Liszt Ferenc Ének- Zenei Általános Iskola

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
„Ezt egy életen át kell játszani”
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
Iskolánkról.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
„Lépj feljebb! Tanulj tovább! Segítünk! A sarkadi Ady Endre - Bay Zoltán Középiskola és Kollégiumban”
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
„Hódmezővásárhelyi modell” Egy lehetséges válasz a 21
Szűts József Általános Iskola
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
A gyakorlatvezető mentor
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
Albert István Téri Napovi Kisvaszar
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Szeretettel köszöntöm
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
TÁMOP B ,,Esély a Vass Jenő Óvoda és Bölcsőde gyermekeinek” Halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek támogatásának eredményessége 3.
Barcsák Marianna - KPSZTI
„Lépj feljebb. Tanulj tovább. Segítünk
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Liszt Ferenc Ének- Zenei Általános Iskola Egy befogadó intézmény….

MÚLT Több mint 45 éves múltra visszatekintő intézménye Hódmezővásárhelynek Kodályi elvek alapján működő iskola Cél: Olyan „Emberiskola megteremtése”, melynek segítségével nyitottabbá válnak a tanulók az értékek befogadására.

Beiskolázás Városi beiskolázású volt, ami azt jelentette, hogy a város valamennyi óvodájából, illetve a település minden részéből érkeztek gyermekek. A beiskolázás alapja a zenei meghallgatás volt. A zenei írás - olvasás elsajátítása logikus gondolkodásra nevel, mely segíti a matematika tanulását, az érzékeny hallás az idegen nyelvek befogadását is megkönnyíti, s a jó ritmusérzék és a kitartó közösségi munka a sportban is sikerekhez juttathatja növendékeinket.

Alapvető célok és feladatok Emelt szintű ének-zenei oktatás A közösségszervezés Az egységes követelményrendszer Tehetséggondozás Felzárkóztatás Világnézeti erkölcsi nevelés Közéletiségre nevelés Egészséges életmódra nevelés Esztétikai nevelés Környezetvédelemre nevelés Gyermek- és ifjúságvédelem Szociális hátrányok enyhítése A szülői ház és az iskola együttműködésének erősítése

JELEN A 2007-ben megvalósult átszervezés az iskolaszerkezet átstrukturálódását eredményezte: megtörtént az intézményhálózatnak a tényleges szükségletekhez igazítása. Megállapították a körzethatárokat a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók városi megoszlásához képest és a városi beiskolázású intézmények is felvételi körzetet kaptak. Alapvető célkitűzés volt, hogy minden iskolában közel hasonló legyen a halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek aránya.

Alapvető célok és feladatok Az intézmény arculatának megőrzésével az új feladatok megvalósítása Szellemiségében megújult, az új társadalmi kihívásoknak megfelelő pedagógiai gyakorlat alkalmazásával az esélyegyenlőségi koncepcióban megfogalmazott elvek támogatása Elfogadó, segítő, együttműködő pedagógiai szemlélettel az eredményesség biztosítása Cél: Az adottságokra alapozva mindenki tanítható: a taníthatóság a motiváltságtól, a tanítási módszerektől és eszközöktől egyaránt függ, ezért nagyon fontos a pedagógiai tevékenység. Az ének-zenei nevelés ösztönző hatásával sokrétű, színes, egyéniségre szabott képességfejlesztés.

Értelmi intelligencia Érzelmi intelligencia „A zene az élet szépségét és benne ami érték, azt mind meghatványozza.” ( Kodály Zoltán) ZENEI NEVELÉS Értelmi intelligencia (IQ) Érzelmi intelligencia (EQ)

Továbbképzések HEFOP 2.1.5/B pályázat: Hatékony együttnevelés az iskolában Óvoda-iskola átmenet támogatása Hatékony tanuló megismerési technikák TÁMOP 3.1.4. pályázat Egyéb

Pedagógiai tevékenység Magas színvonalú oktatás-nevelés Kompetencia alapú oktatás Integrációs nevelés Egészségnevelés Idegen nyelvi kommunikáció Hagyományok ápolása

