Az ORFK RSZKK valamint a Rendészeti Szakközépiskolák szerepe és feladata a fegyveres biztonsági őrségek intézkedéstaktikai képzésében. A gyakorlati képzések.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

Az esemény vagy eseménysorozat katasztrófává minősítése Jogszabályi háttér § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról, szervezetéről.
Dr. Golopencza Pál szolgálatvezető főorvos
 A pedagógiai munkát segítő feladatok jogszabályi környezetének ambivalenciája: • A nevelési és oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet.
A külföldi továbbképzések módszertana, menedzsmentje, hasznosítása ( BI 2000 és BioGIS 2005 projektek) A Leonardo program mint a szakmai tanár(tovább)képzés.
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
Nyitórendezvény „Szak-nyelv-tudás” – Az idegen nyelvi képzési rendszer fejlesztése a Debreceni Egyetemen TÁMOP D-12/1/KONV
Intézményfejlesztési Terv
Katasztrófavédelmi Oktatási Központ
Kardos Sándor István r. alezredes ORFK Humánigazgatási Szolgálat
KBSZ STRATÉGIA KBSZ SZAKMAI NAPOK - VASÚT Siófok, április 10. Bajkó Erika kommunikációs vezető.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
10. Tétel.
Disszeminációs Konferencia „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
A mesterképzések lehetőségei a Bologna- rendszerben.
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VI. alprogram: Karrierszolgáltatások.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Dr. Bozsó Zoltán r.dandártábornok
A Nemzeti Közszolgálati Egyetem közigazgatás-tudományi karának minőségcéljai a 2012/2013. oktatási évre dr. Almásy Gyula szakcsoportvezető Közigazgatásszervezési.
Előadó: Dr. habil. Lakatos László ny. okl. mk. vezérőrnagy
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Zalai Borút Egyesület. Borutak Magyarországon Villány-Siklós borút Egyesület (1994) Balatoni Borutak szövetsége (2003) Magyar Borutak szövetsége (2003)
Globális Szövetség a gyermekek on line szexuális kizsákmányolása ellen szeptember Balatonalmádi ÚJ UNIÓS KEZDEMÉNYEZÉS A GYERMEKEK ONLINE.
A rendőrségi szervezetváltozások szerepe, a nyomozás hatékonysága A rendőrségi szervezetváltozások szerepe, a nyomozás hatékonysága dr. Dinók Henriett.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
Pädagogisches Institut Győr Pädagogisches Institut Győr Pädagogisches Institut Szombathely Pädagogisches Institut Szombathely Pädagogisches Institut Eisenstadt.
A Magyar Köztársaság Rendőrsége
A társadalmi kohézió erősítése bűnmegelőzési és reintegrációs programokkal TÁMOP kiemelt projekt.
A rendészeti (rendőr) (szak)képzés jelene és jövője
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Az AQUAPOL együttműködési hálózatot 2003-ban, az Európai Unió támogatásával hozták létre Hollandia, Belgium és Németország.
Leonardo da Vinci Program. A Leonardo da Vinci program az Európai Bizottság 1994-ben indult együttműködési programja a szak- képzés területén.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Katonai Testnevelés helyzete a Központi Kiképző Bázison
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
PARP Planning and Review Process Busa Krisztián őrgy. Honvédelmi Minisztérium.
Válságkezelő rendszere
Dr. Farkas Klára r. őrnagy
Dr. Dobó Marianna október 4..  vízkár elhárítás: az árvizek belvizek, helyi vízkárok, vízminőségi haváriák károkozó hatásának megelőzésére, csökkentésére.
KINCS Krízis intervenciós csomag Virág László - Szeles Erika – Vajger Éva.
CODEX – „Coordinated Development and Knowledge Exchange on Spatial Planning Methodology” A CODEX projekt fő célkitűzéseinek valamint kulcstevékenységeinek.
ÁPOLÁS SZAKFELÜGYELET MÓDSZERTANA
MTT Felsőoktatási Szekció Tisztelettel köszöntöm a Szekció előadóit, résztvevőit! szeptember 20.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
1 Kézfogás a Magyar Vidék fejlődéséért : Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH)
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Változás a képzési rendszerben Jogszabályi előírások Szakképzési rendszerünk Jelenlegi képzéseink Képzési rendszer jövője Legfontosabb feladataink.
A Csapatpszichológiai Szolgálat rendszere a Magyar Honvédségben A hon- és rendvédelmi egészségügyi dolgozók V. tudományos-szakmai konferenciája Budapest,
1 A Nyugat-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Nagykanizsai Kirendeltség és Szolgáltató Központ Munkaerőpiaci képzés.
„A legkisebb ellenállás” – bűnmegelőzés a szépkorúak körében BM – 15 – MI – 0092 projekt szakmai bemutatása Összeállította: Dr. Dobos László 3.KEMA Kuratórium.
Magyar Rendvédelmi Kar Büntetés-végrehajtási Tagozat
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Miért éppen az NKE RTK biztonsági szakirány?
Töréspont Stratégiai Alapítvány
Előadás másolata:

Az ORFK RSZKK valamint a Rendészeti Szakközépiskolák szerepe és feladata a fegyveres biztonsági őrségek intézkedéstaktikai képzésében. A gyakorlati képzések szükségessége és azok tartalma. Miért fontos az egységesség? Szabó Zoltán László r. alezredes Rendészeti Szervek Kiképző Központ Lőkiképzési és Intézkedéstaktikai Alosztály vezetője

Tartalom 1. Intézkedéstaktika kialakulása, fejlődése. 2. RSZKI-k, RSZKK feladata az intézkedéstaktikai képzésben. 3. Egységes kiképzés. 4. FBŐ képzés jelene, fejlődés lehetőségei.

Az intézkedéstaktika kialakulása fejlődése 1994: a Rendészeti Szervek Kiképző Központja a nemzetközi tapasztalatok alapján megkezdi a modern rendőrségi lőkiképzés kialakítását. egykezes lövészet (porosz módszer) visszaszorítása; fegyveres taktikák (testhelyzetek, fedezékek) alkalmazása; 23/1997. (XI.27.) ORFK utasítás a Magyar Köztársaság Rendőrsége Lövészeti Szakutasítása

Közelharc alapú képzés

US Marshall képzés 1992

Szituációs lövészet Franciaország 1993

1996-tól: a Budapesti Rendészeti Szakközépiskola bevezeti a 3 modulból álló Intézkedés Módszertani képzési programját: jogszabályismeret; lőkiképzés; rendőri önvédelem. Másodéves hallgatók részére szituációs helyzetgyakorlatokban történik az oktatás.

1995-1996: az első magyar rendőrségi kiképzők részvétele Németországban az intézkedéstaktikai tréningen – intézkedéstaktikai gyakorlatok végrehajtása illetve ezeknek a foglalkozásoknak megszervezése, levezetése. A RedMan védőfelszerelés bevezetése az intézkedéstaktikába.

Intézkedéstaktikai tréning Frankfurt 1994

Marshall képzés A rendőrt sok esetben a saját fegyverével ölték meg.

1997: az első magyarországi intézkedéstaktikai nemzetközi oktatói kurzus – Budapesti RSZKI

Első intézkedéstaktikai konferencia

RedMan bemutató 2000.

1999. Rendőrszervező szaktanfolyam Mintegy 900 fő képzésére került sor

1999 szeptember: az ORFK RSZKK első intézkedéstaktikai tanfolyama (mai napig folyamatosan végrehajtásra kerülnek) 2003 május: szaktanfolyami képzés keretén belül az ORFK RSZKK lőkiképzési és intézkedéstaktikai szakoktatókat képez. 2008: az ORFK megalkotja a 18/2008 ORFK utasítást a Rendőrség intézkedéstaktikai képzéséről valamint az instruktor képzésről.

Integrált intézkedéstaktikai oktatói képzés 2003 A lőkiképzői és intézkedéstaktikai képzés integrálódik

A modern intézkedéstaktika részterületei Kommunikációs ismeretek Pszichológiai ismeretek Elsősegélynyújtás Önvédelmi ismeretek - kényszerítő eszközök alkalmazásának gyakorlata Lőkiképzés Helyzetgyakorlatok - különböző intézkedési helyzetek taktikai (biztonságos) végrehajtása

1. Kommunikációs ismeretek - verbális (szükséges gyakoroltatni az intézkedés megkezdésekor a megszólítást, a tájékoztatást – miért intézkedünk) - non verbális (az intézkedés alá vont személy testtartásából, gesztikulálásából lehet számítani arra, hogy aktív-passzív résztvevője-e az intézkedésnek) 2. Pszichológiai ismeretek - személyiségek általános ismerete - emberi magatartási formák - az intézkedés alá vont személyek magatartása lehet aktív vagy passzív

3. Elsősegélynyújtás (2013-tól Police Medic képzés) - felismerés - segítségnyújtás - életmentés 4. Önvédelmi ismeretek - elvezetések - ruházat átvizsgálás - fogásokból szabadulás - bilincselési gyakorlatok - intézkedési alakzatok (távolságtartás) - könnygáz alkalmazásának ismerete - gumibot vagy tonfa használatának gyakorlata EGYSZERŰSÉG!!!

5. Lőkiképzés - alapképzés - statikus kiképzési szakasz alaptudás megszerzése elméletben és gyakorlatban, valamint az ehhez szükséges fegyverkezelői ismeret bővítése (testhelyzetek, fedezékhasználat, adott helyzetben több cél leküzdésének taktikája) - továbbképzés (szintentartás) – dinamikus kiképzési szakasz összetett gyakorlatok megtanulása, mozgó célokra történő lőkiképzés elsajátítása

6. Helyzetgyakorlatok taktikai elemek begyakorlása, szükség esetén a feladathoz alkalmazkodó taktikák kidolgozása (gépjárművek igazoltatása, területen lévő illetéktelen személy eltávolítása vagy elfogása, illetéktelen behatolás esetén területzárás kialakítása, valamint a helyszín átvizsgálásának taktikai végrehajtása) a fent említett taktikák szituációs gyakorlatban történő gyakoroltatása (szerepjátszókkal) Az egyik leghatékonyabb kiképzési módszer

Egységes kiképzés 18/2008. ORFK utasítás Menete: - Oktatási anyag elkészítése Kiképzők felkészítése (Lehetőleg egy helyen történjen) Kiképzési terv Végrehajtás (fokozatosság, egymásra épültség, folyamatosság) Jellemzői: Az alapok állandóak. Egyértelmű, fejleszthető

FBŐ képzés jelene, fejlődés lehetőségei. Most: Az 1997. évi CLIX. FBŐ tv., 27/1998. (VI. 10.) BM rendelet. - részletes (intézkedési jogosultságok, feladatrendszer, stb…) - képzési szisztéma elavult A lőgyakorlatok korszerűtlenek, (katonai távolságra méretezettek); gyakorlatban végrehajthatatlan, nem életszerű. lőgyakorlat - lőkiképzés - Esetenként a feladathoz mérten alkalmatlan eszközök. NINCSEN RENDSZERES KÉPZÉS!

Fejlődés lehetősége: Az FBŐ részére évi 4 „lőgyakorlat” (hasonlóképpen, mint a személy- és vagyonőrök részére) A lőgyakorlatok megváltoztatása Kiképzési nap bevezetése (4 óra lövészet, 4 óra intézkedéstaktika) - max. 20 fő/kiképzési nap a hatékony képzés feltétele

Az ORFK RSZKK észrevételei Szükséges a szakmai együttműködés az FBŐ-vel A képzésekben az együttműködés legyen: rendszeres; felmérő jellegű; Igény szerint intézkedéstaktikai oktatók felkészítése az FBŐ részére. Szakmai konferenciák rendszeressé tétele (tapasztalatcsere, szükség szerint normaalkotások) Szakmai versenyek folytatása

Kérdések Igazán alkalmas-e a csapatom egy rendkívüli esemény kezelésére? Ismerem-e az állományom tagjait? Tudom milyenek stresszhelyzetben? Számíthatok rájuk kritikus helyzetben? Aki jó ember, nem biztos, hogy jó társ.