dr. Simich Rita mb. főigazgató-helyettes szeptember 29.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Iskolai egészségfejlesztés – iskolai egészségterv
Advertisements

Dr. Pop Andrea Szülészeti-Nőgyógyászati Prevenciós Tudományos Társaság
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Digitális kompetenciák a pedagógusképzésben Jelli János Apor Vilmos Katolikus Főiskola (HU) Námesztovszki Zsolt Újvidéki Egyetem Magyar Tannyelvű Tanítóképző.
Az iskolai szociálismunka
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
az általános iskolákban
Kis Bocs Baba-Mama klub Baba- Mama Egészség, Életmód, Szabadidő és Szociális Információs Közhasznú Egyesület.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Készítette: Galán Anita Debreceni Egyetem Szociálpolitika MA, I. évf.
Beszámoló a fenntarthatósági időszakban végzett feladatokról TÁMOP – 2.2.3–07/1–2F–2008–0008 „Mércénk az ember” Bókay János Humán Szakközépiskola.
Integráció a sportiskolai és a művészeti nevelés segítségével A Vajda Péter Ének-zenei Általános és Sportiskola pályázatáról Integráció sporttal és zenével.
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Az iskolai egészségfejlesztési normatíva terve A Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság május 22-i és november 11-i határozata értelmében Dr. Somhegyi.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
MMIK LOGO Ifjúsági Szolgálata egy komplex ifjúsági szolgáltató rendszer egy eleme a kortárssegítés Ifjúsági iroda, közösségi tér Felkereső ifjúsági munka.
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
2009 Merényi Zsuzsanna Közoktatási szakértő-középiskolai tanár
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Az EFOP köznevelést érintő beavatkozásai
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Az iskolai könyvtárhasználat hazai innovatív példái
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Országos Egészségfejlesztési Intézet Életciklus Osztály szeptember előtt és után.
Legyen jobb a gyermekeknek!
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Az EDUVITAL koncepció és oktatási gyakorlat Dr. Falus András egyetemi tanár, az MTA tagja.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
A primer prevenció jelentősége az ifjúsági munkában
IV. kerületi v édőnők munkamegbeszélése május 26. Budapest Toma Andrea OGYEI.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 A társadalmi bűnmegelőzés nemzeti stratégiája 115/2003. (X. 28.) OGY határozat. Cselekvési program 1009/2004. (II. 26.) Korm.
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
Nevelési Tudásdepó Csík Tibor projektmenedzser. Az országos lelőhely-nyilvántartás számára rekordok Magyar közoktatás tankönyvei Gyermek- és ifjúsági.
Kortárs-segítés, egészségfejlesztés, prevenció
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
Önkéntesség az Észak-Magyarországi Régióban. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) története A Demokratikus Ifjúságért Alapítványt 1999-ben hozta.
Egészséglelkesek az iskolákban Az egészségfejlesztés helyzete az általános iskolákban.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
Megközelítésmódok a tanári kompetenciák leírására
Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző
Biztos Kezdet Gyerekházak
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
Erőszakmentes, egészségtudatos iskola
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Barankovics István Alapítvány Tanári Kerekasztal Kiss Mária Rita BIA Ifjúsági projekt vezető.
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Sipos Orbán Szakiskola és Kollégium
Szakiskolai fejlesztési program
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

dr. Simich Rita mb. főigazgató-helyettes 2011. szeptember 29. A HIV/AIDS prevenció, családi életre nevelés és az ifjúság biztonságos szexuális életre nevelését szolgáló programok dr. Simich Rita mb. főigazgató-helyettes 2011. szeptember 29.

Kiindulási alap (rendeletek) § 28/2000. Az osztályfőnöki órában, 5-12. évfolyamon min. 10 tanóra eg. életre nevelés 48/2003. Az iskola egészségnevelési és környezeti nevelési programját kell elkészíteni 32/2005. Oktatási intézményben működő élelmiszerárusító üzlet (büfé) reformja Az osztályfőnöki órát nem kötelező megtartani… Az elkészült tervek megvalósulását senki nem ellenőrzi… Ez viszonylag jó előkészítés után általában működik (ellenőrzés is van)

Szakpolitikai stratégiák Nemzeti Stratégia a kábítószer-probléma visszaszorítására Nemzeti Fenntartható Fejlődési Stratégia Társadalmi Bűnmegelőzés Nemzeti Stratégiája Roma Integráció Évtizede Program Sport XXI nemzeti Stratégia „Legyen Jobb a Gyermekeknek!” Nemzeti Stratégia Nemzeti Környezeti Nevelési Stratégia Stratégia az egész életen át tartó tanulásról Közművelődési Stratégia Magyar Információs Társadalom Stratégia Magyar Kulturális Stratégia Nemzeti Audiovizuális Média Stratégia Szakképzés-fejlesztési Stratégia Nemzeti Foglalkoztatási Stratégia/Akcióterv Közoktatás-fejlesztési Stratégia Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia Nemzeti Népegészségügyi Program Közös Kincsünk a Gyermek Nemzeti Csecsemő- és Gyermekegészségügyi Program Nemzeti AIDS Stratégia Nemzeti Ifjúsági Stratégia 2009 – 2024 88/2009. (X. 29.) Országgyűlési Határozat  Részcélok: Az egészségfejlesztési alapismeretek beépítése a közoktatásba, felsőoktatásba, felnőttképzésbe – a szükséges tananyagfejlesztéssel kiegészítve -, azok integrálása a pedagógusképzés és –továbbképzés rendszerébe, illetve a meglévő programok hatékony alkalmazása. A családtervezési kompetenciák és a fiatal felnőttek szülői kompetenciáinak megalapozásához szükséges oktatási programcsomag fejlesztése és a formális, valamint a nem formális oktatásban történő adaptáció elősegítése, valamint az ilyen jellegű szolgáltatások elterjesztése. Egészségtudatosság fejlesztése az oktatás, a képzés, a tömegkommunikáció segítségével. Korosztály- és problémaspecifikus attitűdmódosító programok lebonyolítása. A Nemzeti Alaptantervben, az iskolai pedagógiai programokban szereplő, egészséges életmóddal kapcsolatos készségek és képességek fejlesztéséhez szükséges ismeretek, módszerek kiegészítése, továbbfejlesztése; valamint ezek iskola pedagógiai programokban történő alkalmazásának ösztönzése.

MIT? (dilemmák és lehetőségek) Komplex egészségfejlesztés Általános iskola (1 – 8. osztály) Középiskola (1 – 4. osztály) A leghatékonyabb! Igény Tananyag (Pl. EGÉSZséges ÉLET) Pedagógiai (egészségfejlesztő) végzettség Rendelet Idő Pénz Valódi elhatározás és támogatottság Modulonként (témák): táplálkozás, veszélyes anyagok, környezet, mozgás és személyes higiéné, az emberi szexualitás stb. Kevésbé hatékony (de! többet ér az egészségnapnál!) Igény Tananyag Pedagógiai (egészségfejlesztő) végzettség Rendelet (nagyjából) Idő Pénz Esetleges

Az ideális… Matek Irodalom Testnev. Ének Testnev. Nyelvtan Matek Matek Angol Angol Angol Irodalom Földrajz Töri Nyelvtan Töri Magyar Élővilág Rajz Matek Egészség-fejlesztés Rajz Oszt.főn. Ének Testnev.

A realitás… egészséghét egészségnap védőnő tanár-diák focimeccs kortársoktató kozmetikus vöröskereszt nőgyógyász rendőr pszichológus salátakészítés

Az OEFI iskolai szexedukációs programjai Pedagógusképzés – konferencia – tréning Módszertani kiadvány (programok feldolgozása, elérhetősége) Oktatócsomag: pedagógusoknak – diákoknak Szórólap - plakát – matrica Hírlevél (AIDS Világnap) Óvszer-automata program Kutatás

Kutatás OEFI kutatás: a fiatalok szexuális magatartása; 8 – 10. évfolyam, 3200 fős országos minta szexuális élettel járó rizikók vállalása a fiúknál nem jellemző az első szexuális élmény átlagos életkora a fiúknál 13,56 év, a lányoknál 13,97 év kevesen beszélget-nek a szexről veszélyeztetett korban lévő fiatalok ismeretei elégtelenek. a szexuális élet megkezdéséhez szükséges ismeretek szintje nemektől, életkortól függetlenül elégtelennek mondható a tanárok fele egyetért azzal, hogy az iskola feladata a szükséges információk átadása a pedagógusok 60-80%-a az utóbbi években erőteljes romlást érzékel a diákok körében hatodik osztály körül már hasznosnak tartják a szexedukációt

Óvszer-automata program Csak(!): 4 osztályos középiskolákban Ott, ahol szexedukáció-felvilágosítás is folyik Ott, ahol az intézmény vezetése is támogatja Általában a lány ill. a fiú WC-ben található; 200 Ft 2 db óvszer; Ingyen adjuk az iskolának, OEFI üzemelteti. FENNTARTHATÓSÁGA: √

Prevenciós programok I. OEFI - Sex Educatio Alapítvány szórólapok tankönyvek CD-ROM Képzés Tréning Konferencia Szakmai értekezlet EU Program: H-Cube AIDS Világnap Kortárs oktatás

A-HA! Országos szexuális és mentálhigiénés felvilágosító program: Prevenciós programok II. OEFI - Szülészeti Nőgyógyászati Prevenciós Tudományos Társaság A-HA! Országos szexuális és mentálhigiénés felvilágosító program: Oktatóprogram Kamaszútravaló A webdoki válaszol Tinititkok fórum A-ha! Szakemberek (orvos, védőnő, egészségfejlesztő)

Köszönöm a figyelmet! E-mail cím: simich.rita@oefi.antsz.hu OEFI honlapja: http://www.oefi.hu A konferencia a Nemzeti Erőforrás Minisztérium „Komplex gyermek- és ifjúságfejlesztő szakmai tevékenységek, programok megvalósításának támogatására” kiírt IFJ-KX-10-B-0021 pályázat eredményeképpen valósul meg.