tájékoztatás (egyirányú), kapcsolattartás (kétirányú)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

A szervezeti belső kommunikáció A belső public relations
Előadó: dr. Lengyel László Magyar Nemzeti Tanács Felsőoktatási ügyekkel megbízott Tanácsos.
Ami a centenáriumi kiadványból kimaradt Készítette: Imre Lászlóné.
Önkéntes menedzsment Előzmények Toborzás Szűrés, kiválasztás
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
E-LEARNING ÁLTAL TÁMOGATOTT KÖNYVTÁRI MUNKAFOLYAMATOK
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Munkaterv Miért szükséges, mik az előnyei?
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
DPR kommunikáció alapelvei
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Közönségkapcsolatok (PR)
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
DISSZEMINÁCIÓ Eredmények, ismeretek megosztása.
Rögtön megnézzük a részleteket…. Máz? Álarc? Nyomulás? Nem, ez a SZEMÉLYES MÁRKAÉPÍTÉS! Előadó : Dr. Serényi János, Értéktrend Consulting NYUGATMAGYARORSZÁGI.
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
Családi vállalkozás.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Egyéni döntések a szervezetben
SZEMÉLYZETI MARKETING
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
A marketingkommunikáció
DPR kommunikáció lehetőségei
Ellenőrzés, visszacsatolás
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
KOMMUNIKÁCIÓS DILEMMÁK ÉS MEGOLDÁSOK A Sopron Régió Csatornázási és Szennyvíztisztítási Program tapasztalatai alapján március 17.
Tanuló szervezet.
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
Controlling a gyakorlatban
A Magyar Távmunka Szövetség céljai, törekvései Dr. Horváth Elek elnök III. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Kommunikáció a szervezetben
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Egyedül nem megy…! Érzékenyítő kampány a pszichiátriai betegek érdekében Nyírbátor, június 28. Lippainé Szabó Katalin,vezető ápoló Batonainé Ferkó.
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
Vezetői konfliktuskezelés (fegyelmi ügyek)
Szempontok az ÜT munkájának megtervezéséhez. ÜT munkájának területei 1.Az üzemi tanács belső tevékenységének megszervezése 2.üzemi tanács kapcsolata a.
Tagszervezeti munka erősítése
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
Motiváció.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
2004. január 27. Hallgatói szolgáltatások szerepe a felsőoktatásban Szabó Imre Diákközpont igazgató.
Vállalkozásfejlesztés Kazincbarcika térségében Wächter Balázs.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
Hálózatok Támogató, segítő szerepek az ifjúsági munkában.
1 Szakképzési Önértékelési Modell I. Helyzetfelmérő szint (SZÖM I.) 4. előadás 1.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
A Nagykunsági Árapasztó Tározó projekt kommunikációja
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Teamek, kommunikáció.
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
SZEGED, MOBILITÁSI KÉPZÉS
Adatvezérelt employer branding
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Szervezeti Kommunikáció
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Tagszervezeti munka erősítése
Előadás másolata:

Jenei Ágnes Szervezeti kommunikáció Belső kommunikáció NKE-KTK Kommunikáció előadás 2012

tájékoztatás (egyirányú), kapcsolattartás (kétirányú) Belső kommunikáció Cél: tájékoztatás (egyirányú), kapcsolattartás (kétirányú) lehetőség teremtése a részvételre igények, vélemények megismerése, bevonás döntés-előkészítő folyamatokba

Belső kommunikáció Fontos, mert: a kommunikáció hiánya elszigeteltséget teremt csak a jól tájékozott alkalmazottak értik meg: célok, helyzetek, feladatok motivál: személyes kontaktustartás, személyre szóló figyelem „csak” tájékoztatás > frusztráció

Alkalmazott kommunikációs szakember (PR, HR) KI? Alkalmazott kommunikációs szakember (PR, HR)

Hatékony belső kommunikáció Hatékony komm.: minél rövidebb, közvetlenebb, annál jobb Mediatizált tájékoztatás: nem pótolja a személyest

Belső kommunikáció Identifikáció Integráció Motiváció Információ

Alkalmazotti információs igény Munkavégzéshez szükséges információk Sztrók-szükséglet Tudni és érezni szeretné: szükség van rá Érezze: egyenként kezelik Elismerik teljesítményét, felelősséggel ruházzák fel

Alkalmazottak által igényelt információk Jövővel kapcsolatos szervezeti tervek Hatékonyság javulása Személyzeti politika Munkával kapcsolatos információ Előmeneteli lehetőségek Külső események hatása saját munkájára Saját munka illeszkedése a szervezetbe Szervezeten vagy osztályon kívüli szervezetek, osztályok, tevékenységek Hasonló tevékenységet végző szervezetekkel történő összehasonlítás Személyi változások és előléptetések A szervezet társadalmi környezetével kapcsolatos kötelezettségei Aktuális társadalmi témákkal kapcsolatos szervezeti álláspont Promóciós tervek Pénzügyi eredmények Emberi érdeklődésre számon tartó történetek más alkalmazottakról Személyi (alkalmazotti) hírek (születésnap, évfordulók)

Preferált információs források pletyka főnök vezetőkkel való találkozás szervezet kiadványai média Leggyakoribb és legmegbízhatóbb információs forrás: FŐNÖK Ha a főnök vagy a kommunikációs csatornák nem működnek megfelelően: Felértékelődnek az ellenőrizhetetlen információs források

Vertikális kommunikáció: felülről lefelé célok megvalósítása - stratégia, a szervezeti és egyéni célok, iránymutatás közlése munkavégzési utasítások és magyarázatok - konkrét feladatok szétosztása, az elvégzés módjának közlése; annak tudatosítása, hogy miként kapcsolódik más tevékenységekhez az adott feladat elvárások, szabályzatok közlése - a szervezet működését meghatározó keretek és formák közlése visszajelzés a teljesítményről - a beosztottak munkájának értékelése nevelő szándékú üzenetek: - azzal a szándékkal küldött információk, hogy a vezetők elkötelezzék beosztottjaikat őket a közös értékrendszer mellett

Zavarok a felülről lefelé tartó kommunikációban információk leszűkülése, összefüggések felismerhetetlenné válása rendszertelen, ad hoc jellegű tájékoztatás közlések módja: sablonos, rutinszerű, rossz arány az írásbeli és a spontán szóbeli kommunikáció között lassú információáramlás párhuzamos tájékoztatás információk elakadása a vezetői szinteken visszajelzés hiánya

Elégtelen felülről lefelé tartó kommunikáció Bizonytalan, motiváció-vesztett alkalmazottak, romló teljesítmény Pletykák terjedése

Vertikális kommunikáció: alulról felfelé Lehetőséget ad jobb döntések meghozatalára Elkötelezettebbé, motiváltabbá teheti az alsóbb szinten dolgozókat Vezetés: reális képet kap a szervezetről, a vezetésről Fel tudja mérni, megfelelően gazdálkodik-e az erőforrásokkal Innovatív ötletekhez jut Közvetlen és mediatizált fórumot teremteni! Bátorítani, jutalmazni!!! Belső online monitoring, fókuszcsoportos kutatás

Zavarok az alulról felfelé tartó kommunikációban Gyenge, szórványos. Alkalmazottak: kényelmesek, opportunisták, nem bíznak a „látszat-lehetőségekben”, nem kezdeményeznek Középvezetők megszűrik, módosítják az információkat („kellemetlen”, „nem érdemes továbbítani”) Feladatok zömét megoldják, de hiányos a tájékoztatás ezekről felfelé Sok áttétel: lassú, késedelmes információáramlás

Elégtelen alulról felfelé tartó kommunikáció Döntési problémák, hibás döntések, időbeni késlekedése Kevésbé elkötelezett alkalmazottak

Horizontális kommunikációs rendszer Azonos szinten álló munkatársak között Funkciója: megerősíti az alkalmazottat, hozzájárul pozitív közérzethez

Zavarok a horizontális kommunikációs rendszerben Aránytalanul sok időt vesz el Negatív, destruktív tematika

Diszfunkcionális horizontális kommunikáció Destruktív, leépít, rossz munkahelyi hangulatot teremt

Belső kommunikáció megtervezése Premissza: Eredményes kommunikáció: cél, partner, körülmények figyelembevételével üzenet testreszabása Alkalmazottak célcsoportokra szegmentálása: információigény, informáltság, hozzáférés, motiváció, aktivitás, lojalitás… alapján Érdek- és kapcsolati hálók feltérképezése véleményvezérek, nyomásgyakorló potenciállal rendelkező csoportok szóvivőinek feltérképezése

Kommunikációs feladatok Megfelelő információ kidolgozása a szervezet stratégiájáról A különböző szektorok, osztályok, szervezeti egységek által elért eredményekről: információ terjesztése Rendszeres, folyamatos belső kommunikáció biztos: időszerű, pontos, egyértelmű Belső kapcsolatok mint önálló kommunikációs csatornák felhasználása, spontán és szabad információk és vélemények gyűjtése Időszerű információk nyújtása szervezeti, pénzügyi innovációs folyamatokhoz Vész- és válsághelyzetben információk időben történő megosztása, máskülönben az alkalmazottak a külvilágtól szerzett helytelen és félrevezető információkra hagyatkoznak Monitoring rendszer a belső közvélemény alakulásának nyomon követésére kulcsfontosságú kérdéseket illetően

Eszközök Belső újság, hírlevél, magazin, körlevelek, fórumok (intranet, zártláncú tv) Faliújság Nyomtatott magazin, Ötlet- és panaszláda Értekezletek Belső rendezvények Külső rendezvények, képzések

Kérdések?

Köszönöm a figyelmet.