Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Media Smart program •Az oktatáspolitika és a kommunikációs szakma tudatos és tudományos alapokon nyugvó összefogásából született non-profit médiaismereti.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Media Smart program •Az oktatáspolitika és a kommunikációs szakma tudatos és tudományos alapokon nyugvó összefogásából született non-profit médiaismereti."— Előadás másolata:

1 A Media Smart program •Az oktatáspolitika és a kommunikációs szakma tudatos és tudományos alapokon nyugvó összefogásából született non-profit médiaismereti program 6-11 éves gyermeknek •Célja: a kiskorúak felkészítése a helyes és tudatos médiafogyasztásra •2002 novemberében Nagy Britanniában indult, és rövid időn belül komoly politikai, társadalmi és anyagi támogatást kapott. •Jelenleg már 5 országban (Anglia, Belgium, Hollandia, Németország, Finnország) fut, és további országokban elindulás előtt áll (pl.Franciaország, Portugália).

2 Küldetés •A kiskorúak felkészítése: -a helyes és tudatos médiafogyasztásra -a média működésének megismerésére a reklámon keresztül •Szakmai oktatási tevékenység, amely révén a gyerekek nem „a média potenciális áldozataként” nőnek fel, a tananyag segítségével képessé válnak eligazodni az őket érő kommunikációs üzenetek világában, felismerik annak valóságtartalmát. •A médiával, illetve a reklámmal szemben meglévő társadalmi ellenérzés feloldása

3 Milyen témákról szól? •A választás fontossága (Mi alapján döntünk?) •A vásárlás. (Valós szituációk elemzése) •Tény vagy kitaláció? (Az információk valódiságának ellenőrzése.) •Gyártsunk reklámot!(Terméktulajdonságok és azok leírásának összepárosítása, úgy, hogy közben érvekkel és ellenérvekkel kell a csoport munkájában részt venni.) •Találd meg a reklámot! (A reklámhordozó felületek felismerése.)

4 Milyen témákról szól? •Válaszd a kedvencedet! (A kritikus gondolkodást fejlesztő gyakorlatok, vitakészség javítása.) •Mi a különbség? (A márka szerepe a megkülönböztetésben. A márka, mint a tulajdonságok összességének szimbóluma.) •Vigyázz a szavaidra!(A szlogenek ereje.) •Alkoss reklámfigurákat! (A kreatív gondolkodást serkentő gyakorlatok, játékok.)

5 Miért jó a magyar reklámszakmának? •Pozitív társadalmi megítélés •Társadalmi felelősségvállalás •Nem egyszerű PR akció a reklámszakma érdekében,de az is! •Valódi segítség a kiskorúak felkészítése érdekében. •A kiskorúakért való felelősségvállalásban az érintetteket együttműködésre készteti (média, család, iskola) •A reklámipar közös fellépése, egy társadalmi jelentőségű ÜGY érdekében •Lobby-célokat is szolgál.

6 Milyen fajta összefogás kell? Reklámozók: Adomány, a projekt reklám szakmai támogatása Médiumok:Felületek a projekt népszerűsítésére PR megjelenítés A projekt előállításához szükséges technikai kapacitás Reklám- ügynökségek:a projekt kreatív anyagai elkészítése a kommunikációs tevékenység szakmai támogatása Reklámszakmai Szövetségek:reklámipari PR

7 Milyen fajta összefogás kell? A projekt társadalmi elfogadtatásának biztosítéka: •Oktatási Minisztérium •Oktatásban elismert szakemberek megnyerése •ORTT •Szülőket, Pedagógusokat tömörítő szervezetek •Pedagógusokat képző felsőoktatási intézmények •Médiakutató intézmények •Szakmai szervezetek •Fogyasztóvédelem

8 A Media Smart program Magyarországon •A reklámpiaci szereplők támogatása mecenatúra- jellegű. •A hirdetők nem kívánják a gyermekek fogyasztási szokásait befolyásolni, sem termékeiket az iskolákban hirdetni •Ellenkezőleg: társadalmi felelősségük teljes tudatában a média-tudatos, kritikus, tudatos döntéseket meghozó felnőtt fogyasztók nevelésében kívánnak szerepet vállalni.

9 A magyar Media Smart •MediaSmart Hungary Oktatási Közhasznú Társaság •non-profit szervezet •az esetleges „nyereségét” a közhasznú tevékenységére visszaforgató gazdálkodó társaság •Közhasznú feladatokat végez •Kis létszámmal működik •Átlátható, ellenőrzött gazdálkodást folytat •Gazdálkodásáról könyvvizsgálói jelentés készül

10 A Media Smart Kht. felépítése Menedzsment és titkárság Szakértői Bizottság Tananyagot készítő munkacsoport Támogatói Tanács Kommunikációs csoport Kutatásért felelős csoport Üzleti terv kialakításáért felelős csoport Kontrolling csoport Felügyelő Bizottság

11 Finanszírozási struktúra •Adományok, támogatói díjakból finanszírozódnának a –Tananyagok magyar verziójának elkészítése, gyártása, sokszorosítása, postázása –A program kommunikációs költségei –A kht.működési költségei •További forrásokból (hazai és EU pályázatok, stb.) Hazai programfejlesztés, bővítés, Média „tudás-centrum” kialakítása –Tanító-program –A szülők felé történő kommunikáció és oktatás –Együttműködés keresése „a reklám-ellenes” társadalmi csoportokkal, civilekkel

12 A támogatás módjai •Adományok átutalással •Az üzleti tervben szereplő szolgáltatások díjának közvetlen átvállalása •Termék/szolgáltatás biztosítása •Médiumok részéről: hirdetési felület és publicitás biztosítása (ezek értéke nem szerepel a tervben!) •Ügynökségek: kreatív munka/idő, PR szolgáltatások •Szakmai szövetségek: PR, bizottsági munka

13 Várható támogatói kör Állami Nyomda, Édességgyártók Szövetsége, Ferrero Magyarország Kft., Friesland Hungária Kft., Hasbro Magyarország Kft., Hungexpo Rt., Magyar Posta Rt., Masterfoods Magyarország Értékesítő Bt., McDonald's Magyarországi Étterem Hálózat Kft., OTP Bank Rt., Pepsi Fáü. Rt., Richter Gedeon Rt., T-Mobile Magyarország Rt., Trigránit Rt., Unilever Magyarország Kft., Mohai Ágnes Kft., Wrigley Hungária Kft., Kirowski Rt.,DDB Budapest Reklámügynökség

14 Várható támogatói kör Oktatási Minisztérium, ORTT, Gazdasági Versenyhivatal, Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség, EU Bizottság Budapesti Képviselete Magyar Reklámszövetség, Magyar Elektronikus Műsorszolgáltatók Egyesülete, Magyar Közterületi Reklámszövetség, Önszabályozó Reklámtestület, Magyar Lapkiadók Egyesülete, DUE, IVSZ

15 Várható támogatói kör Folyamatban: Elektronikus és nyomtatott média Szülők Szervezete Pedagógusok Szervezete

16 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A Media Smart program •Az oktatáspolitika és a kommunikációs szakma tudatos és tudományos alapokon nyugvó összefogásából született non-profit médiaismereti."

Hasonló előadás


Google Hirdetések