Őri Józsefné - Tuza Tibor - Ungvári Jánosné

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Békés Megyei Tudásház és Könyvtár Békéscsaba Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése.
Advertisements

Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP
2005. november 18. Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület Tevékenységi Prezentáció VIDÉKFEJLESZTÉSI FÓRUM Jászfényszaru Molnár Katalin elnök.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
A „FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt keretében megvalósuló szakmai tevékenységek TÁMOP /
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
A TÁMOP /01 „FoglalkoztaTárs- Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt április 24.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
TÁMOP /2/B PROJEKT Network-Együttműködés-Tudástár szakmai támogató hálózat kiépítése a Dél-Dunántúli Régióban Szénássy Gábor projektmenedzser 2010.
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
Az ÚMVP intézményrendszere
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
„FoglalkoztaTárs-Társ a foglalkoztatásban” kiemelt projekt - TÁMOP / A kiemelt projekt célja Az innovatív és a tranzitfoglalkoztatási.
Kisújszállás: itt mindenkire szerep vár TÁMOP A közművelődés a nem formális és informális tanulás szolgálatában.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
BLAZOVICSNÉ VARGA MARIANNA IGAZGATÓ
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Szektorok közötti együttműködések
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
„Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás”
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.

Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
TÁMOP-5.5.2/09 „Önkéntesség elterjesztése” c. pályázati kiírás előzményei, céljai és háttér-információ Információs nap április 9.
HÁLÓZATKOORDINÁCIÓS KÖZPONTOK TÁMOP Területi Együttműködések, társulások, hálózati tanulás.
OFA HÁLÓZAT KOOPERÁCIÓ KIEMELT PROJEKT (TÁMOP-2.4.3/B/1-09/1) – Szociális szövetkezetek részére nyújtható térítésmentes szakmai.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
A területi együttműködések fejlesztési lehetőségei Balázs Éva és Puskás Aurél TÁMOP Századi közoktatás – fejlesztés, koordináció.
TÁMOP A-14/ „Komplex intézményi mozgásprogramok és kapcsolódó egészségfejlesztési alprogramok megvalósítása az általános iskolákban, többcélú.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
A foglalkoztatási paktumok működési tapasztalatai – a siker fokmérői
Lorem ipsum.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

Őri Józsefné - Tuza Tibor - Ungvári Jánosné „Észak-alföldi Komp-háló, minőségi oktatás és hozzáférés biztosítása mindenkinek” Őri Józsefné - Tuza Tibor - Ungvári Jánosné Hajdú-Bihar Megyei Pedagógiai Szakszolgálat és Pedagógiai Szakmai Szolgáltató Intézet, Debrecen

Projekt célok és feladatok 1. az uniós és hazai fejlesztési források hatékony és eredményes felhasználása uniós és nemzetközi jó gyakorlatok és fejlesztési programok adaptációja, valamint az önálló innováció ösztönzése által a területi hálózati tanulás támogatása FELADATOK az együttnevelésre irányuló gyakorlat további elterjesztése az oktatási intézményekben, ezáltal az esélyteremtéshez történő hozzájárulás erősítése együttműködési megállapodás kötése a referencia intézményekkel. az Észak-alföldi regionális döntés-előkészítő és javaslattevő testület működtetése és adminisztrációja

Projekt célok, feladatok 2. hálózati szolgáltatások regionális és központi koordinációjának tervezésében és megvalósításában való együttműködés kialakítása és erősítése a hazai „jó gyakorlatok” összegyűjtése, megfelelő formában történő közvetítése a komp-háló iskoláinak. információs rendszerműködtetése, szolgáltatása a projekt szereplői számára. képzési szolgáltatók, mentorok, tanácsadók, kompetencia alapú oktatási taneszközök közvetítése a TÁMOP pályázatot nyert iskolák számára. CÉLOK együttnevelésre irányuló gyakorlat további elterjesztése az oktatási intézményekben, ezáltal az esélyteremtéshez történő hozzájárulás erősítése. újszerű oktatási, tanulásszervezési, intézményirányítási módszerek szélesebb körű alkalmazása az oktatási intézményekben megalapozva ezzel az élethosszig tartó tanulás és jobb munkaerő-piaci esélyek biztosítását.