Integrációs Pedagógiai Rendszer Az integrációs (együttnevelő) minőségi oktatást biztosító program jellemzői intézményünkben: Lehetőséget biztosít minden gyermek számára képességei kibontakoztatásához. Egymást segítő, támogató közösségek. A szülőt, a családot, mint partnert vonjuk be az iskolai folyamatokba. Intézmények együttműködése. A tanulókövetés az iskolai hatékonyság visszajelzésének kiemelt eszköze. A nem tantárgyi tevékenységközpontú programok, komplex művészeti fejlesztés szükségszerűen mozdulnak el az egyéni képesség- kibontakoztatást lehetővé tevő eszközök irányába. Az IPR pedagógiai szemléletének alapjaként törekszünk az interaktív, foglalkoztató jellegű, differenciálásra, csoportmunkára, kooperativitásra épülő tanulás-tanítás gyakorlatát megvalósítani. E fenti jellemzők az intézmény teljes pedagógiai rendszerét átszövi. Az integrációs (együttnevelő) minőségi oktatást biztosító program jellemzői. - lehetőséget biztosít minden gyermek számára képességei kibontakoztatásához -a gyerekek egymást segítő közösségei születnek a szülőt, a családot, mint partnert vonják be az iskolai folyamatokba - intézmények együttműködése -a tanulókövetés az iskolai hatékonyság visszajelzésének kiemelt eszköze - a nem tantárgyi tevékenységközpontú programok, komplex művészeti fejlesztés szükségszerűen mozdulnak el az egyéni képesség- kibontakoztatást lehetővé tevő eszközök irányába. - az IPR pedagógiai szemléletének alapjaként törekszünk bevezetni az interaktív, foglalkoztató jellegű, differenciálásra, csoportmunkára, kooperativitásra épülő tanítás-tanítás gyakorlatát -E fenti jellemzőknek az intézmény egész pedagógiai rendszerét át kell hatnia.

Néhány kép ezekből a programokból Suliváró Művészeti körök:néptánc Művészeti csoportok

Integrációs Pedagógiai Rendszer Cselekvési ütemterv Munkacsoportok: IPR menedzsment Belépő csoport: óvoda-iskola átmenet Lépegető: alsó és felső tagozat közötti átmenet Haladó munkacsoport: továbbtanulás, pályaorientáció Mérés-értékelés munkacsoport Komplex művészeti csoport IKCS : intézményi környezeti csoport Fejlesztő csoport 3. Együttműködés: a szülőkkel, civil szervezetekkel a tantestületben a középiskolákkal az óvodákkal 4. Egyéni fejlesztés

Tanulói arányok

Eredmények

Eredmények Eredmények

Művészeti tevékenység Kórusok

Komplex művészeti programok Zenei világnap Karácsonyi hangverseny Tanévzáró hangverseny

Jó gyakorlataink É-”NEK-TÁR”, képesség és készségfejlesztés a kodályi elvek alapján Fejlesztőjátékok tárháza MESE TÁR”S”HÁZ , avagy az óvoda-iskola kapcsolatának módszertani erősítése Kompetenciamérések intézményi elemzése Cserediák-diákcsere programok szervezése és lebonyolítása „SZÓ-TÁR” idegen nyelvi nap

JÖVŐ Pedagógiai munkánkat továbbfejlesztve, hagyományaink megőrzésével, ápolásával szeretnénk folytatni. Továbbra is fontosnak tartjuk iskolánk egyéni arculatának megőrzését, az eredményes tanítás-tanulás folyamat ápolását, nemcsak a zene, de a többi közismereti tárgy tanításában is. Nagy hangsúlyt fektetünk a belső műhelymunkára, kollégáink szakmai továbbképzésének támogatására. Értékadó és értékközvetítő szerepvállalásunkkal szeretnénk biztosítani az újszerű pedagógiai módszerek alkalmazását Kiemelt cél továbbra is az egyetemes és a magyar kultúra átörökítésével a gyermekek színes, sokoldalú fejlesztése, gondozása.

Jövőkép MÚLT- JELEN-JÖVŐ XXI. század értékadó és értékközvetítő iskolája Referencia intézmény - TÁMOP 3.1.7.

„Csak boldog gyermekből lehet boldog felnőtt, s csak ezekből lehet boldog ország.” /Kodály Zoltán/ Köszönöm figyelmüket! Forrainé Kószó Györgyi, igazgató Liszt Ferenc Ének- Zenei Általános Iskola 6800, Hódmezővásárhely, Szent István tér 2. http://lisztferenc.hodtav.hu/ lisztiskola@lisztferenc.hodtav.hu