
KEHOP azonosítószámú, „Veszprém Megyei Klímastratégia” című projekt bemutatása Takács Balázs Veszprém, április 25.
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
Kölcsönös tanulás Gyakorlatának kezdeményezése: Néhány ajánlás
A személyszállítási közszolgáltatások hatékonyabb ellátását célzó integrált utas-tájékoztatási, jegyértékesítési és forgalomirányítási rendszer (HKIR.
Előadás másolata:

Connect ”ITS rendszerekre vonatkozó nemzetközi kapcsolatrendszerek: az együttműködési feltételek kialakítása” Connect

A csapat Megrendelő : Magyar Közút Kht Szakmai konzulens : Dr. Gulyás András Megrendelői témafelelős : Vályi Zoltán Készítette: KVANTITÁS Consulting Kft Témafelelős: Dr. Makula László

A 2006-os év célkitűzései A nemzetközi közlekedési információs szolgáltatások CONNECT hálózatán belüli, azonos minőségű elérése érdekében feltétlenül szükséges az együttműködés megkezdése a közlekedési üzemeltetők és a szolgáltatást nyújtók között mind nemzeti, mind nemzetközi szinten, valamint a projektek vagy egyéb tevékenységek előkészítése, amelyek a garantált szolgáltatási minőség eléréséhez vezetnek. Az egyes tagállamok tevékenységei szorosan kapcsolódnak egymáshoz.

TEMPO, a CONNECT, a STREETWISE nemzetközi programok és a feladatcsoport Az alapokról kiindulva az első legfontosabb probléma, hogy jelenleg nem találtuk meg a a magyarországi „Nemzeti Multimodális ITS Koncepció és Stratégia” dokumentumát! Az a dokumentum, ami ezt hivatott lenne tartalmazni, az országgyűlés által elfogadott Magyar Közlekedéspolitika (Budapest, 2004.) erre nem ad választ.

A legfontosabb kompetensek Az aktuális CONNECT projekt szempontjából a legfontosabb kompetens jogi személynek az IHM tünik és a GKM szerepe a „Magyarország ITS koncepció és stratégiai terv” (jogszabályi) kidolgozásában nem található. A nemzeti ITS koncepció és stratégia hiányában a CONNECT fejezet célkitűzéseiben, feladataiban foglaltakra vonatkozó egységes, a közszféra és a magánszféra együttműködésének iránymutatója hiányzik.

“ITS Hungary” A közlekedési üzemeltetők és a tágabban vett szolgáltatást nyújtók (privát és közszféra) között közlekedési információs szolgáltatások tekintetében egy önálló nemzeti szervezet, ügynökség létrehozása (megalapítása) kívánatos volna, feltételezett PPP alkalmazásával, hosszú távú együttműködésre alapozva. A nemzetközi kötelezettségek teljesítése nemzeti szervezetek egymás közötti szerződésben vállalt kötelezettségeinek függvénye.

“ITS Hungary” “ITS Hungary”, mint NGO (non ‑ governmental organisation), civil szervezet. Az ügynökség munkáját független külső tanácsadók bevonásával végezné az alábbi területeken: Műszaki tanácsadás. Pénzügyi tanácsadás. Jogi tanácsadás.

Utazási és forgalmi információs közösség. Az Ügynökség mind Magyarországon belül mindpedig a nemzetközi kapcsolatokban egyetlen szolgáltató szervezetet jelentene, mely nem más, mint egy ”utazási és forgalmi információs közösség”.

2003. MÁV Informatika Kft tanulmány megállapítása ma is aktuálisak arra vonatkozóan, hogy az általános – nemzeti- célok közül egyik sem fedi le igazán a közlekedési ágazat szempontjából fontos IT célterületet. Továbbá a magyar közlekedéspolitika sem tartalmazz erre érdemi célokat. A tárca kompetenciában az IHM vezető szerepe mellet a GKM hasonlóan fontos szerepét feladatvállalását erősíteni volna célszerű.

A (köz) és magánszolgáltatók feladatinak megállapítása Az egyes dokumentumokban alkalmazott rövidítések (IT, ITS) hasonló deffiniciókat sejtetnek ugyanakkor az IT= Információs Társadalom és az ITS= Intelligent Transportation System ( talán a „hivatalos magyar szóhasználat” sem igazán került megállapításra) nem értelmezhető hasonlóan, nem keverhetők össze, mégha majdnem azonos betűkből is tevődnek össze.

A modern közlekedéspolitika Az elmúlt néhány év nemzetközi TELEMATIKAI folyamatait tanulmányozva az EU tagországokban egyértelműnek látszik, hogy ez a viszonylag új diszciplína, amely az új technológiákat alkalmazza eszközöket ad a közlekedéspolitika döntéshozói számára, hogy segítséget nyújtsanak bevezetni, fejleszteni, alkalmazni a fenntartható és kompatibilis közlekedéspolitikát.

A modern közlekedéspolitika A modern közlekedéspolitika az állandó innováción, a pontosan meghatározott modern technológiák alkalmazásán alapul a forgalomszabályozás, a forgalmi monitoring, és a közlekedésmenedzsment területén. ( Telematics Master Plan. Austria. Summary. Federal Ministry of Transport, Innovation and Technology. Bmvit: oct. )

A modern közlekedéspolitika A fentiek alapján összegző javaslatok: 1. A közlekedési telematika egyértelmű ágazati felelősének meghatározása: GKM. 1.1 Szervezeti, személyi, tárgyi, jogkör kompetenciák megerősítése, egyértelművé tétele. 1.2 A közlekedési telematikát magában foglaló tematikus szakmai lehatárolás. ( az idegen szavak kifejezések, fogalmak, új kevéssé ismert technológiák megnevezése stb. keveredése elkerülésére, a belőlük fakadó kompetencia keveredések elhatárolására)

A modern közlekedéspolitika 2 A közlekedési telematika világos : ágazati ( GKM) hovatartozás, felelősségvállalás, szakmai és társadalmi meghatározása, beágyazása, kommunikációja szükséges. 3 Világossá, érthetővé kell tenni a döntéshozók számára, hogy a közlekedési telematika közlekedéspolitika nélkülözhetetlen eszköze, segítséget nyújt bevezetni, fejleszteni, alkalmazni a fenntartható és kompatibilis közlekedéspolitikát. 4. A közlekedési telematika szinergikus, társadalmi-gazdasági hatásainak kommunikációja szükséges, különös tekintettel a gyorsforgalmi úthálózat fejlesztése, a közúti közlekedési pályák zsúfoltsága, a romló baleseti helyzet, a közúti közlekedés meghatározó környezetszennyezése, valamint nem elhanyagolható társadalmi csoportoknál tapasztalható „közúti közlekedés ellenesség” miatt.

A modern közlekedéspolitika 5. El kell készíteni a Magyar Közlekedési Telematika Alaptervét. ( MKTA) ( Felelős: GKM) 6. A MKTA alapján ágazati Magyar Közlekedési Telemetika Koncepció ( MKTK) kidolgozása indokolt. ( Felelős: GKM) 6.1 Jogszabály előkészítés. 6.2 Jogszabályalkotás. 6.3 Hatályba léptetés. 7. A MKTK alapján pályázati lehetőségek „beemelése” az NFT II. vagy/és a GVOP programok közé.

Anyagok elérhetősége Köszönöm figyelmüket