Projekt célok és feladatok 3. az uniós és hazai fejlesztési források hatékony és eredményes felhasználásának segítése a közoktatás területén helyi és regionális szintű fejlesztési igények katalizálása, azokat kiszolgáló pedagógiai programok kialakítása FELADATOK adatbázisok kiépítése és működtetése fejlesztések területi szintű koordinációja, regionális referenciaintézmény-hálózat és hálózatkoordinációs központ létrehozása kapcsolattartás a központi szervekkel, a referencia iskola minősítési feltételrendszerének kidolgozása, előminősítés végzése támogató szakmai szolgáltató háló megteremtése a regionális közoktatás szereplői, és a Projektiroda szolgáltatásait igénybe vevők között

Projekt célok és feladatok 4. a központi fejlesztések regionális disszeminációjának elősegítése az intézményi integráció szakmai támogatásához eszközök fejlesztése helyi és regionális szintű fejlesztési igények katalizálása, azokat kiszolgáló pedagógiai programok kialakítása FELADATOK a TÁMOP 3.1, 3.3-as nyertes iskola segítése számára megfelelő szolgáltató megtalálása. a frissen megjelent TÁMOP pályázatok kiajánlása 34 információs előadás, műhelymunka tartása, nyilvánosság biztosítása adatbázisok közzététele, naprakész kérdező felület kialakítása az interneten, telefonos ügyfélszolgálat létrehozása komplex intézményi tanácsadók , mentor szaktanácsadók közvetítése, együttműködő intézmény-igazgatók feladatainak segítése

Projektünk célcsoportjai Megnevezése Nagyság Hatásterület Főbb társadalmi, gazdasági jellemzők / megjegyzések Közvetlen célcsoportok Közoktatási intézmények vezetői cca. 3.300 fő Az észak-alföldi régió 3 megyéje (27 kistérség) A régió intézményvezetőinek ca.70%-a vállalná a referenciaintézménnyé minősítést. Jelentős részben nyitottak az új tanulásszervezési és pedagógiai módszerek bevezetésére. Az innovatív szemlélet egyre inkább jelen van, szervezeti, módszertani és infrastrukturális fejlesztések terén is történtek már előrelépések. Közoktatási intézmények pedagógusai 27.200 fő A projekt által elérni és megnyerni tervezett egyik fő célcsoport a régió pedagógusai. A kommunikációs üzenet célja egyrészt az érdeklődés felkeltése, másrészt az innovatív tevékenység ösztönzése az oktatásban. Hangsúlyos még az intézmények és a pedagógusok közötti kooperáció erősítése is. Mindezek eléréséhez a személyes kommunikáción túl az információs kiadványok és a szakmai rendezvények is fontosak. Szakmai szolgáltatók 17 OM- azonosítóval rendelkező szakmai szolgáltató intézmény. A szakmai szolgáltatást nyújtók köre széles, és folyamatos változás alatt áll, melynek következtében konkrét statisztikai adatokkal csak kisebb részük azonosítható.

Projektünk célcsoportjai Megnevezése Nagyság Hatásterület Főbb társadalmi, gazdasági jellemzők / megjegyzések Közvetett célcsoportok Civil szervezetek 2.657 Az észak-alföldi régió 3 megyéje (27 kistérség) A régióban működő összes civil szervezetek száma projekt szempontjából fontosnak mondható oktatással, szabadidő-szervezéssel és sporttevékenységgel foglalkozó civil szervezetek száma 2657. Ebből oktatással 972, szabadidős tevékenységgel 893 és sporttevékenységgel 792 foglalkozik. A civil szervezetek jelentős részének tevékenysége szem előtt tartja a komplex fejlesztés követelményeit. Közoktatási intézmények tanulói 300.274 A régió közoktatási intézményeiben közel 300ezer tanuló jár. Érintettek Tanulók szülei cca. 600.000 A régióban cca. 600ezer lakosnak jár közoktatási intézménybe a gyermeke. Regionális döntéshozók cca. 30 fő Szerepük a helyi és regionális politikai illetve gazdasági helyzet alakítása által a projekt megvalósulására közvetett kihatással van.

Célcsoport a régióban

Célcsoport Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében

Célcsoport Hajdú-Bihar megyében

Célcsoport Jász-Nagykun-Szolnok megyében

A projektgazda és partnereinek bemutatása Konzorciumvezető: Hajdú-Bihar Megyei Pedagógiai Szakszolgálat és Pedagógiai Szakmai Szolgáltató Intézet, Debrecen Konzorciumi tag: HUNNIAREG Pedagógiai Intézet, Debrecen Konzorciumi tag: Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Önkormányzat Megyei Pedagógiai, Közművelődési és Képzési Intézete, Nyíregyháza

A projektiroda szervezeti felépítése Projektmenedzser Szakmai vezető Gazdasági vezető Projekt asszisztens Pedagógiai szakterületű munkatárs Digitális szakterületű munkatárs Projektkoordinátor Nyíregyháza Projektkoordinátor Szolnok Szervezési asszisztens Szervezési asszisztens

Főpályázó : a Hajdú-Bihar Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Főpályázó : a Hajdú-Bihar Megyei Pedagógiai Szakszolgálat és Pedagógiai Szakmai Szolgáltató Intézet Főbb tevékenységeink: pedagógiai szakmai szolgáltatások biztosítása pedagógiai szakszolgálat működtetése otthoni ellátás keretében biztosított különleges (gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai gondozás) önkormányzatok és többcélú kistérségi társulások elszámolásainak koordinálása beszéd-, értelem-, és személyiségvizsgálat biztosítása

Az intézmény működésének általános elvei: szolgáltató-fejlesztő jellegű működés megvalósítása rugalmas, az adott szakmai feladat jellegéhez és tartalmához igazodó működési, valamint szervezeti módok, formák kialakítása közvetlen, sokoldalú és partneri viszonyon alapuló kapcsolatrendszer kiépítése öntevékeny, kezdeményező és együttműködésre kész magatartás a feladatvégzésben

A konzorciumi tagok bemutatása Szabolcs-Szatmár Bereg Megyei Önkormányzat Megyei Pedagógiai, Közművelődési és Képzési Intézete Alaptevékenység: pedagógiai szakszolgálat ellátása pedagógiai szakmai szolgáltatás szakképzési szakmai szolgáltatás közművelődési szakmai tanácsadás és szolgáltatás egyéb kiegészítő tevékenységek: pl. felnőttképzés, távoktatás, tankönyv és taneszköz segédletek fejlesztése, konferencia szerevezés, gyermeküdültetés stb. HUNNIAREG Pedagógiai Intézet Alaptevékenység: a kompetencia alapú nevelés, oktatás képzés szakmai támogatása szakértői és szaktanácsadói szolgáltatás korszerű pedagógiai információk továbbítása közművelődési intézményi minőségirányítási programok folyamatos korrekciójában pályázatok írása, pályázatfigyelés egyéb tevékenységek: tanfolyamok szervezése, tankönyv és taneszköz-kutatás, Regionális és országos szakmai konferenciák szervezése .

Konzorciumi tagok feladatmegosztása Hajdú-Bihar Megyei Pedagógiai Szakszolgálat és Pedagógiai Szakmai Szolgáltató Intézet: menedzsment biztosítása megyei és regionális működés biztosítása támogatóval és Közreműködő Szervezettel való kapcsolattartás több régióval való együttműködés a projekt szakmai és pénzügyi irányítása a központi iroda működésének biztosítása

Konzorciumi tagok feladatmegosztása HUNNIAREG Pedagógiai Intézet: a Jász-Nagykun-Szolnok megyei projektiroda működtetése helyi és megyei szintű koordináció ellátása helyi és megyei szintű kapcsolattartás főpályázó munkájának támogatása a releváns szakmai és pénzügyi tervek megvalósítása

Konzorciumi tagok feladatmegosztása Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Önkormányzat Megyei Pedagógiai, Közművelődési és Képzési Intézete: a helyi programiroda működtetése helyi és megyei szintű koordináció ellátása helyi és megyei szintű kapcsolattartás főpályázó munkájának támogatása a releváns szakmai és pénzügyi tervek megvalósítása

Helyzetkép és feladatmegosztás A projektvezető szervezetek és a 10 fős stáb már bizonyította a feladatra való alkalmasságát a korábbi PHARE, HEFOP pályázatokban, A régió 20-25%-a már bizonyította innovációs képességét, a további 75-70 %-ot kell mobilizálnunk A régió 1200 intézményegységéből, 200-at az intézményegységeket is figyelembe véve hozzávetőlegesen 300 feladat ellátási helyet tudunk bevonni a megvalósításba. A régióban működő pedagógiai szakmai szolgáltató szervezek és egyéni vállalkozásban működő pedagógiai szolgáltató magánszemélyek száma közel 200, amelyek közül megállapodás keretében közel 70-nel kívánunk együttműködni. A lehetséges referencia intézmények száma 200, melynek egynegyedét, azaz 50 intézményt kívánunk referencia feladatokra felkészíteni, azokat hálózatba bevonni.

Kistérségi, térségi lefedettség A régió 27 kistérségében kistérségenként átlag két referencia intézménnyel fogunk rendelkezni 34 szakmai napot tartunk 2 év alatt (konferencia, workshop, pályázati tájékoztató fórumot, egyéb rendezvényt) A fejlesztésekkel és pályázatokkal kapcsolatban átlagosan két hetenként egy, két év alatt összesen 48 információs napot Adunk legalább 50 pályázati javaslatot, ajánlást az intézményfenntartók számára Önjáró referenciaintézmény-hálózat fog működni hozzájárulva az esélyegyenlőségi programok sikeréhez.

Legsürgősebb megoldást igénylő feladataink támogatási szerződés megkötése a projektiroda pénzügyi, dologi és személyi hátterének megteremtése információs adatbázisok kialakítása, továbbfejlesztése felmérés készítése az adatbázis számára a TÁMOP-nyertes iskolák, szolgáltatók összegyűjtése a régióban a partneri viszonyok tisztázása, együttműködési szerződéskötések

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!