Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
2. osztályos példa Bubernik Eszter
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
Tehetségazonosítás gyakorlata
Matematika kompetencia
NTP-OKA-IV. Együtt a jövődért- Apáczai tehetséggondozás Bocz Róbert Informatika.
Komplex Instrukciós Program
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
Gazdasági és vállalkozási ismeretek tanítása a Junior Achievement Magyarország Alapítvány programjával Bátán Báta, május 20.
Európai fiatalok- hasonlóságok és különbségek. Pedagógiai módszerek:  tanórán kívüli foglalkozások  előadások, beszámolók, kérdőívek  nyelvi előkészítés.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Bánkuti Zsuzsa (OFI) és Lukács Judit (OFI)
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
MAG Készítette: Bojtor Attiláné NKI Babay József Általános Iskola és Sportiskola.
Ihász Gábor Általános Iskola
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
 2 egér  Sorozat feladatok: 80 pénz érme 4 mérés  Egymásután következő számok és csak a szembelévőét látja 5-ször mondják, hogy nem tudom utána tudom.
Az e-portfólió használati köre
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Pedagógus szerepek a XXI. században
SZTE BTK Spanyoltanár MA
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
A nevelés értelmezése – célja – feladatrendszere
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Kompetencia alapú idegen nyelvi
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
1. osztályos példa Bubernik Eszter
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Kompetensek lettünk? június 27..
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Kompetencia bevezetésének tapasztalatai egy” integrált” 1. osztályban
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Drámajáték a magyarórán
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Skype motívációs szerepe
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
TIOK IKT – összefoglaló Nagy Regina Sulinet Programiroda tartalomfejlesztési szakértő.
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Új tanulásszervezés – mit és miért kell tennünk?
TIOK IKT – tesztelés 1. osztály Pap Ágnes. A csoport bemutatása 6-7 éves korosztályon teszteltem a tananyagot. /12 fő,előképzettség nélkül,tagozat nincs,de.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
A KOMPETENCIA ALAPÚ PROGRAMCSOMAG ALKALMAZÁSA AZ ANGOL ÓRÁN Készítette: Kövérné Zajácz Ida Tokaj, január 22.
S AJÁT MODUL ÖS TANÉVBEN D ROGPREVENCIÓ Szegedi Károlyné.
ÁLLATI HETEK HÁROM HETET MEGHALADÓ PROJEKT. A TÉMA: Állatok és állatvédelem A TÉMA: Állatok és állatvédelem.
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Előadás másolata:

Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban Ahány ház, annyi szokás Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban

Sikeres felnőtt? biztos alapok önálló tanulás önszabályozás kreatív, problémamegoldó gondolkodás képessége jellemezze őket tudjanak együtt dolgozni csoportban, alkalmazkodni egymáshoz, elfogadni a másságot magas szintű IKT ismeretekkel rendelkezzenek a kommunikációs képességeik legyenek jók(anyanyelvi és idegen nyelvi egyaránt)

Eredményes tanítás Kapcsolat Autonómia Kompetencia

Játék-tanulás-alkotás Kíváncsiság Motiváció Jó közérzet Sok tapasztalat Hagyd gyereknek is lenni!

Jó példák Igazgyöngy Alapítvány Gyermekek Háza Sakkpalota Hejőkeresztúr

Miért a KIP? Kommunikáció Együttműködés Státuszkezelés Gondolkodásfejlesztés Kreativitás Motiváció

Erkölcstan óra segítői

Az óra felépítése Alapelvek, szerepek áttekintése, tanári motiváció 3 perc csoport alakítások 3 perc Csoportmunka 10 perc Csoportok beszámolója 10 perc Egyéni feladatok megoldása 10 perc Egyéni beszámolók: A gyerekek elmondják egyénileg társaiknak a csoportmunkához kapcsolódó feladatuk megoldását. 5 perc Az óra értékelése: Csoportok külön-külön értékelik a közös munkát, és azt, hogy az egyes tanulók hogyan vettek részt a feladat megoldásában. Tanító is értékeli a végzett munkát. 4 perc

Mindenféle házakról… Témakör: Tágabb közösségeink Téma: „Ahány ház, annyi szokás” Időpont: 2014. március 6. Tantárgyi koncentráció: ének, rajz, technika, környezetismeret, magyar Motiváció

Szinonimák

Csoportok feladatai 1. Betűk házai 2. Állatok házai 3. Hajtogatással házak készítése 4. Meseszereplők házai 5. Történetalkotás 6. Házak a világban + közmondás, szólás magyarázat

Elkészült házak

Egyéni feladatokra példák: Mutasd be a saját házatokat! Mutasd be a választott állat nevében a házát! Szituációs játék Dalok gyűjtése Improvizációs gyakorlat Hol élsz a világban?- kitalálós játék

Kapcsolódó tevékenység

Vidd magaddal! Erőt, s erényt!

„Gyorsabban, magasabbra, erősebben!”

„Válaszd a kihívást és többre jutsz!”

A sötét út mindig könnyebb…de te ne legyél lusta! A könnyebb utat mindig könnyebb választani, ezt hívják menekülésnek, de van egy rossz hírem: a könnyebb úton soha nem lehet olyan sikerélményeket szerezni, amelyek önbizalmat adnak. Csernus Imre

Higgy magadban! „- Tudni kell lemondani – állítja Erős Zsolt. Ez az emberi természet, mindig előre megy, mindig újabb feladatot talál.”

Mindenütt jó, de legjobb otthon!

Tudj… Szót fogadni Együttműködni Eltérni

Köszönöm a figyelmet!

Felhasznált irodalom: Gyarmathy Éva: Hátrányban az előny, Szivák Judit előadásai www.geniuszportal.hu www.diszlexia.hu www.komplexinstrukciosprogram.hu www.sakkpalota.hu www.pedagogusvilag.hu Készítette: Csányi Judit, 2014.