Civilek a pályán Dr. Fazekas Ildikó Önszabályozó Reklám Testület főtitkár CivilKomP’ Január 13. Péntek
Öt hónapnyi lehetőség •Sok vagy kevés? –1%-os kampányhoz sok és hosszú az idő –Marketing tervhez, kommunikációhoz (éppen elég) –Már a kommunikációs szakmában sem elég a reklám –Integrált kommunikációban kell gondolkodni! •És tényleg öt hónap? - Nem!!!! –Egyéni vállalkozók korábban adóznak, stb….
•Milyen öt hónap előtt állunk? –Választási kampány előtt állunk –Több lesz az indulat –Az elcsépelt szófordulat (demagógia) –Plakát az utcán –Vadragasztás mindenütt •Májusban már a reklámszakma is ébredezik, nehezebb lesz helyet kapni
•Készülj időben! –Tarts megbeszélést (őrsi gyűlés, riadólánc) –Ki a biztos támogató? 20-80%-os elv itt is érvényesül! –Próbálj egyedi lenni a megkeresések során –A levél már nem elég, túl sokat kap a fogyasztó
•Civil a pályán? – ki az „igazi”? (gyermekvédő, nővédő, stb) – közzétevő megnevezése (azonosítható, egyedi legyen) – vadragasztás – városkép védelme
Kérdések, problémák •A reklámok és kommunikáció elkészítése, szervezése sokrétű ismeretet kíván: –Marketing gondolkodást (márkaépítés –kik vagyunk, egyediség megfogalmazása) –Célcsoport ismerete, –A reklám nemcsak azokhoz jut el, akiknek szól (társadalom ismerete, közzétevő felelőssége) –Média, médiafogyasztási ismeretek •Széleskörű tudással rendelkező szakemberekre van szükség
Köszönöm a figyelmet!