Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógiai-szakmai ellenőrzés
Advertisements

Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az OH TÁMOP fejlesztései
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Szervezetfejlesztési Program
Tanfelügyelet és minősítés
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
A tranzitfoglalkoztatás területén megvalósuló módszertani fejlesztő munka bemutatása Szeged, Regionális szakmai műhely, február 18.
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
A szaktanácsadás támogató szerepe
XXI. századi közoktatás a TÁMOP projekt bemutatása
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kaposi József főigazgató A pedagógiai szakmai szolgáltatás új rendszerének.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
TÁMOP /A
A pedagógusminősítési rendszer
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Országos kompetenciamérés A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása Pongrácz LászlóOktatási Hivatal Magyar Termék Nagydíj.
Emberi Erőforrások Minisztériuma Oktatásért Felelős Államtitkárság
A kutatás-fejlesztési tevékenység minősítése az SZTNH-ban
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Szervezetfejlesztési Program
A kormányhivatal képzési, továbbképzési, vizsgáztatási tevékenysége
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
A nevelési-oktatási program előzményei
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Felkészülés a „Könyvtári minőségfejlesztés 21.” bevezetésére Skaliczki Judit 2002.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
szerepe a köznevelésben
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
Pedagógus-továbbképzések hasznosulása
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadás támogató szerepe Dr. Szabó Mária Budapest február 27.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
A pedagógusminősítés rendszerének bevezetése, mérföldkövei
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
Startol a tanfelügyelet – összefoglaló a legfontosabb változásokról, kiegészítésekről Maus Pál szakmai vezető TÁMOP
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
Társadalmi vitára kész a Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Barcsák Marianna KPSZTI
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
„Az akarat nem elég; tenni is kell.” Goethe
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
főosztályvezető-helyettes
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Előadás másolata:

Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8

A külső értékelési rendszer fejlesztésének indokoltsága A Közoktatási törvény (1993. évi LXXIX. tv. ) és a kapcsolódó jogszabályok által definiált külső értékelési rendszer hiányosságai: A fenntartói ellenőrzések nagy mozgástere, az egységes szemlélet hiánya A pedagógiai folyamatok vizsgálatának hiánya A szakértői képzés hiánya Az új fenntartói struktúrából adódó lehetőségek

A pedagógiai-szakmai ellenőrzési rendszer keretei Ötévente ismétlődő, értékeléssel záruló vizsgálat, célja a pedagógusok, a vezetők és az intézmény pedagógiai munkájának külső, egységes kritériumoknak megfelelő ellenőrzése és értékelése a minőség javítása érdekében Az ellenőrzés a fenntartótól függetlenül kiterjed minden köznevelési intézményre, annak vezetőjére és pedagógusaira Az ellenőrzéseket az Oktatási Hivatal szervezi a kormányhivatalok közreműködésével A kormányhivatal ellenőrzési tervet készít és felkéri a pedagógiai-szakmai ellenőrzési szakértőket Az ellenőrzés eredménye alapján az intézmény öt évre szóló fejlesztési tervet készít

TÁMOP 3.1.8 – Az ellenőrzési rendszer kidolgozása A köznevelés minőségének fejlesztése A tanulói teljesítménymérés rendszerének fejlesztése Az intézményi külső és belső értékelési rendszerek fejlesztése A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése

Az intézményi külső és belső értékelési rendszerek fejlesztése Pedagógiai-szakmai ellenőrzés: A pedagógiai-szakmai ellenőrzés protokolljának, eszközeinek kidolgozása A pedagógiai-szakmai ellenőrzéshez szükséges szakértői képzés kidolgozása, szakértők képzése Önértékelés: A standard intézményi önértékelés elemeinek kidolgozása A standard önértékelési rendszer bevezetését támogató képzés kidolgozása Visszacsatolás, minőségfejlesztés: A fejlesztési standardok (fejlesztési területek, szintek) meghatározása A tervezést és értékelést szolgáló indikátorrendszer kidolgozása Az ellenőrzés-értékelésre épülő visszacsatolási rendszer fejlesztése

A pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszerének kidolgozása A pedagógiai-szakmai ellenőrzés protokolljának, eszközeinek kidolgozása: Tesztverzió kidolgozása Tesztelés A javaslat véglegesítése A szakértői képzés kidolgozása, szakértők képzése: Képzésfejlesztés, akkreditáció Tréneri képzés Szakértők képzése

A tesztverzió kidolgozása A köznevelési rendszer különböző területein dolgozó szakértők segítségével Az aktuális jogi szabályozás kereteihez igazodva, de kísérleti céllal Együttműködve a szaktárcával és a szakmai szervezetekkel A pedagógiai szaktudományok és a korábbi értékelési tapasztalatok alapjain Egységes kritériumok, protokoll és eszközök szakterületi specifikumokkal 2012. július – 2012. október

A tesztelés Kutatás-fejlesztési feladat speciális szakemberek és módszerek alkalmazásával (http://kutatas.oktatas.gov.hu/felhivas/) Az összetett köznevelési intézménystruktúrának megfelelően kiválasztott 52 intézmény részvételével A kidolgozott teszteszközöknek megfelelően felkészített szakértők közreműködésével Próba ellenőrzések az intézményekre, intézményvezetőkre és az intézmények pedagógusainak legalább 60%-ára vonatkozóan Az ellenőrzések tapasztalatait beépítve a javaslatokba 2012. október – 2013. április

A javaslat véglegesítése A tesztelés során továbbfejlesztett koncepció megismertetése az intézményekkel, a szakmai szervezetekkel és a szaktárcával (vitaanyag) A vitaanyag véleményeztetése az érintettekkel A vélemények feldolgozása, szakmai konferencia előkészítése Szakmai konferencia (2013. június) Az egyeztetéseknek megfelelő végleges javaslatcsomag elkészítése 2013. április – 2013. június

A szakértői képzés kidolgozása, képzésfejlesztés A szaktárca által elfogadott javaslatra épülő, 30 órás szakértői képzés kidolgozása A képzés akkreditálása az OH saját képzéseként Tréneri képzés (2013 nyarán) A pedagógiai-szakmai ellenőrzési rendszer működési igényeinek megfelelő számú szakértő képzése 2013. június – folyamatosan

PSZE hírlevél 2012 októberétől, havi rendszerességgel Hírek, interjúk, a fejlesztés aktuális állapotának bemutatása Rendezvényekkel, képzésekkel kapcsolatos információk Feliratkozás: www.oktatas.hu 2012. október – folyamatosan

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Maus.Pal@oh.gov.hu