1 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
Pannon Helyi Termék Klaszter. A Pannon Helyi Termék Klasztert október 3-án hozta létre 13, a Nyugat-Dunántúli Régióban működő szervezet, közel egy.
MARKETING.
Az üzleti terv.
A Szociális Ágazati Portál (SZÁP)
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
DPR kommunikáció alapelvei
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Reklám.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
tételsor 2. tétel A kistérség a korábbi együttműködési lehetőségek alapján megtartotta a soron következő ülését. Az ülés célja a logisztikai.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Közönségkapcsolat (public relations)
A kommunikációs mix elemei
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Készítette: Magyar Orsolya
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
SZEMÉLYZETI MARKETING
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
A marketing piac tartalma
Marketing eszközrendszere
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Az eseményszervezés formái, eszközei
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kérdések a második zh-hoz
Sponsorare necesse est
Vizsga feladatok (Minta)
Controlling feladata A controlling időbeli dimenziói: 1. Stratégiai
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A MARKETING FOLYAMATA.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Pénzügyi-számviteli mutatók
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Marketing alapok Kopcsay László.
A marketingeszközök különböző piaci helyzetekben alkalmazott, az adott piaci helyzetnek megfeleltetett kombinációja.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
Máté Szilvia programvezető OFA Hálózat - Észak-Alföldi Regionális Iroda „KoopeRáció projekt hálózatépítéssel kapcsolatos kérdőíves felmérés eredményének.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
A PIACBEFOLYÁSOLÁS TERVEZÉSE 2. A célkitűzés. 2. A reklámcélok megtervezése.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
Kérdések a második zh-hoz
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
A marketinginformációs rendszer
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
Előadás másolata:

1 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem Mérnöki Kar Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar „Gyakorlatorientált képzési programok kidolgozása a turisztikai desztináció menedzsment és a kapcsolódó ismeretanyagok oktatására” TÁMOP /1/A projekt Regionális turisztikai menedzsment /BSc/ /Differenciált szakmai ismeretek modul/ Információs irodák menedzsmentje /A tantárgy neve/

2 7. Előadás témakörei  Az információs irodák marketingtevékenysége;  Marketing koncepció;  Marketingterv;  Reklámszervezés;  Kampányszervezés folyamata;

3 7. EŐLADÁS ANYAGA  Az információs irodák marketingtevékenysége  Az információs iroda marketingtevékenységét a működtető TDM szervezet határozza meg alapító okiratában:  - a marketing tevékenység területi behatárolása (település, mikrórégió, régió)  - marketingtevékenység tartalmi meghatározás (terméklista)  - a marketing funkciók (kutatás, termékfejlesztés támogatása, értékesítés, kommunikáció)  - az információs iroda marketingmix elemei: Reklám, személyes eladás, eladásösztönzés, PR)  Az információs irodák feladatai a marketingkutatásban:  Az információs irodák alapfeladatai között szerepel a fogyasztói célcsoport elégedettségének mérése; (kérdőíves, interjú, telefonos, on-line, Dm, stb.)  A secunder( statisztikai adatok, más kutatások adatai, társzervezetektől átvett adatok, stb.) és primer adatok (látogatók, helyi lakosság megkérdezése) gyűjtése és feldolgozása és biztosítása a TDM szervezet számára tervezői, termékfejlesztői, beszámolói, pályázati tevékenységéhez

4 7. ELŐADÁS ANYAGA  Az információs irodák feladatai között kiemelt jelentőségű a TDM marketingtervének elkészítésében való aktív részvétel.  Marketingterv elemei:  I. Bevezetés;  II. Helyzetelemzés:  1./ Külső-belső tényezők felmérése,  2./ Primer és szekunder információgyűjtés,  3./ SWOT analízis,  4./ AS célpiac vizsgálata;  III. Célkitűzés:  IV. Stratégia:  1./ Általános stratégia,  2./ Termékéletciklus szerint,  3./ Iparágban elfoglalt hely alapján,

5 7. ELŐADÁS ANYAGA  V. Marketing-mix:  1./ Termék; (product)  2./ Ár (price),  3./ Értékesítési csatorna (place),  4./ Promóció (promotion),  5./ Emberi tényező (people),  6./ Tárgyi elemek (Phisycal evidences)  7./ Folyamat (Process)  VI. Pénzügyi megvalósítás  VII. Összefoglalás.

6 7. ELŐADÁS ANYAGA  Az irodák feladata a TDM szervezet marketingtevékenységében:  Stratégiai és operatív tervezésben:  Fejlesztési koncepció, stratégia, program készítés támogatása  Kooperációs mechanizmusok kialakításában való közreműködés (fórumok, bizottságok, szervezése, kapcsolatok fenntartása, stb.)  Piacelemzésben –piackutatatásban:  Külső környezet-elemzésében: kutatás, adatszolgáltatás szintjén;  Közvetlen piac elemzésében részfeladatként: kínálat elemzése, keresletelemzés, célcsoport meghatározása, versenytárselemzés, a piac változásainak figyelése, beszerzési, beszállítói piac elemzése, saját termék „siker” ellenőrzése, elégedettség -kutatás, kontrolling.

7 7. ELŐADÁS ANYAGA  Marketinginformációs és döntéstámogató rendszer létrehozása  A termékfejlesztéshez:  Az igények, a kereslet felmérése  A kínálat, konkrét kínálati elemek kialakítása, bővítése  Meglévő termék-elemek összekapcsolása kínálattá  Sajáttermék fejlesztés utazásszervezők részére  Az eladás, értékesítéshez:  Tervezés, célcsoport akvizíciós munka  Szakvásárokon való részvétel  Kínálat prezentáció – honlap / turisztikai portál kialakítása  Study tour előkészítés, lebonyolítás  Elektronikus értékesítéshez

8 7. ELŐADÁS ANYAGA  Turisztikai szolgáltatásokhoz:  Szolgáltatások beszerzése, árualap megteremtése  Saját komplex turisztikai termékek értékesítése, forfait utak szervezése  Nagykereskedelmi értékesítés  Szobafoglaláshoz:  nyilvántartások elkészítése, csatlakozás foglalási rendszerhez, kontingens,  Kongresszus, konferencia szervezéshez:  Rendezvények előkészítése, helyszínek foglalása, előadó termek bérlése  Rendezvény tanácsadás  Aktív kapcsolat folyamatos építése potenciális megrendelőkkel  Idegenvezetés, transzfer, mint kiegészítő szolgáltatás

9 7. ELŐADÁS ANYAGA A marketingkoncepció lényege, hogy a vállalati célok elérésének kulcsa a célpiac szükségleteinek és igényeinek felismerése és a versenytársakénál hatékonyabb kielégítése; A marketing központi eleme a fogyasztó, a közönség akit/amelyet szeretnénk megnyerni és megtartani A fogyasztó, a közönség megnyerésének módjai:  reagálás (responsivemarketing): lényeg az igények felmérése és kielégítése; az adaptív megoldások forrása a konkrét igényekről szóló információ - alapvetően passzív piaci résztvevő magatartás (ez a leggyakoribb)  előrejelzés (anticipative marketing)- lényeg a látens szükségletek, motivációk felismerése és az ezekre adott marketing válasz - piacalakító magatartás (kockázatosabb)  igényteremtés (need-shaping marketing): lényeg a valódi újdonság, mely még senkinek nem jutott eszébe (nagy sikerpotenciál) vagy amit eddig elutasítottak - piacteremtő magatartás

10 7. ELŐADÁS ANYAGA  Integrált marketing kommunikáció, kommunikációs mix:  Reklám - tervkészítés, fejlesztés, megvalósítás, figyelés  SP (Sales Promotion) – akciók, kampányok realizálása  PR tevékenység (belső – külső)  Személyes kommunikáció  Marketing eszközök tervezése, realizálása:  pl. (internet- megjelenés, nyomdai anyagok készítése, terítése, közös hirdetési akciók szervezése, szponzorok megnyerése, Címtár fejlesztése, sajtószolgálat, sajtótájékoztató, sajtó anyagok készítése, újságírók kisérése, foto-, filmarchívum készítése, ütemezett előadások szervezése /programokról, eseményekről/, bemutatók előkészítése  Információs szolgálat:  Információs szolgálat az irodában  Kiállításokon, alkalmi irodában, kongresszuson, rendezvényeken üzleti elképzeléseknek megfelelően.  Telefoninformáció

11 7. ELŐADÁS ANYAGA  Szórólapok, prospektusok beszerzése, terítése  Szolgáltatás közvetítés  Meghirdetett programok értékesítése  Kiadványok, képeslapok terjesztése.  Reklám kampányszervezés   A kampányszervezés folyamata:.  Fogalma:  A kampány koncentrált piacbefolyásoló akció.  Köztudatban általában- reklámkampány, de létezik sajtókampány, DM kampány, telefonmarketing és telemarketing kampány;  Időtartama általában rövid, meghatározott;  1./ Helyzetelemzés: cél, célcsoport, vásárlóanalízis  2./. Versenytárs analízis: Következtetések levonása, SWOT analízis elkészítése

12 7. ELŐADÁS ANYAGA  3./ Stratégia A célcsoport jelenlegi véleménye; Az elérni kívánt fogyasztói igény; Hogyan érhetjük el ezt a célt? Milyen eszközzel? A marketing-mix egyes elemeinek alkalmazásával;  4./ Kreatív magvalósítás; A reklám üzenete; TV reklám spot; Rádió reklám spot; Sajtóhirdetés; Óriásplakát ;  5./ Médiaterv; A célok meghatározása: - Marketing cél;- Kommunikációs cél;- Média cél;  6./Stratégiai médiatervezés;  Első szakasza: Kinek szóljon a hirdetésünk? Hol hirdessünk? Mikor hirdessünk?  Második szakasza: Milyen médiumokban hirdessünk? Milyen erősséggel? Mennyi pénzből?  A kampány során használt médiumok: televízió, rádió, sajtó, közterületi reklám, on-line reklám, gerincmédium kiválasztása- e köré csoportosítani a többi csatornát;

13 7. ELŐADÁS ANYAGA  7./ Kampányt kiegészítő javaslatok: Szponzorálás, Sales Promotion akció; Direct Mail akció; Eladáshelyi reklám;  8. Költségvetés elkészítése:  Stratégia döntés; előrejelzés, amivel vállalat megpróbálja megbecsülni a reklámnak a forgalomnövekedésre gyakorolt hatását;  Költségtervezési módszerek:  Bázislapú költségterv – az előző időszakban ténylegesen reklámra költött összeghez viszonyítja a következő időszakot;  Tárgyévi forgalom százalékban – ha a forgalom nő- a reklámra fordítható összeg is nőhet és fordítva- de lehet, hogy a reklám növelésével meg lehetne állítani a forgalom csökkenését.  Előző évi forgalom százalékában ;  Ágazati ráfordítás;  Cél-feladat módszer:

14 7. ELŐADÁS ANYAGA  Médiatervezés:  Médiatervezésnél a rendelkezésre álló médiaadatok gondos elemzésével kell meghatározni, hogy a mindenkori célcsoportban mely reklámhordozók kombinált felhasználása útján érhető el optimálisan a kitűzött reklámcélok elérése;  Média-mix összeállítása:  A médiatervezés egyik legfontosabb mozzanata: az igénybe vehető médiák csoportosítása a várható hatékonyság szempontjából és döntésfelhasználásukról”  Szórásterv:  Szórástervben kell meghatározni, hogy: mikor akarjuk bevetni a médiumokat, mi a bevetés időpontja, mekkora a médiumok mennyisége;  A kampány dinamikája azt mutatja meg, hogyan változik a kommunikáció intenzitása a kampány során.  Az eltérő kommunikációs célokhoz különböző dinamikájú kampányok kialakítása szükséges. Ez alapján a következő eseteket különböztethetjük meg:

15 7. ELŐADÁS ANYAGA  Folyamatos dinamikájú kampányoknál a kommunikáció intenzitása nem változik.  Szakaszos kampány esetében az erőforrásokat néhány időszakra koncentrálják, melyek után a reklámozást szüneteltetik.  Pulzáló dinamikájú kampány a folyamatos dinamikájú és a szakaszos kampányok kombinációjának tekinthető. Magas költségvetés szükséges hozzá.  Csökkenő intenzitású kampánynál az erőforrások nagy része a kampány elejére koncentrálódik. Új termék bevezetésekor használt kedvelt módszer.  Emelkedő intenzitású kampányoknál a cél általában a maximális figyelem kiváltása az időszak végére. Ilyen kampányokat terveznek például áruházak megnyitásakor, események megrendezésekor.  Csapongó dinamikájú kampányok esetében nem lehet megállapítani az előzőekhez hasonló egyszerű tendenciát.

16 AZ ELŐADÁS ISMERETANYAGÁNAK ÖSSZEFOGLALÁSA  Az információs irodák marketingtevékenysége a TDM szervezet céljainak, feladatainak megfelelően.  Az alapfeladatokból kiindulva meghatározott módon részt vesz a kutatási, tervezési és értékesítési folyamatban.  Részt vesz a TDM marketingtervének kidolgozásában;  A fogyasztói elégedettség folyamatos figyelésének eredményei segítségével, az integrált kommunikáció eszközeivel promóciós tevékenységet folytat.  Reklámkampány szervezése, a kampányszervezés folyamata. (cél, célcsoport, termék ismérvek, versenytárs analízis, médiatervezés, költségterv, szórásterv, kampánydinamika);

17 Előadás tananyagához kapcsolódó kérdések Vizsgakérdések: 1./ Mik a marketingterv legfontosabb fejezetei? 2./ Milyen elemeinek vannak a kommunikációs mix-nek? 3./ Ismertesse a kampányszervezés folyamatát! Gyakorlatorientált, kompetenciát fejlesztő kérdés /ek: Milyen marketing költségtervezési módszereket ismer, és mit használnak a gyakorlatban?

18 KÖSZÖNÖM A FIGYELMÜKET! A KÖVETKEZŐ ELŐADÁS TÉMAKÖRE: Az információs irodák kiadványozási feladatai Az előadás anyagát készítette: Kálmánné Bodó Edit