CÉLRENDSZER ISMERTETÉSE

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Civil forrásteremtés Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
Advertisements

A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
ZEMPLÉN EURORÉGIÓ PROGRAMTERVEZET I.Határon átnyúló infrastrukturális természet- és környezetvédelmi fejlesztések II.A határon átnyúló gazdasági kapcsolatok.
Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
1.A gazdaság és az infrastruktúra fejlesztése, a foglalkoztatottság növelése 1.1 Mezőgazdasági és élelmiszeripari tevékenység fejlesztése •Biotermékek.
TERÜLETI SZEMPONTBÓL VERSENYKÉPES ÉS KIEGYENLÍTETT MAGYARORSZÁGÉRT Dr. Kolber István regionális fejlesztésért és felzárkóztatásért felelős miniszter.
Heves megye jövője az NFT 2. rendszerében Előadó: Sós Tamás elnök Heves Megyei Közgyűlés.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
Az Észak-Alföldi régió energiastratégiája
Záhony térsége gazdaságfejlesztési „zászlós program” Kálnoki Kis Sándor miniszterelnöki megbízott.
Csongrád megye , a területi tervezés aktualitásai 2014
„ A régió, ahol íze van az életnek” A Dél-dunántúli Operatív Program pályázatai Kovács Zoltán Tervezési csoportvezető Dél-Dunántúli Regionális Fejlesztési.
Kovács István Vilmos Fejlesztéspolitikáért felelős elnökhelyettes
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
Szekszárd Megyei Jogú Város településfejlesztési koncepciójának és integrált városfejlesztési stratégiájának aktualizálása Partnerségi egyeztetés.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
AZ ÚJ gazdaságfejlesztési programról
HELYI ÉS TÉRSÉGI EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI ÉS KORLÁTAI FEJLESZTÉSI PÓLUS SZIGET, VAGY A TÉRSÉG MOTORJA? SZŰCS ERIKA Budapest, december 06.
AZ ÚJRAIPAROSÍTÁST TÁMOGATÓ INTÉZMÉNYI KÖRNYEZET
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
LEADER Közösségek határon átnyúló együttműködésének lehetőségei Bodnár János Munkaszervezet vezető szeptember 10.
Tájékoztató a megyei gazdaságfejlesztési részprogram tervezéséről
Szabó György ÉM-i Regionális Fejlesztési Tanács elnöke
Népfőiskola a helyi tudás megtöbbszörözésére, a településfejlesztés eszközeként Lakitelek, március 26. Lakitelek, március 26.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Emberi Erőforrások Minisztériuma
GINOP 1. prioritás A vállalkozások versenyképességének javítása
I. Nemzeti Fejlesztési Terv ( ) Készítette: Koczka Csaba (M6MGTO)
Készítette: Lázár Nikolett Földrajz BSc II. évfolyam.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Magyarország- Szlovénia Határon Átível ő Vegyes Bizottság 4. ülése 4. Seja Mešane Komisije Za Č ezmejno Sodelovanje Mad ž arska - Slovenija Szentgotthárd,
A Georgikon Kar kutatási lehetőségei Keszthely, március 30.
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Gazdaságfejlesztési Programok Helyettes Államtitkársága
A Dél-dunántúli régió helyzete, fejlesztési lehetőségei és az RFT szerepe a DDOP végrehajtásban Dr. Wekler Ferenc elnök szeptember 14.
Dr. Lamperth Mónika Budapest április 18.
Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Tanács
LEADER Közösségek határon átnyuló együttműködésének lehetőségei. Mártha Tibor április 24.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
A Phare továbbélése a regionális operatív programokban Wächter Balázs.
Területpolitikai eszközök és a klímaváltozás
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
A Dél-alföldi Régió évi Területfejlesztési Operatív Programja Regionális Akcióterv Kecskeméti Klára tervezési projektmenedzser június.
Dőry Tibor MTA RKK Nyugat-magyarországi Tudományos Intézet
Az ÉARFT és ÉARFÜ élő regionális kapcsolatai. 2 Nemzetközi projektek célja A régiós szervezetek gazdasági kapcsolatainak erősítése A régió lobbi-erejének.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
Berecz Mihály kistérségi koordinátor Püspökladányi kistérség Észak-alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT)
Kecskemét, június 20. Szemerey Szabolcs HÍRÖS BESZÁLLÍTÓI KLASZTER
9 tézis a jövő településfejlesztéséhez Kistérségek fejlettségi rangsora.
TERÜLETI SZEMPONTOK MEGJELENÉSE A AS TERÜLET- ÉS TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI OPERATÍV PROGRAMBAN Tóth Róbert, fejlesztési szakértő CODEX workshop Novi.
Tájékoztató a megyei tervezés aktuális állásáról
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szerepe a vidékfejlesztésben
A helyzetfeltárás ágazathoz kapcsolódó következtetései és az előzetes célrendszer bemutatása: Vállalkozási környezet Bujdosó Zoltán – Molnár Ernő – Patkós.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Pályázati lehetőségek önkormányzatok számára.
KEREPES VÁROS INTEGRÁLT TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI STRATÉGIÁJA
Gazdaságfejlesztési lehetőségek a Területi Operatív Programban ban Területfejlesztési, területi tervezési és szakmai koordinációs rendszer kialakítása,
A AS IDŐSZAKRA VALÓ FELKÉSZÜLÉS AKTUÁLIS HELYZETE MAGYARORSZÁGON NAGYHÁZI GYÖRGY SZAKMAI TANÁCSADÓ, NEMZETI FEJLESZTÉSI MINISZTÉRIUM HUSRB/1203/213/151.
EGER TÉRSÉGE FEJLESZTÉSI EGYESÜLET „Területfejlesztés civil szemmel” Előadó: Pozsikné Hidvégi Éva, elnök.
1 A városfejlesztési stratégia dilemmái A Magyar Regionális Tudományi Társaság IV. Vándorgyűlése Szeged, október Önkormányzati és Területfejlesztési.
„ A megújuló energia helye a Somogy megyei fejlesztési elképzelésekben” Budapest, március 30.
Mitől innovatív egy vállalkozás?
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
Az NCA Civil Önszerveződés Területi és Szakmai Együttműködés Kollégiumának támogatáspolitikája és hozzájárulása a civil szektor fenntartható fejlődéséhez.
A Sásdi kistérség A térség lehetőségei az új fejlesztési időszakban február 27. Baranya Megyei Önkormányzat.
TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ
ELÉRHETŐ TOP FELHÍVÁSOK
A határtérség.
Urbánné Malomsoki Mónika
Előadás másolata:

