Készítette: Galán Anita Debreceni Egyetem Szociálpolitika MA, I. évf.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Családoktól tanulunk Kutatást végezte: Hegedűs Réka és Dávid Beáta 2005 Home-Start International Otthon Segítünk Alapítvány MTA Szociológiai Kutatóintézet.
Advertisements

Jelige: „Isa, por es homou vogymuk.”
Tehetséggondozás a testnevelés órán
Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
 Kiemelkedő utánpótlás nevelés  Saját tulajdonú sportcsarnok  infrastruktúra  Nyitás a szabadidő és közösségi programok felé.
A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás.
A Hallgatói Mentorprogram működése
 A pedagógiai munkát segítő feladatok jogszabályi környezetének ambivalenciája: • A nevelési és oktatási intézmények működéséről szóló 11/1994. MKM rendelet.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Témavezető tanár: Kerekes Noémi Készítette: Somogyi Ildikó
Egyéb prevenció, civilek, iskolán kívüli szervezetek.
Az iskolai szociálismunka
Gyermekvédelmi munka áttekintése
Mentálhigiéné, kiemeltképp a depresszió
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Professzionális iskolai kutatások
Félévi értekezlet a Than Károly Gimnázium és Szakközépiskolában
Kis Bocs Baba-Mama klub Baba- Mama Egészség, Életmód, Szabadidő és Szociális Információs Közhasznú Egyesület.
Házi dolgozat Csibésztábor, Csibésztanya – feketén - fehéren
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
XXX. Jubileumi OTDK Készítette: Szabó Anita Debreceni Egyetem
„EZERARCÚ CSALÁD” A fiatalokkal való kapcsolatfelvétel és sikeres bizalmi kapcsolat kialakításának egyik lehetősége Pistyur Gabriella Sóti Beáta Törzsökné.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
MMIK LOGO Ifjúsági Szolgálata egy komplex ifjúsági szolgáltató rendszer egy eleme a kortárssegítés Ifjúsági iroda, közösségi tér Felkereső ifjúsági munka.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola szeptember.
Gyakorlati tanácsok és módszerek a jogkövető magatartás kialakításában.
„Környezet- és egészségtudatos iskola” Magyar Bioetikai Társaság 20. Nemzetközi Konferenciája szeptember 21.
A közösségfejlesztés hatásai Vizsgálat a debreceni tégláskert közösségének körében Név: Johanics Tünde Tanszék: Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika.
A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan.
Magyar Máltai Szeretetszolgálat Nyugat-Dunántúli Régió
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Közösségi Lelki Egészségfejlesztés - 1. ESZMECSERE
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Puszta Sándor: Rendeltetés „Amit kigondoltál vidd tovább, ami lettél vállald, de soha ne feledd ami még lehetnél.” - Iskolarendszeren kívüli - Falusi gyakorlati.
Győr Pláza Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület „SzínStér” Szenvedélybetegek Alacsonyküszöbű Ellátása Győr.
Egyházi iskolába járó serdülők iskolai attitűdje és döntéseik vizsgálata Kovács-Krassói Anikó PTE BTK „Oktatás és Társadalom” Doktori Iskola április.
Comenius 09/0128-C/1300 Alkohol és iskola Monor 2009
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Kortárssegítő képzés Lőrincz Norbert, Kovács Anita Kortárssegítő képző
TÁMOP b-14/ „határokon túl-ha/tár”
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Ébredő természet Kissné Papp Gyöngyi.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
KÉRDÉSEK VÁLASZOK. KÉRDÉSEK Minden első vizsgálatos gyermeket a Nevelési Tanácsadóba kell-e küldeni, akkor is, ha például egy tanuló tapasztalhatóan alacsony.
Az iskolai egészségfejlesztés védőnői szemmel – kihívások és megoldások SZABÓ KATALIN – JÁRÁSI VEZETŐ VÉDŐNŐ HMKH EGRI JÁRÁSI HIVATAL NÉPEGÉSZSÉGÜGYI OSZTÁLYA.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
Csökkentsük a túlterheltséget, tanítsuk többet a diákokat! Varga Attila február 4.
Személyes életvitel.
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
Általános iskola eredménye, értékelése
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Győr Pláza Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület „SzínStér” Szenvedélybetegek Alacsonyküszöbű Ellátása Győr.
Szociálpedagógia BA szak, Nappali és levelező tagozat
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
Dr. Felvinczi Katalin Nemzeti Drogmegelőzési Intézet
Tájékoztató a csillagfény tanodáról toborzó Győr, Széchenyi Egyetem február 07. efop
Család – és Gyermekjóléti Központ
Előadás másolata:

Készítette: Galán Anita Debreceni Egyetem Szociálpolitika MA, I. évf. Játékszenvedélytől az egészségig - Egy hatékony prevenciós terv elkészítése iskolák számára gyakorlati tapasztalatok felhasználásával Készítette: Galán Anita Debreceni Egyetem Szociálpolitika MA, I. évf.

Kiindulópont Nincs játékszenvedély-prevenció Multiaddikció Öngyilkossági ráta: 20% Lakosság 1,2%-a függő (Sonda Ipsos) Szocializációs hatás Féléves gyakorlatom → elrettentő, frontális előadások nem hatékonyak Egészségfejlesztés

Elméleti háttér Devianciák Szenvedélybetegségek Prevenció Egészségfejlesztés Szocializáció

Kutatásom Interjúk gyakorló szakemberekkel (4) Fókuszcsoportos vizsgálatok 14-17 éves diákokkal, összesen 20 fő (3) Nagygyakorlat: 21 osztály 507 fiataljának tartott játékszenvedély-prevenciós óra Önkéntesen: 24 osztály – 699 tanuló

Saját tapasztalataim Dupla óra Fiatalok igényei → az óra folyamatosan változott Kis csoportos feladatok Nem ismeretbővítés, hanem „helyre rakás” Hogyan ismerhetik fel, hova fordulhatnak? South Park (közös nyelv)

Saját tapasztalataim Teszt → személyes érintettség 45 osztály – 1206 tanuló – 135 függő, 338 veszélyeztetett Tiltás? → Hiteles információk: hogyan tudják saját kereteiket megtartani (4 óra naponta) További segítség felajánlása: tanácsadás, e-mail cím (plakát)

Hatékony prevenciós terv 2 részből áll: iskolai + iskolán kívüli Iskolai: tanrendbe épített foglalkozások Iskolán kívüli: szabadidő hasznos eltöltése

Iskolán belüli prevenció Komplex, korosztályonként változó, folyamatos program → tanrend Tréningek → egészségtan oktatása (eg. fejl.) Osztálybontás Előadások: hiteles információk, tanácsok Nem azt kell elmondani, hogy mit ne tegyenek, hanem azt, hogy mit tegyenek! Tanárok, szülők bevonása Iskolai szociális munkás, tanácsadások

Prevenció az iskolán kívül Jó közösségnek prevenciós hatása van Cél: ne unatkozzanak, lézengjenek Iskolai programok, szakkörök, edzések, tanulócsoport Cél: érezzék magukénak → be kell őket vonni Szülők bevonása Társadalmi változás: törökországi példa → Add tovább!

Köszönöm a figyelmet!