Adományszervezési kampányok Ambrus Kiry Noémi – Bullain Nilda.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mi a járható út a hatékony civil kampányokhoz? Különös tekintettel az 1%-os kampányokra egy konkrét példán szemléltetve S. Takács Zsuzsanna január.
Advertisements

Egymásért fordítsuk meg a napot!. Célok •a fogyatékos emberek elfogadottságának növelése érdekében: ▫integrált események szervezése, ▫a fogyatékos emberek.
ALTERNAIV Nagybajom Város Önkormányzata TÁMOP / Pirka Mátyás Ifjúsági referens
Szentendrei Móricz Zsigmond Gimnáziumért Alapítvány 2006.
The My Life - Az élet iskolája Önfejlesztő klub. Önfejlesztő klub képzései.
Kommunikáció fejlesztési koncepció Készítette: Juraszkó Péter, Oláh István, Szücs Mónika, Varga Tamás.
Gondolkodj Egészségesen! Program OSZMK baleset-megelőzési konferencia szeptember 30.
Eurosport Média ajánlat 2014.
Budapest, február 18. Hol és hogyan hirdessünk szűrőprogramot? - ami bevált, és ami nem…,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
A direkt marketing fogalma
Forgalomterelés videóhirdetéssel Sáfrány Katalin Marketing és online szolgáltatások osztályvezető.CommerceDay Budapest,
TÁMOP-5.5.5/08/1 A diszkrimináció elleni küzdelem – a társadalmi szemléletformálás és hatósági munka erősítése Társadalmi szemléletformálás – a komplex.
Reklámeszközök, reklámhordozók
Exkluzív hirdetési felület az Október 23. utca és Fehérvári út kereszteződésénél – Jelenjen meg négyzetméteren! Tájékoztató információ a Hirdető.
Hirdetési termékek – Direct Marketing eszközök.  Célzott, testreszabott hirdetési lehetőség  A hirdető által megadott szempontok alapján szűrt címlistára.
Marketing Mészáros Judit Renczes Ágoston Adatbázis
1 banner ingyenesen az 1% – 100% akció népszerűsítésére (az önkormányzatnak)
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
Zalai Falvakért Egyesület Zala megyei Önkéntes Centrum.
Minőségi helyi termékek - Szekszárd és vidéke – Egy helyi termék rendszer működésének tapasztalatai Csillag Péter, ügyvezető Eco-Sensus Közhasznú Nonprofit.
Vigyázz – Kész - Rajt (Az adományszervezés alapjai)‏ AMBRUS KIRY NOÉMI.
DPR kommunikáció alapelvei
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.
„Hidak” Párbeszédfórum United Way Magyarország Munkahelyi adománygyűjtő kampány október 6.
A évi EMH kampány csatlakozási feltételei Hogyan szervezzünk sikeres és mégis költséghatékony városi kampányt? Szerencsi Éva Nemzeti Fejlesztési.
Az adománygyűjtés kezdeti lépései a Magyar Természetvédők Szövetségénél Ladányi-Benedikt Ildikó kommunikációs munkatárs szeptember 20.
MV- Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt őszi marketing kommunikációs kampánya Kovács Eszter Kommunikációs koordinátor augusztus 29.
Önkéntesség, mint a vállalati felelősségvállalás eszköze az E.ON-nál
A kommunikációs mix elemei
SZEMÉLYZETI MARKETING
Élj Tovább 5 Évvel! Egy társadalmi felelősséget vállaló program a magánegészségügyben.
ATL - mit hirdessünk és hol?
KÖSZÖNTÜNK TÁJÉKOZTATÓNKON ! Supreme2x2.
Tanulópálya a pénzügyekhez CIB Szia Szimba Program MNB Takarékossági Konferencia Árva András, CIB Bank, Lakossági üzletfejlesztési vezető Budapest, 2010.
Mit tesz az MNB a hazai lakosság pénzügyi kultúrájának fejlesztéséért? Dr. Simon András, kommunikációs igazgató Április 7.
FELVI Média A fiatalok figyelnek ránk!. Médiaértékesítés az OFIKnál 2005-ben indult, elsősorban az online és a nyomtatott médiában 2006-tól adatbázisok.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
C2ENET: Közép-Európai Környezetvédelmi Hálózat ERFA, Interreg III.B. Cadses, európai uniós támogatással (2007. január – március) Dr. Zongor Gábor,
Europe Direct Hálózat Magyarország Vedd ki a részed! március 18. Vizsnyiczai Márta Békés Megyei EIP.
Sponsorare necesse est
A Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány „1%-os” kampányának bemutatása Budapest, január 30.
2010-ben AZ ÉV KÖNYVTÁRA Egyházi Könyvtárak Egyesülése szakmai továbbképzése Veszprém, június 26.
1. Egymásra Lépni Tilos! ÉRZÉKENYÍTÉS MINDENKINEK.
A helyi média, mint hatékony reklám felület – Fehérvár Médiacentrum
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” NCA-ÖNSZ-08-C-0070 Forrásteremtés Együtt a Munkaerőpiac Fejlesztéséért Alapítvány Május
Biztos Kezdet gyerekházak hálózata
Autonómia Alapítvány projektfejlesztő programja a Nyílt Társadalom Intézet Alapítvány (OSI) „EU forrásokkal a romák integrációjáért” nemzetközi program.
E – kereskedelem - e? jótékony online árusítás Cseh Henriett
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
Jó példák a gyakorlatból /Magyarország /
Egy új időszámítás kezdődik!. Szeretne Ön 2010-ig : › több jövedelmet és biztonságot ? › több időt és örömet ? › jobb kilátást és több bizalmat? Egy új.
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Trendlakás&Design lakberendezési és életmód magazin Ahol az elképzelések életre kelnek és ahol az otthon utat talál! Médiaajánlat 2011.
Tegyünk Egészségünk Színvonaláért Alapítvány Civil vélemény Dr. Kovács Gabriella Igazgató, TESZ Alapítvány február.
Integrált turisztikai humáner ő forrás-fejlesztés a vidéki foglalkoztatás növelése érdekében.
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
KUPONLINE Avagy ahol az online és az offline eladás összeér Besenyei Kálmán.
Haszon rendezvények médiaajánlat éves, a gazdasági életben helytálló vezetők Az adott téma iránt érdeklődők szűk, de releváns üzleti döntéshozók.
Rádió - a kihagyhatatlan médium - „ Bárkit, bárhol elér és bármilyen tevékenység mellett jó hallgatni!”
Magánadományozás, a függetlenség kulcsa Nonprofit Információs és Oktató Központ (NIOK) Alapítvány Jacsó Annamária, programvezető november 28.
A „tudatos vásárló” – avagy „hiszünk-e a felelős vállalati magatartásban?” Készítette: Páthy-Dencső Blanka TÁRKI Társadalomkutatási Intézet Zrt. 1112,
Haszon rendezvények médiaajánlat
„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési.
GINOP Gyakornoki program – támogató szolgáltatások
A Projekt bemutatása A foglalkoztatási helyzet javítása különböző érdekképviseletek együttműködésével, célja a foglalkoztatás szempontjából hátrányos.
Előadás másolata:

Adományszervezési kampányok Ambrus Kiry Noémi – Bullain Nilda

Mi a kampány?  Konkrét adományszervezési cél  Rövidebb (1 éven belüli), meghatározott idő  Egységes üzenet  Komplex, többféle eszköz használata  Egymást megerősítő, kiegészítő elemek  Ismételhető, „építőelem”

Milyen a kampány? A kampány jellemzői  csapatmunka  intenzív  időben behatárolt  célra fókuszáló  kreatív folyamat

Adományszervezési stratégiában: – Hosszú távon kiszámítható bevételek elérésére – Nem projektcélú bevételek növelésére – Adományozók toborzására – Adományozók megtartására és lojalitásuk növelésére – Adományok növelésére – Adatbázis kiépítésére / karbantartására Mire jó a kampány?

Kommunikációs stratégiában: – Szervezet ismertségének növelésére – Az ügy népszerűsítésére (tudatosítás)‏ – Arculatépítésre, brand-építésre – Üzenet célcsoporthoz való eljuttatására – Ügyet támogatók mozgósítására – Szervezet pozicionálására Mire jó a kampány?

Kampánycélok Miben segíti a szervezetet?Szervezeti cél Miben segíti a küldetést?Missziós cél Kikhez és hogyan szólunk?Marketing cél Hány forintot hozzunk be?Pénzügyi cél

Példa kampánycélok megfogalmazására  400,000 Ft összegyűjtése egy cukorbetegséggel kapcsolatos kiadványra (egyszeri kampány)‏  A szervezet ismertségének növelése a településen  A cukorbetegséggel élő emberek problémáira való figyelemfelhívás a lakosság körében Városi beteg-érdekképviseleti egyesület Kampánycélok

Példa kampánycélok megfogalmazására  12,000,000 Ft összegyűjtése a rehabilitációs osztály felújítására (éves kampány)‏  A szervezet ismertségének növelése a éves városi, átlag feletti keresetű diplomások körében (36%-ról 50% fölé)‏  Legalább 1500 új adományozó toborzása  Legalább 160 új rendszeres adományozó szerzése  Legalább 120 felminősítés (‘upgrade’)  Vállalati klubtagok 30%-át elkötelezni az új osztály többéves támogatására Ismert fővárosi kórházi alapítvány Kampánycélok

 Időzítés – aktualitás; ciklikusság; „folyamatos kampány”  Tervezett és rendkívüli  Évi hányszor?  Az adományozó tudja, hogy fogsz még kérni és azt is, hogy többet fogsz kérni CÉL: HOSSZÚ TÁVÚ, RENDSZERES ADOMÁNYOZÓI KÖR KIÉPÍTÉSE Éves kampányok

célok KREATÍV ADATBÁZISMARKETING PÉNZÜGY A kampány elemei

„Case for support”: Mire és miért adományozzon?  Kik vagyunk mi?  Mire kérünk pénzt?  Mit ajánlunk?  Miért éppen bennünket támogasson?  Miért csak bennünket választhat ha ezt az ügyet szeretné támogatni?  Miért kell most adni? Kreatív

Case for support példa Most kell adni, kezdődik az iskola, aki kimarad... Miért most? Mi juttatjuk el a leghatékonyabban az adományt, minden gyermekhez elérünk, senki nem marad segítség nélkül Miért éppen mi? 120 gyermek esélye a normális életre •min. 15 lei (iskolaszerek), 1 gyermek költsége 320 lei: patrónus Mit ajánlunk? Árva gyermekek iskoláztatása x megyében Mire kérünk? A legnagyobb szerzetesrendi alapítvány amely árva gyermekeket segít Kik vagyunk?

 Direct Mail / Direkt marketing anyagok  Hirdetés  Egyéb anyagok (BTL – szórólap stb.)‏  Egységes üzenet és arculat  Brand-építés  Kiegészítő elemek Kreatív

Üzenet: 6,3 % esélye van arra, hogy mellrákos lesz. Adakozzanak a mammotom-ra! Arculat: • A gyerek, mint motívum használata • A kislány, mint motívum egy mellrák elleni kampányban

Adományszervezési technikák  Direct Marketing Direct Mail, telefon, , sms, személyes  Hirdetés Óriásplakát, citylight, újságok, magazinok, DRTV („teleshop”), online/internetes hirdetések  Below the line (BTL) közvetett Gyűjtődoboz, szórólap, hírlevél (célzott elhelyezés), saját honlap  Face-to-face (BTL közvetlen) Utcai adománykérés – direct dialogue, részvétel tömeg-rendezvényen (pl. Sziget), door-to-door  Események Árverés, koncert, gála, futóverseny, sportesemény, fesztivál, vásár, telethon Marketing

Személyes megkeresés (klubtagság)‏ Vállalatvezetők Óriásplakát, spotNagyközönség Telefon, személyes találkozó Nagy adományok Direct mail, telefonIsmételt adományozók Direct mail, szórólapÉrintett lakosok TechnikákCélcsoportok Marketing

