TÁMOP 2.2.4 Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

STRATKOM Kft ÖSSZEFOGLALÓ A SZAKKÉPZÉS IRÁNYAIRÓL ÉS ARÁNYAIRÓL FOLYÓ ESZMECSERÉKRŐL "A kormány szakképzés-fejlesztési koncepciója az új szakképzési törvény”
Szakképzésbe lépés lehetősége Magyarországon
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Beszámoló a fenntarthatósági időszakban végzett feladatokról TÁMOP – 2.2.3–07/1–2F–2008–0008 „Mércénk az ember” Bókay János Humán Szakközépiskola.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Szakmai előkészítő képzési modul a Jugendaufbauwerk Szakképző Intézményben a 2004/2005 évben.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
A pedagógusminősítési rendszer
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
MENTORI MEGSEGÍTÉS A GÖLLESZ VIKTOR SPECIÁLIS SZAKISKOLÁBAN.
Szakmai tanulási utak Előadás S truktúrák és folyamatok szekció SZABÓNÉ DR. BERKI ÉVA szakképzési és felnőttképzési szakértő VII. Nevelésügyi Konferencia.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
A pályaválasztási szakemberek kompetenciái
Humán TISZK Záró konferencia szeptember 16. Mércénk az ember TÁMOP /1-2F
Dr. Fodor Imréné Pécsi Regionális Képző Központ igazgatója
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
P E D A G Ó G I A I K A R. Alapképzési (BA) s z a k o k Nappali tagozat SzakKöltségtérítésKépzési idő (félév) Andragógia Ft6 Gyógypedagógia 110.
A szakképzés helyzete Magyarországon
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
DÉMÉTER PROGRAM AZ ABA-NOVÁK KULTURÁLIS KÖZPONTBAN TÁMOP 3.2.3/09/ „Építő közösségek”, közművelődési intézmények az élethosszig tartó tanulásért.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
TÁMOP – A- 12/1. ALAPVETŐ CÉL  HH és HHH tanulókat nevelő iskolák kapcsolatfelvétele, programkínálatuknak bővítése  testvériskolai kapcsolat.
Pedagógus értékelési rendszer
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
SZIME XVII. KONFERENCIA
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM Tanulási karrierutak a Váci Szakképzési Centrumban.
Hátrányos helyzetűek reintegrációja KOMPONENS C. A szakiskolák helyzetének alapvető problémái I. a gazdaság igényei korlátozottan jutnak érvényre és a.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
A magyarországi pályatanácsadók kompetenciajegyzékének összeállítása és harmonizálása az európai standardokkal Kutatási beszámoló Előadó: Fejér Noémi 2009.
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Pályaválasztási tájékoztató szeptember. Dunaújvárosi Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság képviselete Kapcsolattartás a kis- és középvállalkozások.
VÁCI SZAKKÉPZÉSI CENTRUM
Közösség-ifjúság-esélyteremtés Jászberény, szeptember 14.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
főosztályvezető-helyettes
Pályatanácsadói-kompetenciaprofil
Szociális terület képzési rendszerének tervezett módosításai
Kompetencia alapú szakoktatás
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Előadás másolata:

TÁMOP Nagyrendezvény

Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager

FAT akkreditáció Az aktív korú, fiatal, nem foglalkoztatott felnőttek egyéni fejlődését szolgáló, külső és belső erőforrásokat mozgósító személy az Ifjúságsegítő esetmenedzser. Cél, hogy az ügyfél munkára kész állapotba kerüljön, felismerje és tudjon élni a rendelkezésére álló lehetőségekkel, elérhető segítségekkel.

Célcsoport  szociális vagy oktatás szakmacsoportban szerzett OKJ szakképesítés  pedagógiai vagy szociális felsőfokú végzettség

Kompetenciák  empátiás képesség; önismeret; nyitottság  Hitelesség  Önreflexió  Ügyfél-központúság  Rugalmasság, kreatív problémakezelés  Döntési-, irányítási képesség  Tervezés, szervezés, ellenőrzés képessége

Képzési idő  120 óra elmélet  40 óra gyakorlat 25%-ot meg nem haladó hiányzás – tanfolyami napló Modulzáró vizsgák Tanusítvány

Pedagógus akkreditáció A tanár kompetenciáink a fejlesztése a fő cél, rugalmas reagálás a társadalmi eseményekre, az iskolán kívüli világ megismertetése a tanulókkal, az egész életen át tartó tanuláson belüli egyéni, alkotó életút megvalósítása. Ehhez rugalmasnak, nyitottnak és mobilnak kell lennie.

Javasolt a részvétel az alábbi munkakörben dolgozóknak:  Tanár  Pszichológus  Szociálpedagógus  Szabadidő-szervező  Intézményvezető-helyettes  Gyermekvédelmi felelős  Osztályfőnök  Szakoktató, gyakorlati oktató

Jelentkezés feltételei  egyetem és/vagy főiskola  Minimum 3 év iskolai, pedagógia szakmai gyakorlat  alapfokú számítástechnikai ismeretek, kiemelten az Excel program Összóraszám 160 óra

Továbbképzés tartalmi területe  szakképzés Intézménytípusok, ahol ajánlott a továbbképzés  Szakiskola  Gimnázium  Szakközépiskola

CM képzési moduljai, f ő céljai I.  Esetmendzser mint szakember – célcsoportok, eszközök, feladatok és módszerek meghatározása  Pszichológia – segítő attitűd elsajátítása; képző – szervező- fejlesztő-terapeuta-mediátor-pártfogó szerepek  Mentálhigiéné – mentális problémák megismerése és megelőzése; mentális támogatás alapozása

CM képzési moduljai, f ő céljai II.  Kommunikáció – mediáció – eredményes kommunikáció technikái; konfliktushelyzet kezelése; csoportvezetési módszerek; hálózatok szerepe  Interkulturális társadalom – roma származású fiatalok megértése; befogadó pedagógiák alkalmazása  Személyes életút-tervezés – pályaorientációs alapismeretek; személyes életpálya tervezése

CM képzési moduljai, f ő céljai III.  Jogi környezet – munkavállaláshoz, munkanélküliséghez kapcsolódó hatályos jogszabályi háttér ismerete  Munkaer ő -piaci politika – alapfogalmak; munkaadók elvárásai; munkaerőpiac problémái  Munkábaállás mediációja – szerepjátékok, szituációk, valódi élethelyzetek, problémák felismerése és kezelése

CM képzési moduljai, f ő céljai IV.  Kérd ő íves adatfeldolgozás – alapvető levelezési, irodai ismeretek, kérdőívek, statisztikák feldolgozása  Mentálhigiéné gyakorlat – segítő attitűd erősítése, mentális prevenció feladatainak gyakorlása  Munkaügyi központ - eset – önálló esettanulmány készítése személyes tapasztalat alapján

Köszönöm a figyelmet!