Ahogy a fogászatban elkezdődött. Dr. Tolnai Zsolt Vezető Magyar Fogászati Rendelők Egyesülete
Amit a híradókból is tudhatunk 1980-as évek osztrák páciensek 1990-es évek eleje német, svájci páciensek autóval, busszal Megálltak a nyugati határszélen, Fogtechnikus, vendéglátós,kereskedő tulajdonosok Fapados légitársaságok megjelenése behatolás az angol, ír, francia, skandináv fogászat piacra Budapest, Sármellék, Eu csatlakozás Közvetítők megjelenése, árszintek Let me tell you a few historical background
Kezdeti mechanizmus Nyugati határszélen keresleti piac Jót tett: Fogászat korán piacosodott egészségügyi ágazat A magánerős vállalkozások számára elérhető üzemméret Nem tett jót: Külső: Az egészség nem lehet üzlet, etikátlan Belső: Itt nem működnek piaci törvények Jogi: Orvosi Kamara marketing ellenessége Következmény: nem orvosi irányítású és tulajdonú vállalkozások, sok hiba, etikátlanság
Átalakulás Orvosi tulajdonlású és irányítású nagy rendelők kialakulnak a magyar piacon Gazdaságos üzemméret Team munka, minőségellenőrzés Fogászat felismerten üzletté szerveződik: az orvos vesz fel menedzsmentet Piaci mechanizmusok felismerése, hosszú táv Orvos tulajdonos: ellenőrzött magas színvonal Menedzsment: piaci siker elérése
Pár szó a szereplőkről Szervező iroda, a külföldi láb A sikeresek saját rendelőt nyitottak Árszintek Fogorvosi rendelők, a belföldi láb A sikeresek saját irodát szerveztek Munka nagysága: a szűrő Páciens: utazás, kiesett munka, rizikó Fogorvos: defenzív fogászat Szálloda, étterem, szabadidős elfoglaltság,
Behatolás ellenséges területre Honnan értesül rólunk a leendő páciens Ajánlás: lassú, és nem biztos, hogy beszél róla Támogatott ajánlás: mlm Offline marketing: Szórólap Autó Újságíró, celeb Utazás szervezők Online: az a bizonyos 10%
A kezelési terv felállítása Távoli meggyőzés: hiányzik a lényeg Kinti árajánlat Panoráma röntgen Itthoni meggyőzés: biztonságos Hétvégi programcsomag Kinti meggyőzés: after care Megbízott orvos Saját orvos honostás Kinti praxis kialakulása
Tudomásul kellett vennünk Betegközvetítő szervezeté a kapcsolat Fájdalmas, de hiába van egy jó és szép rendelőnk A kapcsolat elvihető a rendelőnktől, az országtól Nem a rendelő kapujában vesszük át a beteget Nem egészségügyi szempontok döntőek: Persze az Ár, de még: Biztosítás, felelősség biztosítás Kinti konzultáció lehetősége Garancia After care, honi orvos kapcsolat, Szabadidő, utazás, transzfer, szállás, mobil telefon,
A Forma 1 érv A vadászat után, a fogászati turizmus keretein belül érkező látogatók fajlagos költése a legnagyobb Pácienseink a következő szolgáltatásokat veszik igénybe Magyarországon eltöltött idő alatt Szálloda - Étterem Taxi - Szórakozó hely Városnéző túrák - Vásárlás Gyógyfürdők - Repülőtér Opera - Szépészeti szolgáltatások
Vendégéjszakák Vendégéjszakák száma
Páciensek napi költése A Magyarországra látogató páciensek átlagosan 5-8 napot töltenek nálunk 1 páciens átlagosan 500 GBP, azaz 170 000 HUF-ot költ naponta fogászati kezelésre 1 hét alatt, 1 páciens átlagosan 4000 GBP, azaz 1 350 000 HUF fizet ki a fogászati kezelésért
Versenytársak Lengyelország Törökország Horvátország Románia Bulgária Csehország Spanyolország Málta
Fogászati turizmus megoszlása Európában As you see Our competitiors are the following. We still keep our first place, but Poland is becoming even more stronger
Egy lehetséges jövőkép Jelenleg Európában fogászati turizmusban vezető hely a miénk, elismernek Ország image részévé tesszük, felvállaljuk Egy elismerten sikeres ágazatra építünk Több tízezer ellátott, elégedett páciens adatai Nem versenyzünk egymással a támogatásért, hanem erősítjük egymást
Vezető Magyar Fogászati Rendelők Egyesülete Egységes, hatékonyabb marketing, PR tevékenység az EU-n belül: nem egymással versenyzünk Minőségi fogászati ellátást nyújtó rendelők ( nem mindenki!!) összefogása, együttműködése, a nagyobb piaci részesedés elérése érdekében, hosszú távú piacon maradás A magyar fogorvosokat ért támadások elleni közös fellépés Hatékonyabb lobby erő itthon Bizalom, biztonságérzet minél előbbi kialakítása a leendő páciensben Egymás elismerése, ezáltal a Magyar Fogászati Turizmus erősítése
Célok A Magyar Fogászati turizmus előkelő helyének a megőrzése az EU-n belül A nemzetközi piacon nagyobb részesedés elérése Állandó, magas fokú minőségi szolgáltatás biztosítása A nem megfelelő minőséget és technikákat alkalmazó fogászati rendelők piacának csökkentése A piac, gazdasági helyzet változásaira egységes válasz reakció Közös jogi fellépés
Köszönöm figyelmüket!