Prof. Ing. Miriam Bitterová, PhD. PaedDr. Peter Brečka, PhD.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Interaktív tábla a hittan oktatásában
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Interaktív táblák Bevezetés.
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Komplex Instrukciós Program
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
INTERAKTÍV DIÁKÖNKORMÁNYZAT
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Drajkó László Microsoft Magyarország
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁSBAN
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Interaktív tábla használata a gyakorlatban. Az oktatás, nevelés olyan aktív folyamat, amely során különböző eszközök segítségével próbáljuk mi pedagógusok.
1 Az aktív tábla használatáról. 2 "Mi vagyunk a technológiánk, az emberi lények nem érdemelték ki nevüket addig, amíg nem találták fel a fejszét, az ágyékkötőt.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
Történelemdidaktika. I. A történelemtanítás általános kérdései Dr
A multimédia olyan tartalom, amely többféle csatornát is használ a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására. MULTI (latin) = többszörös MÉDIA.
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
A statisztikai jártásság megközelítései, modellje A (felső)oktatás szerepe Peter Kovacs Associate professor Department of Statistics and Demography, Faculty.
2009. november 16. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 10. előadás.
2009. november 23. Szegedi Tudományegyetem BTK Informatikus Könyvtáros Szak 1 NEMZETKÖZI TARTALOMIPAR ÁGAZATOK ÉS TRENDEK 11. előadás.
Az e-tanítás. Felépült az e-tanulás épülete – az Internet. Épülnek a tantermek – a tanulásszervező rendszerekkel felszerelt helyi Intranet hálózatok.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Kompetensek lettünk? június 27..
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
A portfólió - óvodai szakterület
A digitális pedagógiai módszertan fejlesztése a Körzeti Általános Iskolában TIOP / Digitális pedagógiai innováció útján Projektzáró.
Dr. Polgár Marianna Tanárképzés – továbbképzés. Történeti előzmények A tanárképzés (tágabban pedagógusképzés) a felvilágosodás korától intézményesült,
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
OK! Tanársegéd Online Könyvek
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Digitális tábla az oktatásban Class Mate PC és a digitális tábla alkalmazása az iskolai tanórán.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPAR SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. telefon/fax:
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Nemzeti Köznevelési Portál
Szent László Középiskola Szekszárd
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
Előadás másolata:

Prof. Ing. Miriam Bitterová, PhD. PaedDr. Peter Brečka, PhD. AZ INTERAKTÍV TÁBLÁK RENDSZERÉNEK KIHASZNÁLÁSA AZ ÓVODAI ÉS ALSÓGATOZATOS OKTATÁSBAN Prof. Ing. Miriam Bitterová, PhD. PaedDr. Peter Brečka, PhD.

Miért érdemes az interaktív tábla? Az interaktív tábla mint módszertani segédeszköz egyike azon innovációs lehetőségeknek, amelyeket az óvodai és alsógatozatos oktatásban használnak. Ez a technika, de főleg az erre a célra kialakított segédeszközök, nem csak kognitív személyiségfejlesztő funkciókkal szolgálnak, de fejlesztik az alkotó gondolkodásmódot, képzelőerőt, növelik a diákok tanulás iránti érdeklődését, valamint segítenek a gyermekek magatartását formálni.

A leképezés technológiája Termék Gyártó A leképezés technológiája Írószer ActivBoard Promethean Elektromágneses passzív Melaminos felület ActivPen – 2-gombos toll CleverBoard Sahara Presentation Systems plc Ultrahangos – infravörös Interaktív elektronikus toll eBeam Luidia Ultrahangos – infravörös Porcelán – íméles felület Elektronikus toll több gombbal iBoard iBoard Canada Manufacturing Inc. Színes íróeszközök + toll + digitális radír I-Cabinet Mimio Virtual Ink Ultrahangos Kerámiatábla Inspire Interactive Technologies Ellenállást kifejtő Toll, ujj Intelliboard Numonics Elektromágneses Toll   Interwrite GTCO CalComp Elektromágneses passzív (érintésmentes) Elektromágneses feltölthető toll (2-gombos) Mimio Virtual Ink Elektronikus toll Panaboard Panasonic PolyVision Eno PolyVision Co. Bluetooth technológia Mágneses kerámia- és acélfelület Elektronikus toll bluetooth-tal Qomo Infravörös Porcelánfelület 3 szinestoll, radír, ujj SmartBoard SMART Technologies Analóg - ellenállást kifejtő Ujj + 4 színes íróeszköz, törlőszivacs Starboard Hitachi 3-gombos elektronikus toll, ujj TeamBoard Egan TeamBoard Inc. Rezisztív – érintős Ujj, elektronikus toll

MEGOLDÁS ELŐNYEI: tartalmat kialakítani egy termék számára és fájlba menteni azt, hogy az egy másik termékben ismét felhasználható legyen; ha a pedagógus más iskolába távozik, ahol más típusú IWB van, magával vihesse a saját tanítási anyagait; a forrásanyagot megosztani a munkatársakkal és felhasználni a mások által létrehozott tanítási anyagot; azon szervezetek, amelyek kész elektronikus anyagokat bocsátanak rendelkezésre, megtehetik azt egy egységes formátumban, ami időt és pénzt takarít meg, amit ezen források minőségének javítására lehet majd felhasználni; az iskolák szabadabban választhatnak IWB-t, olyat, amely igényeiknek megfelel.

A LEGFONTOSAB TANÁRI HATÁSKÖRÖK: Az interaktív táblák eszközeinek használata (az audiovizuális módszertani technika, az IWB-nek és tartozékainak kezelése – datavideoprojektor, számítógép, tablet, vizualizőr, multifunkcionális eszközök, stb.). A tanításhoz szükséges anyagok kiválasztása (az oktatási program és tananyag elemzése a tanterv céljai és a diákoktól elvárt teljesítmény szempontjából, figyelembe véve koruk sajátosságait). Az interaktív táblához szükséges tanítási anyagok elkészítése és azok pedagógiai értékelése – a multimédiás technológiák oktatásban való felhasználásának képessége (a szoftver alapszintű használata, valamint más források alkalmazása, pl.: interaktív flash animációk, sablonok, kvízek, videó- és hanganyagok). A multimédiás technológiák interaktív táblákhoz való felfejlődésének figyelése (a szoftverek és további források aktualizálása, a felhasználás fejlődésének, eredményeinek és az interaktív táblák felhasználásának feltérképezése, a tartalomalkotás lehetőségeiről való tájékoztatás, tapasztalat-, módszer-, tipp- és tanácscsere a pedagógusok között pl. a veskole.cz, aktivportal.cz, smarttech.com stb. honlapokon keresztül).

Megállapítottunk, hogy: „az interaktív tábla, mint módszertani technika multimédiás füzetek segítségével közvetíti az információt. Ezek a füzetek az óvodáskorúak oktatásában használatos segédeszközök és ezek segítségével növelik az óvodáskorúak elsajátított tudásszintjét. Az interaktív táblának, mint módszertani technikának és motiváló eszköznek az óvodáskorúak oktatásában való alkalmazását pedig maximálisan pozitívan lehet értékelni.“

Pszichomotorikus készségek, a kritikus és alkotó gondolkodás alapjai. Anyanyelvi kommunikáció. Matematikai készségek, valamint a tudomány és technika területén való alapszintű készségek. Digitális készségek. Megtanulni mást tanítani. Emberek közötti, interkulturális, szociális és polgári kompetenciák. Vállalkozói kompetenciák, az aktív hozzáállás kompetenciái. Kulturális fogékonyság.

Befejezésül szeretnénk ismételten rávilágítani arra a tényre, hogy amennyiben e technológia használata nem a hatékony oktatási módszeren alapul, illetve nem azt a kölcsönhatást hivatott támogatni, amelyre ezt tervezték, abban az esetben az ilyen szintű oktatás csekély vagy semmilyen eredményt nem hoz. Csakis a pedagógus, a nevelő hozzáállásán múlik, hogy saját interaktív tanítási eszközöket készítsen úgy, hogy azokkal a gyerekeket bevonja az órán való tevékenységbe, motiválja őket és megadja nekik a munkában való aktív részvétel sikerélményét.