Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Szociális és Munkaügyi Minisztérium (?) Zalaegerszegi Gyermekotthona Terápia - megjegyzések október 12.
Migránsok társadalmi beilleszkedése együttműködéssel
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Pszichiátriai intézmények lakóinak felkészítése PÉF – Lélek-Hang Egyesület.
Szociális munka a börtönben
Rehabilitáció és dementia
Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény Győr Győr, Kálóczy tér
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
A kulcskompetenciák.
KULCS program gyakorlati tapasztalatai Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége – Horváth Nikoleta.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
„KAPCSOLATTARTÁS A KRÓNIKUS BETEGSÉGBEN SZENVEDŐKKEL”
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Kreatív technikák és terápiák a pszichiátriai betegek közösségi alapú ellátásaiban Endre Szilvia május 23.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
A pszichiátriai ellátás szervezeti keretei
 A nyelv megismerése mint  Kommunikációs eszköz  A tanulás eszköze  Árnyalt és reflexív ismeretek a nyelvről  A társadalom belső kohéziójának.
Pszichoprofilaxis és pszichoedukáció a rehabilitációban
A művészet mint terápia?
Szabóné Kármán Judit PTE NTI BTK Oktatás és Társadalom Doktori Iskola
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Fogd A Kezem Alapítvány
A szülő szerepe Dr Sólyom Enikő Konszenzus tanácskozás a korai fejlesztés és neurohabilitáció kérdéseiről Május 4-5. Seregélyes.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Az egészségügy, a foglalkoztatás, a szociális ellátás találkozási pontjai avagy: Hova változzunk? dr. Harangozó Judit SE Közösségi Pszichiátriai Centrum,
Közösségi ellátók mint facilitátorok
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
NÉPMŰVÉSZET ÉS ORVOSI REHABILITÁCIÓ Dr. Pető Zoltán SZTE ÁOK, Neuropsychiátriai Rehabilitációs Osztály S z e g e d.
A pszichiátriai beteg emberek szükségletei a támogatott lakhatási formákban Gordos Erika.
Mi is az a társadalmi integráció?
2. OPNI PAVILON Minden, ami szocio - terápia 3. OPNI Valentin Ház OFA HEFOP EQUAL 1. Izzó Munkalélektani laboratórium ergonómia.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Bei uns wird INNOVATIV groß geschrieben. A munkahelyi beilleszkedés új lehetőségei az egészségügyi problémával küzdő munkavállalók számára Barbara Haider-Novak,
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
Helen Parkhurst Dalton-terve Gömöry Zsuzsa Ilse Mayer mellékleteivel.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
AZ ÁPOLÁS ÉS AZ ÁPOLÓ.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Down Alapítvány TÁMOGATOTT ÜGYINTÉZÉS 1145 Budapest, Amerikai út 14. Tel.: (061) A Támogatott.
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
A támogatott lakhatás kihívásai
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
2008. június 16.foglalkozási rehabilitációs képzés1 Foglalkozási rehabilitációs képzés az ELTE GYFK-n ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
Szociális foglalkoztatás szerepe a rehabilitációban Csicsely Ágnes Nemzeti Erőforrás Minisztérium Szociális és Gyermekjóléti Szolgáltatások Főosztály.
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
Személyes életvitel.
Az Alapítványról A Gézengúz Alapítvány győri tagozataként 1993 óta látjuk el Győrben a születési károsult csecsemőket és kisgyermekeket. Gyógyító, egészségügyi,
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
ÖNISMERET.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán

A ROKKANTSÁG ÉS KÁROSODÁSOK LÉLEKTANI KÉRDÉSEI A megszokott életforma megváltozása A társas kapcsolatok elszegényesedése A megbélyegzettség érzése Az önértékelés zavara Fokozott függőség kialakulása Túlkompenzáló mechanizmusok Az affektív élet zavarai Alkoholizmus, gyógyszerhozzászokás Krízisek és öngyilkosság

Szocioterápiás segítségnyújtás Olyan segítség nyújtása, mely a szóbeli, a viselkedésbeli, a csoportos és egyéni közléseken túl: Az egyén belső világából kiszakadt, elementárisan individuális szimbolikát hoz a felszínre, Dimenzionálisan többet ad, mint az addig alkalmazott módszerek, Új lélektani elemek felszínre juttatásával az én – kifejezésmód addig nem ismert elemeit mutatja be, Az én-kifejezés teremtő erejét jeleníti meg, Korábban fel nem tárt pszichoszociális mezőket mutat meg, A páciens és terapeuta új kommunikációs mezőit adja, Összefoglalásom szerint: a szó-határokat cselekvés-lehetőséggé alakítja át.

A FOGLALKOZÁSI REHABILITÁCIÓ Tanulás a megváltozott képességekkel Képességfelmérés A személyiség attitűdjének ismerete Foglalkoztató rendszerek kialakítása A foglalkozásterápiák alapelvei: fokozatosság az optimális stimuláció törvénye a reális elvárások megkeresése Foglalkozásterápiák: kreatív és művészeti terápiák: aktív (alkotás-irányultság) passzív (befogadás,rezonancia-irányultság) mozgásterápiák aktív passzív játékterápiák klubterápiák

A SZOCIÁLIS REHABILITÁCIÓ A szociális rehabilitáció helye Multifaktoriális megközelítés A betegség miatti szociális károsodás: otthoni helyzet munka, foglalkozás társas kapcsolatok családi kapcsolatok szabadidő eltöltés társadalmi, környezeti hatások A szociális rehabilitáció folyamata: szociális térkép készítése klienst érő környezeti hatásokról kliens felkészítése a hazatérésre kliens beilleszkedésének segítése kliens leválasztása a rehabilitációs folyamat értékelése

A segítők segítése: 1.) A gyógyító közösség közös nyelve: nem pusztán „beszédbeli megértés, de - közös szellem, - közös tevékenység, közös akarat, közös felelősség is, mely a munkahelyet áthatja. 2. A segítő kapcsolat formáinak ismerete: - a kapcsolatok értelmi-érzelmi-viszonyulási funkciói - a kapcsolatok kognitív tartalma, - a vállalások és rész-vállalások meghatározása, - a sorrendiség, - a motivációk, - a kompetenciák.

3. Közös megbeszélések az egyéni tapasztalatok átadására 3. Közös megbeszélések az egyéni tapasztalatok átadására. A „MI VAGYUNK” elv érvényesülése. 4. Hiteles kommunikáció – hiteles információ „VELÜNK TÖRTÉNIK MEG”

REINTEGRÁCIÓ A károsodás, a fogyatékosság, a rokkantság rehabilitációja után újra megtanulni mindazt, Ami a betegség által meghagyottan és engedetten, Önállóan és kreatív módon, A társadalomba visszahelyezetten élni képes a személy.