Kisvállalkozói Szakirány Belső vállalkozásokkal dinamizálni a nagyvállalatokat! Kisvállalkozói Szakirány!

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Forrás: Educatio folyóirat 2003/III szám, - E-LEARNING / Buda András: Virtuális oktatás című cikke Előadó: Burai István György cím:
Advertisements

Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - az NYDOP
Tájékoztató az Anglisztika MA-ról Cser András PPKE BTK Angol Intézet október 9.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Alapképzések a Debreceni Egyetem Informatikai Karán
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
VÁLLALATI TANÁCSADÁS Közép-Dunántúli Régió Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a KDOP-projekt bemutatása.
NEMZETI ÉLELMISZER- TECHNOLÓGIA PLATFORM TEVÉKENYSÉGE Boródi Attila (ÉFOSZ) Budapest, szeptember 24.
Tudomány Társadalom Kommunikáció Pojekt-bemutató.
dr. Sztruhár Gyula ügyvezető
Tantárgyi ismertető és Termékszerkezet elemzési példák
Brüsszel milyen messze van
A Szegedi Tudományegyetem harmadik missziós tevékenységei és az EU fejlesztéspolitikája DR. LUKOVICS MIKLÓS Docens, SZTE GTK Közgazdaságtani és Gazdaságfejlesztési.
Az OTP Bank vállalkozói szektort támogató szerepe - a DDOP
Egységes tankönyvek a természetvédelmi mérnök képzés szolgálatában
Egészségügyi informatika oktatása és kutatása az Egészségügyi Főiskolai Karon.
Tájékoztató az Anglisztika MA-ról Cser András PPKE BTK Angol Intézet október 18.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Tudástranszfer egyetemi városokban
A szakdolgozat készítés minőségirányítási aspektusai
Könyvösszefoglaló Készítette: Zimányi Orsolya
Válságmenedzsment Magyarországon Mi a leghatékonyabb út?
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
Távmunka tanácsadói képzés a BME-n
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
Dr.Béza Dániel1 A kisvállalkozások alapításának és indításának finanszírozási sajátosságai, és lehetőségei Magyarországon. Szakszeminárium
ÜZLETI TERVEZÉS levelező hallgatóknak ÖSSZEFOGLALÁS.
Az EEM helye a menedzsmentben
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
Dr. habil. Viskolcz Noémi csoportvezető főiskolai tanár
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
A jelenlegi válság és a reálszféra Chikán Attila egyetemi tanár, igazgató Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézet Versenyképesség Kutató.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
Természettudományi KKK-k elemzésének tapasztalatai Erostyák J. (PTE) – Kiss F. (NYF) – Mezősi G. (SZTE) – Varga Zs. (SZTE)
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Tájékoztató az Angoltanári MA-ról
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Tantárgyi követelmények Infrastruktúra geoinformatika – AI04 Geoinformatika – AG03 Előadók: Dr. Szabó György egyetemi docens, Wirth Ervin PHd hallgató.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Elérhető, támogatott hitelkonstrukciók a kkv –k számára.
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
március március március 31.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
Mesterképzés Vállalkozásfejlesztés szak NYÍLT NAP
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó március 19. Budapest.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
Budapesti Gazdasági Főiskola Külkereskedelmi Kar Nemzetközi Gazdálkodás Gulyásné Dr. Csekő Katalin egyetemi docens tanszékvezető.
NYME KTK Nyílt nap Pénzügy és számviteli BA Pénzügyes modulok MA képzésben Pénzügyi szakügyintéző FSZ Számviteli szakügyintéző FSZ Banki szakügyintéző.
Gyakorlatorientált emberi erőforrás tanácsadó MA képzés – a szakmai gyakorlat szerepe az NYME-AK képzésében VI. Országos Tanácsadói Konferencia BKIK székház.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM JOG- ÉS GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR PÉNZÜGYI ÉS SZÁMVITELI TANSZÉK Biztosítás és kockázatkezelés (oktatás – kutatás) dr. Farkas Szilveszter.
1. Logisztikai menedzsment mesterképzési szak  A szak indítása: 2011  Végzettség: okleveles logisztikai menedzser  Képzési idő: 4 félév  Jelentkezési.
HEINNOVATE OECD-EU partnerségi projekt Magyarország részvételével, 2016 Kovács István Vilmos, ELTE PPK Felsőoktatási és innovációkutató csoport.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Vállalkozói Klub indítása a Szegedi Tudományegyetemen.
TÁMOP /1-A : Integrált terepképzési modell kialakítása a szociális szakemberek képzése során Projektindító konferencia szeptember.
Közösségszervezés BA.
Fehér könyv a magyar gyakorlat-orientált felsőoktatás helyzetéről (a felsőfokú szakképesítések nélkül) SZFK/13/2008 Előadó : Dávid János.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Kommunikációs kampánytervezés
Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a Budapesti Corvinus Egyetem székesfehérvári Campusán című projekt rövid bemutatása EFOP
A tudásalapú gazdaság és társadalom: helyzetkép és kihívások Dr
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Tantárgyi követelmények Térinformatika BMEEOFT041
Előadás másolata:

Kisvállalkozói Szakirány Belső vállalkozásokkal dinamizálni a nagyvállalatokat! Kisvállalkozói Szakirány!

Kisvállalkozói Szakirány A szakirány képzési filozófiája  A KKV-kban nincs részletes munkamegosztás, nem szűk specialistákra, hanem átfogó szakismeretű generalistákra van szűkségük, akik az elméletet a napi gyakorlatban készségszinten tudják használni.  Ezért a szakirány feladata a vállalkozók „gazdasági mindenesének” képzése.  Olyan szakembereké akik gyakorlatorientált tudással rendelkeznek.  Ezért a képzés során igyekszünk megvalósítani az elmélet és gyakorlat egységét.

Kisvállalkozói Szakirány Alkalmazott módszerek  Interaktív előadások  Készségfejlesztő gyakorlatok és házi feladatok  Valós esettanulmányok földolgozása  Gyakorló szakemberek meghívása  Gazdag irodalomjegyzék és háttér információ biztosítása  Tanáraink teljesítményét rendszeresen félévenként visszamérjük és értékeljük.

Kisvállalkozói Szakirány A szakirány ismeretkörei 1. Kisvállalkozások indítása és működtetése. ( Nem szakirány tárgy, de a szakirányhoz nélkülözhetetlen ) 2. Kisvállalkozások működtetése, üzleti tervezése. 3. Vállalatok társadalmi felelősségvállalása 4. Vállalkozások finanszírozása 5. Vállalkozások menedzsmentje 6. Tervezés és kontrolling 7. Szakszeminárium

Kisvállalkozói Szakirány Kisvállalkozások indítása és működtetése  Nem szakirány tárgy, de a szakirány fölvételéhez legalább négyes eredménnyel kell vizsgázni. Ez a szakirány „alaptárgya”  Segít megérteni a vállalkozók világát  Bemutatja a vállalkozóvá válás folyamatát  Tárgyalja a vállalkozások típusait és stratégiai irányultságát.  Átfogó, általános elméleti tudást ad sok gyakorlati példán keresztül

Kisvállalkozói Szakirány Kisvállalkozások működtetése, üzleti tervezés  A tárgy integrálja a témakörben eddig tanultakat (makro ökonómia, vállalatgazdaságtan)  A kurzus során a hallgatók megírják egy valós vagy elképzelt vállalkozás üzleti tervét.  Hétről-hétre haladnak az üzleti terv fejezetein, és a hallgatók hétről-hétre kidolgozzák saját fejezeteiket  A kurzus végére összeáll kész üzleti terv ami az érdemjegy 50%-át adja

Kisvállalkozói Szakirány Vállalatok társadalmi felelősségvállalása  A tárgy részletesen tárgyalja a téma elméleti hátterét, de bemutat számos konkrét vállalati gyakorlatot is. (Hogyan működik ez a vállalatoknál)  Megismerteti a vállalati társadalmi felelősség különböző értelmezését  Bemutatja a vállalatok felelősségét a vállalaton belül, és kifelé a környezete felé  Konkrét modelleken mutatja be az alkalmazás módját és lehetőségeit.

Kisvállalkozói Szakirány Kisvállalkozások finanszírozása  A vállalkozás finanszírozás elméleti kérdései, és alkalmazott modellek  A finanszírozási szükséglet feltárásának módszerei  Finanszírozási módszerek és lehetőségek (ezek előnyei és hátrányai, igénybevételük feltétele)  Az életciklus modell és az ehhez kapcsolódó finanszírozási modellek  A válság menedzselés eszközei és módszerei

Kisvállalkozói Szakirány Vállalakozások menedzsmentje  A kisvállalkozás menedzselés elméleti alapjai (nemzetközi és hazai kutatások alapján)  Hogyan csinálják a jól működő vállalkozások? (Meghívott vállalkozók beszélnek magukról)  Hogyan kell a kis vállalkozást jól menedzselni?

Kisvállalkozói Szakirány Tervezés és kontrolling  Az éves operatív terv készítésének gyakorlati elsajátítását segíti.  A hallgatókat lépésről-lépésre haladva végig vezeti az éves operatív terv összeállításának folyamatán.

Kisvállalkozói Szakirány Szakszeminárium  A szakdolgozat megírását támogatja.  Elméleti megalapozást ad a választható szakdolgozat megírásához.  Csoportos és egyéni konzultációk keretében támogatja a hallgatók munkáját.

Kisvállalkozói Szakirány A szakirány oktatói  Dr. Szirmai Péter Kisvállalkozás Fejlesztési Központ Igazgatója, (VOSZ társelnök)  Dr. Béza Dániel címzetes egyetemi docens, (bank szakember)  Dr. Vecsenyi János egyetemi tanár, (GE – Budapest Bank oktatási igazgató)  Dr.Boda György egyetemi docens, igazgató  Petheő Attila egyetemi tanársegéd  Csapó Krisztián egyetemi tanársegéd (OTP Bank)  Filep Judit Phd hallgató  Pákozdi Imre üzleti tanácsadó

Kisvállalkozói Szakirány Elérhetőségeink  Titkárság: E 175     Tel:  