Településszolgáltatási Egyesület Vegyes tagozati ülése Monor 2007 október 11.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Ötvös Zsolt 13DK. Oktober.6.án indultunk 6-an Németországba gyakorlatra Márton Zsuzsanna tanárnővel. Hosszú út után megérkeztünk észak-németországba.
Advertisements

A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
Etikai Kódex.
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
Csináljunk üzletet! Avagy,
Sajó-Bódva Völgyi Hulladékgazdálkodási ISPA program PR kampányának ismertetése István Zsolt osztályvezető Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Alapítvány Logisztikai.
CIVIL SZAKMAI NAP TÓTVÁZSONY Pályázatok által támasztott feltételek Előadó: Szendrei Szilárd Tótvázsonyi Ifjúsági Egyesület.
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
Ne rohanjon! Álljon meg egy percre… Congress & Hobby Service … hogy bemutassuk Önnek a Kongresszus- és Rendezvényszervező Irodát © Congress & Hobby Service.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
DPR kommunikáció alapelvei
Kecskemét, április 2O.Készítette: Ramháb Mária A kistelepülési könyvtári ellátás korszerűsítésének lehetőségei Informatikai és Könyvtári Szövetség.
EZERMESTER a magyar barkácsbolt hálózat
A hazai mérnöki tudás piacképes termékké formálásának eszközei Kovács Lajos ügyvezető igazgató INFOPLAN Mérnökiroda Kft.
Szakképzés és gazdaság kölcsönhatása (műhelybeszélgetés: felnőttképzési szekció) Hajdúszoboszló február 7. Soós Roland igazgató ÉRÁK.
1 „Az FSZH hosszú és rövidtávú elképzelései a foglalkoztatási célú civil szervezetekkel való együttműködésre, különös tekintettel a szolgáltatás-vásárlásokra.
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
„Jövőműhely beszélgetések” Észak-Kaposi Partnerek LEADER Helyi Közösség Szánjunk rá egy órát, hogy átgondoljuk jövőnket!
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
A személyes részvétel előnyei Legyünk jelen! Piac & Profit Demcsák Mária alapító főszerkesztő.
Ugrás a sötétbe! Büntetésből én lettem a projektmenedzser Mi a különbség a jó és a nyertes pályázat között? dr. Gajda Tibor Budapesti Kommunikációs és.
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
A magyar csomagolási hulladék kezelési modellje
Üzleti megoldás nemcsak üzletembereknek !. Mit kell tudnod és mit kell mondanod ? - Milyen érvek vannak az elkezdés mellett. - Hogy épül fel, az üzleti.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Közönségkapcsolat (public relations)
Rögtön megnézzük a részleteket…. Máz? Álarc? Nyomulás? Nem, ez a SZEMÉLYES MÁRKAÉPÍTÉS! Előadó : Dr. Serényi János, Értéktrend Consulting NYUGATMAGYARORSZÁGI.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Családi vállalkozás.
Családi vállalkozások - prezentáció
12. Kulturális önszerveződés, önkéntesség
Előadó: LAVOTHA ILDIKÓ High-Care Cosmetics Kft. cégvezetője április 24.
A Magyar Regionális Tudományi Társaság V. Vándorgyűlése Az ipar szerepe a regionális fejlődésben Alternatívák a regionális innovációs rendszer továbbfejlesztésére.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Szervezetfejlesztési Program
SZEMÉLYZETI MARKETING
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
Összefoglaló feladatsorok Fehér Zsolt. A public Relations Olyan kommunikációs tevékenység, melynek célja a vállalkozás és környezete közötti bizalom kiépítése.
Vállalati arculat.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Kovács József elnökhelyettes Településszolgáltatási Egyesület Hajdúszoboszló, október 13.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Köztünk élnek. Ismered őket? EIA/2012/
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
A vezető mint sikertényező szerepe egy középvállalkozás
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
Kihívások a HR szakterület előtt Budapest, PSZE HR Szakmai nap Előadó: Rajnai Attila gazdasági vezérigazgató-helyettes.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Kulturális tevékenységet folytató civil szervezetek képzése a Dél-dunántúli régióban AZ ÉLETHOSSZIG TARTÓ TANULÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE - AZ EU ELVÁRÁSOK MEGISMERÉSE.
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK A TÁMOP Jó pályán! projekt nyíregyházi szakmai fórum RÉSZTVEVŐIT! Nyíregyháza, július 16 szombat.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
HALLGATÓI ELÉGEDETTSÉGI VIZSGÁLATOK A WJLF-EN A es tanév eredményei.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
SZMM Rákospalotai Javítóintézet és Speciális Gyermekotthon és az SZMM Intézményeinek Oktatási Munkaközösségének közös pályázata Együtt tanulás – közös.
Az egészségvédelmi program megvalósításának értékelése A program ideje: – A Béres József TIT Kisvárdai Egyesületének Egészségvédelmi.
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Motiváció.
Pályázatok értékelésének tapasztalatai Hoffmann Miklós független szakértő.
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás A projekt generáló szerepe, a továbblépés lehetőségei, komplex fejlesztési elképzelések.
Beszerzések hatékonyság növelése
Tisza mente – Óbecse Közüzemi Szolgáltató Kft.
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
Közigazgatási-civil partnerségi kapcsolatok
Közigazgatási-civil partnerségi kapcsolatok
A projektek hosszú távú előnye – tartós foglalkoztatás
Előadás másolata:

Településszolgáltatási Egyesület Vegyes tagozati ülése Monor 2007 október 11

A „Kommunális nap” mint sajátos marketing eszköz Bereczk Edit ügyvezető igazgató Balassagyarmati Városüzemeltetési Kft

A településszolgáltató cégek igen sajátosak minden szempontból, így tulajdonosi vagy PR szempontból is

A piaci versenyben helyt kell állnunk úgy, hogy:  saját céljaink és érdekeltségünk mellett  tulajdonosi speciális elvárásoknak is meg kell felelni  a testület (politikusi) elvárásai a saját gazdasági-piaci érdekeinkkel sok esetben ellentétesek kompromisszum megteremtése könnyebb, ha ismerik a vállalat belső dolgait, a főbb problémákat

Ahhoz, hogy az általunk képviselt társaság sikeres legyen arra van szükségünk, hogy a környezetü n k – főként a tulajdonosunk  megfelelően ismerje tevékenységünket  megértse, támogassa, elfogadja és megbecsülje az általa létrehozott szervezetet  ismerje a szervezet hosszú távú céljait és azzal azonosulni tudjon

A kölcsönös ismertség fontossága  Nem ismerik mennyire sokrétű és összetett a feladatunk  A „kukát kiüríteni nem tudomány”.... erre bárki képes??  Nem ismerik a működésünk szigorú feltétel rendszerét  Sem az ehhez szükséges pénzeszközöket (ennek ismerete kihat pld: a díjmeghatározásra)  Nem ismerik a működési mechanizmusokat (szerződés tartalma, közbeszerzési eljárás, városi költségvetés hatása a szervezet működésére stb.)  Saját kompetencia határok felismerése (saját területük érdekképviseletének lehetőségei)

A PR tevékenység A megfelelő megítélésünket segíti elő A megítélés összetett fogalom:  Elfogadottság  Elismertség  Megbecsülés  Támogatás Mindez közvetlenül hat az eredményességünkre

A siker záloga a gazdasági és szakmai vonulatok mellett a belső és külső PR  az alkalmazható PR több fajta  mindegyiknek megvan a maga szabálya  most csak tulajdonos felé történő PR-ről  mert sajátos a célja, az eszközei és a formája is  Az alkalmazandó módszertan megismerésére egyesületen belül is volt már mód és bizonyára lesz is

A tulajdonos felé történő PR lehetséges időpontjai  lehet évfordulóhoz kötött (alapítás)  évnyitó vagy évzáró rendezvények ezeknek más céljai, eszközei és a formája van, mint  a kommunális napnak ( ennek többlet célja a megfelelő információ)

A megfelelő alkalom fél győzelem  A Kommunális nap „ csak” a tulajdonos felé történő marketingről szóljon.  Balassagyarmaton, az utolsó rendezvényünket az új testület részére tartottuk 2007 október 3.-án.  Időszerű, mert még van több mint 3 évük, az új összetételű testület mostanra rázódik össze, ráadásul ősszel van a díjképzési időszak mindnyájunknál.

 nem egyszeri, hanem rendszeres feladat  tervszerű hogy a szervezet és a környezete között kölcsönös megértés, jóakarat és támogatottság épüljön ki, és maradjon fent

 mi magunk és az általunk képviselt társaság is termék, melyet megfelelően kell tudni értékesíteni