CÉLRENDSZER ISMERTETÉSE ZALAEGERSZEG 2020 – INTEGRÁLT TELEPÜLÉSFEJLESZTÉSI STRATÉGIA NYDOP-3.1.1/F-13-2013-0001 CÉLRENDSZER ISMERTETÉSE 2014. március 1-i munkaközi változat alapján 2014. március 18.

SWOT, Társadalom jól szervezett és jó színvonalú ellátást biztosító egészségügyi és szociális szolgáltatások, elkötelezett és képzett munkatársakkal és – az egészségügy esetében – kiváló infrastrukturális háttérrel élénk kulturális élet (színművészet, képzőművészet, népi hagyományok ápolása) jól működő részönkormányzatok jelentős különbségektől és feszültségektől mentes helyi társadalom lokálpatriotizmus, aktív civil társadalom viszonylag kedvező korstruktúra idős emberek érdekképviselete (partnerség) jól szervezett Jó közbiztonság Fiatalok – különösen a képzettek - elvándorlása, ezzel a társadalom aktivitásának, kezdeményező- és alkalmazkodó képességének csökkenése Az aktív közösségi élethez szükséges korszerű közösségi terek – mind szabadtéri, mind épületen belüli – hiánya Hiányok a szociális szolgáltatások infrastruktúrájában

SWOT Turizmus színvonalas nyári kulturális rendezvény-kínálat, országos ismertséggel bíró termékekkel (pl. Egerszeg Fesztivál, Aquacity) vonzó, mind pihenésre mind aktív kikapcsolódásra alkalmas zöld környezet a város környékén (kiemelkedő tájképi értékekkel és természeti adottságokkal) nyári időszakra koncentrálódó idegenforgalmi kínálat szálláshelyek alacsony kapacitása, különösen a színvonalas kategóriában

