Ahogy a fogászatban elkezdődött.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gazdaságos közlekedésért... Budapest, FORENSIS Autóklub.
Advertisements

Global Distribution System
A Magyar Telekom e-health víziója és megoldásai
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Magyar ipari parkok kialakításának és működtetésének tapasztalatai Tóth János vezető főtanácsos Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium Üzleti Környezet.
Turizmuspolitika Turizmus irányítási eszközei: Turizmuspolitika
Tájékoztató a települési túraútvonalak létrehozásával kapcsolatos tapasztalatokról Márta Attila.
Tisza-tó, mint kerékpáros régió
LOGISZTIKAI OKTATÓK TANÁCSKOZÁSA MISKOLCTAPOLCA 2002 MÁJUS 31 NÉMON ZOLTÁN GAZDASÁGI MINISZTÉRIUM KUTATÁS-FEJLESZTÉSI TÁMOGATÁSOK A SZÉCHENYI TERVBEN.
Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.
Avem încredere EU és üzlet határok nélkül román–magyar üzleti konferencia Egyszerűen a siker felé Befektetési és uniós tanácsadás Romániában Diósi László.
Hangunk megsokszorozza erőnket ! A betegszervezetek jelentősége
 Az egyetemi évek alatt a legcélszerűbb külföldön élni egy darabig > támogatott, legkevesebb függőség itthon  Kalandvágy, önállóság, nyelvi akadályok.
Orvos- és Egészségtudományi Centrum
COMENIUS PROGRAM.  „Egész életen át tartó tanulás programja“  Iskolák nemzetközi együttműködése Mi is az a Comenius?
Az Európai Unió nyelvpolitikája
A TURISZTIKAI TERMÉK FELÉPÍTÉSE ÉS MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ A BRIT PIACON.
A környezethez való jog tartalma
Szállodagazdálkodás és vezetés I (2007 ősz)
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
B ÉRES G YÖRGY Gazdasági főigazgató Az egészségügy háttérszolgáltatásának és egyéb népgazdasági ágazatoknak a kapcsolata március 31.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
„Az EU keretköltségvetése” és élelmiszergazdasága előtt álló közös kihívások Éder Tamás.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Szakmai kihívások mazohista PR-esek számára, avagy az egészségügyi magánvállalkozások kommunikációjának realitásai Kurucz Beáta ügyvezető igazgató Humán.
A szolgáltatások szabadsága Európában kontra egészségügy: az egészségügyre vonatkozó külön direktíva várható tartalma az egészségügyre vonatkozó külön.
A turizmus alapfogalmai
HÚZ-E AZ ÁGAZAT? A MAGYAR TURIZMUS VERSENYKÉPESSÉGE
Dr. Szakács Tamás BGK kari Erasmus koordinátor
Tourinform iroda működtetése április Amit eddig megvalósítottunk: -Tourinform iroda zökkenőmentes átvétele rövid idő alatt -Turizmus Zrt.
Konzervatív alternatíva Avagy: A normális megoldás Dr Pusztai Erzsébet MDF.
Amiről szégyenlősen nem beszélünk korrupció és árverseny Korrupció, kiváltó okok, következmények és azok hatása a kereskedő és az importőr piacára. A felhozott.
Kormányszóvivői tájékoztató A vasút reformja. Kormányszóvivői tájékoztató 1.VASÚTI TÖRVÉNY –A Kormány augusztusban elfogadta a vasúti stratégiát (Baross-program).
