Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő közreműködésével a Nemzeti Tehetség Program keretében a „Speciális neveléssel az esélyekért” – alapítvány Ft támogatásban részesült. A fogyatékkal élő tanulók, fiatalok tehetségsegítő szolgáltatásokhoz történő hozzáférésének javítására szolgáló programok támogatására kiírt NTP-FET-12- P-0018 azonosítón nyilvántartásba vett pályázatban a Kiskunhalasi Általános Iskola, Előkészítő Szakiskola és Nevelési Tanácsadó osztályos tanulói vettek részt. A Nemzeti Tehetség Program céljai között szerepelt az egyenlő hozzáférés biztosítása a tehetségsegítés területén, az értékalapú társadalmi mobilitás elősegítése a sajátos nevelési igényű tanulók számára. A - Korszerű technológiák megismerése, modellépítés útján című - projekt során a 60 órás tehetséggondozó műhelyfoglalkozások keretében több tantárgy ismeretei - matematika, fizika, természetismeret, rajz, életvitel, informatika - kerültek előtérbe. Az előkészítő foglalkozások alkalmával a diákok a környezettudatos magatartás, a természeti erőforrások és a környezet iránt érzett felelősség alakítása, valamint a matematika és a természetismeret órákon szerzett ismereteiket eleveníthették fel a témához kapcsolódóan. A május-június hónapban megrendezett projektmunka során a programba bevont 10 fő, csoportfoglalkozások keretében működő modellek elkészítése során bizonyíthatták be tehetségüket. A modellezés során a mindennapi életben egyre inkább előtérbe kerülő napenergia felhasználása került a középpontba. Olyan lakóház makettje készült el, ahol a fényforrás napenergiával működik, és energiatakarékos ledlámpa biztosította a belső világítást. Szintén a ház tetejére elhelyezett napelem biztosította az energiaforrást egy másik modell elkészítse során is. Itt a lakóépület szellőztetését és egyben fűtését biztosította a megújuló energiaforrás. A programban készült még útvonalra programozható robot autó és egy modell mely az energiatakarékos városi közvilágítást mutatta be. A munkadarabok mindegyike érdekes kísérletezési lehetőséget is biztosított a bevont tanulók számára. A munka során cél volt a tanulók matematikai kompetenciáinak gyakorlatias feladatokon keresztül történő fejlesztése is. A megvalósított modellek építése során a diákok számtalan új ismerettel bővültek, fejlesztve a természettudományos, matematikai és műszaki gondolkodásmódjukat. A digitális, a matematikai, a környezeti, esztétikai és szociális kompetenciák fejlesztése által egy új lehetőséget mutatott meg ez a program, amellyel talán egy új esély nyílik meg a pályaválasztás során a tanulásban akadályozott tanulók előtt.