A pénz motívuma az irodalomban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Lépj tovább a szolgálatban!
Advertisements

Ami a Tiéd.
JÉZUS KRISZTUS A SZERETET „SZÉLSŐSÉGE”
GLOBÁLIS FALU Ha a föld lakosságát egy 100 lelket számláló faluba redukálnánk a jelenlegi arányok megtartásával, akkor ebben a faluban lakna: 57 ázsiai.
A spanyol világbirodalom és a Németalföld
HÁZASSÁGRÓL HUMOROSAN...
Építsünk családi fészket!
IDÉZEZEK „Nem kívánok ragyogást,
1588. Spanyol Armada (hajóhad) legyőzése
Vörösmarty Mihály: Csongor és Tünde
A szerelem istene: Erósz, Amor, Cupido
Szeretlek (Előadja: Benkő Péter)
Tisztelet - dicsőség Jon Palmer.
A házasság van válságban vagy az ember?
Mit jelent a realizmus? 5/A.
Fenntartható fejlődés
Kosztolányi Dezső Nyelv és lélek
Kocsis Gáborné Lamberti Judit környezetismeret 4. osztály
„A Radnóti-hagyaték eddig nem látott kincsei” (..aki ezt nem látja, az alig látott valamit Radnótiból…) Eredeti levelek (köztük a Fannihoz írott két utolsó.
Bölcsességek Zene :VIVALDI Négy évszak..
Mikszáth Kálmán:Szent Péter Esernyője Készítette:Adonyi Dávid
A költöi nyelv varázsa.
A bürokrácia térnyerése Weber szerint a bürokráciának a társadalmi fejlődéssel összefüggésben bekövetkező „előrenyomulása” speciális racionalitásával függ.
Élt egyszer egy dombtetőn három fa
Arany János: A walesi bárdok.
B arokk, mint művészettörténeti stílus
Napra Valentin.
Dante Alighieri: Isteni színjáték
Utópiák és ellenutópiák
Petőfi: Az őrült – mai tükörben
Moliere 24/B.
A minószi és a mükénéi kultúra
FOHÁSZ A HAZÁÉRT … Liszt Ferenc - Szerelmi álmok
Bibliai gondolatok - olasz tájakkal és zenei aláfestéssel
Folyamodjatok az Úrhoz,
Terhes örökségeink A társaddal együtt megkapod a rokonságát és a múltját is: gyermekkora élményeit, hiányait és lelki sebeit Lehet, hogy csak később tudod.
Uram, megtorlás Istene, megtorlás Istene, jelenj meg ragyogva!
- Előkelő athéni családból származott - Fiatalként politizált, de csalódott a demokráciában, ezért a filozófia felé fordult, Szókratész tanítványa lett.
ISTEN KIRÁLYSÁGA Készítette: Jon A. Palmer. Isten királysága  Azért vagyunk a földön, hogy megváltoztassuk a forgatókönyveket…
Voltaire és Rousseau 23/B.
Goethe: Faust 23/C.
Anton Pavlovics Csehov
Salamon temploma 11/C.
Szent Ágoston hatása a kálvinizmusra
Ars poeticák 26/A.
Bölcsességek Cherrytől. Zene :VIVALDI Négy évszak.
*. Türr István Gerster Béla április 7.
A lovagi irodalom görbe tükörben
ISTEN hozott köztünk!.
Egy egyszerű számítás Megdöbbentő eredmény Egy tévénéző egyszerű számítása és a CNN-nek elküldött megjegyzése: Az adófizetők pénzéből tervezett banki.
GLOBÁLIS FALU A Globális Falut, úgy kell elképzelni , hogy az ott élő 100 ember arányosan reprezentálja a Földünk teljes népességét, amely az alábbi populációs.
Szent Miklós püspök Élete és legendái.
A felvilágosodás jellegzetes műfaja: a levélregény
A görög mitológia Az istenek születése.
Ó hála az Úrnak, zengjünk neki hát, Mert úgy szeretett, hogy od'adta Fiát! A kínra, halálra küldötte el Őt. Megnyitni a mennyet a bűnös előtt! Dicséretek.
Hogyha lábam megbotolna, Jézus van velem, És erős kezébe fogja
CSODÁS KÍVÁNSÁG 1.
Amit szívünk esdve kér, Földi kincsnél többet ér
A következő dián még van pár információ.
EGYIPTOMI ISTENEK SZERZŐ: VÖRÖS LÁSZLÓ. A természet láthatatlan erőit testesítették meg. Nem mindegyik terjedt el az egész birodalomban Néhányan már a.
Összefoglalás Készítette: Mócsánné Nagy Ágnes. 1. Eredete Nagy Lajos, a lovagkirály korában játszódik A főhős: Toldi, aki Nagyszalonta szülötte A mű.
Trójai háború KÉSZÍTETTE: Pergel Blanka 5.m.
Készítette: Hatvani Ferenc Bence
CSODÁS KÍVÁNSÁG 1.
CSODÁS JÓKÍVÁNSÁG 1.
I-008.
A) Jézus Krisztus személye
B) A Megváltó Isten, Jézus Krisztus váltságműve
230.
Előadás másolata:

A pénz motívuma az irodalomban 3/C

1. Mitológiai és bibliai alakok Nem csak az asszonyt rabolja el, hanem a ház kincseit is Nemcsak a várost fosztják ki, hanem a szentélyeket is A kikónok városában a kapzsiság bűnébe esnek Miközben az özvegyet ostromolják, a ház javait is felélik Teljesül a vágya, arannyá válik, amihez hozzáér Kikéri és elherdálja az örökségét, üres kézzel tér haza

2. Művek szereplői Egész vagyonát arra költi, hogy udvaroljon reménytelen szerelmének Mephisto segítségével pénzt hamisít Miksa császár udvarában A hármas útnál bevallja, hogy a pénz nem tette boldoggá Megszerezhetné a zsiványok pénzét, de nem kell neki Hiszékeny házigazdája ráíratja a házát is Karrierje érdekében a gyilkosságot nem vállalja, de a szerelmi érdekkapcsolatot igen

3. Költői állásfoglalások Szegénység és gazdagság között meg kell találni az arany középszert A pénz bűnösei örökös embertömegben fognak örvényleni nyughatatlanságuk jelképeként Vissza kell térni a természethez és az ősközösséghez, ahol nem volt magántulajdon „nekem mindegy, az én fülemnek, ha kéj liheg vagy kín hörög, vér csurran vagy arany csörög” „harmadnapja nem eszek se sokat, se keveset, húsz esztendőm hatalom, húsz esztendőm eladom”

4. A pénz a Candide-ban Eldorádóban nincs értéke az aranynak A gondolat eredete a konkvisztádorok elképzeléséra vezethető vissza Illúzióikban a titkos földön azért értéktelen az arany, mert annyi van belőle Annyiban volt is alapja, hogy rengeteg arany áramlott a gyarmatokról Európába A váratlan pénzbőségnek nagy szerepe volt a kapitalizmus kialakulásában Voltaire-nál átértelmeződik az elképzelés: az állam tudatosan biztosítja az ingyenességet

Midász király és a pénz:

Párisz és a pénz:

A görögök Trójában:

A kérők Ithakában:

Faust Mephisto segítségével:

Tartuffe házigazdája:

Eldorádó eredetileg és Voltaire-nál: