„Nekünk, Thália papjainak nagyon fáj, hogy nem teljesíthetjük a televízióban a kötelességünket. Mert a szellem napvilágának az ablakait befalazták, mert.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A sportszocializáció.
Advertisements

A Családoktól tanulunk Kutatást végezte: Hegedűs Réka és Dávid Beáta 2005 Home-Start International Otthon Segítünk Alapítvány MTA Szociológiai Kutatóintézet.
Jánosi Beatrix szeptember 08.
A TESTÜLETI VEZETŐK ÉS TESTÜLETI TAGOK PROAKTIVITÁSÁNAK FEJLESZTÉSE (A FLOW ELMÉLET GYAKORLATI ALKALMAZÁSA A TESTÜLETI MUNKÁBAN) FLOW AKTIVITÁS EURÓPAI.
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
A bibliai lecke előkészítése és tanítása (3.)
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Bella István: Áni Máni messze néz
K ONTROLLÁLATLAN VÁGYAK, KISZÁMÍTHATATLAN HISZÉKENYSÉG, KIALAKULATLAN ÉRZÉSVILÁG Avagy a reklámok hatásai a kisiskolásokra Készítette: Tóth Ivett Anna.
Tommy's Window dia ♫ Hangszóró szükséges A gyerekek örökkévalók
A Bálint Márton Általános és Középiskola
Ahány ház, annyi szabály Székely Levente
Prof. Dr. Szabó Máté Dr. Lenkovics Barnabás
A térkép és a propaganda kapcsolata Bobák Szilvia.
HELLER ÁGNES: FILOZÓFIA MINT LUXUS
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Powerpoint Templates. Page 2  Tehetetlenek  Sajnálatra méltóak  Nem tudnak önmagukról gondoskodni  Nem képesek tanulni  Nem tudnak dolgozni  Az.
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
A fejlődési folyamatok biológiai és környezeti tényezői
A média mint nevelési intézmény
Szociális tanulás formái
Alfred Adler individuálpszichológiája
A FOLYAMATOK AUTOMATIKUS ELLENŐRZÉSE Készítette: Varga István VEGYÉSZETI-ÉLELMISZERIPARI KÖZÉPISKOLA CSÓKA
Gyermekkor és gyermekkortörténet a kezdetektől napjainkig,különös tekintettel a középkór és reneszánsz gyermekképére.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Mit tehetünk az erőszakmentes iskolákért? A párbeszéd, mint gyógyító stratégia Felházi Anett.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Isten akarata-e, hogy megházasodjam? A házastárs kiválasztása.
ANTOINE DE SAINT- EXUPERY Gondolatok „A kis herceg” című könyvből.
A konfliktusok és elhárításuk
Kultúra és Szocializáció
1 1 1.
2011. szeptember FIATALOK, REKLÁM, FOGYASZTÁS ESETTANULMÁNY Dr. Babocsay Ádám Millward Brown Hungary Kft. Kvalitatív kutatási igazgató.
Digitális világ – interaktív táblán
Kósa Éva : VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Médiapolisz lakói I. Közvetítő faktorok.
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
„Hát persze, hogy tévézzen!” A családi televíziózás kiskátéja
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
Szülői vélemények gyermekeik tévénézési szokásairól
Az anyanyelv elsajátításának elméletei
A HR respektusa Energin Kft. Energin Kft. Megismerés Hasznosság Felhatalmazás Szakértelem Hitelesség Egyensúly.
PÁL LEVELE A RÓMAIAKHOZ ig Az okos istentisztelet.
ÖRÖKLÉS, KÖRNYEZET, NEVELÉS
♫ Hangszóró szükséges ♫ Hangszóró szükséges Az oldalak kattintásra haladnak tovább. Copyright © 2008 Tommy's Window. All Rights Reserved David Brandt.
A pszichikumról általában
DECEMBER 3. A FOGYATÉKKAL ÉLŐK VILÁGNAPJA A másság elfogadása
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Nevelés és nevelői attitűdök
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
A Biblia tanítása a gyermekekről (2.) Máté 18, 1-14 © Copyright 2009 Child Evangelism Fellowship.
Merre tovább? Előre gondolkodás © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl 6. Nevelőszülői módszertan.
Az első és második nyelv elsajátítás elméletei
Mit nyújt a gepárd-iskola©?. Minden gyerek gepárd- kölyökké válhat? O Igen, minden gyereknek van tehetsége valamihez. O Igen, minden gyerek felszínre.
Egyszer volt, hol nem volt… A fejtetvesség kezelése a 21. században
A tömegkommunikáció.
Engedelmesség Milgram kutatása A kísérleti személyek 2/ 3-a úgy volt irányítva, hogy azt higgyék sérülést okoznak más emberi lénynek Az eredmények megismétlődtek.
Kutatásmódszertani dilemmák
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Egy iskola, ahol az ADHD-s gyerekek érettségiznek
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
A kamaszok és mi Dr. Gyenge Eszter. Történeti szempontok Archaikus társadalmak Felnőttéválás beavatási rítusok: Átmenet a gyermeki – profán- világból.
Erőszakos médiatartalmak fiatal fogyasztói Székely Levente.
Gazdasági ismeretek A gazdasági fejlettség mérőszámai.
Generációk közötti kapcsolatok és kulturális transzmisszió Gisela Trommsdorff: Intergenerational Relations and Cultural Transmission Feitel Balázs,
Manipulál-e a média?.  Média és a közönség viszonyának kérdése?  Befolyásol-e vagy sem?  Média legfontosabb információ forrás  Szabadidőnk többségét.
Közösségi érték (public value) vizsgálat Budapest, Szonda Ipsos.
– Letölthető változat –
Használd okosan a médiumokat
Előadás másolata:

„Nekünk, Thália papjainak nagyon fáj, hogy nem teljesíthetjük a televízióban a kötelességünket. Mert a szellem napvilágának az ablakait befalazták, mert mit mond a közönség? Amit lát, az ízléstelen, gusztustalan, erkölcstelen, nézzen tévét kérem szépen, riport van, de műsor nincsen, kimentek az oroszok, bejöttek a huncutok, jó ízlésünk rontja, a Kis Dénes is mondja, kimentek a tankok, begyüttek a bankok.” Raksányi Gellért

A MÉDIA SZEREPE A GYEREKEK FEJLŐDÉSÉBEN A televízió, mint "elektromos babysitter „? Korábban a világ megismerése a személyes tapasztalatok útján történt. Elmondott történetek, mesék: a gyerekeket érő információkat mindig megszűrték Az iparosodott társadalmak: olvasmányaikon keresztül a felnőttek világába betekintenek. A 20. század második felében: a televízió elterjedése. Ez jelentősen átalakította a szocializációs folyamatot már nincs fokozatos átmenet a gyerekkorból a felnőttkorba (azonnali belépés a felnőtti világba.)

Mese contra TV Mese contra TV A televízió: kendőzetlenül, feldúsítva mutat be mindent itt gyakran nem az igazság és a rend uralkodik gyakran nem győz a jó és a becsületes sok a megtorlás nélküli, sőt eredményes erőszak a szexualitás sem a szerelem szép velejárója. a televízió nem tud suttogni Szakértők a televízió elterjedéséhez kötik a gyermekkor védettségének megszűnését.

„Elektromos babysitter” Nagyon sok gyerek már egészen kicsi korától kezdve válogatás nélkül néz, nézhet bármilyen műsort. Ezért is nevezik a televíziót gyakran "elektromos babysitternek", mivel a szülők gyakran azért engedik, hogy gyerekeik már kicsi koruktól kezdve korlátozás nélkül televíziót nézzenek, mert így nyugodtan végezhetik egyéb tevékenységüket. Kutatási adatok szerint a 3-5 éves gyerekek 36%-a, a 6-9 évesek 60%-a, a évesek 75%-a maga kapcsolja be a tévét.

HOGYAN HAT A MÉDIA? A MÉDIAHATÁS MODELLJEI A média hatására vonatkozó magyarázatok és modellek történetileg három szakaszba sorolhatók, és különböző elméleti megfontolásokon alapulnak. 1. A direkt hatás modellje: azt feltételezi, hogy a média "mindenható", azaz tömegkommunikáció szinte közvetlen és azonnali változást tud elérni. Noha a kutatások zöme a "mindenható médiával" szemben mára már messze komplexebb 2. A korlátozott hatás modellje: a tömegkommunikáció nem rendelkezik olyan hatóerővel, hogy alapvető befolyást gyakoroljon a befogadóra. Fő ereje abban van -, hogy a már meglévő véleményeket, értékek és beállítódásokat megerősíti. 3. A harmadik modell szerint a média meghatározott feltételek esetén rendelkezik erőteljes befolyásoló erővel. Így lehetnek, akikre a média aktuális üzenete nagyon nagy hatást gyakorol, míg esetleg a befogadóknak akár többségére az adott üzenet semmilyen befolyással nem lesz.

A SZÜLŐK, NEVELŐK SZEREPE A MÉDIAÉRTÉSBEN ÉS A MÉDIAHASZNÁLATBAN Szakemberek nem javasolják: a három év alattiak is tévét nézzenek. A nemzetközi és hazai tapasztalatok viszont mást mutatnak. Az a szülő, aki azonnal kipenderítene a lakásából egy idegent, akit hazaérve a nappaliban talál verekedés, káromkodás és szexuálisan nyílt viselkedés közben, ugyanezt az idegent nap mint nap megtűri a képernyőn. A gyerekek zöme rendszeresen nézi a felnőtteknek szóló műsorokat, és a látottak feldolgozásával, megértésével többnyire magára marad. Keveset tesznek a felnőttek hogy elősegítsék, közvetítsék, mediálják a helyes médiahasználatot és médiaértést. Mediáció :a szülők olyan aktív erőfeszítései, melyek arra irányulnak, hogy a fizikai és szociális környezet - benne a televízió mint médium - komplex természetét az adott gyerek értelmi képességeinek megfelelő szintre "lefordítsák", tolmácsolják, érthetővé tegyék. Így a felnőtt közvetítőjévé válik a tv-ben látottaknak, elősegítve azt, hogy a gyermek az életkorának megfelelő szinten megérthesse nem csak a közvetített tartalmat, hanem akár a műsorkészítést, vagy a televízió mint médium működési mechanizmusát is..

A TELEVÍZIÓ, MINT GAZDASÁGI-IPARI TEVÉKENYSÉG A serdülők és a felnőttek már többnyire tudatában vannak, de többnyire ők sem gondolnak arra, hogy a műsorgyártás célja a haszonszerzés. A fiatalabb gyerekeknek azonban egyáltalán nincsenek ilyen ismereteik. Ez a tény, védtelenné teszi őket a televíziós reklámok hatásaival szemben. Ők könnyen hisznek a csábító túlzásoknak. Egyes országokban éppen ezért nem engedélyezik reklámok sugárzását gyerekműsorok előtt, között és után, mivel etikátlannak tartják a szándékos médiahatással szemben védtelen, könnyen becsapható nézők - a gyerekek- szándékos befolyásolását és fogyasztásra serkentését. Valójában a felnőtteknek is csak egy része látja át a televíziós iparág három alapvető elemének, a nézettségnek, a hirdetéseknek és a bevételnek az összefüggéseit.

Összefoglaló Minél hamarabb megismerik a gyerekek a média működését, indíttatását, annál hamarabb képesek kivonni magukat a szuggesztív hatása alól és ismerik fel a különbséget a valós információ és a képzeletvilága között. Cél : a gyerekből akaratnélküli konzumbáb helyett kritikus tudatos felnőttet nevelni. Aki maga dönti el, hogy valójában mire van szüksége. Ne feledjük azt sem, hogy a gyermekeknél alapvetően meghatározó a számukra valóban fontos emberek példamutatása, a családban megtapasztalt életstílus, a szülők médiához való viszonyulása.