KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Freesoft által generált megjelenések száma május 26. és szeptember 24. között 214 megjelenés  62 a nyomtatott sajtóban  137 az online médiában.
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
Lobbizás az egészségügyben
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Kommunikáció a médiában figyelés és kiértékelés Előadó: IDS Communications Kft április.
Miért fontos? 3478 Negatív hír az egészségügy szereplőiről nyomtatott és online sajtóban 2009-ben Mindenki érintett: EÜM, OEP, kórházak, orvosok, gyógyszergyártók.
MRGSZ Stratégiai terv Verzió: 2. RC2. JÖVŐKÉP Aktuális MRGSZ cél: Láthatóvá tenni a a rögbit Magyarországon és a Magyar rögbit Európában!
/21 TESZÖV – Fejér Földgázpiac Aktuális információk Székesfehérvár, január 22.
Európai Energia Hatékonysági Javítás a Nyomda Iparban
Közönségkapcsolatok (PR)
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
A TURISZTIKAI TERMÉK FELÉPÍTÉSE ÉS MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ A BRIT PIACON.
„Mértéket tartani és a célt nem téveszteni szem elöl!”
Reklámok a médiában Magyari Alexandra.
1 Az „ÁROP A polgármesteri hivatalok szervezetfejlesztése pályázat” háttere „Helyi igényekre épülő szervezetfejlesztés a Zalakarosi Polgármesteri Hivatalban”
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM KAUTZ GYULA GAZDASÁGTUDOMÁNYI KAR MARKETING ÉS MENEDZSMENT TANSZÉK PR, a bizalomépítés művészete „ Dolgozz jól és beszélj róla!”
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Családi vállalkozás.
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
Válságkezelés. Mi a célja? A válság negatív hatásainak csökkentése vagy kiküszöbölése A szervezet (imázsa) és az érintettek védelme.
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
A válság definíciója, jellemzői lezajlása
Turizmusban az örökségre alapozó közkapcsolati munka célközönségei (Publicurile turismului)
Az átláthatóság, mint elengedhetetlen feltétel Mádi-Szabó Zoltán A kis- és középvállalkozási részleg vezetője április 18.
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Szükség van-e PR-ra? És ha igen, miért nem? EUROLEX Consulting MEDIA & PR.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Szervezetfejlesztési Program
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
„A jó üzleti kapcsolat csak a véletlen műve!” Őt már ismerik, bedolgozta magát... Ő vele szót értenek... Ő kapja a megbízást… Már megint mit akar? Már.
Margitay – Mérnöketika KENŐPÉNZ ÉS KORRUPCIÓ 12. óra.
KOMMUNIKÁCIÓS DILEMMÁK ÉS MEGOLDÁSOK A Sopron Régió Csatornázási és Szennyvíztisztítási Program tapasztalatai alapján március 17.
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
A minősítés és a standardok szükségessége a civil szektorban Szekér András „Bizalom és átláthatóság a civil szektorban” konferencia.
Sponsorare necesse est
Szervezeti viselkedés Bevezetés
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
Önálló labor munka Csillag Kristóf 2004/2005. tavaszi félév Téma: „Argument Mapping (és hasonló) technológiákon alapuló döntéstámogató rendszerek vizsgálata”
Ügyfélkapcsolattal rendelkező munkahelyek. Ügyfélszolgálati munkahelyek Bankfallal lezárt számítógéppel támogatott ügyfélkapcsolati munkahelyek Amennyiben.
E-KULTÚRA A MUNKAADÓI ÉRDEKKÉPVISELETBEN Tanulmány + power-point internetes konferencia vázlat OFA - STRATOSZ PROJEKT 2004 internetes konferencia.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Kiscsoportos stratégiai és döntési gyakorlat. Milyen ember a PROJEKT MENEDZSER?
A Mediáció.
Mediációs lehetőségek az iskola világában Önfejlesztő Iskolák Egyesülete XVII. Országos Konferencia Budapest, november
KINCS Krízis intervenciós csomag Virág László - Szeles Erika – Vajger Éva.
Családi csoport konferencia. a kliens egy ösztönző és őt bevonó hozzáállásból profitál a legtöbbet minden ember felelős a cselekedeteiért, és tiszteletben.
Válságkommunikáció Dr. Piskóti István.
Szakszervezeti demonstrációk szervezése és kommunikálása
A beiskolázás előkészítése
Krízisinterventio mentálhigiénés szempontból
Állatorvosi outsourcing Turóczy-Faritz Judit Praxismenedzsment Konferencia 2014.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
TÁMOP A-13/ Az EVDSZ társadalmi szerepvállalásának szélesítése a Dél-Dunántúli Régióban Az EVDSZ projekttel kapcsolatos kommunikációja,
2003. május 21. ÜZLETMENETFOLYTONOSSÁG ÉS KATASZTRÓFA ELHÁRÍTÁS TERVEZÉSE Jakab Péter igazgató Magyar Külkereskedelmi Bank Rt. Bankbiztonság.
Red Alert Összehangolt külső-belső kommunikáció krízishelyzetben Kreatív Pr Nap,
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás A projekt generáló szerepe, a továbblépés lehetőségei, komplex fejlesztési elképzelések.
FAIR RENDSZERKONCEPCIÓ ÉS A BEVEZETÉS LÉPÉSEI DECEMBER 17.
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
Az Újbuda 60+ Program rendszerének legfontosabb elemei
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Piac és Profit – a 21. század szervezeti modellje
Adatvezérelt employer branding
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás
Előadás másolata:

KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN Szegedi Péter

Krízis a cég berkein belül Tömeghisztéria Azonnali sajtóvisszhang

„Üvegfalú cég” = Közvélemény bizalma

A kommunikáció módja a legfontosabb Felkészültség Gyorsaság Átláthatóság Hatékonyság

Milyen gyorsan tudunk Krízis üzemmódra átállni? Azonnali tudósítás! Bevésődnek a vélekedések Eluralkodnak a téves információk

Az idő ellenünk dolgozik! Nincs idő a krízis időpontjában kidolgozni a kommunikációs tervet

Krízisről van szó egyáltalán? Előre kidolgozott lépések Legmegfelelőbb üzenetek közvetítése cégen kívül és belül egyaránt.

Fontos a károk minimalizálása! Fontos megőrizni a jó hírnevet: 1. megfelelő üzenet 2. megfelelő időben 3. megfelelő embernek

A média tölti be, ha mi nem tesszük! Információs űr A média tölti be, ha mi nem tesszük!

A válságstáb felépítése: Agy Száj Kéz

Kategorizáljuk a kríziseket! A kríziseket alábecsülni súlyosabb hiba, mint túlbecsülni Felkészültnek kell lenni, mert a krízis alapvetően akadályozza a munkavégzést.

A legsúlyosabb krízisek: Haláleset (baleset/gyilkosság) Környezeti katasztrófa

Belső problémák Nagy összegű lopás Szerződés súlyos megszegése Vélt vagy valós melléfogás

Külső problémák Olyan állítások (feltételezett) megjelenése, amelyek az előzőek bármelyikével vádolják meg a szervezetet Sztrájk, komolyabb tiltakozás vagy bojkott Komoly per a szervezet ellen Feljelentés, bármilyen törvényességi eljárás vagy szabályozási ügy, amely érinti a szervezetet.

Krízisek jellegük szerint Hirtelen krízis Megjósolható krízis Lopakodó krízis Rossz döntések miatti krízis Cyber-krízis

Meg kell vizsgálni, milyen válsághelyzetek következhetnek be a cégnél A nagy valószínűségű krízis nem okozhat jelentős kárt, ha felkészülünk rá.

Krízisbizottság Elengedhetetlen Kevés tag Krízishelyzetek elbírálása Gyors döntések

Krízisbizottság tagjai: Cégvezető Területi igazgató Jogi képviselő Humánpolitikai igazgató Legalább 2 szóvivő (megerősítés miatt) Külső tanácsadó (PR-szakértő)

Sajtó- és partnerkapcsolatok Fontos hogy kiépítsük kapcsolatrendszereinket Nem feltétlenül kell krízishelyzeten kívül ezekkel a partnerekkel tartani a kapcsolatot. Rögzítsük az elérhetőségeket, hogy krízishelyzetben számítani lehessen rájuk

A Szakértő Krízishelyzetben fontos, hogy autentikus szakember képviseljen minket egy problémát illetően.

Az újságírók A jó kapcsolat kialakítása a sajtó képviselőivel mindenképpen fontos. Az újságírók mindig részrehajlóak, és az ilyen esetekben nem árt, ha ez javunkra történik.

Emlékeztetőül: Gyors reakció Stáb összehívása Helyzet felmérése Stratégia kidolgozása Nyilatkozat -> Sulykolás Megfelelő tájékoztatás Információk összegyűjtése Rugalmasság, kreativitás Hosszú távú gondolkodás