Krízis kommunikáció és image-építés az egészségügyben Paplanos Péter PR-Manager Lilly Hungária Kft.
Miért fontos? 3478 Negatív hír az egészségügy szereplőiről nyomtatott és online sajtóban 2009-ben Mindenki érintett: EÜM, OEP, kórházak, orvosok, gyógyszergyártók
Mit tesznek a szervezek általában a krízis kezelésére?
Mit kellene tenni? Jobb előre odakészíteni a poroltót - felkészülés Lehetséges krízishelyzetek azonosítása Krízisterv készítése Krízis team kijelölése, felkészítése Kulcsüzeneteink megfogalmazása Médiakapcsolatok építése és ápolása
Ha mégis oltani kell… Azonnali helyzetértékelés és reakció! Krízisterv lépéseinek betartása! Bátor és őszinte kommunikáció! Nyitott és kezdeményező hangvétel! Ne feledjük: Egy jól sikerült krízis kommunikáció nem csak megvédeni, de építeni is tudja szervezetünk hírnevét!
Az építkezés Valamennyi szervezetnek törekednie kell(ene) az image tudatos és folyamatos építésére! Miért nem teszik? Belső akadályok miatt Nem tekintik prioritásnak Nincs megfelelő anyagi, emberi erőforrás Nincs meg a megfelelő tapasztalat, szaktudás
Mi nehezíti még az építkezést? Külső akadályok Nyitottság hiánya a pozitív hírekre: „Ezer beteg gyógyulása nem hír, egynek a halála címlap!” Óriási hírverseny Politika túlzott jelenléte az egészségügyi témákkal kapcsolatban
Miből lehet építkezni? Megfelelő szakértelem és elkötelezettség Rendszeres, partnerségen alapuló kommunikáció a médiával Valóban hírértékű, az értékeinket bemutató hírek generálása „testre szabott csomagolásban” Etikus magatartás valamennyi külső és belső folyamatunkban CSR aktivitás (egy ügy kiválasztása és következetes támogatása)
Mi segít majd minket a munkában? A számos támadás és a 3478 negatív hír ellenére az egészségügy az egyetlen olyan „iparág” ahol: Az évi több mint 118 millió orvos-beteg találkozó* során több mint 4 millió ember gyógyulását segítjük! *ESKI adat
Köszönöm a figyelmet! ?