A Media Smart program •Az oktatáspolitika és a kommunikációs szakma tudatos és tudományos alapokon nyugvó összefogásából született non-profit médiaismereti.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

Embassy of Switzerland Swiss Contribution Office Hungary Svájci – Magyar Együttműködési Program Szabályok és eljárások Információs Napok, május Miskolc.
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
RÉV Projektiroda Hálózat Munkacsoport. Mi az a Hálózat munkacsoport? Hol helyezkedik el, melyik szervezethez köthető? Kik a tagjai? Mi a célja, feladata,
DÉMÁSZ Társaságcsoport Felügyelő Bizottsága
Magyar Kerékpárosklub Hungarian Cyclists’ Club (HCC)‏ László János, elnök.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Civilek a pályán Dr. Fazekas Ildikó Önszabályozó Reklám Testület főtitkár CivilKomP’ Január 13. Péntek.
• országos program vállalatok és intézmények energiahatékonyságának növelésére • védnökök, műszaki tudományos partnerek, gazdasági-társadalmi partnerek.
Helyi oktatásirányítás fejlesztése TÁMOP /
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
A független iskolák helyzete Európában Az ECNAIS 2011-es konferenciája alapján.
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
2002. február 6. Mobil marketing a hirdetők szemszögéből.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Sikeres Székelyföld – 3 Fórumsorozat Csíkszereda, november 25. RÁDULY ATTILA Elnök, Zöld Nap Egyesület, Kézdivásárhely KÖRNYEZETTUDATOSSÁG.
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Közönségkapcsolatok (PR)
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Tájékoztató jellegű információk!. Versenyképesség javítása külső befektetővel
FŐVÁROSI OKTATÁSI ÉS PÁLYAVÁLASZTÁST TÁMOGATÓ PORTÁL Horváth Csaba Főpolgármester-helyettes Sajtótájékoztató október 2.
A Z OKTATÁS SZOLGÁLATÁBAN A MÉREI FERENC Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet valamint a FOK Fővárosi Oktatástechnológiai Központ Szolgáltató.
Módszertani megújulás a nevelő munkában
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Digitális világ MediaSmart Hungary.
Gyermekeink védelme a Digitális Világban Kutas István, Vállalalti kommunikációs igazgató, Telenor.
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
Kalandorok kíméljenek! Július 29.. A címadás indoka Reklám céljai: –Termékeladás –Márkanév ismertsége –Márkakép kialakítása –Márkahűség kialakítása.
A Safer Internetplus Program célja és területei eContentplus és Safer Internetplus Nemzeti Információs Nap Budapest, április 18. Simor Gabriella,GKM.
A társadalmi kohézió erősítése bűnmegelőzési és reintegrációs programokkal TÁMOP kiemelt projekt.
ROP 3.1.2Tájékoztató 1 Regionális Fejlesztés Operatív Program intézkedés 2. komponens A területfejlesztésben érintett intézmények valamint a civil.
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Web: Boros Áron ügyvezető OTP Hungaro-Projekt Kft. Félixfürdő, május 18. Egyszerűen a siker felé EU és üzlet.
Kulturális tevékenységet folytató civil szervezetek képzése a Dél-dunántúli régióban AZ ÉLETHOSSZIG TARTÓ TANULÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE - AZ EU ELVÁRÁSOK MEGISMERÉSE.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Társadalmi Felelősségvállalás Napja szeptember 24.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM EURÓPAI ÖNKÉNTES SZOLGÁLAT LOVÁSZI ATTILA.
Kommunikáció a Vincés Családban Készítette: Sz ű cs Péter.
Kormányszóvivői tájékoztató A fogyasztók biztonságáért Középtávú fogyasztóvédelmi politika Csizmár Gábor államtitkár Szociális és Munkaügyi Minisztérium.
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A beiskolázás előkészítése
Hogyan pályázzunk ? Az EUGA program az innováció szolgálatában Vicze Gábor.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
Egészség – EU Az Európai Unió közegészségügyi portálja C2 csoport – Egészségügyi tájékoztatás Egészségügyi és Fogyasztóvédelmi Főigazgatóság.
9. Partnerség, érdekérvényesítés, kormányzati-közösségi kapcsolatok.
A gazdaság szerepvállalása a képzési és beiskolázási szerkezet alakításában Budapest április 29. Dr. Szilágyi János.
Non-profit TV Kereskedelmi Rádió Újság Internetes Hírportál Üzleti TV Rádió Reklámozók és eladók Média Ügynökség Támogatók.
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
Iskolakert.
Társadalom bevonás stratégia és módszertan Ereifej Laurice vizes élőhelyek programvezető Siófok, november for a living planet© ÖKO ZRt. vezette.
A reklám centruma.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
A tudatos fogyasztói magatartás kultúrájának terjesztése, a civil kezdeményezések fontossága Boczné Lakatos Vanda Pécsi Zöld Kör Egyesület – egyesületi.
Ausztriai Magyar Pedagógusok Egyesülete Verein für Ungarische Pädagogen und Pädagoginnen in Österreich Kaposvár 2016.
Vakok és Gyengénlátók Közép- Magyarországi Regionális Egyesülete Cím: 1146 Budapest, Hermina út 57. Tel: (1) Web:
Tankönyvpiaci körkép 2016 „Az oktatás nem az edény megtöltése, hanem a láng őrzése.” Szókratész.
A legnagyobb köztéri médiaköltők (2009
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Badak Béla okl. könyvvizsgáló
Óvodai és iskolai szociális segítés
A politika feladatai a kutatásban, a fejlesztésben és az innovációban
ELMŰ Hálózati Kft. ÉMÁSZ Hálózati Kft.
Előadás másolata:

A Media Smart program •Az oktatáspolitika és a kommunikációs szakma tudatos és tudományos alapokon nyugvó összefogásából született non-profit médiaismereti program 6-11 éves gyermeknek •Célja: a kiskorúak felkészítése a helyes és tudatos médiafogyasztásra •2002 novemberében Nagy Britanniában indult, és rövid időn belül komoly politikai, társadalmi és anyagi támogatást kapott. •Jelenleg már 5 országban (Anglia, Belgium, Hollandia, Németország, Finnország) fut, és további országokban elindulás előtt áll (pl.Franciaország, Portugália).

Küldetés •A kiskorúak felkészítése: -a helyes és tudatos médiafogyasztásra -a média működésének megismerésére a reklámon keresztül •Szakmai oktatási tevékenység, amely révén a gyerekek nem „a média potenciális áldozataként” nőnek fel, a tananyag segítségével képessé válnak eligazodni az őket érő kommunikációs üzenetek világában, felismerik annak valóságtartalmát. •A médiával, illetve a reklámmal szemben meglévő társadalmi ellenérzés feloldása

Milyen témákról szól? •A választás fontossága (Mi alapján döntünk?) •A vásárlás. (Valós szituációk elemzése) •Tény vagy kitaláció? (Az információk valódiságának ellenőrzése.) •Gyártsunk reklámot!(Terméktulajdonságok és azok leírásának összepárosítása, úgy, hogy közben érvekkel és ellenérvekkel kell a csoport munkájában részt venni.) •Találd meg a reklámot! (A reklámhordozó felületek felismerése.)

Milyen témákról szól? •Válaszd a kedvencedet! (A kritikus gondolkodást fejlesztő gyakorlatok, vitakészség javítása.) •Mi a különbség? (A márka szerepe a megkülönböztetésben. A márka, mint a tulajdonságok összességének szimbóluma.) •Vigyázz a szavaidra!(A szlogenek ereje.) •Alkoss reklámfigurákat! (A kreatív gondolkodást serkentő gyakorlatok, játékok.)

Miért jó a magyar reklámszakmának? •Pozitív társadalmi megítélés •Társadalmi felelősségvállalás •Nem egyszerű PR akció a reklámszakma érdekében,de az is! •Valódi segítség a kiskorúak felkészítése érdekében. •A kiskorúakért való felelősségvállalásban az érintetteket együttműködésre készteti (média, család, iskola) •A reklámipar közös fellépése, egy társadalmi jelentőségű ÜGY érdekében •Lobby-célokat is szolgál.

