„Egy kép többet mond ezer szónál!” Komplex tehetséggondozás a vizuális művészetek területén Szpevák Éva
Tehetség „A művészi tehetség komplex jártasság, amely részben öröklött illetve a személyiség fejlődésének függvénye. Összetevői velünk születettek és fejleszthetők”
A modul célja Tervező, konstruáló, reprodukáló képességek kibontakoztatása Alkotás, önkifejezés megvalósítása Kézműves hagyományok, mesterségek, nemzeti örökségünk megismerése Ismeretközlés vizuális médiumok segítségével
A tevékenység elemei Tehetséggondozó szakkörök: alsós rajz, szöszmötölő, felsős rajz, barkács, kézműves, média Alkotóművészekkel való találkozás: fafaragó, kosárfonó, fazekas Múzeumlátogatás: Bányászati Ipari Skanzen, Magyar Nemzeti Galéria Tanulmányi kirándulás: Szentendrei Skanzen Nyári alkotótábor: Rózsaszentmárton
A célcsoport kiválasztási szempontjai A célcsoport kiválasztásának alapja Gilbert A. Clark: Rajzi képességek tesztje. A teszt eredményének alapján választjuk ki a diákkör tagjait.
A diákkör tevékenysége Játékos színelméleti és kompozíciós feladatok Fotózás, digitális képszerkesztés Számítógépes grafika Műalkotások értelmezése, átírása Alkalmazott grafikai műfajok használata Virtuális galéria működtetése
Eredmény Önálló alkotások létrehozása, bemutatása
A diákkör működése 6 – 8. évfolyam 6-os terem, informatika terem kedd 13:30-15:00