„Egy kép többet mond ezer szónál!”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A komplex tehetségfejlesztési program moduljainak tartalma
Advertisements

A TEHETSÉGGONDOZÁS LEHETŐSÉGEI A TISZA-TÓ TÉRSÉGÉBEN Dr. Mező Ferenc • Korosztályok • Tehetségterületek • Léptékek • Együttműködés.
Művészet By: Turi Krisztina.
Partiumi Keresztény Egyetem - Nagyvárad -
Teleházakban telementorálás •Cél korosztály év •„Virtuális kitekintés” •„ On-line ” képességfejlesztés •Informatika tanárok hiánya a régióban Egyéni.
Iskolánkról.
A vizuális nyelv fejlődése a kamaszkorban
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
Könyvtárhasználati verseny
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
A szőlő a művészetben.
„Let’s speak!” angol nyelvi diákkör Jónás Lászlóné.
A Móra Ferenc Ált. Isk. tehetséggondozó programja
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
A MŰVÉSZET: „A SZEMÉLYISÉG KÉPE” Dr.Pető Zoltán, Szeged
TAMOP /2/KMR Projekt szakmai vezető: Demeter Attila alezredes március 23. A projektek az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális.
„Korunk vívmánya a számítógép, mint kreatív eszköz az alkotó művész kezében” Művészetek Háza Veszprém április május 01. „Digitális Művészetek.
Esztétika Kerékgyártó Béla docens Jász Borbála doktorandusz
1 „Komplexen funkcionáló Zala megyei tehetségeket segítő program” Projektnyitó konferencia szeptember 23. Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Kompetenciafejlesztés3
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
Kárpáti Andrea A VIZUÁLIS TEHETSÉG Kárpáti Andrea
A konstruáló képesség fejlődése óvodás korban
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
a kifejező és az ábrázoló jelleg
„Ü GYES KEZEK, OKOS FEJEK ” TEHETSÉGKERESŐ PROGRAM május 11. A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
A TEHETSÉGGONDOZÁS KRITIKUS PONTJAI I
„ LÉPTÉK az ÉRTÉK” Művészeti Tehetséggondozó Projekt TÁMOP / Nyitókonferencia és sajtótájékoztató május 6.
Felzárkóztatás, tehetséggondozás
V ARJÚ L AJOS R EGIONÁLIS T ERMÉSZETTUDOMÁNYI E MLÉKVERSENY Bevált Jó Gyakorlat.
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Dunaszegi Körzeti Általános Iskola
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi Általános Iskolája
Szent László Gimnázium
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Nyugodt légkör, barátságos környezet játszóudvar műfüves pálya.
Hagyományok, népművészet Magyarországon
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Tehetségfejlesztő munka a Vénkerti Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskolában Akkreditált Kiváló Tehetségpont.
Tehetséggondozás Mezőkovácsházán
VEZETÉKNÉV KERESZTNÉV | az előadás címe „Pont ÉRTED, pont VELED, pont NEKED. Érték-tehetség-siker” Szeretettel köszöntjük a Kollégákat a „Pont ÉRTED, pont.
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
Az állatok tanításának módszertana. Az állatok tanításának algoritmusa 1.Az állat neve – Magyar tudományos név – Szinoním nevek – Latin név (érdekességnek)
Az E-galéria kiállítása Gergely Borbála első önálló tárlata az E-galéria „Tehetségek” című sorozatában december 2 – december 2 – 18.
TÁMOP /10/ Együtt-Működők Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységének támogatása szeptember.
Médiaismeret a könyvtárban TÁMOP Zárókonferencia Dienes Éva FSZEK Központi Könyvtár június 21. „ tudatosan hajózni...”
„Természeti értékeink a művészetekben” NTP-KKI-B azonosító számú projekt.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
VIZUÁLIS NEVELÉS az ÖSVÉNY Oktatóközpontban
Középiskolás éveim Fekete Eszter
A képanyagokat dekoratőr diákjaink készítették 2016-ban.
a évi szakmai vizsgáról
Szekeres - ösztöndíjasok: Az E-galéria kiállítása
a kifejező és az ábrázoló jelleg
Digitális világ Rólunk a világnak Írjunk blogot!
NAPIREND, KÁRPÁTALJA Határtalanul utazás.
A mozgókép kultúra és médiaismeret tantárgy lehetőségein keresztül
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
11. Vizuális jelképek, jelek, sematikus ábrák
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Ki mit tud? december óra 330 terem
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

„Egy kép többet mond ezer szónál!” Komplex tehetséggondozás a vizuális művészetek területén Szpevák Éva

Tehetség „A művészi tehetség komplex jártasság, amely részben öröklött illetve a személyiség fejlődésének függvénye. Összetevői velünk születettek és fejleszthetők”

A modul célja Tervező, konstruáló, reprodukáló képességek kibontakoztatása Alkotás, önkifejezés megvalósítása Kézműves hagyományok, mesterségek, nemzeti örökségünk megismerése Ismeretközlés vizuális médiumok segítségével

A tevékenység elemei Tehetséggondozó szakkörök: alsós rajz, szöszmötölő, felsős rajz, barkács, kézműves, média Alkotóművészekkel való találkozás: fafaragó, kosárfonó, fazekas Múzeumlátogatás: Bányászati Ipari Skanzen, Magyar Nemzeti Galéria Tanulmányi kirándulás: Szentendrei Skanzen Nyári alkotótábor: Rózsaszentmárton

A célcsoport kiválasztási szempontjai A célcsoport kiválasztásának alapja Gilbert A. Clark: Rajzi képességek tesztje. A teszt eredményének alapján választjuk ki a diákkör tagjait.

A diákkör tevékenysége Játékos színelméleti és kompozíciós feladatok Fotózás, digitális képszerkesztés Számítógépes grafika Műalkotások értelmezése, átírása Alkalmazott grafikai műfajok használata Virtuális galéria működtetése

Eredmény Önálló alkotások létrehozása, bemutatása

A diákkör működése 6 – 8. évfolyam 6-os terem, informatika terem kedd 13:30-15:00