Elég-e a szakmai tudás??  nem elég a szakmai végzettség  nem elég a szakmai rátermettség  nem elég „jól” dolgozni meg kell szereznünk a megfelelő bizalmat, hogy kellő szavazat mindenkor mellettünk álljon…. … díjak stb

A PR nap felépítése  Meghívottak körének kialakítása  Megfelelő média támogatottság  A megfelelő helyszín kiválasztása  Helyszín felszerelése megfelelő információs háttérrel  Prezentáció  Telephely, tevékenység, új beruházás, eszközök ( minden amire büszkék lehetünk) bemutatása  Állófogadás  Ajándék

A BGY-i kommunális nap felépítése  Kivetítőn mottó fogadja az érkezőt  Arcok – kellemes szép képek a társaság dolgozóiról zenével  Prezentáció- cégvezető által  Eredményeink – minden amire büszkék vagyunk, képekben, zenével  Gépbemutató– mellette munkatársak, öltözetükkel a cég arculatának prezentálását is hordozza  Fogadás – svéd asztalos (szerepe a jó hangulatú beszélgetés)  Ajándék – a megfelelő határok megtartásával, emblémázott, logo-val, szlogennel is

Legyen szlogen pl: „Nem csupán a mát túlélni Hosszú távú jövőt építeni”

Eredményét befolyásoló tényezők A prezentáció megfelelő bemutatása:  színek szerepe  betűtípus -olvashatóság  kevés szöveg- követhetőség  megfelelő képanyag – láttatni is  ne legyen hosszabb percnél  a terem megfelelő berendezése ( félkör)  a középvezetők teljes bevonása (érezze sajátjának)

A prezentáció javasolt felépítése  A felső vezető (előadó) bemutatkozása, különös tekintettel, ha újonnan kinevezett  Cégtörténet ( honnan indult és mára…)  Tevékenységek - esetleges módosulásaik  Árbevétel alakulása  Eredményesség és azt befolyásoló tényezők  Eszközállomány fejlődése  Jelentősebb fejlesztések, pályázatokon való részvétel  Belső ügyvitel szerepe, működése  Humánerőforrás – képzettségek ( megfelelő szakmai háttér )

 Külső kommunikáció területén végzett tevékenységünk  Tudatformálás, vevőkkel- gyerekekkel való munkák  Civil kezdeményezésekben való részvétel, civil szervezetek támogatása  Intézmények támogatása  Megbízáson felül elvégzett minkák A helyi sajátosságoknak megfelelően minden, ami nálunk pozitívan prezentálható, mindez képekben, diagrammokban

Végezetül, de nem utolsó sorban Megszólaltatni magunk mellett valakit akinek pozitív véleménye hatással lehet a hallgatóságra  Polgármester  Szakmai szervezet képviselője  Meghatározó üzletpartner  Civil szervezet vezetője

Néhány dia balassagyarmati prezentációból

1995. évi indulás  Elavult járműpark  Képzetlen munkaerő  Nem megfelelő munkamorál  Nagy fluktuáció  Ellehetetlenült munkafeltételek  Rendetlen megjelenés, munkavégzés  Kiszámíthatatlan szállítási idő

Mára  Megbízható szolgáltatás  Üzemkész járműflotta  Korszerű munkafeltételek

Teljes képzettség a hulladékszállítás területén Minden munkatársunk rendelkezik  Könnyű- és nehézgépkezelői végzettséggel és  Települési hulladék- gyűjtő és szállítói végzettséggel A szakképzettség folytán, nincs fluktuáció!

Gondos munkavégzés

Tudatformálás A szelektíven gyűjtött hulladékok mennyiségének növeléséhez

Kezelt városi zöldfelületek (ha)

Szerződés szerinti fenntartásra fordítható óraszám

Virágfelületek fenntartása  Kétnyári- hagymás  Egynyári  Évelő  Rózsa

A meghívott résztvevők hozzászólása a rendezvény végén:  „Nagyszerű volt, és annyira sok új információt kaptunk, hogy ezt mind a város lakosságának is hallani kéne”  „Jó lenne ezt mind leadni a városi tv-ben, mert ez igen értékes”  „Nem tudtuk, hogy ennyire összetett a tevékenység”  „Nem tudtuk, hogy ilyen szép eszközpark és szaktudás áll a rendelkezésünkre”  „Többször voltam már a kommunális napon, mindig nagy öröm itt lenni”

Eredményes kommunális rendezvényt, jó munkát és sok sikert minden kollégámnak! Köszönöm a figyelmet