Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Okos városok – buta márkák?!

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Okos városok – buta márkák?!"— Előadás másolata:

1 Okos városok – buta márkák?!
Prof. Dr. Piskóti István, intézetigazgató, Miskolci Egyetem Marketing Intézet Smart City Smart Marketing MÉDIA-PIAC KONFERENCIÁK Márkaépítés 2016 – Márkasztorik május 31.

2

3 Egy nemzetközi kutatás eredménye: városmárkázás
86% kudarc

4 The Guardian

5 A Smart City fejlődés és programjai az egész városműködést érintik
A Smart City fejlődés és programjai az egész városműködést érintik. Komplex – integrált megvalósítás a siker!

6 Városmárkázás – releváns vagy halott módszer digitális környezetben!?

7 Válasz: releváns a városmárkázás, sőt ….
A smart-környezet mindent felnagyít, amit a márkák „épületéről” tudunk No bland brand …. Vége a mindent, mindenkinek, általános, nyájas gyakorlatnak A márkának izgatónak kell lennie!

8 A hibák …kijavítandó gyakorlati megoldások
LEEGYSZERŰSÍTÉS – KISAJÁTÍTÁS – Erős stratégia, határok hiánya - REÁLIS FÓKUSZÁLÁS HIÁNYA – Márkafáradtság – Ha nem vonzó a helyieknek –

9 A hibák … LEEGYSZERŰSÍTÉS - A márkázás nem egyszerűen a logóra, a szlogenre fókuszálás….

10 A hibák … KISAJÁTÍTÁS - Az érintettek nem értik igazán a márkát. Az érintettek bevonásának a hiánya. A feladatok delegálásának hiánya olyan szakemberek felé, akik az adott területen szakértelemmel bírnak. A marketing szakma lebecsülése gyenge pozícionáláshoz vezet. Nem segítőkész hozzáállás kialakulása.

11

12 A hibák … Erős stratégia, határok hiánya - Hiba a márkázás fókuszának a meghatározásában. A hosszútávú célokra fókuszálás, erős célok meghatározásának hiánya. Időre van szükség a pozitív ismertség és márkaidentitáshoz, ezért az akcióknak a márka hosszútávú egészségére kell fókuszálnia.

13

14 A hibák … REÁLIS FÓKUSZÁLÁS HIÁNYA - A márkának a legerősebb versenyelőnyre kell fókuszálnia, Nem arra ahogyan a helyi szervezők, a politikusok látják a várost. A város valóságos, reális márkázásának a hiánya – a márka a te ígéreted, amit teljesíteni kell, hogy a kampány sikeres legyen! Hiányzó fókusz a fogyasztóra, ügyfélre. Az ügyfél-, vevőkutatások hiánya.

15

16 A hibák … Vienna Now or Never
Márkafáradtság – a márkázás hosszútávú folyamat, folyamatosan szükséges a vevői igények, szükségletek követése. Vienna Now or Never Experience Vienna like a local

17 A hibák … Ha nem vonzó a helyieknek – nem lehet azt a várost márkázni amit a sajátjai utasítanak el….

18

19

20

21 Köszönöm a figyelmet. piskoti@uni-miskolc. hu www. marketing-miskolc
Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Okos városok – buta márkák?!"

Hasonló előadás


Google Hirdetések