SWOT Környezet a környezeti infrastruktúra jelentős elemei (hulladékkezelés, ivóvízellátás, szennyvízkezelés) kiépültek magas a városon belüli zöldfelületek aránya kedvező feltételek a geotermikus energiára és a biomassza felhasználására épülő energiatermelés számára nincs panelos technológiával épített - így különösen jelentős felújítási igényű - lakótelep A város központi területein áthaladó Zala folyó a városközpont közlekedési szempontból túlterhelt műemléki, történeti emlékek viszonylag szerény jelenléte a Zala folyó és a vasúti fővonal elvágja az északi területeket a várostesttől (kevés, és kis kapacitású az összeköttetést biztosító út, híd) A csapadékvíz-elvezetés rendszere hiányos, korszerűtlen, a csapadékvíz visszatartása, hasznosítása nem történik meg

A koncepció átfogó általános célja Zalaegerszeg MJV társadalmának hosszú távú közös célja, hogy a város, kiemelkedő természeti adottságaira, gazdasági szereplőinek képességeire és ambícióira valamint, elsődlegesen, az itt élő emberek kultúrájára, tudására, Zalaegerszeg fejlődése iránti aktív elkötelezettségére és értékteremtő munkájára építve tartósan Magyarország egyik legjobb életminőséget nyújtó településévé váljon, az életminőség minden lényeges, a koncepcióban azonosított tényezője tekintetében. - 5

1. A város külső megközelíthetőségének javítása A térségi közúti közlekedési kapcsolatok fejlesztése Az M9 megépítésével kapcsolódás az M7-es és az M8-as úttal Az A2 elérhetőségének javítása A vasúthálózat Zalaegerszeg – Bajánsenye – országhatár vasútvonal korszerűsítésének hatásai A zalaszentiváni deltavágány megépítésének jelentősége A meglévő vasútvonal városszerkezeti elválasztó hatásának megszüntetése a város és a deltavágány közötti vasúti vonalszakasz áthelyezésével A légi közlekedés - Andráshida repülőtér Idegenforgalmi jelentőség A használathoz nem szükséges területrész ipari tevékenységre lehet alkalmas - 6

2.1. cél: specializált és kiegyensúlyozott gazdasági szerkezet 2. A város gazdasági szereplői által biztosított jövedelmek és foglalkoztatottság szintjének stabil emelése 2.1. cél: specializált és kiegyensúlyozott gazdasági szerkezet A preferált iparágak köre az alábbiak szerint alakulhat: gép- és járműipar, mechatronika, elektronika és szoftverfejlesztés, fa- és bútoripari, logisztikai szolgáltatások, élelmiszeripar. Jellemző tevékenységek, programelemek: A helyi mikro-, kis- és közepes méretű vállalkozások működési környezetének javítása Működő tőke befektetések ösztönzése Az idegenforgalmi kínálat elemeinek összehangolt fejlesztése, hangsúlyosan a kulturális és természeti értékekre alapozott turizmus fejlesztésére - 7

2. A város gazdasági szereplői által biztosított jövedelmek és foglalkoztatottság szintjének stabil emelése 2.2. cél: A városi gazdaság és társadalom innovációs képességeinek erősítése Jellemző tevékenységek, programelemek: Innovációs infrastruktúra A felsőoktatás innováció támogatása Vállalkozások K+F és innovációs tevékenységének ösztönzése, spin off kisvállalkozások segítése Vállalkozások kapcsolatrendszerének valamint a gazdaság, a felsőoktatás és a köz- és civil szféra innovációra irányuló együttműködésének ösztönzése Felnőttképzés, továbbképzés ösztönzése Társadalmi innováció ösztönzése - 8

2.3. cél. A térségi foglalkoztatás ösztönzése 2. A város gazdasági szereplői által biztosított jövedelmek és foglalkoztatottság szintjének stabil emelése 2.3. cél. A térségi foglalkoztatás ösztönzése Jellemző tevékenységek, programelemek: Térségi munkaerő-kínálat és kereslet összehangolásának segítése (foglakoztatási paktumok, felnőttképzések koordinációja a gazdasági szereplőkkel, stb.) - 9

