Lakner Zoltán.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Kóstoljon bele” a Vidék Ízébe!
Advertisements

Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
A nők helyzete a Mezőtúri kistérségben (2006)
A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
Egymásra utalva – A szőlő-, bortermelés és az idegenforgalom közös fejlesztésének aktuális lehetőségei Borászati Konferencia Monor október 4. Pannon.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
A társadalmi tényezők hatása a tanulásra
Utcai és lakótelepi szociális munka
Miért boldogabbak az emberek az egyik országban, mint a másikban?
A SZERVEZET ÉS KÖRNYEZETE
Regionális fejlesztések és szerkezetátalakulás a mezőgazdaságban
Határ menti társadalmi kapcsolatok a lakossági kérdőívek alapján „A határ mentiségtől az integrált határrégióig” konferencia Liszt Ferenc Konferencia és.
A program továbbfejlesztésének lehetőségei HEFOP Daróczi Lajos.
KÖZKÉZEN Felelősen a közösségért! Felelősen Fehérvárért! Farkas Tamás tanácsadó.
Turizmus gazdaságtan 11.. Árak a turizmusban Ár Pénzben kifejezett csereérték és fizetési feltételek összessége Árérzékenység Az ár 1%-os változása hány.
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
Ajkai Kistérség turisztikai helyzete
Szeretettel köszöntjük a TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai TÁMOP „Jó pályán”! projekt békéscsabai szakmai fórum résztvevőit! szakmai fórum résztvevőit!
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
Tovább lépéshez mindig nyomjon meg egy billentyűt!
Endogén vidékfejlesztés lehetőségei és kihívásai Kultúra-gazdaság a Gyimesi-szorosban Nagy Kalamász Ildikó MTA PTI 2007.
Ajkai Kistérség Idegenforgalmának jellemzői
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
A Stratégiai Környezeti Vizsgálat (SKV) szerepe a gazdasági tervezésben Dr. Fogarassy Csaba egyetemi docens.
Egy biztosító több pénztár modell az üzleti oldal szemében
Pillanatkép a nagyatádi vásárcsarnok piacozóiról Társadalmi, gazdasági helyzetük és piacozáshoz fűződő viszonyuk elemzése OTDK előadás április 15.
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
A Fertő mente turizmusa Kundi Viktória PhD hallgató április 27.
A bio- és funkcionális élelmiszerek fogyasztói megítélése
LEADER Közösségek határon átnyuló együttműködésének lehetőségei. Mártha Tibor április 24.
A Berettyóújfalui Kistérség bemutatása
Migrációs trendek és helyi közösségek Baranya megyében Konfliktusok és stratégiák a hátrányos helyzetű kistelepüléseken RAGADICS TAMÁS PTE BTK, SZOCIOLÓGIA.
Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány FAT intézményi akkreditációs lajstromszám: AL Budapest, Rómer Flóris u Telefon: (1) ;
Alternatív finanszírozási lehetőség a határ menti térségek megsegítésére Békéscsaba, május 20.
Gyorsjelentés a Kulturális Központok Országos Szövetsége tagintézményeinek felméréséről Kecskemét,
1 Konjunktúrajelentés 2009  Az üzleti helyzet és várakozások  A befektői környezet A DUIHK 15. konjunktúrafelmérése Dirk Wölfer április 21.
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Az élelmiszeripari versenyképesség és innováció egyes kérdései
Avagy: sötétben tapogatózva… Lakner Zoltán egyetemi docens Budapesti Corvinus Egyetem Bioüzemanyagok és energiabiztonság.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
turizmusért felelős helyettes államtitkár
A kulturális turizmus trendjei és a
Falusi és agroturizmus jelene – jövője
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara szerepe a vidékfejlesztésben
Trendlakás&Design lakberendezési és életmód magazin Ahol az elképzelések életre kelnek és ahol az otthon utat talál! Médiaajánlat 2011.
A Rábaköz agrárgazdaságának fejlesztési lehetőségei Hutflesz Mihály ügyvezető Régiófókusz Nonprofit Kft Csorna, december 17.
MTA Regionális Kutatások Központja A DUNA - AZ EU VII. KORRIDORA Horváth Gyula MTA Regionális Kutatások Központja 2008.
Iparpolitikai és regionális szempontok a GKM Stratégiájában és az ÚMFT-ben Dr. Cservenyák Ildikó Főosztályvezető, GKM MRTT, V. vándorgyűlése október.
1 Identitás elemek vizsgálata: a kötődés, bizalom és konfliktus vizsgálatának keretei a magyar társadalom kvantitatív felmérései alapján Dr. Bugovics Zoltán.
TURIZMUS, KIÁLLÍTÁSOK Egyházi könyvtárak a 21. század elején EKE konferencia Budapest, OSZK március 25.
Gere Bor Hotel **** Villány ( ) Készítette: Héhl Leila.
Külpiacra lépés az Európai Unióban – Gyurácz Németh Iván.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
Készítette: Nagy-Kovács Beáta Míra 2356./18. tétel
A KÜLFÖLDI HALLGATÓK INTÉZMÉNYVÁLASZTÁSI SZEMPONTJAI TÁMOP C-12/1/KONV Losoncz Annamária Szegedi Tudományegyetem Nemzetközi Igazgatóság.
A Tourism4C project bemutatása Nagy András Ügyvezető igazgató ZMVA Kick-off találkozó Zalaegerszeg, május
1 HEVES MEGYEI KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA 3300 Eger, Faiskola u. 15. Tel: +36/36/ , , Fax:+36/36/ Web:
Desztináció-marketing
Szociokulturális és identitáselemek a versenyképességben
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
Intelligens szakosodást szolgáló intézményi fejlesztések a Budapesti Corvinus Egyetem székesfehérvári Campusán című projekt rövid bemutatása EFOP
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
Domjánné Dr. Nyizsalovszki Rita
Közvélemény- és piackutatási igazgató
Nagyváros–vidék egyenlőtlenség Kelet-Közép-Európában
Előadás másolata:

Lakner Zoltán

Csökkenő versenyképesség Csökkenő nyereség Erősödő külpiaci verseny Csökkenő belföldi értékesítés Bizonytalan nyersanyagháttér Csökkenő versenyképesség Csökkenő nyereség Forgóeszköz- finanszírozás Csökkenő tőkebevonás Technológiai lemaradás

Néhány növényi élelmiszer reál export-árának változása

Élelmiszerlánc: az jár jól, aki a fogyasztóig tudja eljuttatni a termékét

A lakosság készpénz-és hitelállományának változása … de hol a vásrálóerő? A lakosság készpénz-és hitelállományának változása

… milyen lesz a fogyasztó? egyre öregebb; egyre betegebb; mind kisebb családban élő; multikulturális; talán kicsit műveltebb (?);

A borturizmus élménye Bor Kultúra és hagyományok Borturista Turizmus Regionális adottságok Borturista A szőtőtermelő táj Előzetes várakozások Bor Turizmus Motiváció Emberi erőforrás Imázs Preferenciák A borturizmus élménye Eszközök Termék Korábbi tapasztalatok Információ Társadalmi tőke Szervezeti környezet A

Hitelesség, autenticitás Ár-érték optimalizálás Környezet Termék Szolgáltatások A borturizmus élménye Környezet Termék Emberi erőforrás Infrormáció Kapcsolat- rendszer

Térség Borturizmus rendszere Borturizmus Turizmus fenntarthatóság hitelesség Térség Borturizmus rendszere Borturizmus Turizmus Versenyképesség

A tulajdonképpeni termék A régió vonzereje A szolgáltatások kultúrája

Mitől megy jól a borturizmus, ott ahol megy? hagyomány, történelem, turisztikai attrakció; megközelíthetőség; családi programok; kohézió a résztvevők között (bizalom); kapcsolat és összeköttetés…; jelentős tőke;

Ki az a bortúrista?

Vett-e már részt olyan kiránduláson, melynek központi témája a bor vagy a borturizmus volt?

Venne-e részt borturizmusban?

Mennyire fontos szempont a turiszitkai célpont kiválasztásában?

A borkedvelő Főbb motivációk: borkóstolás; borászokkal lehet találkozni; borról lehet beszélgetni 35-55 közötti férfi, közép-vagy felsőfokú végzettség, családi kötődés a borhoz

A kultúrista Főbb motivációk: folklór, hagyomány, építészet 25-55 év közötti, 35% férfi közép-vagy felsőfokú végzettségű

A kikapcsolódást kereső „el a városból, ki a hétköznapokból”; szabadidő eltöltése ha családos: gyerekprogramok ha még nincs család: lehessen vásárolni

Milyen az etyeki bortúrista? alkalommal jött 63% alkalommal jött 11% alkalommal 10%

Mi volt a fő információforrás? TV, rádió 35% óriásplakát 5% írott sajtó 5% ismerős 55%

Szocio-demográfia 55% férfi; 80% Budapestről; 48% 25 és 45 év közötti; 18% 45 év feletti; zoltan.lakner@uni-corvinus.hu

Mit érdemes ebből hazavinni? Borturizmus=profit+térségfejlesztés; Nagy hiba, ha azonnali profitot várunk és túlértékeljük a falusi turizmus szerepét A turista nem elsősorban borra, hanem élményre vágyik; Társadalmi tőke nélkül nem fog menni a dolog…; Élményeket és érveket kell adnunk;

Lakner Zoltán egyetemi docens, BCE Élelmiszeripari Gazdaságtan Tanszék zoltan.lakner@uni-corvinus.hu tel.: 06-20-42-67-987 tel./fax: (1) 2090961 lakás: (1) 294-50-65