Készítette: Hardon Dávid 11.FK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A mai tízen- és huszonévesek értékeiről A közügyek fogyasztói konferencia február 17. Ságvári Bence.
Advertisements

Egészséges életmód Az egészség és az egészséges életmód megfogalmazása elég nehéz. Mivel minden ember különböző igényekkel, és adottságokkal, rendelkezik.
NEKIK MÁR CSAK GYEREKJÁTÉK Felmérés az internetező gyerekekről A Piackutatás Napja május 5.
Egészségérték-gazdálkodás: Mitől függ az egészségünk?
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Társadalmi és kultúraközi kommunikáció II. - Tóth Attiláné dr. Társadalmi és kultúraközi kommunikáció II. Tóth Attiláné dr.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
A digitális jövő kutatási előrejelzések tükrében
Szenvedélyek fogságában - a drogok
A drogok, a kábítószerek és a függőségek
A dunaújvárosi fiatalok szabadidő eltöltési szokásai
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Készítette: Balázs Attila BAAPAHP.PTE.  A megszólításban a férfiak neve elé tett Herr szóval történik.  (Régebben használatos volt még a „führer” megszólítás.
A turizmus rendszer környezete
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
EDUVITAL- Tudományos Újságírók Klubja 2012.november 26. Összetartó közösség, egészségesebb ember Dávid Beáta, PhD.
sajtótájékoztató a felnőtt lakosság egészségmagatartása, motivációi
A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása
SZÜLŐI KÉRDŐÍV Az intézményi minőségfejlesztési keretében között kitöltött szülői kérdőívek kiértékelése (A kérdőív kitöltésére.
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
KÉSZÍTETTE: Földi – Szaniszló Lilla
Készítette: a Dalai Láma
Alkoholizmus.
Bulémia Rövid leírás : A bulímia falási rohamokkal járó kényszerbetegség, melynek során a beteg rövid idő alatt igen nagy mennyiségű étel - jellemzően.
A számítógép veszélyei és káros hatásai
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
1. A népesség társadalmi nem és életkor szerinti összetétele
Alkalmazkodás: megfelelő személyi és tárgyi környezet autizmussal élő gyermekek, felnőttek számára Őszi Tamásné gyógypedagógus Autizmus Alapítvány.
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
Soft skills.
Mozireklám Készítette: Kovács Zoltán.
Városi turizmus. Város A turista szemében a város szabadidős termék, amelyet arra használ fel, hogy élményei, tapasztalatai bővüljenek. Így - marketingszempontú.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
László Miklós Legutolsó dolog, amit megtudsz egy könyv írása közben az, hogy mivel kellett volna kezdened v 1.0 A kutatási sorozat a múlt és jelen kontextusában.
1. A fogyasztói társadalmak átalakulása az utóbbi fél évszázadban.
Olvasásismeret 2006/2007 II. félév Beniczky Péterné.
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Evészavarok A táplálkozási rendellenességek olyasfajta súlyos betegségek, melyek következtében valaki olyan abnormális evési szokásokat tesz magáévá, melyek.
Gondolatok a szenvedélybetegségről
Nevelés és nevelői attitűdök
EGÉSZSÉGMAGATARTÁS Egészségmagatartásnak nevezünk minden olyan tevékenységet, amelyet egy önmagát egészségesnek tartó személy vagy preventív céllal végez,
Kommunikáció a Vincés Családban Készítette: Sz ű cs Péter.
Az iskola világa I. A tanulók világa. Demográfia Életmód Iskolázottság.
Kinek hogyan segíthet? Motivációs üzenetek a társadalom különböző szegmensei számára.
Tudatos a fogyasztó? Kozák Ákos március 28..
Személyiségteszt.
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
Készítette: Baráth Péterné, 2013.
,,Szent László”Római Katólikus Gimnázium Készitette:Kurucz Brigitta Kállai Dóra Kállai Dóra Mateoc Teodor-Dávid Mateoc Teodor-Dávid 2011 Február 16.
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
KERESLET ÉS KÍNÁLAT AZ EGÉSZSÉGTURIZMUSBAN 3. Előadás/Szeminárium
Y GENERÁCIÓ.
Internet a családban Székely Levente –
Megosztok, tehát vagyok
A reklám centruma.
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
A friss hal és haltermékek fogyasztói megítélése 2014-ben Ózsvári László – Fodor István – Bódi Barbara – Kasza Gyula HALÁSZATI TUDOMÁNYOS TANÁCSKOZÁS SZARVAS,
Munkaerőpiaci kihívások Az új generációk elvárásainak megjelenése a kiválasztásban Készítette: Farkas Edit közvetítési üzletág vezető.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Az egészség fogalma, egészségfejlesztés, prevenció.
Erőszakos médiatartalmak fiatal fogyasztói Székely Levente.
Miért éppen fa – mint szenvedély? a gyökérzet szerteágazó, nem látható a törzs, a kifejlődési szakasz a korona a látható, jellegzetes szenvedély ágak.
Fogyatékosok Napközi Otthona
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Az életszínvonal és a kereskedelem kapcsolata
KÁROS SZENVEDÉLYEK - Kábítószerek (illegális szerhasználat)
EZ AZ ÉN MŰVEM Facebook oldal.
Táplálkozási betegségek
Tompa Andrea: Omerta – Hallgatások könyve
EGÉSZSÉGES ÉLETMÓD 1.
Előadás másolata:

Készítette: Hardon Dávid 11.FK A „Z” generáció Készítette: Hardon Dávid 11.FK

Generációk felosztása veteránok:1920-30-asévek babyboom:1946-1964 X generáció:1965-1975 Y generáció:1976-1995 Z generáció:1995-

Fogalma a mai 16-29 évesek, akiket gyakran Y – illetve a fiatalabb tinédzser korosztályt – Z generációnak is neveznek az 1995 után születettek

Jellemzői a média által szocializálódnak döntéshozóként gyakran befolyásolják szüleik vásárlási szokásait, kiadásait céljuk, hogy kifejezzék önmagukat és egy választott csoporthoz való tartozásukat fontos számukra a szabadidő, melyet legnagyobb részben a barátaikkal, illetve hasonló korú társaikkal töltenek el a reklámok által könnyen befolyásolhatóak (médiafüggőség) nyitottak az újdonságokra rugalmas problémamegoldás kiváló kommunikációs készség

Változások új eszmék, ideológiák új betegségek bulémia nervosa: falási rohamok és az azt követő hánytatás anorexia nervosa: kóros soványság obesitas: kóros kövérség ortorexia: csak szerinte egészséges ételek, italok fogyaztása exorexia: túlzásba vitt edzés (sustanol) drunkorexia: egész napi koplalást alkoholfogyasztással „kombinálják” függőségek dohányzás, alkohol, drog média hatása

Szexuális forradalom homoszexualitás: saját neméhez vonzódik biszexualitás: saját neméhez, illetve az ellenkező nemhez is vonzódik metroszexualitás: külsejére túl sokat adó személy retroszexualitás: külsejét elhanyagoló egyed

Szokások Szabadidő eltöltése Vásárlás Internet televízió márkahűség reklámok

sokszor a kötelességek rovására megy Szabadidő eltöltése információ áradat (lehetetlen mindet rendszerezni, megőrizni) Televízió Internet Szórakozás Barátokkal, ismerősökkel sokszor a kötelességek rovására megy

Internethasználat (a grafikonról jól leolvasható, hogy a Z generáció használja a legtöbbet)

Vásárlás A fiatalok szeretnek vásárolni, pénzt költeni, együttesen nagy a vásárlóerejük Életükben nagy szerepe van a márkának Könnyen befolyásolhatók Reklámokkal célozzák meg őket Potenciális vásárlóréteg

Fontossági sorrend

Ezekből az állításokból jól látható, hogy a fiatalok nagyon fontosnak tartják a divatot és azon belül meghatározó szerepet játszik a márka. Ez utóbbit még önmaguk kifejezésére is szívesen használják vagy a környezetből való kitűnésre, ezt a szituációt a csoport majdnem minden második tagja kifejezetten szereti. Minden állításokkal való egyetértés, mint az jól látható az évek múlásával fokozottan csökken, így már a korcsoporton belül is jelentkezik egy 2-3%-os negatív irányú változás. A „Szeretek lépést tartani a divattal” állítás annyira generáció-specifikus, hogy már a néhány évvel idősebbek körében is 12,10%-kal kevesebben értenek egyet ezzel, ami így már csak néhány százalékkal magasabb a teljes lakosság átlagánál.

Márka fontosságának okai Minőség: a márkázott termékek jobbak, jobb, minőségűek, tovább tartanak, modernek, a bizalom érzését nyújtják, ez a fiatalabbak és a képzettebbek számára fontos Társadalmi-környezeti nyomás: amit mások irigyelnek, esetleg a csomagolás miatt, társadalmi környezet kényszeríti ki elsősorban a kevésbé iskolázottaknál és a fiataloknál jelentkezhet tipikus válaszként Érzelmi okok: a márkázott termék szeretete szintén a fiatalokra és a nőkre a legjellemzőbb

Felhasznált források http://www.budapestedu.hu/data/cms47443/okopannon_tari.pdf http://elib.kkf.hu/edip/D_10719.pdf http://patikapedia.hu/drunkorexia http://www.slideshare.net/pedmie2011osz/ygenerci-ppt

Köszönöm a figyelmet!