Kormányszóvivői tájékoztató T ö b b e n, j o b b a n, t o v á b b Zöld könyv az egészségügyről.
Turizmus gazdaságtan 4.. Szálláshely-statisztikai megfigyelések Előny Helyettesítheti a határstatisztikai megfigyeléseket (részben) Legtöbb országban.
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Energia konferencia Székesfehérvár 2008 Dr. Tiborcz Péter Fejér Megyei Önkormányzat alelnök.
Megvalósítás, finanszírozás BTH Kht. 50 millió Ft MT Zrt. 50 millió Ft Budapesti hotelek 140 millió Ft Malév ZRT Budapest Airport.
A 40 éves MUISZ tevékenysége, tapasztalatai Miért érdemes MUISZ tagnak lenni.
Idegenforgalom Láss világot….. Turizmus A turizmus fogalmán egyrészt az ember állandó életvitelén és munkarendjén (lakásán és munkahelyén) kívüli valamennyi.
ÚJ ÜZLETI LEHETŐSÉG.
A Magyar Turizmus Zrt. marketing aktivitásai Horváth Gergely Magyar Turizmus Zrt február 28.
GO! STORE® - MAGYARORSZÁG
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
Egészségügyi szolgáltatók üzleti etikai kódexe OEVOSZ üzleti etikai kódex.
Harmadik félnek kizárólag az OTI Zrt. írásos engedélyével adható át.
ELTE BTK Budapest, április 27. in4 konferencia Innováció – integráció – információszabadság – intelligens web.
SZTE – GTK és az Erasmus Program kapcsolatának bemutatása
MESTER FRANCHISE-HÁLÓZAT JELLEMZŐI, ELŐNYEI Lavotha Ildikó cégvezető.
Tankötelezettségi korhatárok nemzetközi összehasonlításban
Vállalkozásfejlesztés Kazincbarcika térségében Wächter Balázs.
Hol a pénz?. A Biyovis jövedelmező vállalkozás?!
Gyógyturisztikai szekció április 1. Bozzay Andrásné Nemzetközi Balneológiai Konferencia.
Áttekintés a mozgóképes tartalomfogyasztás átalakulásáról Magyarországon és a CEE régióban.
Online foglalási rendszerek hatása a hazai turisztikai szolgáltatókra Dunder Krisztián Ügyféllojalitás és közösségi vásárlás a turizmusmarketingben Turizmus.
Európa válasz(kísérlete) a gyermekszegénységre Dr. Lux Ágnes Országgyűlési Biztos Hivatala Eurochild Április Szécsény.
LifeCareBusiness A TE LEHETŐSÉGED. 1 másodperces prezentáció: Előtte Köszönöm a figyelmet, viszontlátásra a regisztrációnál ! Az Ön tanácsadója: Kriminál.
A köznevelési intézményi rendszer változása, Szakképzési Centrum és Kamara együttműködése a kamarai garanciavállalás sikeres megvalósításáért Kalmár Andrea.
Biztos jelen, közös jövő!
Budapest Premium Medical Port Klaszter
Dr. Bienerth Gusztáv prezentációja 2016.december 12.
Turizmusfejlesztési és együttműködési tapasztalatok a Debrecen és Hortobágy helyi TDM szervezet elmúlt 4 és fél éve kapcsán Halasi Csaba egyesületi elnök.
Egészségügy 5 Dimenzióban augusztus 31. Leitner György
TAPASZTALATAINK Az egészségügyi világszervezet (WHO) KÜLDETÉSÜNK Az egészségügyi világszervezet (WHO) definíciója szerint:
Follow-up national seminar Implementation of European social partners’
Vitarendezés az EU belső piacán
Beutazás hatása a buszos turizmusra, tendenciák
Budapest, március 1. A jogi utaskísérő.
Follow-up national seminar Implementation of European social partners’
Előadás másolata:

Ahogy a fogászatban elkezdődött. Dr. Tolnai Zsolt Vezető Magyar Fogászati Rendelők Egyesülete

Amit a híradókból is tudhatunk 1980-as évek osztrák páciensek 1990-es évek eleje német, svájci páciensek autóval, busszal Megálltak a nyugati határszélen, Fogtechnikus, vendéglátós,kereskedő tulajdonosok Fapados légitársaságok megjelenése behatolás az angol, ír, francia, skandináv fogászat piacra Budapest, Sármellék, Eu csatlakozás Közvetítők megjelenése, árszintek Let me tell you a few historical background

Kezdeti mechanizmus Nyugati határszélen keresleti piac Jót tett: Fogászat korán piacosodott egészségügyi ágazat A magánerős vállalkozások számára elérhető üzemméret Nem tett jót: Külső: Az egészség nem lehet üzlet, etikátlan Belső: Itt nem működnek piaci törvények Jogi: Orvosi Kamara marketing ellenessége Következmény: nem orvosi irányítású és tulajdonú vállalkozások, sok hiba, etikátlanság

Átalakulás Orvosi tulajdonlású és irányítású nagy rendelők kialakulnak a magyar piacon Gazdaságos üzemméret Team munka, minőségellenőrzés Fogászat felismerten üzletté szerveződik: az orvos vesz fel menedzsmentet Piaci mechanizmusok felismerése, hosszú táv Orvos tulajdonos: ellenőrzött magas színvonal Menedzsment: piaci siker elérése

Pár szó a szereplőkről Szervező iroda, a külföldi láb A sikeresek saját rendelőt nyitottak Árszintek Fogorvosi rendelők, a belföldi láb A sikeresek saját irodát szerveztek Munka nagysága: a szűrő Páciens: utazás, kiesett munka, rizikó Fogorvos: defenzív fogászat Szálloda, étterem, szabadidős elfoglaltság,

Behatolás ellenséges területre Honnan értesül rólunk a leendő páciens Ajánlás: lassú, és nem biztos, hogy beszél róla Támogatott ajánlás: mlm Offline marketing: Szórólap Autó Újságíró, celeb Utazás szervezők Online: az a bizonyos 10%

A kezelési terv felállítása Távoli meggyőzés: hiányzik a lényeg Kinti árajánlat Panoráma röntgen Itthoni meggyőzés: biztonságos Hétvégi programcsomag Kinti meggyőzés: after care Megbízott orvos Saját orvos honostás Kinti praxis kialakulása

Tudomásul kellett vennünk Betegközvetítő szervezeté a kapcsolat Fájdalmas, de hiába van egy jó és szép rendelőnk A kapcsolat elvihető a rendelőnktől, az országtól Nem a rendelő kapujában vesszük át a beteget Nem egészségügyi szempontok döntőek: Persze az Ár, de még: Biztosítás, felelősség biztosítás Kinti konzultáció lehetősége Garancia After care, honi orvos kapcsolat, Szabadidő, utazás, transzfer, szállás, mobil telefon,

A Forma 1 érv A vadászat után, a fogászati turizmus keretein belül érkező látogatók fajlagos költése a legnagyobb Pácienseink a következő szolgáltatásokat veszik igénybe Magyarországon eltöltött idő alatt Szálloda - Étterem Taxi - Szórakozó hely Városnéző túrák - Vásárlás Gyógyfürdők - Repülőtér Opera - Szépészeti szolgáltatások

Vendégéjszakák Vendégéjszakák száma

Páciensek napi költése A Magyarországra látogató páciensek átlagosan 5-8 napot töltenek nálunk 1 páciens átlagosan 500 GBP, azaz 170 000 HUF-ot költ naponta fogászati kezelésre 1 hét alatt, 1 páciens átlagosan 4000 GBP, azaz 1 350 000 HUF fizet ki a fogászati kezelésért

Versenytársak Lengyelország Törökország Horvátország Románia Bulgária Csehország Spanyolország Málta

Fogászati turizmus megoszlása Európában As you see Our competitiors are the following. We still keep our first place, but Poland is becoming even more stronger

Egy lehetséges jövőkép Jelenleg Európában fogászati turizmusban vezető hely a miénk, elismernek Ország image részévé tesszük, felvállaljuk Egy elismerten sikeres ágazatra építünk Több tízezer ellátott, elégedett páciens adatai Nem versenyzünk egymással a támogatásért, hanem erősítjük egymást

Vezető Magyar Fogászati Rendelők Egyesülete Egységes, hatékonyabb marketing, PR tevékenység az EU-n belül: nem egymással versenyzünk Minőségi fogászati ellátást nyújtó rendelők ( nem mindenki!!) összefogása, együttműködése, a nagyobb piaci részesedés elérése érdekében, hosszú távú piacon maradás A magyar fogorvosokat ért támadások elleni közös fellépés Hatékonyabb lobby erő itthon Bizalom, biztonságérzet minél előbbi kialakítása a leendő páciensben Egymás elismerése, ezáltal a Magyar Fogászati Turizmus erősítése

Célok A Magyar Fogászati turizmus előkelő helyének a megőrzése az EU-n belül A nemzetközi piacon nagyobb részesedés elérése Állandó, magas fokú minőségi szolgáltatás biztosítása A nem megfelelő minőséget és technikákat alkalmazó fogászati rendelők piacának csökkentése A piac, gazdasági helyzet változásaira egységes válasz reakció Közös jogi fellépés

Köszönöm figyelmüket!