Miért kell a néző? … azért, mert belőle élünk. Nem kell… •A nézővel csak probléma van –Ülni akar –Állni akar –Meccset akar nézni –Enni, inni, pisilni.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mire lehet/ne jó az iskola?
Advertisements

Az utólagos ellenőrzésre és az előzetes biztosításra épülő rendszerek összehasonlítása dr. Csikesz Tamás.
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
KÖZKÉZEN Felelősen a közösségért! Felelősen Fehérvárért! Farkas Tamás tanácsadó.
Disney ITIL Journey.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőség az egészségügyben Szubjektív fogalom (nézőpont kérdése) Különböző emberek (betegek), különböző fogalmak (kifizetem!) Szituáció függő:  Mi az igény?
A közszolgálati tartalom Konferencia a közmédiáról, Budapest június 16.
Minőségmenedzsment alapelvek
Külföldi módszerek? Mi az amit figyelembe kell vennünk: Hagyományaink, Céljaink. Cégünk összetétele, nagysága.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Minőségmenedzsment 2. előadás
DÖNTÉSELMÉLET A DÖNTÉS = VÁLASZTÁS A döntéshozatal feltételei:
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Zalayné Kovács Éva: Minőség és könyvtár
Péczeli Katalin előadása
Projektmenedzsment főosztály szerepe a Kereskedelmi és Hitelbank működésében Erdősi József főosztályvezető Pogátsnik Béla konzulens.
X. Magyar Vezérigazgató Találkozó Röjtökmuzsaj, szeptember Szükség van-e PR-ra? És ha igen, miért nem? EUROLEX Consulting MEDIA & PR.
Szoftverminőség biztosítása A minőségirányítási kézikönyv
Egyéni döntések a szervezetben
Kontrolling Kis- és Közép vállalatok esetén Készítette: Németh Rita YFVZUC KGKIEG.
László Balázs Politika – mint az új generációk lehetősége OTDK, Budapest,
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
, Gödri István Vállalati versenyképesség A Folyamatos jobbítás kultúrája 2008 június 27 Eger.
A könyvvizsgálói szakma kihívásai a válság tükrében dr
Ellenőrzés, visszacsatolás
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Különbözőek vagyunk!.
Minőségdíjak.
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
Bauer András - Berács József:
ÁRVÁK A szülőktől kapott „uticsomag” tartalma: A biztonság érzése
EEM. 12. Változásmenedzselés kultúraváltás
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Minőség menedzsment 6.előadás
Munkavédelem és controlling
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
„Mi dolgunk a világban?”
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
{ Miért utálnak a férfiak gyülekezetbe járni? Nehéz kérdések, Békevár, Jóföldi Endre, 2012.
HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ A gazdasági növekedés társadalmi feltételei: értékek, intézmények, kizáródás, tudás, egészség - Panelbeszélgetés.
Mire lehet/ne jó az iskola
A beiskolázás előkészítése
A CSALÁDOK HITVALLÁSA.
Bölcsességek, aforizmák
A website teljesítményének vizsgálata, fejlesztése 1. Forrás: WebTrends Analysis Suite, Advanced Edition White Paper (
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Mire jók az üzletben díjak? László Géza. Díjak a világban Mi alapján?  Tényalapú díjak  Értékelés alapján kiosztott díjak  Garancia díjak Ki adja?
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Minőségbiztosítási ismeretek
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
Készítette: Májer Dávid
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Szolgáltatásmarketing előadás
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Megbízhatóság alapú menedzsment Jónás Tamás szeptember 3.
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Balázsi Ildikó Oktatási Hivatal
Erősségek gyengeségek.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

Miért kell a néző? … azért, mert belőle élünk

Nem kell… •A nézővel csak probléma van –Ülni akar –Állni akar –Meccset akar nézni –Enni, inni, pisilni akar –Kiabál, csúnyán beszél –Nem tetszik neki a rendszer –Sokba kerül –Köcsög … (vagyok)

Egy pici probléma… •Belőle élünk –Közvetlen bevételt jelent –Helyi közösség támogatását fejezi ki –„Látványelem” –Közvetlenül növeli a szolgáltatás minőségét –A szolgáltató teljesítményén keresztül közvetetten növeli a a szolgáltatás minőségét

Szolgáltatások •Cél: Fogyasztói érték termelése –A szurkoló véleménye arról, hogy a szolgáltatás milyen mértékben felel meg várakozásainak •Eszköz: Értékteremtő folyamat –A futballszervezet erőforrásainak fogyasztói értékekké konvertálása •Feltételrendszer: sajátosságok –Megfoghatatlan –A személyzet és a fogyasztó is része

Egyedi fogyasztói érték •Két fő dimenzió –Egyszerűség –Gyorsaság •Válság: kevesebb pénzért jobb minőséget •Alapértékek –Élmény –Közösség

Harmadik otthon •Esztétikus, tiszta,kényelmes ház •Hozzáférhető, funkcionális, használható berendezés •„Családi tűzhely” – közösség –Szeretet, biztonság, barátságosság, megbízhatóság, felelősség egymás iránt, gondoskodás, elkötelezettség, kommunikáció

Fogyasztói megelégedettség •Az előzetes elvárásaival való összehasonlításon alapuló szolgáltatás átadás fogyasztó általi érzékelés értékelésének végeredménye –Fogyasztói elégedettség = megfigyelt teljesítmény – várakozások Elvárások Szolgáltatás átadás ÉrzékelésekMegelégedettség Értékelés Rés#1Rés#2 Forrás: Robert Johnston and Graham Clark: Service Operations Management 3 nd Edition, 2008, 110. oldal

Elégedettségi faktorok Elégedettség Szolgáltatás minőség Bizalom Szolgáltatás tisztessége Barátságosság Szolgáltatás minősége

Miért nincs néző? •Mert csaljuk a focit! –Szó szerint… –A játékos „nem teszi oda magát” –A vezetők tisztessége és hozzáértése megkérdőjeleződött –Nincs információ –A klub nem a szurkolóké •Bizalomvesztés

Minden hatalom a szurkolóé! •Szurkoló –Információ, választási lehetőségek, hatalom: fogyasztói egyesületek (medializált világ), ellenőrzés •Vonjuk be a szurkolóinkat –Közös célok –Részvétel lehetősége –Emberközeli környezet •Tanuló, újító szervezet

Szolgáltatásmenedzsment Szolgáltatás csomag Piacszeg- mentálás Átadási rendszer Kép Kultúra és filozófia Forrás: Normann, Richard (1993): Service Management, Strategy and Leadership in Service Business, 2 nd Edition, John Wiley & Sons, Chichester, 46. oldal

Medializált világ •Megfoghatatlanság  Szolgáltatói kép •A média már nem „szállító eszköz” – a valóság része •3. dimenzió: idő, tér, média •Úgy dolgozz, ha CNN címlapján látod, akkor is felvállalhasd! •Ne vitatkozz – szolgáltass! •Beszéld a nyelvüket!