2. A város gazdasági szereplői által biztosított jövedelmek és foglalkoztatottság szintjének stabil emelése 2.4. cél: A város marketing és gazdaságszervező képességeinek erősítése Jellemző tevékenységek, programelemek: Városmarketing- és promóció, intézményi fejlesztések és akciók Nemzetközi kapcsolatok célzott kiépítése Aktív városi gazdaságfejlesztési politika intézményrendszerének erősítése - 10

3. A város épített és természeti környezte minőségének folyamatos javítása 3.1. cél: A környezeti elemek állapotának javítása Jellemző tevékenységek, programelemek: Vízminőség-védelem Levegővédelem 3) Talajvédelem 4) Zajvédelem 5) Hulladékgazdálkodás, hulladékok hasznosítása - 11

3. A város épített és természeti környezte minőségének folyamatos javítása 3.2. cél. A városi környezeti minőség javítása Jellemző tevékenységek, programelemek: Kerékpáros infrastruktúra hálózatos bővítése A városközpont funkcióinak gazdagítása és gépjárműforgalomtól való mentesítése Kényelmes, biztonságos és inspiráló városi közösségi, kulturális és kereskedelmi terek, nyílt terek, zöldfelületek, vízfelületek hálózatának létrehozása Barnamezős területek fokozatos bevonása a városfejlesztésbe, azok hasznosítása Erősen környezettudatos városi és várostérségi társadalom kialakulásának elősegítése - 12

3. A város épített és természeti környezte minőségének folyamatos javítása 3.3. cél: A városi közlekedési rendszerek fejlesztése Jellemző tevékenységek, programelemek: A városrészek közötti közlekedési kapcsolatok bővítése Ipari illetve gazdasági területek megközelíthetőségének javítása A várost délről elkerülő utak kiépítése Városkörnyékre is kiterjedő multimodális és környezetkímélő közösségi és egyéni közlekedési rendszer kialakítása - 13

4. A helyi természeti erőforrások fenntartható használata 4.1. cél. A megújuló energiaforrások helyi energiatermelésben való felhasználása Jellemző tevékenységek, programelemek: A földhő, a napenergia, a szennyvíziszap illetve egyéb biomassza maximális mértékű és demonstratív jellegű használata a közlekedésben, ipari területek energiaellátásában, városi közösségi létesítmények és intézmények fűtésében és hűtésében. - 14

4. A helyi természeti erőforrások fenntartható használata 4.2. cél: Vízgazdálkodás és árvízvédelem hatékonyságának javítása Jellemző tevékenységek, programelemek: a csapadék- és árvizek elvezetése és visszatartása, természetes állapotok helyreállítása a Zala városi szakaszán, csapadék- és szürkevíz felhasználásának maximalizálása - 15

5. Az emberek képességeinek fejlesztése, magas színvonalú és elérhető városi szolgáltatások nyújtása 5.1. cél: A települési és térségi humán szolgáltatások magas minőségének fenntartása Jellemző tevékenységek, programelemek: 1) A városban elérhető felsőoktatási tevékenységek összehangolt fejlesztése, színvonalának folyamatos emelése 2) Kiemelkedően jó infrastrukturális feltételek biztosítása az oktatás és nevelés kiválósága érdekében 3) Az egészségügyi szolgáltatások magas minőségének fenntartása, versenypiacon értékesíthető rekreációs és egészségügyi szolgáltatások kifejlesztése 4) Társadalmi befogadás és szociális szolgáltatások infrastrukturális hátterének javítása - 16

5. Az emberek képességeinek fejlesztése, magas színvonalú és elérhető városi szolgáltatások nyújtása 5.2. cél: Változatos és magas színvonalú kulturális és szabadidős kínálat biztosítása Jellemző tevékenységek, programelemek: 1) Kulturális infrastruktúra bővítése, korszerűsítése 2) Kultúra és művészetek élénkítése, tevékenységek bővítésének ösztönzése 3) Sport és rekreációs célú infrastruktúra minőségének javítása, bővítése 4) Sport- és kulturális programok szervezése, kapcsolódó intézményrendszer kialakítása illetve fejlesztése - 17