MANORKA projekt Magyar – Norvég Kapcsolatok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Területi államigazgatási szervek
Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
A járási rendszer megújítása
A távközlési piac állami felügyelete dr. Orosi Renáta Hírközlési Felügyelet Hírközlési Felügyelet.
MANORKA projekt Értékelő Csoport ülése február 18. Budapest „Önkormányzati kapacitásépítés norvég ‐ magyar együttműködéssel” projekt HU HU11-PP
Az Alaptörvény és a közpénzügyek az önkormányzatok szemszögéből
A személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
TÁMOP /A
Az új önkormányzati törvény, különös tekintettel a Kormányhivatal törvényességi felügyeleti jogkörére Pauerné Csaba Judit MÁK ülés
Közigazgatási alapismeretek
Szociális igazgatási-szociális szolgáltatási ismeretek
Békés Megyei Államigazgatási Kollégium
Belügyminisztérium Belügyminisztérium dr. Bitay Márton Önkormányzati Stratégiai Főosztályvezető Magyarország helyi önkormányzatairól szóló évi CLXXXIX.
Baranya Megyei Önkormányzat
HBMKH Hajdúböszörményi Járási Hivatal
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
Állam munkavédelmi feladatai
Szabálysértési méltányossági kérelem
A helyi önkormányzatok és a központi állami szervek kapcsolata
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Kanász-Nagy Máté: Az önkormányzati segélyezési rendszer lehetséges reformlehetőségei a harmonizáció tükrében Budapest,
Dr. Danka Ferenc december 15.. TÖRTÉNETI ÁTTEKINTÉS Többféle lehetséges szervezeti megoldás közül választhatott a politika: 1. ügyészség 2. bíróság.
A kormányhivatal képzési, továbbképzési, vizsgáztatási tevékenysége
Rigó Csaba kormánymegbízott Zala Megyei Kormányhivatal .
JEGYZŐI ÉRTEKEZLET Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Takács Zsófia október 17.
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
Gulyás László tű. hadnagy kiemelt főelőadó Tatabánya, november 6. Iparbiztonsági feladatok a nem rendszeres hulladékszállítással kapcsolatosan (az.
KORMÁNYABLAK, JÁRÁSI HIVATALOK- ÚJ UTAKON A KÖZIGAZGATÁS
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
Távhőszolgáltatás és fogyasztóvédelem dr. Balku Orsolya főosztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs,
A járási rendszer megújítása
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
A helyi önkormányzatok az Alaptörvényben
Konszolidációs törvény a megyei intézmények
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Belügyminisztérium Önkormányzati Feladatok Főosztálya
Az igazgatás és az ápolás-szakfelügyelet kapcsolata
Jegyzői értekezlet szeptember 24. Dr Penczné dr Zoltán Zsuzsanna
Nagy István Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnöki Levelező FÉLÉVES GYAKORLAT.
A nemzetiségi önkormányzatok törvényességi felügyeletének tapasztalatai Dr. Katona Károly törvényességi felügyeleti osztályvezető.
A területi államigazgatás átalakítása
A pénzbeli és természetbeni ellátások változásai
Az építésfelügyeleti feladatok alakulása - fokozott elvárások
„A pénzbeli és természetbeni „ellátások országos nyilvántartása (PTR)”
A szociális segélyezési rendszer átalakítása
A járási és az önkormányzati hivatalok közötti együttműködés erősítése Képzési program tájékoztató Dr. Zongor Gábor TÖOSZ főtitkár MANORKA projektvezető.
Regionális üzleti trendek A projekt az EU társfinanszírozásával, az Európa Terv keretében valósul meg január 27. Regionális üzleti trendek A tantárgy.
A magyar önkormányzati rendszer bemutatása OSLO április 22
Tájékoztató A járási tréningekről Dr. Marosi János MKKSZ Szabó F. Attila MKKSZ Budapest, május 19. „Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel”
Az önkormányzati érdekképviselet Magyarországon. I. A keletkezés 1989 –
Családtámogató ellátások
Kunszentmiklósi Járási Hivatal
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
2009. április 7.. I. A jegyzői tisztség kialakulása és fejlődése a tanácsrendszer létrejöttéig 1. A jegyzői tisztség a kezdetektől 1871-ig 2. A jegyző.
Az „Út a munkához” program tapasztalatai és eredményei a munkaügyi szervezet tevékenységében Székesfehérvár, július 14.
Dr. Polner Eörs Főigazgató Járási Hivatalok létrehozására kötendő megállapodások, ingatlanok helyzete.
Területi és helyi államigazgatási szervek október október 3.
„A Kirendeltség és az Önkormányzatok közötti információ és adatszolgáltatás gyakorlata a Paksi Kistérségben Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
A járási rendszer megújítása
Önkormányzat és állam.
VÁLTOZÁSOK A HELYI IGAZGATÁS SZERVEZETÉBEN
Megyei Polgármesteri Fórum Lajosmizse 2016.január 19.
„Önkormányzati kapacitásépítés norvég‐magyar együttműködéssel” projekt
Pécs, december 5. Jegyzői értekezlet Hatósági Főosztály Törvényességi Felügyeleti Osztály.
„KISTÉRSÉGI” MŰKÖDÉS – járások - tankerületek
Székesfehérvár, július 14.
Előadás másolata:

