2008. június 1 Polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése ÁROP-3.A.1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Projektek pénzügyi végrehajtása. Pénzügyi megvalósítás alapvető dokumentumai  Támogatási szerződés  Szakmai és pénzügyi végrehajtásra vonatkozó előírásokat.
Advertisements

Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
Projekt Partneri Jelentés készítése és benyújtása
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
Gazdaságfejlesztési pályázatok 2009, 1.kör Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
Projektzárás „Komplex szervezetfejlesztési projekt megvalósítása Kaposvár Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatalánál” ÁROP-1.A.2/B
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
Kifizetési igénylések benyújtásával kapcsolatos tudnivalók
Támogatási Szerződés előkészítése  az előkészítést a Közreműködő Szervezet és a kedvezményezett programmenedzserei közösen végzik  az előkészítés formanyomtatvány,
„Az ASP konstrukció pályázati mechanizmusa”
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
Mecsek-Völgység-Hegyhát Egyesület ÚMVP IV. tengely LEADER.
ÁROP-EKOP Monitoring Bizottság ülése április 17.
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
1Kőszeg, december 12. Ellenőrzés, kifizetés folyamata Szabó András.
ELSŐ SZINTŰ ELLENŐRZÉS ALAPJAI South East Europe Programban
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázat” háttere „Helyi igényekre épülő szervezetfejlesztés a Zalakarosi Polgármesteri Hivatalban”
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Az ellenőrzés jogi háttere
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Európai Uniós pályázatok
Pályáztatás Országos Széchényi Könyvtár november 14.
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Közigazgatási Reform Programok IH dr. Bálint Ákos főigazgató Közigazgatási Reform Programok IH dr. Bálint Ákos főigazgató.
Pénzügyi és szakmai elszámolás
Tájékoztató a nyertes bűnmegelőzési pályázatok sikeres szakmai lebonyolításához Ivány Borbála IRM Miniszteri Tárgyaló, Budapest március 17.
ÚMFT első éves tapasztalatai, az uniós pénzek felhasználásának várható üteme Közbeszerzés.
EU-s pályázatok írása és módszertana
Regionális Operatív Programok KMOP közoktatási intézmények beruházásainak támogatására Pénzügyi lebonyolítás.
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
1 Közép-magyarországi Operatív Program Közoktatási intézmények beruházásainak támogatása KMOP ADMINISZTRATÍV TUDNIVALÓK.
Tájékoztató kedvezményezettek részére Az ÚMFT keretében támogatott projektek megvalósításának szabályai KMOP Pályázati konstrukció Január 30.
Projektzárással kapcsolatos teendők
Nemzeti Fejlesztési Terv Civil szervezetek infrastrukturális feltételeinek javítása.
EGT és Norvég Finanszírozási Mechanizmusok Pécs, Mikulás Brigitta Nemzeti Fejlesztési Hivatal Phare Koordinációs Főosztály Főosztályvezető-helyettes.
TÁMOP /1. és TÁMOP /2. A korai beavatkozást középpontba helyező Biztos Kezdet programok elterjesztése országos szinten, kiemelt figyelemmel.
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
FuturICT.hu Infokommunikációs technológiák és a jövő társadalma Kick-off meeting Szeged, december 7. PROJEKT SZINTŰ PÉNZÜGYI LEBONYOLÍTÁS MŰKÖDÉS.
TÁMOP /09 Az önkéntesség elterjesztése Az elszámolhatóság feltételei.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
KMOP „ELEKTRONIKUS HELYI KÖZIGAZGATÁSI INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTÉSE” TÁRGYÚ FELHÍVÁS KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET: PRO RÉGIÓ ÜGYNÖKSÉG.
dr. Szedő Szilvia Támogatás-koordinációs Főosztály Belügyminisztérium
Modellprogram a szociális szövetkezetek hálózatosodása érdekében TÁMOP /1.
2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Düh Gergely tanácsadó Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály 2012.február 20.
TÁMOP „A természettudományos oktatás módszertanának és eszközrendszerének megújítása a közoktatásban”
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
KDOP-4.1.1/F-11 Környezetfejlesztési akciók a fenntartható településekért.
A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT ÉS TERÜLETI GYERMEKVÉDELMI SZAKSZOLGÁLAT PÁLYÁZATAI A TÁMOP KERETÉBEN PROJEKT ZÁRÓ NAP:
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Az Államreform Operatív Program évi akcióterve.
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
KDOP-1.1.1/C-11 Telephelyfejlesztés. Részcélok: „B” nem beruházási típusú fejlesztés mikro vállalkozások részére Rendelkezésre álló forrás: millió.
A helyi identitás és kohézió erősítése TOP TOP
Terület- és Településfejlesztési Operatív Program TOP-5. 1
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
NYITÓ KONFERENCIA Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

2008. június 1 Polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése ÁROP-3.A.1

2 A PROGRAM HÁTTERE Az Államreform Operatív Program (ÁROP) átfogó célja: növekedjen a közigazgatás teljesítménye Specifikus célok: Javuljon a társadalmi eredmény  partnerekkel való közös gondolkodás  szolgáltatási színvonal növelése Takarékosan felhasznált társadalmi erőforrások  költséghatékonyság  pénzért érteket elv megvalósítása Javuljon a közszolgálatiság  vezetői képesség  elszámoltathatóság  egyének ösztönzése  átlátható szervezeti működés

A PROGRAM HÁTTERE 3 Prioritások 1. Prioritási tengely Folyamatok megújítása és szervezetfejlesztés  minőségi jogalkotás és önkormányzási képesség javítása  eljárások megújítása és szervezetfejlesztés  tudásháttér biztosítása 2. Prioritási tengely Az emberi erőforrás minőségének javítása  nyilvános toborzás és belső utánpótlás  teljesítményalapú karrierutak  elkötelezettség fokozása 3. Prioritási tengely Kormányzási és megújulási képesség javítása  központi közigazgatás fejlesztése  innovációs képesség növelése  szervezetfejlesztés és az emberi erőforrás fejlesztése

Államreform Operatív Program 3. prioritási tengely: Kormányzási és megújulási képesség javítása A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése Kódszám: ÁROP-3.A.1 Stratégiai irányítás: Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által kijelölt Irányító Hatóság, Közigazgatási Reform Programok Irányító Hatósága Feladata a program végrehajtásának felügyelete és szabályszerűségének biztosítása Operatív irányítás: Közreműködő szervezet VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Kht. A program végrehajtásának szakmai, technikai lebonyolítója, kapcsolatot tart a pályázókkal 4

A TÁMOGATÁS CÉLJA-1 1.A döntési mechanizmusok korszerűsítés •általános döntési kompetenciák, eljárások korszerűsítése a stratégiai menedzsment erősítése érdekében; •a hivatal szervezetének átalakítása az ügyintézési idő csökkentése, vagy más, az ügyintézés eredményességét segítő mutató javítása érdekében; •ügyfélszolgálati tevékenységek ellátásának javítása (pl. munkaszervezés, ügyintézési folyamat átalakítása); •rendeletalkotási és/vagy egyéb szabályozási folyamatok egyszerűsítése, átalakítása; •a hivatal belső szervezeti egységei közötti együttműködés javítása; •a hivatalon belüli koordinációs funkció színvonalának növelése; •az önkormányzati intézmények felügyeletének átalakítása, a döntési jogosultságok átstrukturálása; •az önkormányzat által felügyelt intézményekkel való rendszeres információáramlás folyamatának korszerűsítése, illetve az intézményektől érkező visszacsatolás beépítése a hivatal működésébe; •a közintézmények költséghatékonyabb és/vagy eredményesebb működésére irányuló szervezet átalakítási programok kidolgozása; •a hivatal működését, illetve a nyújtott közszolgáltatások eredményességét mérő mutatószámok bevezetése; •szervezeti szintű teljesítménymérési és értékelési eszközök bevezetése; •a projekt szemlélet megerősítése. 5

A TÁMOGATÁS CÉLJA-2 2. A költségvetési gazdálkodás eredményességének javítása •pénzügyi és gazdálkodási felelősségvállalás szabályozása; •stratégiai tervezés és éves költségvetés összekapcsolása; •tartalmi és eljárási kapcsolat kialakítása az önkormányzati szakpolitikai prioritások és a költségvetés előkészítése és elfogadása között; •a költségvetés készítésének és elfogadásának folyamata; •új költségvetés tervezési és végrehajtási technikák alkalmazása; •közbeszerzési eljárások lebonyolítása; •környezetbarát közbeszerzési gyakorlat bevezetése; •pénzügyi és költségvetés végrehajtási ellenőrzés javítása.

A TÁMOGATÁS CÉLJA-3 3. A partnerség erősítése •szervezeti megoldások bevezetése a lakosság naprakész és folyamatos tájékoztatásának javítására, a döntések nyilvánossá tételére; •a civil és a vállalkozói szférával kialakítható kapcsolatok megszervezésének mechanizmusa; •partnerek intézményesített bevonása a döntéshozatalba; •szervezeti és informatikai megoldások a hálózatok létrehozására, illetve a hálózatokon nyugvó működési mód elterjesztésére.

Minimum vállalási követelmény 1. A döntési mechanizmus korszerűsítése 2. A költségvetési gazdálkodás eredményes- ségének javítása 3. A partnerség erősítése „A” komponens esetén Minimum 2 részterület választása kötelező Minimum 1 részterület választása kötelező „B” komponens esetén Minimum 4 részterület választása kötelező Minimum 2 részterület választása kötelező Minimum 1 részterület választása kötelező

PÁLYÁZÓI KÖR, TÁMOGATÁSI ÖSSZEG 9 Pályázói kör Elnyerhető támogatás A támogatás intenzitása Keretösszeg "A" komponens 5000 fő feletti települések, 5000 fő alatti városok, Körjegyzőségi székhely, vagy annak helyet adó, kistérségi székhely települési önkormányzatok 4-20 millió forint 92% Leghátrányosabb helyzetű kistérségekben: 95% 800 millió forint "B" komponens Megyei jogú városok, fővárosi kerületek és a főváros millió forint 90%700 millió forint A forrást az Európai Szociális Alap és a Magyar Köztársaság költségvetése társfinanszírozásban biztosítja.

Támogatott pályázatok várható száma „A” komponens esetében: 40 darab „B” komponens esetében: 20 darab *** Benyújtási határidők: 1.szakasz: 2008.június július szakasz: augusztus szeptember 30.

A PÁLYÁZAT BENYÚJTÁSÁVAL KAPCSOLATOS GYAKORLATI TUDNIVALÓK 11 A benyújtás módja  Projekt adatlap formai ellenőrzése, kinyomtatása, dátum, pecsét, aláírás a megfelelő helyeken  1 eredeti és 1 másolati példányban  1 elektronikus példány (XDAT-fájl formátumban*, CD-n)  Kinyomtatás után vonalkód ellenőrzése  Összefűzés/spirálozás  A boríték címzése a pályázati útmutató szerint *A projekt adatlap kitöltése kizárólag a a oldalról letöltött kitöltő programmal történhet

A PÁLYÁZAT BENYÚJTÁSÁVAL KAPCSOLATOS GYAKORLATI TUDNIVALÓK 12 Projekt adatlap •A projektjavaslati adatlap formájában nem változtatható •A megjelölt karakterszámokat be kell tartani •Az összes kötelező sort ki kell tölteni •A projektjavaslati adatlapban található nyilatkozatok esetén az igen/nem vállalásokat hiánytalanul ki kell tölteni •A csatolandó dokumentumok hiánytalan benyújtása •FONTOS: a megfelelő helyeken dátum, aláírás, pecsét

A PÁLYÁZAT BENYÚJTÁSÁVAL KAPCSOLATOS GYAKORLATI TUDNIVALÓK 13 A projekt adatlap kitöltéséhez szükséges útmutatók –Pályázati útmutató –Adatlap kitöltési útmutató –Esélyegyenlőségi útmutató –Útmutató a környezeti fenntarthatóság érvényesítéséhez –Útmutató a társadalmi fenntarthatóság érvényesítéséhez –Kedvezményezettek tájékoztatási kötelezettségei –Módszertani útmutató az EKOP és az ÁROP keretében megvalósuló jövedelemtermelő projekteknél a támogatási összeg kiszámításához Az útmutatók és a projekt adatlap letölthetőek a oldalról

Monitoring mutatók Mutató neveTípusMinimálisan elvárt célérték Célérték elérésének id ő pontja felülvizsgált szervezeten belüli eljárások száma output„A” komponens 3 „B” komponens átalakított szervezeten belüli eljárások száma output„A” komponens 2 „B” komponens képzettek számaoutput-2010 a hivatal szervezet- fejlesztési intézkedés által érintett főállású munkavállalóinak aránya eredmény„A” komponens 20 % „B” komponens 30 % 2010 a bevont partnerek száma output−2010

15 A PÁLYÁZAT BENYÚJTÁSÁVAL KAPCSOLATOS GYAKORLATI TUDNIVALÓK Leggyakoribb hiányosságok Költségek, költségvetési táblák: –a költségvetési táblák összhangja –az 1.sz melléklet és a 2.sz melléklet összhangja –a 2. sz mellékletben a költséghatékonyság bemutatása Monitoring mutatók: –Az előírt monitoring mutatók vállalása (minimális célérték, elérésének dátuma) –Minden vállalt részterülethez számszerűsíthető mutatót kell rendelni Nyilvánosság, esélyegyenlőség, környezeti, társadalmi fenntarthatóság: –A megfelelő útmutatók tanulmányozása –Kötelezően előírt minimumok teljesítése Annyit vállaljon, amennyit bizonyíthatóan alá tud támasztani

A PROJEKT KIVÁLASZTÁSÁNAK FOLYAMATA 1. Érkeztetés (benyújtási kritériumok vizsgálata) HIÁNYPÓTLÁS 2. Jogosultság és teljesség vizsgálata ( a pályázó megfelel-e a Pályázati Útmutató A.,B.,C.,D pontjainak) HIÁNYPÓTLÁS (nem minden szempont esetében) (egy alkalommal, maximum 15 naptári napos határidővel) 3. Befogadás 4. Tartalmi értékelés (a minimum 60 pontot elérő pályázatok Bíráló Bizottság elé kerülnek) 5. Döntés (a Bíráló Bizottság döntési javaslatot készít a Közigazgatási Reform Programok Irányító Hatóságának)

Tartalmi értékelés szempontjai SzempontAdható maximális pontszám Kapcsolódás a pályázati célokhozKizáró tényező A projekt költséghatékonysága25 A projekt szakmai tartalma, összetettsége28 A projekt megvalósíthatósága34 A projekt környezeti és társadalmi fenntarthatósága, esélyegyenlőség 13

A PROJEKT MEGKEZDÉSE A projekt a pályázat befogadásának napjától saját felelősségre megkezdhető. A projekt megkezdésének minősül:  Immateriális javak esetén az átvétel időpontja  Egyéb tevékenység esetén a megvalósításra megkötött első szerződés létrejöttének napja. (a pályázó által aláírással elfogadott ajánlat szerződésnek minősül) Támogatás a pályázat befogadását megelőzően megkezdett fejlesztéshez nem igényelhető! A projekt megvalósítására maximum 18 hónap áll rendelkezésre. A fizikai megvalósulás legkésőbbi időpontja augusztus 31.

ELSZÁMOLHATÓ KÖLTSÉGEK KÖRE •PROJEKTMENEDZSMENT KÖLTSÉGEK (5%) adminisztratív lebonyolítás, tevékenység koordinációja bérköltségek és személyi jellegű ráfordítások, szolgáltatások, kis értékű eszközök költsége, pályázatírás költsége •SZOLGÁLTATÁSOK IGÉNYBE VÉTELE felmérések, tanulmányok készítésének, szakmai tanácsadás költsége, szakértői díjak, képzések szervezése, lebonyolítása, közbeszerzési eljárások lebonyolításához kapcsolódó költségek, nyilvánosság biztosításának költségei (1%) •IMMATERIÁLIS JAVAK szellemi termékek, vagyoni értékű jogok, szoftverek („A”: 30%, „B”: 20%) •ÁLTALÁNOS (rezsi) KÖLTSÉGEK(„A”: 1%, „B”: 0,5%) telekommunikációs költségek, postaköltségek

PÉNZÜGYI FELTÉTELEK Támogatás formája: Működési támogatásnak nem minősülő, visszafizetési kötelezettség nélküli végleges juttatás Támogatás mértéke: „A” komponens: 92% LHH kistérség: 95% „B” komponens: 90% Az önrész összetétele:  Bankhitel  Számlapénz, bankbetét  Névre szóló értékpapír „A” komponens: 8% LHH kistérség: 5% „B” komponens: 10% Más pályázati forrásból támogatásban nem részesülhet A megvalósítás időtartalmára inkasszó adása

PÉNZÜGYI FELTÉTELEK 21 FINANSZÍROZÁSI FORMÁK •Szállítói finanszírozás Ebben a finanszírozási formában a számla támogatásra eső része közvetlenül a szállítónak kerül kifizetésre az önerő és a teljesítésigazolás kiállítása után, a benyújtást követő 30 napon belül, (amennyiben nincs szükség hiánypótlásra). •Utólagos finanszírozás A projekt során felmerülő költségek utólagos támogatási formája, ahol minden számla kiegyenlítését bankszámlakivonattal szükséges igazolni. Ebben az esetben a kifizetési kérelem benyújtását követő 60 napon belül kerül a támogatás folyósításra ( amennyiben nincs szükség hiánypótlásra) •Vegyes finanszírozás (utófinanszírozás és szállítói finanszírozás) Opcionális finanszírozási forma. Sajátossága, hogy nagy összegű szállítói kifizetések mellett utólagos kifizetéseket is enged, a támogatási szerződésben meghatározott költségekre. Amennyiben előleg kerül folyósításra, időközi és a záró kifizetés csak utólagos finanszírozási formában igényelhető!

PÉNZÜGYI FELTÉTELEK  A támogatási szerződése megkötését követően, a támogatási összeg 25%-ig előleg igényelhető.  Előleg igénylés nyilatkozat alapján történik  Az előleg és a közbenső kifizetés nem haladhatja meg a támogatási összeg 80%-át  A közbenső kifizetési kérelem a projekt során több alkalommal benyújtható (min. a megítélt támogatás 10%)  A támogatási összeg utolsó 20%-a a projekt zárójelentés elfogadását követően utalható  A közbenső és a záró kifizetések a ténylegesen felmerült és igazolt számlák alapján történnek Vonatkozó jogszabályok: 217/1998, 281/2006 Korm. rendelet Kifizetés típusa: (időrendiség) ElőlegKözbensőZáró

MONITORING ADATOK SZOLGÁLTATÁSA, ELŐREHALADÁSI JELENTÉS A támogatási szerződés hatályba lépésétől számított hathavonta a projekt befejezéséig Projekt Előrehaladási Jelentést (PEJ) kell benyújtani, ezt követően 5 éven keresztül Projekt Fenntartási Jelentést (PFJ) A projekttel kapcsolatos dokumentumokat december 31-ig meg kell őrizni FENNTARTÁSI KÖTELEZETTSÉG A támogatott fejlesztéssel létrehozott szolgáltatásokat a időszakban minimum 5 évig fenn kell tartani és üzemeltetni. A bevont partnerek tevékenységéért a projektgazda felelős.

HELYSZÍNI SZEMLE ÉS ELLENŐRZÉSE A pályázat benyújtását követően helyszíni szemlére, a támogatási szerződés megkötését követően közbenső, utólagos, és projekt- lezáró ellenőrzésre kerülhet sor a megvalósítás és fenntartás időszakában EGYÉB KORLÁTOZÁSOK  A projekt más pályázati forrásból támogatásban nem részesülhet  Azon pályázat támogatható, mely teljesíti az esélyegyenlőségi, környezeti és társadalmi fenntarthatósági útmutatóban szereplő jogosultsági kritériumokat  Nem részesülhet támogatásban az a projekt, amelynek keretében a pályázó a támogatás által megvalósított fejlesztés eredményét a fenntartási kötelezettség fennállása alatt értékesíti

Jogszabályok /2006. (XII. 8.) Korm. rendelet a programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának alapvető szabályairól és felelős intézményeiről 16/2006. (XII. 28.) MeHVM-PM együttes rendelet a időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások felhasználásának általános eljárási szabályairól 281/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet a programozási időszakban az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, az Európai Szociális Alapból és a Kohéziós Alapból származó támogatások fogadásához kapcsolódó pénzügyi lebonyolítási és ellenőrzési rendszerek kialakításáról

26 Köszönöm a figyelmet