Gépi látáson alapuló akadályelkerülés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÉRDEKES PONTOK KINYERÉSE DIGITÁLIS KÉPEKEN. BEVEZETÉS  ALAPPROBLÉMA  Jellemzőpontok detektálása mindkét képen  Kinyert pontok megfeleltetése  Megfeleltetések.
Advertisements

„Esélyteremtés és értékalakulás” Konferencia Megyeháza Kaposvár, 2009
Hotel Eger Park Konferenciaközpont október
Fejmozgás alapú gesztusok felismerése
Sarangolt faválasztékok tömör köbtartalmának meghatározása
1/13 Péter Tamás, Bécsi Tamás, Aradi Szilárd INNOVÁCIÓ ÉS FENNTARTHATÓ FELSZÍNI KÖZLEKEDÉS KONFERENCIA Budapest, szeptember 3-5. Útmenti objektumok.
Tisztelt Hölgyeim és Uraim! Budapest, Előadó: Dr. Mihalik József
1 AIBO Robotfoci Bodor László IAR Bevezetés AIBO RoboCup AIBO RoboCup Célok Célok Rendszer elemei Rendszer elemei Megvalósítás terve Megvalósítás.
VÉDELMI CÉLÚ AUTONÓM MOBIL ROBOTIKAI ALKALMAZÁSOK DOKKOLÁSI MEGOLDÁSAI
Szenzorfúziós feltérképezés saját építésű mobil robottal
Petyus Dániel, Szederjesi Miklós konzulens: Dr. Molnár András
Small Liga Mozgás vezérlő rendszere
Hogyan működik az elektronikus nyelv
Az optikák tulajdonságai
Mágneses lebegtetés: érzékelés és irányítás
Bemutatkozás Gergely Antal Gergő BME-VIK Mérnök informatikus szak
Az Univerzum térképe - ELTE 2001
Mozgó Objektumok Detektálása és Követése Robotkamera Segítségével
Virtuális méréstechnika
Kincses Zoltán, Mingesz Róbert, Vadai Gergely
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat Makan Gergely, Mingesz Róbert, Nagy Tamás 2. óra szeptember 9., 10. v
Mérés és adatgyűjtés laboratóriumi gyakorlat levelező 4. Óra Karakterisztikák mérése November 23. Kincses Zoltán, Mellár János v
Modellezés és szimuláció c. tantárgy Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Alkalmazott Matematikai Intézet Mechatronikai Mérnöki MSc 6. Modellezés.
Mérnöki objektumok leírása és elemzése virtuális terekben c. tantárgy Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Intelligens Mérnöki Rendszerek.
A virtuális technológia alapjai Dr. Horv á th L á szl ó Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Intelligens Mérnöki Rendszerek.
Küszöbölés Szegmentálás I.
A GÖMBÖC A bemutató a BME és a wikipedia anyagának felhasználásával, Várkonyi Péter előadása alapján készült.
Implementált képfeldolgozó algoritmusok
Fejmozgás alapú gesztusok felismerése Bertók Kornél, Fazekas Attila Debreceni Egyetem, Informatikai Kar Debreceni Képfeldolgozó Csoport KÉPAF 2013, Bakonybél.
Agy-számítógép interfész Önálló laboratórium Konzulens: Mészáros Tamás Készítette: Bartók Ferenc 2012 tavaszi félév.
Hiba-előjel alapú spektrális megfigyelő Orosz György Konzulensek: Sujbert László, Péceli Gábor Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Méréstechnika.
Intelligens Felderítő Robotok
Készítette: Gergó Márton Konzulens: Engedy István 2009/2010 tavasz.
Intelligens felderítő robotok Készítette: Györke Péter Intelligens rendszerek MSC szakirány Konzulens: Kovács Dániel László Méréstechnika és Információs.
Szabó Péter Szenzor rendszer PC oldali grafikus kezelő felületének tervezése és megvalósítása Önálló laboratórium beszámoló Intelligens rendszerek BSc.
Teljes minőségbiztosítás a gyakorlati kemoterápiában
Topológia felderítés hibrid hálózatokban
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Elektronikus Eszközök Tanszéke MIKROELEKTRONIKA, VIEEA306 Integrált mikrorendszerek:
Intelligens közúti kereszteződés
BMF-NIK-IAR Macska Nagy Krisztina Kancsár Dániel Sipos Péter.
Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar Informatikai Automatizált Rendszerek Konzulens: Vámossy Zoltán Projekt tagok: Marton Attila Tandari.
Dplusz projekt 1 Dplusz projekt Készítők: Kerti Ágnes, Cseri Orsolya Eszter Konzulens: Vámossy.
Project Domino Marczin Tamás Tóth Tamás IAR2008. Tartalom 1.A célkitűzés 2.Kutatások 3.Felépítése A szoftver A hardver 4.Szoftver 5.Hardver 6.Működése.
TransMotion Emberi mozgás digitalizálása
Többszintű Tenyéralapú Biometrikus Azonosító Rendszer
Kézmozdulat felismerő rendszer
BUDAPEST UNIVERSITY OF TECHNOLOGY AND ECONOMICS DEPARTMENT OF ELECTRONICS TECHNOLOGY PRECÍZIÓS, GYÁRTÁSKÖZI OPTIKAI MÓDSZEREK ÉS RENDSZEREK ELEKTRONIKAI.
BEVEZETŐ Dr. Turóczi Antal
Two countries, one goal, joint success!
KINECT© szenzor intelligens terekben
Térinformatika adatok tudásbázisán alapuló kereső- motor IKTA / 2000.
A számítógép felépítése
Kísérletezés virtuális méréstechnika segítségével 2010 március
Felbontás és kiértékelés lehetőségei a termográfiában
CCD spektrométerek szerepe ma
INDC - 1st International Diabetes Conference, MedicSphere Zárókonferencia.
Vezető nélküli targoncák
Szabályzó tervezése intelligens kamerával
1.  Szerzői:  Panagiotis Bouros (University of Hong Kong),  Shen Ge (University of Hong Kong),  Nikos Mamoulis (University of Hong Kong)  Esemény:
Farkas Zoltán mérnök informatikus Konzulens tanár: Seres Iván 2013.
Készítette: Kokrák Mihály Konzulens: Smid László
Távérzékelési technológiák alkalmazása a vízgazdálkodásban
ASIMO Fejlesztésének története Felépítése, specifikációi
Fejmozgás alapú gesztusok felismerése Bertók Kornél, Fazekas Attila Debreceni Egyetem, Informatikai Kar Debreceni Képfeldolgozó Csoport KÉPAF 2013, Bakonybél.
NXT és EV3 összehasonlítása
Google Autó Lengyel Róbert Óbudai Egyetem, 2015.
A szakdolgozat rövid bemutatása
Neumann János Informatikai Kar
Nyíregyházi Egyetem, Műszaki és Agrártudományi Intézet Jármű- és mezőgazdasági Géptani tanszék A ventilátoros permetezőgép üzemeltetési jellemzőinek.
Neumann János Informatikai Kar
Előadás másolata:

Gépi látáson alapuló akadályelkerülés XXX. OTDK 2011 Óbudai Egyetem Neumann János Informatikai Kar Szerzők: Csaba György Somlyai László Tisztelt zsűri, tisztelt hallgatóság. Szeretném bemutatni kollégámat Csaba Györgyöt, én Somlyai László vagyok. Prezentációnk során ismertetjük A Gépi Látáson alapuló akadályelkerülés című TDK dolgozatunkat. Konzulens: Dr. Vámossy Zoltán egyetemi docens, kutatási dékán-helyettes

Kitekintés DARPA urban challenge Kormányzó-, fékrásegítő- és automata parkoló- rendszer vezérlése (LIDAR) Napjainkban egyre nagyobb szerepet kapnak az autonóm közlekedésű járművek. Ezek különböző versenyek keretein belül mérhetik össze tudásukat. Az egyik legjelentősebb az Amerikában megrendezésre kerülő DARPA U.C. . Itt egy szimulált városi környezetben kell a járműveknek maguktól közlekedniük a KRESZ szabályainak betartása mellett. Az autonóm közlekedés mellett egyre több autóban megtalálhatók különböző kényelmi és biztonsági rendszerek, mint például automata parkolórendszer, fékrásegítő … Somlyai L., Csaba Gy. - OTDK 2011

Célkitűzés Aktív szenzor kifejlesztése A környezet valós leképezése Mindennapi forgalomban kapható eszközök felhasználásával Autonóm közlekedő robotautó elkészítése A környezet érzékelésére használt szenzorok egy csoportosítása lehet, az aktív-, vagy passzív-szenzor. Aktív szenzoros rendszerek magukból kibocsájtott mérőjel segítségével érzékeli a környezetet. Egy ilyen rendszer látható a képen. Olyan robotrendszer elkészítését tűztük ki célul, mely aktív szenzor segítségével képes a környezet felismerésére, ennek ismeretében elkerüli az elötte megjelenő akadályokat. Somlyai L., Csaba Gy. - OTDK 2011

Hardver bemutatása Szoftverfejlesztés Eredmények Modell autó Vezérlő elektronika Szenzor-rendszer Szoftverfejlesztés Lézer detektálása Mélységi térkép felépítése Útvonaltervezés és beavatkozó jelek Eredmények Autonóm közlekedés A következőkben ismertetésre kerül felépített Hardver, mely magában foglalja a robotautót a rajta elhelyezett elektronikával és szenzorrendszerrel Ezután a kifejlesztett Szoftverről ejtünk néhány szót Végül ismertetjük ez elért eredményeket Somlyai L., Csaba Gy. - OTDK 2011

Hardver Előzmények Távirányítós terepjáró Magyarok a Marson 2008 Felülnézeti kép alapú irányítás II. helyezés Távirányítós terepjáró 2 db szervo (két-két kerék kormányzása független) 2 db meghajtó motor A projekt alapját egy a 2008-as magyarok a marson versenyen indult robotautónk szolgáltta. A képen látható. A versenyen az autónak szimulált marsi környezetben kellett egy feladatot végrehajtania. Ez a verzió még csak egy felülnézeti kamerakép alapján 30 mp –es késleltetés alapján volt vezérelve. A versenyen 2. helyezést értünk el. Azóta a rendszert jelentősen továbbbfejlesztettük. A képen a jelenlegi állapot látható. Somlyai L., Csaba Gy. - OTDK 2011

Hardver CAN bridge Motorszabályzó PC és a CAN busz közötti kapcsolattartás Motorszabályzó Motorszabályzó (PID) Optikai fordulatszámmérés 2x100 W motormeghajtó híd Kormány szervó vezérlés Megtett távolság mérése A robot vezéréséhez céláramköröket fejlesztettünk ki, amely magában foglalta a NY.Á.K tervezését, beültetését és a mikrokontrolleren futó firmware fejlesztését. Ennek egyik része, az autó és a számítógép közötti kommunikációt lebonyolító CAN bridge áramkör. Mely egy soros port és Egy CAN busz közöttt biztosít átjárást. Másik része a CAN buszon elhelyezkedő motorszabályzó áramkör, mely 2 motor sebességszabályzására képes. Valamint az autó kormány szervó inak vezérélsét végzi a kapott CAN üzenetek alapján, és lehetőség van a megtett távolság lekérdezésére. Somlyai L., Csaba Gy. - OTDK 2011

Aktív szenzor Elemei Mérés elve Lézer dióda Üvegrúd Kamera 600 mm dt1 = 1900 mm dt2 300 mm t1 t2 Robot γ Elemei Lézer dióda Üvegrúd Kamera Mérés elve Lézersík kivetítése A tárgyakon a lézer megtörik Lézer detektálása A lézer elhelyezkedése a képen függ a távolságtól A kifejlesztett szenzor három fő részre osztható. Egy lézerdióda, egy üvegrúd, valamint a mérőjelet érzékelő kamera. A mérés menete a következő: A lézerdióda által kivetített pontszerű fényét az üvegrúd vonalszerűvé formálja. Ez az érzékelő előtt elhelyezkedő tárgyakon megtörik. A kamera és a lézerkivetítő által bezárt 60°-os szögnek köszönhetően a kapott kameraképen a távolság függvényében a lézer máshol helyezkedik el. A kamera képén minél magasabban található a megtört lézer fénye, annál közelebb van az adott tárgy. Somlyai L., Csaba Gy. - OTDK 2011

Szenzor kalibrálása Tesztrendszer Pontosság függ Kamera: 640x360 Lézer és kamera szög: 60° Maximális érzékelési távolság: 2 m Pontosság függ Kamera kép felbontásától Az objektum távolságától Tesztrendszeren elérhető maximális felbontás: 0,1 - 0,5 cm A szenzor kalibrációja során felvettük a leképezési függvényt, amely megadja a kamera képen detektált lézerpont autóhoz viszonyított valós térbeli helyzetét. A leképezés pontossága függ a kamera képének felbotásától valamint az objektum távolságától. Jelen rendszerben maximálisan 0,1-0,5 cm-es pontosság érhető el a kamerától mért távolság függvényében, ennek alakulását az alábbi grafikonon figyelhetünk meg. Melyen látható, hogy a távolság növekedésével, egy cm-t egyre kevesebb pixel reprezentál. Somlyai L., Csaba Gy. - OTDK 2011

