Cím: 5008 Szolnok, Gorkij út 47. Telefon/fax: 06-56-424-610 Web: Igazgató: Dr. Kállai Mária.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TANULÓSZOBA FÉLÉVI BESZÁMOLÓ
Advertisements

Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
„Fejlődés ellen nincs orvosság” (Neumann János) 1987.az alapítás éve 1989.a névadás éve 1993.az első (30 fős) kollégium 2000.NIVÁK 2002.Kollégium a Pozsonyi.
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Az interaktív tábla használatának lehetőségei
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az iskolai szociálismunka
Komplex Instrukciós Program
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
3. alprojekt A hátrányos, ill. halmozottan hátrányos helyzetű, a sajátos nevelési igényű illetve tanulási nehézségekkel küzdő tanulók fejlesztésére létrehozandó.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
MTA - SZTE Képességfejlődés Kutatócsoport XIII. Országos Neveléstudományi Konferencia Eger, november 7-9. A természettudományos tudás és alkalmazásának.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Pedagógusok és tanárjelöltek felkészültsége az integrált nevelésre
1 Dánszentmiklós. 2 3 Útikalauz Tartalom - Menü Súgó - Útikalauz Előző dia Következő dia Első dia Utolsó dia Előzőleg megtekintett dia.
Együttgondolkodva a kisiskolásokért Alsó tagozatos munkaközösség-vezetők tanácskozása KPSZTI március 12.
A SZOCIÁLIS KÉSZSÉGEK ÉS KÉPESSÉGEK FEJLESZTÉSE
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
GYÓGYPEDAGÓGUS ÉLETPÁLYA Ammerné Nagymihály Emília
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Brazzorottó Jenőné elnök-igazgató
Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Óvodai és iskolai szűrő vizsgálatok
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Kompetenciamérés eredményei évfolyam 2012 Készítette: Bánné Mészáros Anikó igazgatóhelyettes.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Alsó tagozat és napközi a számok tükrében
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
AZ ISKOLAI KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLAT.  NAT 2012, EMMI-rendelet 2012  2016-tól az érettségi vizsga megkezdéséhez 50 óra közösségi szolgálat teljesítése szükséges.
ILOSVAI SELYMES PÉTER ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI
Az országos mérések megújult rendszere
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
2010/2011.  az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése.
Telefon:72/
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
CURIE TEHETSÉGPONT. A Nemzeti Tehetségsegítő Tanács Tehetségpontok mind Magyarországon, mind a határon túl élő magyarlakta részekre kezdeményezi és támogatja.
A korai felismerés és a státuszdiagnózis jelentősége és konzekvenciái a nyelv- és beszédfejlődési zavarral küzdő gyermekek logopédiai terápiájában Konzulens:
„Referenciaintézmény kialakítása a II
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Előadás másolata:

Cím: 5008 Szolnok, Gorkij út 47. Telefon/fax: Web: Igazgató: Dr. Kállai Mária Szandaszőlősi Általános Iskola, Művelődési Ház és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény

FEJLESZTŐ TEVÉKENYSÉGÜNK ELŐZMÉNYE, FEJLŐDÉSE Első iskolaotthonos osztály indítása Korrekciós első osztály indítása iskolaotthonos formában Zenés mozgásfejlesztő foglalkozások órarendbe építése 1-2. osztályokban

FEJLESZTŐ TEVÉKENYSÉGÜNK ELŐZMÉNYE, FEJLŐDÉSE Megalakult a fejlesztő/differenciáló munkaközösség Három területet koordinál: - Fajáték-rendszer - Sajátos nevelési igényű tanulók - Kooperatív technikákat alkalmazó csoport osztályban is elindul a fejlesztés – anyanyelvi – zenei nevelés osztályban folytatódik felmenő rendszerben az anyanyelvi-zenei nevelés

SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK - A sajátos nevelési igényű tanulók dokumentumainak figyelemmel kísérése - Fejlesztő foglalkozások szervezése - Fejlesztési tervek készítése - Kapcsolattartás a Pedagógiai Szakszolgálattal, Pedagógiai Intézettel

JELENLEGI LÉTSZÁMOK AlsósFelsősÖsszesen Teljes tanulói létszám385 fő376 fő761 fő Sajátos nevelési igényű20 fő21 fő41 fő Ebből: Dyslexiás4 fő12 fő16 fő Dysgraphiás8 fő16 fő24 fő Dyscalculiás3 fő 6 fő Kevert részképesség-zavar6 fő- Beilleszkedési és magatartási zavar6 fő- Hallássérült2 fő1 fő3 fő

EGYÉNI FEJLESZTÉSI TERV NévProblémaFejlesztési lehetőségek A tanuló fejlődése Szakirodalom, segédtan- könyvek Hol vannak nehézségei? - Szociális háttér - Képességei – ha szakvéleményes a diagnózisa - Tanulmányi előmenetele (tanuláshoz való viszonya, akarati tényezői) - Hogyan tervezem, hogy segítek a nehézségein? - Mit teszek a probléma megoldása érdekében? - Jár –e fejlesztő foglalkozásra iskolában, vagy szülei által kiválasztott pedagógushoz? Folyamatosan vezetett rész. - A mérések eredményei - Dátummal ellátva a pillanatnyi fejlettsége. Azoknak a munkatankönyve knek a jegyzéke, amit felhasznál egész év folyamán a pedagógus a tanuló fejlesztésére (Folyamatosan lehet bővíteni!)

KOOPERATÍV TECHNIKÁKAT ALKALMAZÓ CSOPORT

FAJÁTÉK-RENDSZER ÖSSZEFOGÁSA

Fajátékos foglalkozásra járó tanulók létszáma 313 fő (297 fő ált. isk.) = 39%Összesen: 56 fő8. évfolyam 27 fő7. évfolyam 103 fő6. évfolyam 52 fő5. évfolyam 27 fő4. évfolyam 20 fő2. évfolyam 28 fő1. évfolyam 16 főÓvodások

A játékok csoportosítása -Részképesség-fejlesztést szolgáló - Közösségépítő - Matematikai gondolkodást fejlesztő - Eszköz nélküli - Eszközös

Köszönjük a figyelmet!

Cím: 5008 Szolnok, Gorkij út 47. Telefon/fax: Web: Igazgató: Dr. Kállai Mária Szandaszőlősi Általános Iskola, Művelődési Ház és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény