KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN Szegedi Péter
Krízis a cég berkein belül Tömeghisztéria Azonnali sajtóvisszhang
„Üvegfalú cég” = Közvélemény bizalma
A kommunikáció módja a legfontosabb Felkészültség Gyorsaság Átláthatóság Hatékonyság
Milyen gyorsan tudunk Krízis üzemmódra átállni? Azonnali tudósítás! Bevésődnek a vélekedések Eluralkodnak a téves információk
Az idő ellenünk dolgozik! Nincs idő a krízis időpontjában kidolgozni a kommunikációs tervet
Krízisről van szó egyáltalán? Előre kidolgozott lépések Legmegfelelőbb üzenetek közvetítése cégen kívül és belül egyaránt.
Fontos a károk minimalizálása! Fontos megőrizni a jó hírnevet: 1. megfelelő üzenet 2. megfelelő időben 3. megfelelő embernek
A média tölti be, ha mi nem tesszük! Információs űr A média tölti be, ha mi nem tesszük!
A válságstáb felépítése: Agy Száj Kéz
Kategorizáljuk a kríziseket! A kríziseket alábecsülni súlyosabb hiba, mint túlbecsülni Felkészültnek kell lenni, mert a krízis alapvetően akadályozza a munkavégzést.
A legsúlyosabb krízisek: Haláleset (baleset/gyilkosság) Környezeti katasztrófa
Belső problémák Nagy összegű lopás Szerződés súlyos megszegése Vélt vagy valós melléfogás
Külső problémák Olyan állítások (feltételezett) megjelenése, amelyek az előzőek bármelyikével vádolják meg a szervezetet Sztrájk, komolyabb tiltakozás vagy bojkott Komoly per a szervezet ellen Feljelentés, bármilyen törvényességi eljárás vagy szabályozási ügy, amely érinti a szervezetet.
Krízisek jellegük szerint Hirtelen krízis Megjósolható krízis Lopakodó krízis Rossz döntések miatti krízis Cyber-krízis
Meg kell vizsgálni, milyen válsághelyzetek következhetnek be a cégnél A nagy valószínűségű krízis nem okozhat jelentős kárt, ha felkészülünk rá.
Krízisbizottság Elengedhetetlen Kevés tag Krízishelyzetek elbírálása Gyors döntések
Krízisbizottság tagjai: Cégvezető Területi igazgató Jogi képviselő Humánpolitikai igazgató Legalább 2 szóvivő (megerősítés miatt) Külső tanácsadó (PR-szakértő)
Sajtó- és partnerkapcsolatok Fontos hogy kiépítsük kapcsolatrendszereinket Nem feltétlenül kell krízishelyzeten kívül ezekkel a partnerekkel tartani a kapcsolatot. Rögzítsük az elérhetőségeket, hogy krízishelyzetben számítani lehessen rájuk
A Szakértő Krízishelyzetben fontos, hogy autentikus szakember képviseljen minket egy problémát illetően.
Az újságírók A jó kapcsolat kialakítása a sajtó képviselőivel mindenképpen fontos. Az újságírók mindig részrehajlóak, és az ilyen esetekben nem árt, ha ez javunkra történik.
Emlékeztetőül: Gyors reakció Stáb összehívása Helyzet felmérése Stratégia kidolgozása Nyilatkozat -> Sulykolás Megfelelő tájékoztatás Információk összegyűjtése Rugalmasság, kreativitás Hosszú távú gondolkodás