Széchenyi tehetségműhely

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A komplex tehetségfejlesztési program moduljainak tartalma
Advertisements

Magyar Tehetséggondozó Társaság
A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás.
Tehetségazonosítás gyakorlata
Lépések, végrehajtás, portfólió Marksteinné Molnár Julianna
Komplex Instrukciós Program
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
Iskolánkról.
TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás. A pályázat azonosító jele: TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás TÁMOP – 08/2 Iskolai tehetséggondozás.
Tehetségpont létrehozása
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
Színjátékos tehetséggondozó projekt
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Varga Katalin Gimnázium (Varga Katalin Secondary School)
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
„Mércénk az ember” Fodor Információk átadása, tájékoztatás  folyamatos kapcsolattartás a HUMÁN TISZK iskolái között – igazgatói értekezletek 
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
A TEHETSÉGGONDOZÁS KRITIKUS PONTJAI I
Kompetensek lettünk? június 27..
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
„Vásárhelyi Tehetségpont”
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Gyermekvilág régen és ma
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
Út a sikeres tanuláshoz
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
-minősített közoktatási típusú sportiskola szeptemberétől induló első osztályai:
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
TEHETSÉG MENTORÁLÁS A PEDAGÓGIA MAGASABB SZINTJÉN HUJBER TAMÁSNÉ KOVÁCS GABRIELLA KAPOSVÁRI KLEBELSBERG KÖZÉPISKOLAI KOLLÉGIUM.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
A pszichológiai mérés alapjai
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Szakiskolai fejlesztési program
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
főosztályvezető-helyettes
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Előadás másolata:

Széchenyi tehetségműhely Széchenyi István Gimnázium Szolnok

A tehetségműhely célja Az iskola tanulói közül a tehetségígéretek kiválasztása, tanítási órán kívüli képességfejlesztés biztosítása A kiválasztottak személyiségjegyeinek fejlesztése Tevékenykedtető, alkotó műhelymunka, a hatékony feladatmegoldáshoz szükséges képességek és a komplex gondolkodás fejlesztése

A tehetségazonosítás módszere Tanulási erősségek kérdőív támogató pedagógus Tóth-féle kreativitást becslő skála (TKBS) tanuló RAVEN intelligenciavizsgálat tanuló Iskolai motiváció (Kozéki-Entwistle) tanuló A témának megfelelően pl. Kommunikációs stílus kérdőív tanuló

Szakemberek Koordinátor, szakmai vezető a tehetségfejlesztésben jártas, képzett szakember, tehetségfejlesztési szakértő Iskolapszichológus Diáktanácsadó, tehetségfejlesztési módszertani tanácsadó, grafológus, tanulásmódszertan tanítására kiképzett pedagógus Gyakorlott szaktanárok

A tehetségműhely programja Előkészítés A tesztek felvétele, értékelése, A 15-20 résztvevő tanuló kiválasztása Egyéni fejlesztési tervek elkészítése A program kidolgozása, munkaterv elkészítése

A tehetségműhely programja 2. Általános képességfejlesztés Csapatépítő tréning Önismereti tréning A személyiség gyenge oldalainak fejlesztése A figyelem, a kommunikáció, a szociális-együttműködési készségek, a kreativitás, a memória fejlesztése

A tehetségműhely programja 3. A speciális képességek fejlesztése A tehetségműhely témájától függően különböző képességek nyelvi, zenei, környezeti, testi-kinetikus interperszonális vizuális stb.

A tehetségműhely programja 2011 Széchenyi kora – a reformkor Kortörténet: a reformkor általános jellemzése (történelme, kultúrája), kiemelve a tanulók által vállalt területeket Differenciált foglalkozások a különböző témák feldolgozására: a kor zenéje, környezetkultúrája, tánca, közélete, sajtója

A tehetségműhely programja 3. A speciális képességek fejlesztése 2011 Széchenyi kora – a reformkor TEHETSÉGNAP – a tehetségműhely tevékenységének bemutatása A programból: Műveltségi vetélkedő a reformkorral és Széchenyi Istvánnal kapcsolatban Hagyományőrzők felvonulása Reformkori büfé a tanulók által korabeli receptek alapján készített ételekből Reformkori kávéház korhű berendezéssel, irodalmi és zenei műsorral Táncház reformkori táncokból, bál rekonstruálása Reformkori (fiktív) testnevelésóra, korabeli sportágak Reformkori szolgáltatások: frizurakészítés, dagerrotípia (jelmezben fényképezkedés), A GiMIrka reformkori tematikus különszáma

Kávéház

Vetélkedő

Toborzó

Táncház

Táncház

A tehetségműhely programja 2012 Íme az ember! A téma komplex természettudományos megközelítése Az érzékszervek becsapnak minket. Érzékcsalódások. Hogyan működnek az érzékszervek? Tanulókísérletek, állati szem és fül boncolása Emberközeli áramforrások Hétköznapi tárgyakból (pl. zöldségek, gyümölcsök, drót, befőttesüveg) áramforrások előállítása, az erőművek működésének szemléltetése Mindennapi mérgeink Látványos kísérletek elvégzése hétköznapi eszközökkel, anyagokkal Ember a Naprendszerben Az ember elhelyezése a Naprendszeren belül Az vagy, amit megeszel Az ember és a táplálkozás

A tehetségműhely programja 2012 Íme az ember! TEHETSÉGNAP A programból: Arkhimédész és a korona Drámaelőadás Ember és energia - Energiahordozók. Játék az árammal Tanulókísérletek Ember az univerzumban Interaktív előadás Mindennapi mérgeink - Háztartási anyagok vizsgálata Tanulókísérletek Az vagy, amit megeszel - Élelmiszerek vizsgálata Tanulókísérletek Hamu vagy gyémánt? Kőzetfelismerés Komplex természettudományi vetélkedő kb. 200 tanuló részvételével

Tanulókísérlet

Arkhimédész és a korona

Mindennapi mérgeink

Ember és energia

Vetélkedő

A tehetségműhely programja 4. Értékelés, hatékonyságvizsgálat A tapasztalatok összegzése Kimeneti kérdőívek kitöltése, értékelése Az egyéni fejlődés megbeszélése a pszichológussal a kérdőívek tükrében (igény szerint)