A reklámeszközök jellemzöi

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

Miért hirdetne egyenként több online állásközvetítő portálon, ha Önnek elegendő 1 helyen kérnie, hihetetlenül alacsony áron? hihetetlenül alacsony áron?
„Az utóbbi évek tapasztalatai azt bizonyítják, hogy minél nagyobb egy online hirdetés, annál hatékonyabb.” „…a banner mérete jelentõsen befolyásolja az.
Marketing mix Holt (1995).
MEGÉRKEZETT A LEGNAGYOBB VIDEÓHIRDETÉSI FELÜLET A MAMMUTMAILRE! ÚJ HIRDETÉSI FORMA ÚJ.
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
??? Reklám!!!.
5. A reklám Megszületett a reklám törvény: évi LVIII. törvény (ami már megjelenése előtt is heves vitákat váltott ki) A törvény hatálya kiterjed,
Wolf Gábor könyve alapján 2. Rész Moldvai Levente Kisvállalati Marketing.
Környezeti hatások közgazdaságtan előadás. Egy kis kitérő... •A pénz jelen értéke •Mennyit ér ma Ft ?
A PR eszközei. Az elmúlt évtizedben a csúcstechnológia három fontos területén, a számítástechnikában, a távközlésben és tömegkommunikációban végbement.
6. A reklámeszközök.
Digitális világ A digitális reklám
Nyomtatott reklámok.
„Avagy mit illik tudni róla, mielőtt bedőlünk neki”
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
A direkt marketing fogalma
Reklámeszközök, reklámhordozók
Digitális világ 6. foglalkozás A hirdetések világa Mi a reklám?
MARKETING.
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
Médiagazdaságtan A televíziózás piaca.
Audovizuális reklámok
Civilek a pályán Dr. Fazekas Ildikó Önszabályozó Reklám Testület főtitkár CivilKomP’ Január 13. Péntek.
A lányok lapja Egy teljesen új újság Reklám,reklám mindig hat rám!
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
Mivel a bankszámla kamata általában igen alacsony, érdemes körülnézned a különböző megtakarítási/befektetési lehetőségek között. MIELŐTT VÁLASZTASZ A.
Reklám.
Készitette:Bota Tamás Czumbel István
A REKLÁM KOPCSAY LÁSZLÓ.
Értékesítési csatornák
Biobi.eu AdFlan Right on target adflan.com Copyright © 2010 Biobi Kft. Minden jog fenntartva. Ezen dokumentum a Biobi Kft. Tulajdonát képező bizalmas információkat.
A példák cash-flow számítására :
Reklámok a médiában Magyari Alexandra.
Készítette: Csaja Katalin ISZM 2/14
Internet alapjai. Szakmák Multimédia szerkesztő Content-szerkesztő Content-Manager Webriporter Infobróker Online-szerkesztő Online-újságíró.
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
ATL - mit hirdessünk és hol?
1. Az eladott példányokat az újságokból remittendának nevezik. 2. A példányszám-auditálás lányege, hogy a Matesz ( Magyar Tejtermel ő k Ellen ő.
Rádióreklám Auditív reklámeszközök azok az eszközök, amelyek a hallás útján hatnak.
PROMOTION Kotler: Reklám Személyes eladás Vásárlásösztönzés
Mozireklám Készítette: Kovács Zoltán.
A marketingkommunikáció
 A kiállítások és várásárok olyan különleges rendezvények, amelyek a személyes eladás, a PR, a vásárlásösztönzés, az eladáshelyi reklám és a direkt marketing.
Miként jut el a fogyasztó a reklám hatására a vásárlásig? AIDA modell
Mivel a bankszámla kamata általában igen alacsony, érdemes körülnézned a különböző megtakarítási/befektetési lehetőségek között. MIELŐTT VÁLASZTASZ A.
Újságba rejtett üzenet Hogyan mérhető a sajtókommunikáció hatékonysága?
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
18-39 évesek elérése. Internetezők – internethasználat alakulása, Megj.: rendszeres olvasó = rendszeres olvasója bármelyik laptematikának Forrás:
MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ
Binomiális eloszlás.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
Színész Szerep Nézők  Színház lényege, ami nélkül, nincs színház  Nincs színház  Színész / szerep-be lépés,  Néző (közönség), több ember  Közös.
A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.
Csimag.hu Bemutatkozó.
Auditív médiumok és eszközök
nielsen közönségmérés
Haszon rendezvények médiaajánlat éves, a gazdasági életben helytálló vezetők Az adott téma iránt érdeklődők szűk, de releváns üzleti döntéshozók.
A reklám centruma.
…az élet forrása! Hévíz.hu hirdetési tarifák 2015 A Hévíz.hu weboldal Hévíz városának turisztikai weboldala, melyen minden Hévízről szóló információ megtalálható.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Mit tudunk a fiatalok médiafogyasz- tásáról?. Fiatalok, diplomások, de mégis néznek televíziót! 318 perc naponta Forrás: AGB Nielsen; 2013 jan-márc.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
Médiagazdaságtan GSVMG11KNC /II. Nyomtatott sajtó.
Haszon rendezvények médiaajánlat
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Előadás másolata:

A reklámeszközök jellemzöi Készítette: Ladányi Brigitta és Kókai Kitti

A publicitás azt mutatja meg, hogy valamely médium mekkora közönséghez jut el. A meddőszórás (holtszórás) azt jelenti, hogy olyanokhoz juttatjuk el az üzentet, akikhez nem szól. A tévéreklámok esti csúcsidőben igen sok nézőhöz eljutnak. Ha egy vetőgépet ekkor reklámoznának, akkor igen nagy lenne a meddőszórás, mert nagyon sok olyan ember is látja a reklámot, aki egyáltalán nem szeretne vetőgépet venni.

A médium presztízse azt jelenti, hogy a médiumban közvetített információknak mekkora hitelt ad a befogadó. Forráseffektusnak nevezzük azt a folyamatot, amikor a médium presztízse kihat a benne megjelenő hirdetésekre, javítva vagy éppen rontva annak hitelét, emelve vagy csökkentve az ajánlott termék, szolgáltatás, márka, cég presztízsét. Például egy pletykalapban közölt hirdetést másként értékelnek az olvasók, mintha ugyanez a hirdetés egy tekintélyes szaklapban jelenik meg.

Befogadói szituációnak nevezzük azokat a körülményeket, amelyek között a médium és a befogadó találkoznak. Például egy várva várt mozifilm előtti reklámfilmnél érdeklődőbbek az emberek, mint utazás közben, amikor mindig ugyanazokat az unalmas reklámokat látják a busz ablakából. A befogadói szituáció kihat a figyelem szintjére, intenzitására, az érdeklődés erősségére, az emlékezeti hatásra. A befogadói szituáció döntő abban a tekintetben , hogy milyen mennyiségű információt milyen megfogalmazásban közvetítenek. Ha olyan információt erőszakolnak a befogadóra, amit nem vár, és nem tekint odaillőnek, akkor bumeránghatást válthatnak ki, vagyis éppen ellenkező, negatív hatást érnek el a hirdetéssel, mint amit szeretnének.

A csatorna technikai adottságai jellemzőek az adott reklámeszközre A csatorna technikai adottságai jellemzőek az adott reklámeszközre. Rádióban csak hangeffektusokkal dolgozhatnak, a nyomtatványok esetén csak képi eszközökhöz nyúlhatnak, audiovizuális eszközüknél a kép, a hang és a mozgás hármas hatáselemeit használhatják.

A fogyasztók összetétele azt jelenti , hogy , hogy kik olvassák rendszeresen a lapot, milyen más újságot olvasnak még, hány órát hallgatják a rádiócsatornát naponta, melyek a legnézettebb tévéműsorok. A médium fogyasztóinak összetétele alapján dönti el a hirdető, hogy információjának megfelelő helye lesz –e az adott reklámhordozóban. Az első példánkban említett vetőgépet a gyártónak leginkább mezőgazdasági szaklapokban, mezőgazdasági kiállításokon és vásárokon érdemes hirdetnie, ahol az érdeklődők megjelennek.

A célozhatóság azt jelenti, hogy különböző reklámeszközök mely fogyasztói szegmentumhoz jutnak el. Az egyes médiumkategóriákban a fogyasztók eltérő módon célozhatóak. Például a fiatal, városi, vagyonos nők szegmentumát leginkább nekik szóló divat- és életmódmagazinokkal és az érkelődésüket felkeltő televíziós sorozatokkal lehet elérni.

A hirdetés költsége szoros kapcsolatban áll a médium fogyasztóinak számával és összetételével. Minden médiumnál létezik a költségeknek egy küszöbértéke amely összeg alatt nem érdemes hirdetni. A hirdetés hatékonyságát az egy fő elérési költsége mutatja meg. Például viszonylag magas közzétételi költségnél az egy főre eső költségek alacsonyak maradhatnak. A HVG-ben egy teljes oldalas színes hirdetés 2006 elején 2700000, az RTL Klubon 8 óra körül, egy 30 másodperces reklámfilm vetítési ára 3000000 és 3900000 Ft között mozgott.

A médium rugalmassága azt jelenti, hogy hány nappal előre kell megrendelni az adott médiafelületet.

A hirdetés élettartama azt a hasznos élettartamot jelenti, ameddig a vállalat szerepeltetni szeretné hirdetésüket, ameddig a célcsoport új tagjai találkoznak a hirdetéssel , illetve az nem válik unalmassá.

Jogi korlátozás során a hirdetési felület , illetve a hirdetés tárgyát is korlátozhatják. A reklámtörvények általában a következő érzékeny területeket is szabályozzák: szex a reklámban, gyermekek szerepeltetése, alkohol hirdetése, dohány termék hirdetése, gyógyszerek hirdetése, stb.