• Óriásplakát Kihelyezés – nagy városok Kihelyezett plakátok száma – 600 Időtartam: 1 hónap - Március 2005 • Citylight poster (CLP)‏ Kihelyezés – kistelepülések Kihelyezett plakátok száma – 700 Időtartam: 1 hónap - Április 2005 • Rádió spot Országos rádió – (Radio Zet)‏ Adásban: 6 féle változat 15” hosszú 3 héten keresztül • Sajtóhirdetés Kétszeri megjelenés egy szülőknek szóló havilapban Időtartam: Április, Május 2005 • Újság behúzás 1% szórólap Darabszám – Időtartam: Március 2005 Freecard Darabszám – Időtartam: Április 2005 Marketing példa

• Ragasztott hirdetés Kihelyezés – Ljubljanai buszokon Időtartam: 1 hónap – Október 2005 (október a mellrák elleni küzdelem hónapja)‏ • Óriásplakát Kihelyezés – Ljubljana Időtartam: 1 hónap - Október 2005 • Kis, A4-es poszterek - Ljubljanai buszokon Időtartam: 1 hónap – Október 2005 • TV spot • Polók - Ljubljanai futás alkalmával voltak kaphatók – 4€ szeptember 24. • SMS kampány

 Mit tudunk az adományozóinkról?  Mit nem tudunk róluk? Mit kell megtudnunk?  „Adományozói profilok” - felosztás,kategorizálás  Nem, életkor,lakhely  Foglalkozás,jövedelem,érdeklődési kör stb.  Lifetime Value (Élettartam-érték):  Átlagos adomány x támogatási periódus (évek)‏ Adatbázis

 Toborzás/megnyerés (acquisition)‏  donor profilokon keresztül; hideg listák alapján; közösségi akciókon keresztül; más ügyek támogatói közül stb.  Megtartás (retention)‏  Felminősítés (upgrade)‏  Nagy adományok kérése (major gifts)‏  Hagyaték, tervezett adományozás (bequests, planned giving)‏ Adatbázis

EGYÉNI ADOMÁNYOZÓK DIREKT MARKETING (Adatbázis szűrők használata)‏ MARKETING A MEGLÉVŐ ADOMÁNYOZÓK FELÉ MARKETING A LEHETSÉGES ADOMÁNYOZÓK FELÉ TÖBB MEGTARTOTT ADOMÁNYOZÓ NAGYOBB EGYÉNI ADOMÁNYOK ALACSONYABB DIREKT MARKETING KÖLTSÉGEK ALACSONYABB MARKETING ÖSSZKÖLTSÉGEK ÚJ ADOMÁNYOZÓK ÚJ HOZZÁJÁRULÁSOK HOZZÁJÁRULÁS PASSZÍV ADOMÁNYOZÓKTÓL ALACSONYABB DIREKT MARKETING KÖLTSÉGEK ALACSONYABB MARKETING ÖSSZKÖLTSÉGEK NAGY ADOMÁNYOK HAGYATÉK / ÖRÖKHAGYÁS KATASZTRÓFA FR ÉLET- TARTAM – ÉRTÉK (LTV) CIKLUS KOMMUNIKÁCIÓS STRATÉGIA ÉRZELMI KÖZELSÉG LÁTHATÓSÁG ADOMÁNYOZÓK ÖSZTÖNZÉSE NAGYOBB ÚJRA- BEFEKTETÉS A MAGASABB HOZAMÚ TEVÉKENYSÉGEKBE

 „Forintcél”: Mennyi pénz kell?  Bevétel: Miből mennyi jön be?  Lebontás célcsoportok/technikák alapján  Hány donor, mekkora átlagadomány kell?  Költségvetés: Mennyibe kerül a kampány?  Közvetlen és közvetett költségek Pénzügy

 Return on Investment (ROI)‏ Megtérülési ráta = Költségvetés Bevétel  Pénzügytechnika Könnyen, gyorsan adni Elkötelezés vs. fizetés Rendszeresség Pénzügy

- Csekknyomtatás Adatbázis - Donor profilok frissítése Marketing - Hirdetői felület megszerzése Kreatív - DM anyag elkészítése Felelős KI? Tevékenység MIT? Időütemezés MIKOR? Kampányterv

Köszönjük! További információ: