Területi együttműködés, hálózati tanulás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Békés Megyei Tudásház és Könyvtár Békéscsaba Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése.
25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP
Az előminősített referenciaintézményi szerepből adódó gyakorlati feladatok december.
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Társadalmi Egyesülések Zala Megyei Szövetsége. • Székhely: Zalaegerszeg • Alapítás éve: • Tagok: civil szervezetek, alapítványok, klubok • Fő tevékenység:
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A szaktanácsadás támogató szerepe
KAPCSOLÓDÁS A NEMZETI TEHETSÉG PROGRAMHOZ MEGYEI PROGRAMFEJLESZTÉS HÁLÓZATÉPÍTÉS Kormos Dénes fejlesztő-kutató szakpedagógus.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon Ilyash György projektasszisztens Az ELTE TÁMOP /2/B/KMR projektje: Pedagógusképzési hálózat.
Az ÚMVP intézményrendszere
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
Besenyi Sándor Regionális szakmai munkatárs Országos Foglalkoztatási Közhasznú Nonprofit Kft. Régiós szakmai műhely - Szeged A „FoglalkoztaTárs.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
BLAZOVICSNÉ VARGA MARIANNA IGAZGATÓ
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.

TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
Barcsák Marianna KPSZTI
főosztályvezető-helyettes
Közoktatási hálózatfejlesztés a régiótól a kistérségig „Kistérségek – útközben” szakmai konferencia Budapest, november 30.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

Területi együttműködés, hálózati tanulás Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon

A projekt célja Közoktatási intézmények hálózati típusú regionális, térségi szintű együttműködésének kialakítása, fejlesztési szolgáltatások nyújtására a közoktatási intézményekben az egész életen át tartó tanulást megalapozó kulcsképességek fejlesztését célzó kompetencia alapú oktatásra való átállás jól működő jó gyakorlatok, fejlesztési programok adaptációja pedagógiai fejlesztési folyamatok beindítása modern pedagógiai módszertan alkalmazása a minőségi oktatás segítése Szaktanácsadói rendszer működtetése Mentori hálózat működtetése

Célok intézményi integráció szakmai biztosítása Az esélyegyenlőség biztosítása, esélynövelés intézményi integráció szakmai biztosítása speciális képzési formák beindítása (ped. fejlesztési folyamatok, jó gyakorlatok) a pedagógiai kultúra megújítása rugalmas képzési kínálat biztosítása a területi különbségek kiegyenlítése, az optimális területi lefedettség biztosításával koordinatív intézményi hálózat kiépítése, működtetése a szolgáltatások optimális területi lefedettségének biztosítása

Célcsoportok Közvetlen: Az Észak-Magyarország Régióban referenciaintézmények pedagógusai Fenntartók Közvetett: Diákok Az Észak-Magyarország Régióban TÁMOP 3. prioritásában pályázattal rendelkező intézmények pedagógusai Szülők

Feladatok, tevékenységek

Információgyűjtés és információ-átadás a következő területekről a kompetenciafejlesztő oktatási programok, értékelő eszközök igénybevételével kapcsolatban hazai és külföldi jó gyakorlat regionális hálózaton belüli átvételéhez pedagógiai innovációt támogató továbbképzésekről az országos adatbázisokban szereplő szolgáltatókról Szolgáltatói kosár szolgáltatásainak megvalósulásáról horizontális tanulást segítő kapcsolatok formái, intézményi működésük a nyomon követés során tapasztalt problémákról a TÁMOP 3.1.1 konstrukció igényei szerint: kompetenciaalapú oktatás elterjedéséről, tantárgytömbösített oktatás terjedéséről, projektmódszer alkalmazásáról, beavatkozási igényekről

Információ- és adatgyűjtés, adatbázisok létrehozása referencia intézmények – „szolgáltatási kínálatuk” kistérségi szolgáltatói pontok innovatív intézmények egyéb kapcsolódó UMFT pályázatban résztvevő intézmények adatbázisa „Jó gyakorlatok” adatbázis tanácsadói listák közoktatási fejlesztések feltérképezése a régióban közoktatási fejlesztési kapacitásigények feltérképezése, listája beavatkozási igények feltérképezése szolgáltatói adatbázis kapacitási igény felmérése a TÁMOP 3.1.1 konstrukció igényei szerint

Interaktív honlap működtetése 1. Külső dinamikus internetoldal (bárki számára hozzáférhető oldalak) Célcsoport: Régió közoktatási intézményei Cél: A projekttel kapcsolatos nyilvános információk megjelenítése (hírek, adatbázisok, stb.) Honlapon megjelenő szolgáltatások: Hírek, aktuális információk, képgyűjtemények, stb. Interaktív funkciók: fórumok, levelező lista, stb. Help-desk – Internetes ügyfélszolgálat Projekttel kapcsolatos egyéb információk Adatbázisok

Interaktív honlap működtetése 2. Extranet dinamikus oldalak a közreműködők részére (Zártkörű, jelszóval védett információk) Célcsoportok: referencia intézmények, más együttműködők Cél: A projektben tevékenységeket végző külső partnerek közötti információáramlás biztosítása Honlapon megjelenő szolgáltatások: Hírek, aktuális információk, fórumok, stb. Belső adatbázisok,dokumentumok, ütemtervek stb. 3. Belső intranet oldal a konzorciumi tagok részére (Zártkörű, jelszóval védett információk) Célcsoport: Konzorciumi tagok Cél: Információ megosztás a konzorciumi tagok között

Referencia intézmények feladatai 1. A pályázat keretében a minősítési eljáráson részt vesz, és a pályázati kiírásban megfogalmazott referenciaintézményi feladatokat a pályázat két évében ellátja. A TÁMOP 3.prioritásban eredményes pályázattal rendelkező intézmények részére a következő szolgáltatásokat / szolgáltatások valamelyikét nyújtjuk: - a kompetencia alapú oktatással kapcsolatos tapasztalataikat, jó gyakorlataikat számukra átadjuk. - bemutató tanítások megtartása, szervezése - kiegészítő mentorálás a választott területen

Referencia intézmények feladatai 2. - közös óvodai, iskolai projektek kezdeményezése, készítése, megvalósítása a kistérségben - közös kidolgozó, fejlesztő munkában való részvétel (tanmenet, éves terv, óravázlatok, projektek stb.) –választott területen a pályázó által a pályázathoz szervesen kapcsolódó regionális, megyei, kistérségi, helyi konferenciák, szakmai értekezletek, továbbképzések lebonyolításában bekapcsolódás (helyszínbiztosítással, szakmai segítségnyújtással)

Fejlesztő műhelyek kompetencia területek bevezetése módszertan segítése integráció segítése kompetencia mérés eredményeinek feldolgozása, értékelése, fejlesztési tervek készítése egyenlőtlenségek csökkentésének lehetőségei mérés-értékelés

Bemutató műhelyek (jó gyakorlat) működtetése A pedagógiai jó gyakorlat bemutatása a következő témákban: kompetencia alapú programcsomagok bevezetése, működtetése eredményes módszerek integráció esélyek egyenlő biztosítása mérés-értékelés pedagógiai jó gyakorlat filmes megjelenítése

Tájékoztató fórumok szervezése, lebonyolítása Fenntartók tájékoztatása, kistérségi közoktatási referensek, intézményvezetők tájékoztatása: iroda szolgáltatásai pályázati lehetőségekről hatósági ellenőrzések esélyegyenlőség biztosításának kötelezettségei és lehetőségei aktuális információk átadása

Egyeztető fórum, információs napok Egyenlőtlenségek, esélyegyenlőség, együttnevelésre irányuló tevékenységek Tanügyigazgatás, feladatellátás értékelése (kistérségi értékelési rendszer kialakításának segítése) Kompetenciamérés eredményei, hatásai a tanítási-tanulási folyamatra Információs napok intézményvezetőknek Konzultáció szervezése intézményvezetők részére: implementáció, aktualitások

Egyéb műhelyek, kiadványok Hálózati koordinátorok részére Tanácsadóknak Mentoroknak Szociális és állampolgári körben Pályázatírás, pályázati tájékoztató Módszertani kiadvány 2 db Jó gyakorlat – filmkészítés Portfolió film készítése Tanulmány készítése: A hálózati tanulás címmel

Konferenciák szervezése Projektindító – szeptember 3. Projektzáró ( 2 napos) Szakmai Vezetői

A civil szervezetek bevonása a regionális szolgáltatói hálózatba Közoktatási intézmények, fenntartók képviselői számára műhelyfoglalkozások: -a civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai -aktív állampolgárság Internetes információs, adat- és tanácsadó tartalom építése és működtetése Digitális tudástartalom bővítése a szociális és állampolgári kompetencia tárgykörében

Minőségellenőrzés, minőségfejlesztés Együttműködés a központi projekt által kidolgozandó minőségfejlesztési eszközrendszer alkalmazásában ill. a regionális szintű minőségellenőrzési rendszerben való együttműködés.

Projektértékelés támogatása, elégedettségmérés A projekt szolgáltatásaiban résztvevők munkájának minőségértékelése Projektiroda és projektmunkatársak munkájának elégedettségmérése Továbbképzések elégedettségmérése Projekt időközi és záró elégedettségi vizsgálata

Kutatások A régió esélyegyenlőségi helyzetének elemzése, fejlesztések megfogalmazása Nevelési oktatási intézmények kapcsolati hálójának felmérése, nem oktatási intézményekkel, szervezetekkel való kapcsolattartásuk jellemzőinek feltárása. Kompetenciamérés és a DIFER mérés eredményeinek hasznosulása a gyakorlatban az információ áramlás a fenntartó és az intézmények között a mérési eredmények hasznosításában

Partnereink: Főiskola (EKF Eger) Pedagógiai Intézetek Egyéb pedagógiai szakmai szolgáltatók Megyei Szakszolgálati Központ Alapítványok Civil egyesület

Kistérségi, térségi lefedettség: Referencia intézmények ( 67 ) Területi lefedettség: minden kistérségben 1-3 intézmény Szakmai lefedettség: minden kompetencia terület, ill. saját innováció (pl. Jena-plan pedaggia, nem szakrendszerű oktatás módszertana, IPR működtetése stb.) Hálózati pontok ( 28 ) – teljes lefedettség

HÁLÓZATI PONTOK KISTÉRSÉGENKÉNT / 28 / REFERENCIA INTÉZMÉNYEK ( 67 ) KONZORCIUM BORSOD MPI KONZORCIUM TAGJA MISKOLC VPI KONZORCIUM TAGJA HEVES MPI KONZORCIUMVEZETŐ Döntés- előkészítő biz 6 fő EGYÜTTMŰKÖDŐ PARTNEREK ( 13 Konzorciumi tanács 3 fő PROJEKTIRODA 10 fő HÁLÓZATI PONTOK KISTÉRSÉGENKÉNT / 28 / REFERENCIA INTÉZMÉNYEK ( 67 ) REFERENCIA INTÉZMÉNYEK

KONZORCIUMI TANÁCS Pedagógiai intézmények vezetői POJEKTMENEDZSMENT projektmenedzser, szakmai vezető, pénzügyi vezető, projektasszisztens, irodavezető PROJEKTIRODA Pedagógiai szakmai, módszertani munkatársak 5 fő Digitális szakmai, módszertani munkatársak 2 fő Gazdasági ügyintéző munkatársak 3 fő

Döntés-előkészítő, javaslatevő testület Célja: A projektmenedzsment tevékenységét segíti javaslattétellel, tanácsadással. Segíti: A regionális beágyazódást Területi fejlesztési programokkal való harmonizációt Szakmai fejlesztő munka minőségének és átláthatóságának biztosítását Biztosítja a visszacsatolási rendszer működését.

Döntés-előkészítő, javaslatevő testület A tagjai: Az Oktatási Hivatal OKÉV regionális igazgatósága, regionális közoktatási egyeztető fórumának delegáltja – Ragályiné Hajdú Zsuzsanna Az Országos Oktatási Integrációs Hálózat regionális képviselője – Káló Károly A Regionális Fejlesztési Tanács, illetve Ügynökség képviselője – Sós Tamás Három megye közoktatási közalapítványának kuratóriumi elnökei – Dr.Horváth Tamás, Gál János, Bratinkáné Magyar Éva Állandó meghívottként jelen van a TÁMOP 3.1.1 kiemelt projekt regionális koordinátora, illetve a tárca közoktatási szakterületének képviselője is.

Mit várunk, mit nyújtunk? Adatbázisok egyeztetése Referencia intézményi minősítési rendszerének közös kidolgozása Képzések a ref. intézményeknek – mikor, kik, hogyan? Működtetése hogyan ekkora csúszással? Mentorok – összefogásuk hogyan, milyen formában? Mi hogyan tudnánk bekapcsolódni pl: régiós műhelyek szervezése? Együttműködés a központi projekt által kidolgozandó minőségfejlesztési eszközrendszer alkalmazásában ill. a regionális szintű minőségellenőrzési rendszerben. Információ szolgáltatás: - régiós irodák felé- információs napok legalább negyedévente - közös információs napok szervezése az intézményeknek - legalább negyedévente

„Annak, ha egy ember nem tart lépést társaival, az lehet az oka, hogy más ritmust hall. Hagyni kell, hadd lépjen arra a zenére, amit ő hall, bármilyen lassú és távoli a dallam.” ☺

Köszönöm a figyelmet! Kaló Anikó Pedagógiai és Közművelődési Intézmény Eger kaloani@gmail.com