Milyen fajta összefogás kell? Reklámozók: Adomány, a projekt reklám szakmai támogatása Médiumok:Felületek a projekt népszerűsítésére PR megjelenítés A projekt előállításához szükséges technikai kapacitás Reklám- ügynökségek:a projekt kreatív anyagai elkészítése a kommunikációs tevékenység szakmai támogatása Reklámszakmai Szövetségek:reklámipari PR

Milyen fajta összefogás kell? A projekt társadalmi elfogadtatásának biztosítéka: •Oktatási Minisztérium •Oktatásban elismert szakemberek megnyerése •ORTT •Szülőket, Pedagógusokat tömörítő szervezetek •Pedagógusokat képző felsőoktatási intézmények •Médiakutató intézmények •Szakmai szervezetek •Fogyasztóvédelem

A Media Smart program Magyarországon •A reklámpiaci szereplők támogatása mecenatúra- jellegű. •A hirdetők nem kívánják a gyermekek fogyasztási szokásait befolyásolni, sem termékeiket az iskolákban hirdetni •Ellenkezőleg: társadalmi felelősségük teljes tudatában a média-tudatos, kritikus, tudatos döntéseket meghozó felnőtt fogyasztók nevelésében kívánnak szerepet vállalni.

A magyar Media Smart •MediaSmart Hungary Oktatási Közhasznú Társaság •non-profit szervezet •az esetleges „nyereségét” a közhasznú tevékenységére visszaforgató gazdálkodó társaság •Közhasznú feladatokat végez •Kis létszámmal működik •Átlátható, ellenőrzött gazdálkodást folytat •Gazdálkodásáról könyvvizsgálói jelentés készül

A Media Smart Kht. felépítése Menedzsment és titkárság Szakértői Bizottság Tananyagot készítő munkacsoport Támogatói Tanács Kommunikációs csoport Kutatásért felelős csoport Üzleti terv kialakításáért felelős csoport Kontrolling csoport Felügyelő Bizottság

Finanszírozási struktúra •Adományok, támogatói díjakból finanszírozódnának a –Tananyagok magyar verziójának elkészítése, gyártása, sokszorosítása, postázása –A program kommunikációs költségei –A kht.működési költségei •További forrásokból (hazai és EU pályázatok, stb.) Hazai programfejlesztés, bővítés, Média „tudás-centrum” kialakítása –Tanító-program –A szülők felé történő kommunikáció és oktatás –Együttműködés keresése „a reklám-ellenes” társadalmi csoportokkal, civilekkel

A támogatás módjai •Adományok átutalással •Az üzleti tervben szereplő szolgáltatások díjának közvetlen átvállalása •Termék/szolgáltatás biztosítása •Médiumok részéről: hirdetési felület és publicitás biztosítása (ezek értéke nem szerepel a tervben!) •Ügynökségek: kreatív munka/idő, PR szolgáltatások •Szakmai szövetségek: PR, bizottsági munka

Várható támogatói kör Állami Nyomda, Édességgyártók Szövetsége, Ferrero Magyarország Kft., Friesland Hungária Kft., Hasbro Magyarország Kft., Hungexpo Rt., Magyar Posta Rt., Masterfoods Magyarország Értékesítő Bt., McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft., OTP Bank Rt., Pepsi Fáü. Rt., Richter Gedeon Rt., T-Mobile Magyarország Rt., Trigránit Rt., Unilever Magyarország Kft., Mohai Ágnes Kft., Wrigley Hungária Kft., Kirowski Rt.,DDB Budapest Reklámügynökség

Várható támogatói kör Oktatási Minisztérium, ORTT, Gazdasági Versenyhivatal, Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség, EU Bizottság Budapesti Képviselete Magyar Reklámszövetség, Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete, Magyar Közterületi Reklámszövetség, Önszabályozó Reklámtestület, Magyar Lapkiadók Egyesülete, DUE, IVSZ

Várható támogatói kör Folyamatban: Elektronikus és nyomtatott média Szülők Szervezete Pedagógusok Szervezete

Köszönöm a figyelmet!