A Nemzeti Iskolagyümölcs-program fenntartói szemmel Páva Péter igazgató Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Pécsi Megyeközponti Tankerülete.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

A Kompetencia és Tanácsadó Központ bemutatása Tóth Zsófia Kata Szociális Szolgáltatásokért Egyesület Pécs, október 28.
A sport mint stratégiai ágazat az állami szerepvállalás tükrében
Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
Nemzetközi Médiakonferencia Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat
A Nemzeti Iskolagyümölcs-program jelentősége – hazai gyakorlatok, értékelés Dr. Feldman Zsolt agrárgazdaságért felelős helyettes államtitkár Budapest,
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
Klemmné Lőrincz Ildikó
KÖSZÖNTJÜK A SZAKKÉPZÉSI TALÁLKOZÓN!
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
A Nemzeti Iskolagyümölcs-Program megvalósításának tapasztalatai a KLIK Debreceni Tankerületében Pappné Gyulai Katalin tankerületi igazgató Dr. Pakurár.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
Pácsonyi Imre tankerületi igazgató
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben
Iskolagyümölcs-program – végrehajtási tapasztalatok Angyal László igazgató Piaci Támogatások és Külkereskedelmi Intézkedések Igazgatósága Mezőgazdasági.
Egészséges életmódra nevelés az iskolában, a Nemzeti Iskolagyümölcs-program fenntartói szemmel Selmeczi Zoltán.
1 A többcélú kistérségi társulások működésének feltételei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása december 10.
Olvasunk és cselekszünk egészségünk megvédéséért: Egészséges életmódra nevelés a könyvtári foglalkozások keretében című program kipróbálásának tapasztalatai.
Tájékoztató a 2014/15-ös tanévi tankönyvrendelésről Budapest, április 7. Emberi Erőforrások Minisztériuma.
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
Országos Egészségfejlesztési Intézet Életciklus Osztály szeptember előtt és után.
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Működőképes-e a területfejlesztés új rendszere Nagyházi György PhD hallgató RGDI - Győr.
Térszervezés a közoktatásban a statisztikai adatok tükrében A hazai helyzet reform előtt és után Gyimesi Péter MTA KRTK RKI Dunántúli Tudományos Intézet.
Gulyás László tű. hadnagy kiemelt főelőadó Tatabánya, november 6. Iparbiztonsági feladatok a nem rendszeres hulladékszállítással kapcsolatosan (az.
Pest Megyei Kormányhivatal
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
MAGYAR GYERMEKLABDARÚGÓ SZÖVETSÉG
A Nemzeti Iskolagyümölcs-program fenntartói szemmel
Iskolagyümölcs-program – végrehajtási tapasztalatok Angyal László igazgató Piaci Támogatások és Külkereskedelmi Intézkedések Igazgatósága Mezőgazdasági.
Iskolagyümölcs-program – végrehajtási tapasztalatok Angyal László igazgató Piaci Támogatások és Külkereskedelmi Intézkedések Igazgatósága Mezőgazdasági.
Nemzeti Iskolagyümölcs-program - az európai iskolagyümölcs része - Bittsánszky Márton főosztályvezető-helyettes Miskolc május 21.
Török Szabolcs tankerületi igazgató
Iskolagyümölcs-program – végrehajtási tapasztalatok Angyal László igazgató Piaci Támogatások és Külkereskedelmi Intézkedések Igazgatósága Mezőgazdasági.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Kissné Bencze Katalin Nemzeti Erőforrás Minisztérium június 18.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ 2010.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
Információs nap szeptember 8..
BEVEZETŐ.
Tájékoztató egyházi és magánintézmények fenntartóinak
Továbbtanulás 2013/2014..
Pályázó: Nők-háza Egyesület Nagykanizsa Pályázati azonosító: IFJ-GY-ND-09-A/B0043 Pályázat címe: Kistérségi Ifjúsági Fórum – 2009.
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
Intézményfenntartás a köznevelésben, új irányok
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
Működését meghatározó törvények,rendeletek évi CXC törvény a nemzeti köznevelésről -15/2013-as EMMI rendelet a szakszolgálati intézmények működéséről.
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
Kormányhivatal szakigazgatási szervei 1.Szociális és Gyámhivatal 2.Építésügyi Hivatal 3.Igazságügyi Szolgálat 4.Növény-és Talajvédelmi Igazgatóság 5.Erdészeti.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Pályaválasztást segítő mentortanár és közösségfejlesztő program
Előadás másolata:

A Nemzeti Iskolagyümölcs-program fenntartói szemmel Páva Péter igazgató Klebelsberg Intézményfenntartó Központ Pécsi Megyeközponti Tankerülete

ENSZ gyermekjogi egyezmény (1991. évi LXIV. törvény) 24.Cikk 1. pontja Az államok • elismerik a gyermeknek a lehető legjobb egészségi állapothoz való jogát, • alkalmas intézkedéseket tesznek különös tekintettel arra, hogy tájékoztassák a szülőket és a gyermekeket, hogy a gyermek egészségét és táplálását fejlesszék. • Az egészségügy legfontosabb feladata az egészségmegőrzés, a prevenció, melyhez hatékony és hosszú távú programra van szükség.

• A nemzeti köznevelésről szóló törvény szellemiségének egyik kiemelt eleme, az egészséges ifjúság nevelése • Ennek egyik eszköze a mindennapos testnevelés mellett az iskolagyümölcs-program Egészséges életmód a köznevelésben

Cél az egészséges életmódra nevelés • A 2013/2014-es tanévtől Európai Uniós szinten is újraindul az iskolagyümölcs-program • 28 EU-tagállam közül 24 csatlakozott, köztük Magyarország • A program segíthet a diákok egészségesebb étrendre nevelésében, és elősegítheti, hogy kevesebb gyermek legyen túlsúlyos. • Jelenleg 22 millióra becsülik a túlsúlyos iskolások számát az EU-ban, közülük több mint 5 millióan minősülnek elhízottnak, és ez a létszám várhatóan minden évben 400 ezerrel fog emelkedni.

Nemzeti iskolagyümölcs-program törvényi háttere • Az egyes iskolai ellátást, valamint a zöldség- gyümölcs ágazat támogatási jogcímeit szabályozó rendeletek módosításáról szóló 31/2013. (V. 2.) VM rendelet • Iskolagyümölcs-program végrehajtásáról szóló 50/2012. (V. 25.) VM rendeletet

A Nemzeti Iskolagyümölcs program a KLIK által fenntartott iskolákban • Magyarországon az iskola-gyümölcs programot 2009/2010. tanév II. félévében vezették be. • A program indulásakor 1608 iskola 277,8 ezer tanulója, a következő tanévben 7%-kal több iskola 295,9 ezer tanulója kapott iskolagyümölcsöt.

A Nemzeti Iskolagyümölcs-program a KLIK által fenntartott iskolákban • A 2013/2014. tanévben is folytatódik az uniós társfinanszírozású iskolagyümölcs-program, melyben már kibővített célcsoporttal vehetnek részt az általános iskolák (5-6. évfolyam) • Lényeges változás, hogy a 2013/2014. tanévtől kezdve az iskolagyümölcs-programban való részvételhez szükséges megállapodásokat az intézmények fenntartóinak kell megkötni a szállítókkal.

A Nemzeti Iskolagyümölcs program a KLIK által fenntartott iskolákban • Az idei tanévben a program keretin belül tovább növekedett a gyümölcshöz jutó gyerekek száma (413,1 ezer gyermek)

A Nemzeti Iskolagyümölcs program a KLIK által fenntartott iskolákban • A KLIK több mint 1500 szerződést kötött helyi vállalkozókkal, hogy az iskolagyümölcs-program az EU iránymutatásai szerint megvalósuljon • Azzal, hogy a fenntartóval kötik meg a beszállítók a szerződéseket, átláthatóak a már meglévő szerződések, és az egységesség elvén tervezhető az országos szintű bővítés

A Nemzeti Iskolagyümölcs program a KLIK által fenntartott iskolákban MEGYE ELLÁTOTT GYERMEKEK / FŐ SZERZŐDÉSEK SZÁMA / DB SZÁLLÍTÓK SZÁMA / DB ELLÁTOTT TELEPÜLÉSEK / DB BARANYA BAZ BÁCS BÉKÉS CSONGRÁD FEJÉR GYMS HB HEVES JNSZ KEM NÓGRÁD PEST SOMOGY SZSZB TOLNA VAS VESZPRÉM ZALA ÁTLAG

Tankerület Tanuló létszám Alapfokú oktatásban résztvevő tanulók száma Az iskolagyümölcs programban résztvevő telephelyek száma Szerződések száma Szerződő cégek Iskolagyümölcs- ben részesülő tanulók száma 1.Bóly Danic Kft Komló Danic Kft Mohács Vega-Ház Kft Pécs Danic Kft Pécsvárad Vega-Ház Kft Sásd Danic Kft Sellye Vega-Ház Kft Siklós Vega-Ház Kft Szentlőrinc Danic Kft Szigetvár Vega-Ház Kft.996 Összesen: A Nemzeti Iskolagyümölcs program a KLIK által fenntartott iskolákban - Baranyában -

A Nemzeti Iskolagyümölcs program a KLIK által fenntartott iskolákban ELLÁTOTT GYERMEKEK / FŐ SZERZŐDÉSEK SZÁMA / DB SZÁLLÍTÓK SZÁMA / DB ELLÁTOTT TELEPÜLÉSEK / DB KLIK összesen: