Pénzkérdés… A zsebpénztől a felelős gazdálkodásig.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egyenlőbb és egészségesebb társadalom
Advertisements

Érték-e még a család? SzülőSuli 1.
Ez a Tantra Indiából érkezett.. Mindegy, hogy babonás vagy-e vagy sem, érdemes elolvasnod. Ez egy nepáli Tantra Totem és szerencsét hoz. Négy nappal azután,
Saját magunkat mindig arról próbáljuk meggyőzni, hogy mennyivel boldogabb lesz az életünk majd, ha megházasodunk, megszületik az első gyermekünk, majd.
Készítette: Kulcsár Anikó
Adósság. Adósság Jó hitelRossz hitel Jó hitel Egyes hitelek befektetésnek tekinthetők. Ha valaki azért vesz fel hitelt, hogy olyasmit vásároljon, ami.
Copiright by Y. Kinek jó a több biztosító? Ön benne van a szerencsés 0,5%-ban? Programunk segítségével ellenőrizheti!
A TESTÜLETI VEZETŐK ÉS TESTÜLETI TAGOK PROAKTIVITÁSÁNAK FEJLESZTÉSE (A FLOW ELMÉLET GYAKORLATI ALKALMAZÁSA A TESTÜLETI MUNKÁBAN) FLOW AKTIVITÁS EURÓPAI.
…hogy hogyan lehetne az Internet segítségével pénzt keresni? Mit szólna hozzá, ha mától kezdve részesedhetne egy webáruház bevételéből?
A család beszélget A Kovács család összeül január elején megbeszélni családjuk pénzügyi helyzetét.
Mitől gyakorlat a játék? Honnan gúny a humor?
Kell a gyereknek a korlát!?
1 Bevásárlás, az árak összehasonlítása. 2 Mária, 20 éves egyetemista, félállásban dolgozik Mi a közös ezekben az emberekben? Teréz, 30 éves, dolgozó édesanya.
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Tommy's Window dia ♫ Hangszóró szükséges A gyerekek örökkévalók
Gazdag papa, szegény papa
Trend vagy evolúció? üzleti döntésfolyamatok átalakulása a túlélés és fejlődés érdekében Dr. Csorbai Hajnalka Opten Informatikai Kft. Opten - Céginformáció.
Az ütközések fejlesztő ereje -
Hogyan és miért vállalkozzunk?
Gazdagság-identitás.
Nem számít!. Nem számít! Lezárás Lényegi Részei HATÁRIDŐ BEMUTATKOZÁS JÓ STRATÉGIA, ÉS TAKTIKA TERMÉKLÉTRA KIFOGÁSKEZELÉS.
Vannak pillanatok az életben, amikor a másik jelenlétét olyan nagyon hiányoljuk, hogy állandóan magunk mellet szeretnénk tudni.
Pályázatírás és forrásteremtés Fiatalok az Ifjúságért Egyesület - FIE.
Nem számít!. Nem számít! A jó sorrend a konzultációkhoz: 1. Vágyak. 2. Problémák. 3. A félelmek eltávolítása átbeszéléssel! 4. Következő havi terv.
A válások – vagyis az életközép párkapcsolati szakítópróbái a férfi-nő, és a gyerekek szemszögéből. SzülőSuli 5. Pécel, Petőfi Sándor Ált. Iskola 2013.
Interjú Istennel. Azt álmodtam, interjút készítek Istennel.
Hogyan rontsd el gyermeked jövőjét?
Szociális tanulás formái
Etikusság. Létezik-e a pénzügyekben avagy mi az a közösségi bank?
Bármit elérhetsz amit szeretnél, csak tudnod kell, hogyan formálj öntőmintát hozzá saját gondolataidból.
IMA MAGYARORSZÁGÉRT. KEDVES SZERETETREMÉLTÓ EMBEREK!
Csernus doktor 10 aranyszabálya
Amint fent, úgy lent. Amint belül, úgy kívül.
KÖSZÖNTÜNK TÁJÉKOZTATÓNKON ! Supreme2x2.
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
Kik a gésák ? A háziasszonyt helyettesítik a férfi vendégek szórakoztatásánál Magában egyesíti a női ideállal szembeni összes követelményt Szép Szellemes.
Olvasd lassan és csendben!.
Vajon mit gondol Rólam az Isten?
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
F e l e l ő s s é g ü n k t e l j e s t u d a t á b a n A prezentációt a Corvinus Egyetem Tanárképző Intézete állította össze. Projektvezető: dr. Daruka.
♫ Hangszóró szükséges ♫ Hangszóró szükséges Az oldalak kattintásra haladnak tovább. Copyright © 2008 Tommy's Window. All Rights Reserved David Brandt.
Vannak pillanatok az életben, amikor a másik jelenlétét olyan nagyon hiányoljuk, hogy állandóan magunk mellet szeretnénk tudni.
„Mi dolgunk a világban?”
Dolceta - Pénzügyi ismeretek
SzülőSuli 5. Hogyan határozza meg gyermekünk jövőjét párkapcsolatunk és jelenlegi családmodellünk? Tölgyesi Klára Pécel, Egylépcső.
Az ütközések fejlesztő ereje -
Mit tartunk ma normális családnak?
Interjú Istennel. Azt álmodtam, interjút készítek Istennel.
Ez a Tantra Indiából érkezett.. Mindegy, hogy babonás vagy-e vagy sem, érdemes elolvasnod. Ez egy nepáli Tantra Totem és szerencsét hoz. Négy nappal azután,
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Egyszer, ha gyermekem elég nagy lesz ahhoz, hogy megértse, mi motivált engem, mint szülőt, ezt fogom mondani: Annyira szerettelek, hogy mindig megkérdeztem.
Az 50 év fölöttiek andragógiai és gerontagógiai nevelési, képzési problémái az embernevelés tudományának rendszerében.
Erőszakmentes iskola. Az erőszakosságot úgy írhatnánk körül, mint az egyén testi, szóbeli és érzelmi bántalmazása egy vagy több személy részéről Az erőszakosságot.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Ez a képsorozat nyilvános videók kockáit tartalmazza. Kitakartuk a képeken jól látható személyek arcát, mert nem szerettünk volna senkit megalázni,
Olvasd lassan és csendben!
Saját magunkat mindig arról próbáljuk meggyőzni, hogy mennyivel boldogabb lesz az életünk majd, ha megházasodunk, megszületik az első gyermekünk, majd.
Vannak pillanatok az életben, amikor a másik jelenlétét olyan nagyon hiányoljuk, hogy állandóan magunk mellet szeretnénk tudni.
Példa egy ppt prezentációhoz
A következő kérdések a mai gyerekekre vonatkoznak:  Felkészíti-e az iskola a gyermekeinket a való világra?  Kapnak-e.
♫ Kapcsold be a hangszórót ♫ Kapcsold be a hangszórót Kattintással folytasd Copyright © 2008 Tommy's Window. Minden jog fenntartva.
Tantra Indiából
A többcélú közösségi terek fejlesztése program régiós szakmai műhelye Bemutatja: KANDIKÓ Rita Becsehely, TÁMOP A – 12/ Mi.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Tény alapú pályaorientációs szakpolitika
A két világ Feladat: Magyarázza el a két gondolkodási módot!
Előadás másolata:

Pénzkérdés… A zsebpénztől a felelős gazdálkodásig. SzülőSuli 7. Pénzkérdés… A zsebpénztől a felelős gazdálkodásig. Munkára, megküzdésre nevelés lehetőségei a mai magyar családokban. Tölgyesi Klára Pécel, 2012.02.23. Egylépcső Tréning és Terápiás Műhely www.egylepcso.hu,, Tel: 06 30 975 56 83, e-mail:tolgyesiklara@gmail.com

Gondold végig… Mit gondolsz saját családod anyagi helyzetéről? (gazdag?, szegény?) Mit válaszolnának a gyerekeid, ha megkérdeznénk tőlük? Ha ki kellene borítanod a pénztárcádat, mit éreznél? Mit láthat a gyereked abból, hogyan kezeled, kezelitek a pénzt? Mit gondoltok a szegényekről és a gazdagokról? Egylépcső Tréning és Terápiás Műhely www.egylepcso.hu,, Tel: 06 30 975 56 83, e-mail:tolgyesiklara@gmail.com

Milyen annak az országnak a pénzügyi-gazdasági kultúrája, ahol… Kb. 10-30 ezer hajléktalan él Több százezren buknak bele hiteleikbe Nyugdíjasainak nagyobbik hányada gyógyszerfüggő nehézsorsú ember A szociális szakmán belül külön tudományterület lett az adósságkezelés, külön szakma De, látható egy nagyon vékony rétege a lakosságnak, akik gazdagok Egylépcső Tréning és Terápiás Műhely www.egylepcso.hu,, Tel: 06 30 975 56 83, e-mail:tolgyesiklara@gmail.com

Néhány gondolat gazadag papa fiától… Minden gyerek gazdagnak és okosnak születik Előbb hatalmat adjunk a gyerekeinknek és csak aztán pénzt! Aki gazdag akar lenni, annak meg kell csinálnia a házi feladatát! A bankárod soha nem kéri a bizonyítványodat! Miért vesztesek a gyűjtögetők? Egylépcső Tréning és Terápiás Műhely www.egylepcso.hu,, Tel: 06 30 975 56 83, e-mail:tolgyesiklara@gmail.com

Minden gyerek gazdagnak és okosnak születik Minden gyerek úgy tudja, hogy ő elég okos és elég gazdag, bárhová is születik A gyerekek tanulják a szegénységet és azt is hogy mások náluk okosabbak Minden gyerekben felszínre hozható a tudás (pénzügyi téren is) és nem belecsöpögtetni kell! Egylépcső Tréning és Terápiás Műhely www.egylepcso.hu,, Tel: 06 30 975 56 83, e-mail:tolgyesiklara@gmail.com

Előbb hatalmat adjunk a gyerekeinknek és csak aztán pénzt! Meg kell tanulniuk a gyerekeknek a pénz feletti hatalmat! (megvont zsebpénz) 9-15 éves kor között a gyerekek megalkotják nyerő képletüket pénzügyi jövőjükre (tanulás vagy más?) A pénz csak egy gondolat. Amit gondolsz, az történik. „Minél inkább szükséged van a pénzre, annál kevesebb hatalmad van felette. Én-kép – pénz kép!!!

Aki gazdag akar lenni, annak meg kell csinálnia a házi feladatát! Munkáért cserében tanítás a gazdagodásról…(nem a pénzről) Nem pénzért dolgozok, hanem azért, hogy kialakítsak egy eszközt! Az alkalmazottak többet keresnek Otthon döntök arról, mit csinálok a pénzzel! Ez a házi feladat! A Monopoly és a Gazdálkodj okosan! A jól gazdálkodók nem a pénzért dolgoznak, hanem a pénzt dolgoztatják (passzív jövedelem)

A bankárod soha nem kéri a bizonyítványodat Az oktatási rendszer „kiszűrő” rendszer, nekünk az a feladatunk, hogy gondolatilag, érzelmileg megadjuk a gyereknek a biztonságot és megakadályozzuk, hogy a rendszer kiszűrje őt! Nem feltétlenül azok lesznek gazdagok, akiknek jó jegyeik voltak Az iskola nagyon fontos alapismereteket ad (de pénzügyit nem)! A bankárod a pénzügyi kimutatásodat kéri: eredmény-kimutatásaidat, mérlegkimutatásodat. Az igazi tanulás az iskola után jön. Az igazi bizonyítványunk a pénzügyi kimutatásunk az iskolai évek után.

Miért vesztesek a gyűjtögetők? A vagyonnal rendelkezőket megadóztatják Azok fizetik a legtöbb adót, akik a legkeményebben dolgoznak és nem a legtöbb a fizetésük Az eladósodók adókedvezményt vagy végtörlesztési lehetőséget kapnak, vagyis újabb hitelt vesznek fel, hogy az előzőt kifizessék A rendszer úgy van kialakítva, hogy megbüntesse azokat, akik dolgoznak és jutalmazza azokat akik a bankok hiteleitől függenek

Mások vagyunk és más mások a céljaink Van aki azért tanul, hogy legyen állása és van aki azért, hogy ne kelljen elmenni dolgozni alkalmazottként Van aki úgy tanul, hogy : gyakorlat, hibák, elmélet, s van aki így: elmélet, gyakorlat, hibák Van aki szeretné, hogy irányítsák, s van aki irányítani akar Van akinek biztonság a függés, van akinek börtön Van aki jó követő, s van aki jó vezető

Mire való a zsebpénz? A pénz tanítási segédeszköz Szeretetünket, figyelmünket ne cseréljük zsebpénzre! Fontos tudniuk a gyerekeknek a „csere” fogalmát. Ha valamit kapsz, azért egyenértékű ellenszolgáltatás jár. Aki rászokik, hogy elvár másoktól ellenszolgáltatás nélkül, általában nem viszi sokra az életben. Meg kell tanulniuk, hogy minél több embert szolgálnak, annál gazdagabbak lesznek!

Javaslatok „Nem engedhetem meg magamnak!” helyett Hogyan engedhetem meg magamnak? Ha a gyerek pénzt kér: „Írj össze tíz törvényes és erkölcsösen kivitelezhető dolgot, hogy megengedhesd magadnak, és ne tőlem kelljen kérned!” A gyerek önértékelését realizálni, emelni, óvni mindenek előtt! Kreativitását ösztönözni! A legnagyobb kockázat fiatalon nem kockáztatni! Használjunk egyszerű pénzügyi kifejezéseket!

Javaslatok 2. Monopoly, Chasflow, Gazdálkodj okosan! a gyerekekkel A nagyobbaknak legyen feladat a kisebbekkel egy csapatban játszani, tanítsák azt, amit ők már tudnak Tanítsuk meg a gyerekeket arra, hogy a pénzüket dolgoztassák! Három persely: - Jótékonysági bank: 10% - Takarékbank: egy évi kiadásunkat tegyük félre - Befektetési bank: amiből kockáztatok, hibázok, tanulok. Ezekhez biztosítsuk számukra az alaptőkét! Mutassuk meg a befektetési lehetőségeket, de hagyjuk, hogy ő intézze! Havonta készítsenek pénzügyi elszámolást!

Irodalom Robert T. Kiyosaki: Gazdag gyerek okos gyerek, Alapozza meg gyermeke pénzügyi sikereit az életben. Bagolyvár Kiadó 2002., Budapest

Köszönöm a figyelmet! Tölgyesi Klára 06 30 975 56 83