A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, 2009. november 18.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az új felsőoktatási törvény koncepciója Mi várható a felsőoktatásban
Advertisements

Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben - a TTK-s megfontolások Dr. Varga Zsuzsa OKT egyetemi docens SZTE-TTIK.
Tanári mesterképzés a FIR-ben EKOP-1.A.1-08/C
A felsőoktatási felvételi eljárás
Szakemberek – Szakértők melyikből – mennyit ? XII. FOE Szakmai Napok Balatonalmádi 2012.
Az informatikatanár képzés helyzete Informatika szakokat oktató intézmények képviselőinek találkozója, Szeged 2009, október Dr. Kovács Emőd dékánhelyettes.
A bolognai folyamat 2006 Magyar Bálint oktatási miniszter december 14.
Dr. Szöllősi Gábor PhD. egyetemi docens
MESTERKÉPZÉS SZEGEDI TUDOMÁNYEGYETEM
Az informatikatanár képzés helyzete Informatika szakokat oktató intézmények képviselőinek találkozója, Szeged 2009, október Dr. Kovács Emőd dékánhelyettes.
Aktualitások a felsőoktatási felvételiben
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, tanárképzés az ELTE-n
A rendszerépítés változó jogszabályi környezetben A pedagógusképzés a magyar bolognai rendszerben – ELTE IV. Pedagógusképzési nap Papp Lajos ELTE Pedagogikum.
Kiadványaink Országos Felsőoktatási Információs Központ.
A hazai pedagógusképzés stratégiai problémái, a. alapképzés/továbbképzés Érdemi lezárása képesítő vizsgával vagy szakvizsgával 1. BA/MA Szakosodás.
Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Kar
Andragógia MA Debreceni Egyetem Tudományegyetemi Karok Bölcsészettudományi Kar Neveléstudományok Intézete.
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
Bölcsészettudományi Kar
Általános ismertető Tájékoztatás a választható képzési formákról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály, vezető tanácsos, képzési referens Simon Kata.
Az alapképzések bevezetésének tapasztalatai
Mesterképzés az EKF-en
„Tanár leszek!” Hogyan tovább?
„Tanár leszek!” Hogyan tovább?
Mesterképzés az EKF-en
Agria Media Eger, október
Változások a felvételi eljárásban Előadó: Németh Péter hivatalvezető.
FELVÉTELI Előadó: Németh Péter igazgató. NEM VÁLTOZIK… …a pontos rendszer (emelt szintűért 50 többletpont, ha min 45%-os az eredmény), a.
Szakma és hivatás Kihívások és válaszok a közoktatásban és a pedagógusképzésben Budapest 2009 október 8. Átalakuló felsőoktatás: A Bologna folyamat 10.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
Mentorképzés a Debreceni Egyetemen
A megújuló tanárképzés
Képzések a pécsi bölcsészkaron
Tájékoztató Tájékoztató a BA/BSc képzésekben résztvevő hallgatóknak a szakirány választás, a tanári mesterképzésbe való belépés feltételeiről és lehetőségeiről.
Benedek András – BME GTK APPI A Bolognai Folyamat hatása a szakmai pedagógusképzésre Budapest, október 25.
Pedagógus oklevelek elismerése
FRANCIA NYELV, IRODALOM ÉS KULTÚRA MESTERKÉPZÉSI SZAK.
1 Estefánné Varga Magdolna A modern tanárképzés kapcsolódási pontjai a kompetencia alapú oktatáshoz HMPSZKSZ TÁMOP Nyitókonferencia Eger szeptember.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
Bölcsész mesterképzések – kitörési pontok és az akkreditációs folyamat tanulságai Dr. Brenner Koloman ELTE BTK dékáni megbízott.
A bolognai rendszer Jogszabályok: 2005.CXXIX
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
TANÁRKÉPZÉS A BOLOGNAI RENDSZERBEN Gaál István DE TEK oktatási és tanárképzési elnökhelyettes.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Szakfordító és tolmácsképzések Csillebérc augusztus 29. Dr. Sárvári Judit OKM Felsőoktatási Főosztály
A tanárképzés szerkezete
FELVÉTELI 2015 SZIE-ABPK JÁSZBERÉNY.
Az idegennyelvi képzés helyzete a bolognai- rendszerű képzésben (Nyelvi követelmények) MFRFK Gödöllő április 22.
Tanári mesterképzés Tájékoztató Dr. Szabó Antal
Néhány szó az új felsőoktatási képzési rendszer bevezetéséről A Magyar Köztársaság Országgyűlése október 10-én elfogadta a felsőoktatásról szóló.
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
A Bologna-folyamat második ciklusa Gaál Zoltán, Molnár Károly, Sima Dezső FFK, dec. 2-3.
SZTE Egyetemi Tavasz TÁJÉKOZTATÓ A KÉTCIKLUSÚ KÉPZÉSRŐL Dr. Szendrei Mária Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézete.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Felnőttképzés és felnőttoktatás a felsőoktatásban Fekete Ilona Dóra Eger 2011.
1 Gyermekvédelmi képzések a Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskolán.
A nemzeti felsőoktatási törvényről Kaposi József 2015.
Egy csónakban evezünk Gondolatok a pedagógusképzésről és továbbképzésről dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke Pedagógus Hivatás Munkacsoport.
Gál Ferenc Főiskola Pedagógiai Kar
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Tanári mesterszakok Felvételi eljárás Bartáné Kustár Katalin
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
A könyvtárostanári képzési lehetőségekről
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Előadás másolata:

A tanári mesterszakról és a TÁMOP 3.1.5/A pályázatról Stéger Csilla OKM Felsőoktatási Főosztály Pécs, november 18.

A tanárképzés bolognai átalakítása  többciklusú képzésben mesterszinten,  alapképzési ciklus után választható egyik út,  minőség emelése: résztvevők szűrése, szerkezet-váltás, tartalmi megújulás,  pedagógiai karakter,  két szakképzettség,  fél éves összefüggő szakmai gyakorlat.

A kétszakosság Kivételek:  szakmai tanárképzés,  művészeti tanárképzés,  hittanárképzés,  mesterszakra épülő tanár,  pedagógusvégzettség utáni tanár,  főiskolai szintű tanár után,  egyetemi szintű tanári/nem tanári végzettség után.

Tanári szakképzettségek  Közismereti  Szakmai  Művészeti  Kizárólag második:  Előtanulmányt igénylő, közismereti jellegű nyelv és beszédfejlesztő-, ábrázológeometria és műszakirajz-, filozófia, hon- és népismeret, technika-, etikatanár.  Speciális pedagógiai modulok: szaktárgyat idegen nyelven oktató, játék- és szabadidő-, multikulturális nevelés-, család- és gyermekvédő-, tanulási és pályatanácsadási-, kollégiumi nevelőtanár, minőségfejlesztés-, könyvtár-pedagógia-, tantervfejlesztő-, andragógus tanár

A tanári mesterszak kreditstruktúrája

Általános bemeneti feltételek:  első szakképzettséget megalapozó alapszak/szakirány15/2006. OM rend. 4/a szerint (110 kredit megalapozó szakmai ismeret kreditelismeréssel),  második szakképzettséget megalapozó 50 kredit szakmai ismeret,  10 kredit pedagógiai és pszichológiai ismeret.

Speciális bemeneti feltételek:  10 kredit értékű ismeretek követelménye alól mentesülnek a pedagógusképzési területhez tartozó alapképzési szakokon oklevelet szerzettek.  SPM-eknek nincs alapképzésben megalapozó 50 kredites előfeltétele.  Idegen nyelv műveltségterületnél C típusú felsőfokú nyelvvizsga kell (kivételekkel, romológia középfok)

Tanárképzés aktuális közös kihívásai  Féléves összefüggő szakmai gyakorlat: Lásd ajánlás! (  Partneriskolák  Mentorképzés (2015-től kötelezően pedagógus szakvizsga modulként)  Részismeretek megszervezése és nyújtása

TÁMOP 3.1.5/A pályázat Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben)

Támogatott képzési formák 1.Tanári mesterszak 2.Részismereti képzések 3.Szakirányú továbbképzések A IX. mellékletben meghatározott tartalom mellett

Tanárképzési formák  Alapképzésre épülő  Tanári szakképzettségre épülő  „Főiskolai kiegészítő”  Újabb szakképzettség megszerzésére irányuló  Alapképzésre vagy mesterképzésre épülő szakmai, művészeti Nem támogatott Támogatott Csak a IX. melléklet szerinti szakképzettségekben!!

Nem tanár pedagógusok Pedagógus végzettség: a tanító, a szociálpedagógus, a gyógypedagógus, a szakoktató alapképzési szakokon oklevelet szerzettek, illetve ennek megfelelő korábbi főiskolai szintű végzettség A tanári szakképzettség megszerzése pályamódosítás E szakok nem alapozzák meg a tanári mesterszakot, ezért a közismereti tanári szakképzettségekre történő jelentkezéshez pedagógusvégzettséggel rendelkezők számára is a szakképzettségnek megfelelő alapképzési szak elvégzése, v. legalább 110 kredit összegyűjtése szükséges. Nem támogatott! E szakképzettségek (a szakoktató alapképzési szak kivételével) egyedül a pedagagógiatanár szakképzettséget alapozzák meg. Támogatott!

Előtanulmányok tanári MA-hoz  Korábbi tanulmányok elismertetése: kari kreditátviteli bizottságnál (felvételi előtt!)  Teljesen fogadja el az 50 kreditet  Részben fogadja el  Részismereti hallgatói jogviszonyban előtanulmányok végzése

II. Részismeretek  Két csoportja támogatott:  Közismereti szakképzettségek felvételéhez 50 kredit előtanulmány szükséges a felvételi jelentkezés előtt  Tanítói műveltségterület elvégzése  Tanúsítvánnyal (betétlappal) zárul  Maximum két féléves  Végzettséget, szakképzettséget nem ad  Felsőoktatási intézmény hirdeti meg

III. Szakirányú továbbképzés  Oktatási Hivatali nyilvántartásba vesz  felsőoktatási intézmény indít  Képzési és kimeneti követelmény alapján:  bemenethez megfelelő végzettség  képzés hossza,  megszerezhető ismeretek, stb.  Támogatott a IX. mellékletben meghatározott tartalom mellett!

Képzésre való jelentkezés  Tanári MA  Részismeret  Szakirányú továbbképzés központi felvételi eljárás intézménynél közvetlenül Tanári mesterszak, szakirányú továbbképzés: Részismeret, szakirányú továbbképzés: intézményi honlapok

Releváns jogszabályok:  felsőoktatásról szóló évi CXXXIX. Törvény (44/A. § a részismeretről)  289/2005. (XII. 22.) Korm. rendelet az alap- és mesterképzésről, valamint a szakindítás rendjéről  15/2006. (IV. 3.) OM rendelet az alap- és mesterképzési szakok képzési és kimeneti követelményeiről (4. és 4/A mellékletek)

Köszönöm a figyelmet!