MANORKA projekt Magyar – Norvég Kapcsolatok Javaslat a járási (fővárosi kerületi) hivatalok és a települési önkormányzatok együttműködésére

Előzmények 2012 jogszabályok előkészítése megállapodások megkötése egyeztetések (MVJSZ és TÖOSZ) előterjesztések véleményezése javaslatok részvétel minden országos önkormányzati érdekszövetség rendezvényén, elnökségi ülésén 218/2012. (VIII. 13.) Korm. r. – települési önkormányzatokkal megkötendő megállapodások mintája

Megállapodások, elhelyezés 2012. október 31 – 2760 megállapodás mindössze 3 település esetében határozat (2 településnél adminisztratív akadály) 203 önkormányzat kiemelt együttműködési készség közülük 25 település anyagi támogatással is segített Konstruktív együttműködés az önkormányzatok és az államigazgatási szervek kapcsolatában 193 járás kerület-székhely 82 esetben külön ingatlan kirendeltségek, ügysegédek a polgármesteri hivatalokkal, közös önkormányzati hivatalokkal egy épületben

Járások száma és a járásszékhely települések 1950-ben 140 járás 1983-ban 83 járás (megszüntetés) 2013. január 1-vel, fővárosi kerületeken kívül 175 járás ebből 78 (44,5%) 1950-ben és 1983-ban is járásszékhely 50 település (28,5%) 1950-ben és ma járásszékhely – visszaállítás 44 (25%) település korábban nem járásszékhely 11 település korábban járásszékhely, de ma nem jelentősége: számos település új szerepet kapott

Szakmai együttműködés osztott hatáskörök tekintetében Államigazgatási feladatok telepítése jegyzőktől /önkormányzatoktól több feladat- és hatáskör megosztása járási hivatalok, képviselő testület/ jegyző között (helyi szintű információkat igénylő hatáskörök, testület rendeletalkotási jogköre) szoros együttműködés, kölcsönös tájékoztatás, információszolgáltatás nem része az együttműködésnek a törvényességi felügyelet

Osztott hatáskörök Személyi adat- és lakcímnyilvántartás jegyző és járási hivatal is hozzáféréssel rendelkezik a személyi adat- és lakcímnyilvántartás rendszeréhez, eljár a lakcímbejelentéssel kapcsolatos ügyekben Szociális pénzbeli és természetbeli ellátások rendeletalkotáshoz kapcsolódó hatáskörök a településeknél (méltányossági ápolási díj, lakásfenntartási támogatás, rendszeres szociális segély, méltányossági közgyógyellátás) alanyi jogon járó ápolási díj, közgyógyellátás a járási hivatalnál az egyes ellátások tekintetében a rászorultsági feltételek és a jövedelmi viszonyok vizsgálata szoros együttműködést igényel

Építésügy, mint osztott hatáskör Általános hatóság a jegyző Egyes meghatározott építményeknél a járási építésügyi hivatal kiemelt jelentőségű fejlesztések, műemlékkel kapcsolatos ügyek, összevont telepítési eljárások, Veszélyhelyzetek) építésfelügyeleti ügyek

Ingó és ingatlan vagyonelemek közös használata, ügysegédi feladatellátás Járástörvény alapján az ingó és ingatlan vagyon ingyenes használata Részletes megállapodás 2013. január 31-ig üzemeltetési megállapodás Települési ügysegédek (állandó, vagy ideiglenes) az önkormányzati helyiségekben látják el feladataikat

A járási hivatalvezető szerepe Járási hivatalvezetők, tankerület-vezetők részvétele a székhely önkormányzat testületi ülésein Járási hivatalok képviselőinek részvétele más települési önkormányzatok testületi ülésein A törvényességi felügyeletet nem a járási hivatal látja el, Kapcsolat a járási hivatalok és a települési önkormányzatok között A rendszer kialakításától kezdve folyamatos - formális és informális - együttműködés A kapcsolatok fenntartása és bővítése

KIM által megfogalmazott célok A járási hivatalok jelentsenek információs csatornát az önkormányzatok számára A járási hivatalok az önkormányzatok jelzése alapján a jogszabályok végrehajtásával kapcsolatos javaslatokat képesek legyenek becsatornázni a jogalkotási, döntéshozatali eljárásba Ügysegédi rendszer: együttműködések, igények alapján

Részvétel a MANORKA projekt keretében szervezett rendezvényeken Valamennyi megyében szakmai konzultációk megszervezése (2014. novembertől 2015. áprilisig) Összegző konferencia 2015 áprilisában Kiválasztott trénerek 100 járásban tartanak tréningeket az együttműködés kereteiről Javaslat: A fentiekben bemutatott együttműködési formák bemutatása a részt vevőknek, az együttműködés további elmélyítésének elősegítésére