Támogatási lehetőségek a Nemzeti Vidékfejlesztési Terv alapján.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A időszak végrehajtási intézményrendszere
Advertisements

2012. december 3. ÉSZAK KELET-PEST MEGYEI LEADER EGYESÜLET Tájékoztató Fórum.
ÚMFT – a foglalkoztatás növeléséhez kapcsolódó hazai és EU-s források elérése mikro-, kis-, és középvállalkozások részére.
Nemzeti Vidékfejlesztési Terv Budapest, február 9.
A 17/2010. (III. 4.) FVM rendelet a családi gazdálkodók által igénybe vehető átmeneti állami támogatásról Szeged, március 31.
A felnőttképzés népszerűsítése az FMM és az NFI stratégiájában Március 6. Kossuth Klub.
Tájékoztatás a as EMVA társfinanszírozású vidékfejlesztési program évi éves végrehajtási jelentésben foglalt eredményekről ÚMVP MB 2013.
A polgári védelmi tervezés Jogszabályi háttér § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről.
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
Az IKSZT címbirtokos szervezetek működtetési kötelezettségeiről VM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet Budinszki István szeptember.
Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program Budapest, február 9.
Az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból a szaktanácsadási szolgáltatások igénybevételéhez nyújtandó támogatások Ersók Norbert Főosztályvezető-helyettes.
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről, s az igénybevehető szolgáltatásokról Tisza.
A Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal szervezete és működése Dr. Berey Attila főigazgató megyei főállatorvos.
INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? INTERREG IIIA – Hogyan pályázzunk Európai Uniós Pénzforrásokra? Az EU intézmény rendszere,
„Jövőképek, realitások” Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program Dr. Maácz Miklós főovh. FVM.
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program (ÚMVP)
Az állattartó telepek nyilvántartásainak szabályos vezetése
Az agrár-, és vidékfejlesztési igazgatás alapkérdései „Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap: a vidéki területekbe beruházó Európa” Az Európai.
Agrár-környezetvédelmi Modul Agrár-környezetvédelem, agrotechnológia KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Közbeszerzési, Pályázati és Beruházási ismeretek
: ITI és EGTC Az ETT-k lehetséges szerepe a határ menti ITB-k megvalósításában.
Agrárfejlesztési Főosztály december 13.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM ÉVES JELENTÉS 2008.
Erdészeti átruházott feladatok 2013 Ali Tamás Gábor február.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
2009. évi éves előrehaladási jelentés
Tájékoztatás az ÚMVP TS keret felhasználásáról Szarvas, december 11.
Az ÚMVP intézményrendszere
Az infokommunikáció szerepe az Új Magyarország Fejlesztési Tervben és az Operatív Programokban Dr. Bálint Ákos Igazgató Közigazgatás Operatív Programok.
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
2010. március 03. Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program I. és II. intézkedéscsoportjához kapcsolódó.
Az Agrár- és Vidékfejlesztési Operatív Program, a kapcsolódó PKD, valamint megvalósítási rendszerének bemutatása Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium.
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről és az igénybevehető szolgáltatásokról Pataki.
NVT AKG kötelező képzés 2006 FVM Képzési és Szaktanácsadási Intézet 1.Modul: 1.Modul: Általános kérdések, jogszabályok, eljárásrend Lukács-Lőrincz Rita.
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
NVT AKG kötelező képzés 2006 FVM Képzési és Szaktanácsadási Intézet Gazdálkodási Napló (2.modul) Várszegi Gábor Dr. Lucskai Attila Földművelésügyi és Vidékfejlesztési.
Az FVM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet megbízásából készült KÖLCSÖNÖS MEGFELELTETÉS Készítette:Almási István.
ÚMVP III-IV.tengely Budapest, Dr. Horváth Zita Agrár-vidékfejlesztési Főosztály.
A különleges tejtámogatás
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
Dr. Kozári József egyetemi docens, igazgató Szent István Egyetem Közép-Magyarországi Regionális Szaktanácsadási Központ V. Országos Tanácsadási Konferencia.
DIT-ÚMVP III. és IV. tengelyét, illetve a TS intézkedést érintő programmódosítási javaslatok Dr. Maácz Miklós főosztályvezető Vidékf ejlesztési Főosztály.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
Agrártámogatások Készítette: Gulácsi Edit V.évfolyam Szeged, április 13.
Agrár- és vidékfejlesztési támogatások 2004 I. félévében 1. SAPARD 2. NFT, Agrár és Vidékfejlesztési Operatív Program Intézkedései.
Az EU Strukturális Alapok programjainak végrehajtási intézményrendszere.
Gazdasági Tanácsok a felsőoktatási intézményekben január 13.
Magyar Dohánytermelők Országos Szövetségének Küldöttgyűlése 2006.November 20.
Natura 2000 fenntartási/ fejlesztési tervek készítéséhez nyújtandó támogatás – az ÚMVP-n keresztül -Natura 2000 konferencia – November 22. Makovényi.
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Az EU Agrár- és Vidékfejlesztési Politikája Dr. Tóth Sándor irodavezető, Pécsi Helyi Vidékfejlesztési Iroda Területfejlesztők és Polgármesterek Klubja.
Kormányszóvivői tájékoztató. A fejlesztéspolitika új intézményrendszere Bajnai Gordon fejlesztéspolitikai kormánybiztos július 7.
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Agrár-környezetvédelmi Modul Agrár-környezetvédelem, agrotechnológia KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Az élelmiszerekkel kapcsolatos szabályok
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
A Strukturális Alapok Cél: a régiók közötti társadalmi és gazdasági kohézió elősegítése Költségvetés: 195 mrd EUR  Európai Regionális Fejlesztési.
Agrár-környezetvédelmi Modul Agrár-környezetvédelem, agrotechnológia KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
A Nemzeti Statisztika Gyakorlati Kódexe
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
A hivatalos statisztikára vonatkozó új jogszabályok bemutatása Dr
PROGRAMZÁRÁS EMVA –III. – IV. tengely 1.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Támogatási lehetőségek a Nemzeti Vidékfejlesztési Terv alapján

Források •EU szakbizottsága (STAR) általi elfogadás: Július 20. •EU Bizottság általi elfogadás: Aug. 27. •Pénzügyi keret ( ): –Hazai: 39 MD Ft. –EU: 192 Md Ft. (EMOGA Garancia Részleg)

Általános célkitűzések •Termelők gazdasági életképességének, pénzügyi helyzetének, és piaci pozícióinak a javítása •Kiegészítő jövedelem a kedvezőtlen adottságú területen gazdálkodóknak •Környezeti Állapot megőrzése, javítása •Környezeti adottságokhoz és a piaci viszonyokhoz jobban igazodó termelési szerkezet kialakítása

Támogatási jogcímek: •Agrár-környezetgazdálkodás •Kedvezőtlen adottságú területek támogatása •Az EU környezetvédelmi, állatjóléti és higiéniai követelményeknek való megfelelés •Mezőgazdasági területek erdősítése •Korai nyugdíj (2006-tól) •Szerkezetátalakítás alatt álló félig önellátó gazdaságok támogatása •Termelői csoportok létrehozásának és működésének támogatása •Technikai segítségnyújtás

Igénybevétel rendje •Támogatási kérelem ( nem pályázat), MVH formanyomtatványok kötelező alkalmazása •Kizárólag postai úton •Határidők betartása, •Szankciók: »csökkentés, »elvesztik a tárgyévi jogosultságot, »a jövőbeni támogatásból kizárható, »bírság •Kifizetés: évente, kérelem alapján •Támogatás jellege: normatív: »földalapú »állatlétszám alapú »limitált

Jogi szabályozási rend •Horizontális szabályok –MVH törvény –NVT kihirdetéséről, és a kedvezőtlen adottságú területekhez tartozó településlistáról FVM rend –NVT igénybevétel általános rendjéről FVM rendelet –Standard Fedezeti Hozzájárulásról FVM rendelet •Vertikális szabályok –Támogatási célprogramokról külön-külön FVM rendelet –Korai nyugdíjról 2005-ben törvény –Technikai segítségnyújtásról az FVM miniszter közvetlenül rendelkezik

Kedvezőtlen adottságú térségek (I.) •Nem AK rendszeren alapul (korábban 17 AK alatti területek) •Komplex közgazdasági elemzés, hivatalos statisztikai alapon •Fizikai blokkazonosító szinten határozzák meg •Nem feltétlenül a település teljes területe •Alap: 1257/1999/EK rendelet

Kedvezőtlen adottságú térségek (II.) •19. Cikk: kedvezőtlen helyzetű térség, amelyekben fennáll a földhasznosítás megszüntetésének a veszélye, ahol a természeti környezet megőrzése szükséges. Gazdálkodási jellemzők: •A) nehezen művelhető föld, amely első sorban külterjes állattartással hasznosítható •B) a mezőgazdaságban alkalmazott teljesítménymutatók szerint kimutathatóan rosszabbak a termelési eredmények •C) Első sorban mezőgazdaságból élő fogyó mezőgazdasági lakosság, ami veszélyezteti a térség életképességét

Kedvezőtlen adottságú térségek (III.) •20. Cikk: egyéb egyedi hátrányokkal érintett térségek, ahol azért kell gazdálkodási tevékenységet folytatni, mert –Védeni, javítani kell a környezetet –Meg kell őrizni a térség idegenforgalmi potenciálját –Meg kell védeni a partvidéket

Standard Fedezeti Hozzájárulás (SFH) •Tesztüzemi rendszer alapján számolják •Évente korszerűsíteni kell •Adott mezőgazdasági tevékenység milyen jövedelmet biztosíthat (pl. búza Ft; •Burgonya: Ft; tejhasznú tehén: Ft; sertés: Ft) •Európai Méretegység (EUME) – SFH alapon számolják •1 EUME euró •Önellátó gazdaság: évente 5 EUME (6.000 euró, kb. 1,5 M Ft.)

Az NVT végrehajtásának intézményrendszere (I.) •A 1257/1999 EK Tanácsi rendelet 41. §-nak megfelelően a Nemzeti Vidékfejlesztési Terv kialakítására kijelölt szervezet a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium.

Az NVT végrehajtásának intézményrendszere (II.) •Illetékes Hatóság (Competent Authority) •az EMOGA Garancia Részlege illetékes hatósága a Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Akkreditációs Osztálya. •Az Illetékes Hatóság csak abban az esetben hagyja jóvá a Kifizető Ügynökség akkreditációját, ha az teljes mértékben megfelel a meghatározott akkreditációs követelményeknek és az intézmény adminisztrációs és számviteli folyamatai megfelelnek az EU követelményeinek.

Az NVT végrehajtásának intézményrendszere (III.) •Program Menedzsment Egység •A NVT program szintű menedzsment feladatainak ellátását az FVM-ben az Illetékes Hatóságtól elkülönült szervezeti egység látja el. Ez az egység az Irányító Hatósági Főosztályon került felállításra. Az Irányító Hatósági Főosztály felel az AVOP irányító hatósági feladataiért is. Ezáltal az NVT és az AVOP közötti program szintű koordináció hatékonysága várhatóan javul.

Az NVT végrehajtásának intézményrendszere (IV.) •Menedzsment Bizottság •Program Menedzsment Egység munkáját Menedzsment Bizottság segíti •Napi szintű tanácsadói kérdésekkel foglalkozik, amelyek nem igénylik a Monitoring Bizottság döntését. •A Menedzsment Bizottság szükség esetén gondoskodik a Program megvalósításának hatékony összehangolásáról, a társfinanszírozott tevékenységekhez kapcsolódó „legjobb gyakorlat” elterjesztéséről.

Az NVT végrehajtásának intézményrendszere (V.) •. Monitoring Bizottság •A Monitoring Bizottság feladata az NVT céljai elérésének értékelése és a végrehajtással kapcsolatos tapasztalatok megosztása. •Olyan horizontális kérdéseket vitat meg, amelyek konszenzust igényelnek. •Felelős a Nemzeti Vidékfejlesztési Terv keretében kialakított stratégiai célkitűzések megvalósulásának átfogó monitoringjáért. •Az adatokat az MVH szolgáltatja

Az NVT végrehajtásának intézményrendszere (VI.) •A végrehajtásért felelős intézmények •Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal –végrehajtási, –a kifizetési és –a kifizetés elszámolási funkciók, valamint – a program monitoringjához és értékeléséhez szükséges adatgyűjtés

Az NVT végrehajtásának intézményrendszere (VII.) •Állami Erdészeti Szolgálat –részt vesz az irányítási és ellenőrzési feladatokban –az NVT „erdőtelepítés” intézkedésével kapcsolatos delegált feladatokat tekintve az ÁESz és az MVH közötti koordinációt Delegálási Szerződés rögzíti

Az NVT végrehajtásának intézményrendszere (VIII.) •Az FVM Növény- és Talajvédelmi Szolgálata •Az ”Agrár-környezetgazdálkodás” és a „Kedvezőtlen adottságú területek támogatása” intézkedés esetén az MVH-val kötött együttműködési megállapodás keretén belül a Növény és Talajvédelmi Szolgálat (NTSZ) végzi az éves kifizetéseket megelőző, speciális szakmai tudást igénylő 5 %-os helyszíni ellenőrzéseket

Az NVT végrehajtásának intézményrendszere (IX.) • Az FVM Állategészségügyi és Élelmiszer Ellenőrző Állomásai –A „Megfelelés az EU környezetvédelmi, állatjóléti és higiéniai követelményeinek” intézkedés esetében az Állategészségügyi és Élelmiszer Ellenőrző Állomások (ÁÉEÁ) szintén technikai szolgáltatásokat nyújtanak a kedvezményezettek 5%-ának az éves kifizetéseket megelőző, speciális szakmai tudást igénylő helyszíni ellenőrzése során.

Az NVT végrehajtásának intézményrendszere (X.) •Nemzeti Park Igazgatóságok –A Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium és az MVH között létrejött megállapodás biztosítja a releváns környezetvédelmi rendelkezések betartásának rendszeres ellenőrzését azokon a területeken, amelyek beléptek az NVT valamely Érzékeny Természeti Területeken (ÉTT) alkalmazandó agrár- környezetgazdálkodási célprogramjába.