Vezérlőszoftver Cél Kameraképből a haladási irány meghatározása Kamera korrekció A kifejlesztett vezérlőszoftver célja, hogy az érzékelt környezetből meghatározza a jármű haladási irányát. Első lépéskén a kamera képének korrekcióját kell elvégezni, amennyiben az szükséges. Mivel a rendszerben alkalmazott kamera torzítása elhanyagolható a mérés pontosságának függvényében, ezt a lépést a gyorsabb működés érdekében elhagyjuk. Somlyai L., Csaba Gy. - OTDK 2011

Vezérlőszoftver Cél Kameraképből a haladási irány meghatározása Kamera Kamera korrekció Lézer detektálás Az így kapott képen a lézer detektálása következik. Somlyai L., Csaba Gy. - OTDK 2011

Lézer detektálás Célja: csak azon pixelek meghagyása, amik a lézert ábrázolják Lézerdetektálási módszerek Intenzitás Színtartomány Éldetektálás Melynek célja azon pixelek meghagyása amik a lézert ábrázolják. Néhány tesztelt érzékelési módszer, melyet az alábbi kamerakép segítségével szemléltetünk Az intenzitás alapú keresés azért lehetséges, mivel bizonyos körülmények között a lézer képe magas intenzitású pixeleket eredményez. Világosabb környezetben viszont ez a módszer nem mindig alkalmazható. Színtartománybeli keresésnél a lézer piros hullámhosszbeli tulajdonságát használjuk ki. Ezen módszernél hibákhoz vezethet amennyiben a környezetben más piros színtartományban elhelyezkedő felületek vannak. Éldetektálás alapú keresésnél a lézer élszerű tulajdonságát vesszük figyelembe. Ebben az esetben is rengeteg hamis pozitív eredményt kapunk. Somlyai L., Csaba Gy. - OTDK 2011

Lézer detektálás Különböző egyszerűbb eljárások összevonása Gyorsaság megmarad, eredményesség jobb Színtartomány + Küszöbölés Élszűrés, hiszterézis küszöbölés Színtartomány + Küszöbölés & Élkeresés A korábban ismertetett eljárások önmagukban nem használhatók, így a különböző módszereket egymással kombinálva javítható a detektálás eredményessége. Színtartomány beli keresés és éldetektálás eredményképének együttes alkalmazásával - és kapcsolatba hozásukkal – a hamis pozitív eredmények száma jelentősen csökken, az ábra szemlélteti Somlyai L., Csaba Gy. - OTDK 2011

Mélységi térkép redukálás Mélységi térkép kiterjesztés Vezérlőszoftver Cél Kameraképből a haladási irány meghatározása Kamera Kamera korrekció Mélységi térkép redukálás Lézer detektálás Mélységi térkép Mélységi térkép kiterjesztés Az így kapott, lézerdetektált képből kerül felépítésre a mélységi térkép. Somlyai L., Csaba Gy. - OTDK 2011

Mélységi térkép Virtuális felülnézeti kép Valós térbeli távolságok Kép transzformáció Forráskép: lézer képe Leképezés minden pixelre Kiterjesztés Autó fizikai tulajdonságai Képméret csökkentése Kis felbontású mélységi térkép készítése, az útvonaltervezéshez Amely egy virtuális felülnézeti kép, mely a valós térbeli távolságokat ábrázolja. A kalibráció során felvett leképezési függvényt alkalmazva detektált lézerképen, megkapjuk az egyes objektumok világ-koordinátarendszerbeli helyzetét. A mérés helyességét az alábbi felülnézeti kép szemlélteti. Melyen a tesztkörnyezet felülnézeti képe, a járművön elhelyezett kamera képe, valamint a jármű által detektált környezet látható. Az alatta lévő ábrán a jármű 20cm-el előrébb helyezkedik el. Somlyai L., Csaba Gy. - OTDK 2011

Mélységi térkép kiterjesztése Az alábbi képeken a mélységi térkép készítésének folyamata látható. Itt az látható amint a kamera képéből elkészül a detektált lézerkép Majd a detektált lézerképből a virtuális felülnézeti kép A tárgyak méretét a robot fizikai paramétereinek figyelembevételével megnöveljük. Majd a gyorsabb útvonaltervezés céljából a képméretet redukáljuk. Somlyai L., Csaba Gy. - OTDK 2011

Mélységi térkép ellenőrzése a) 50 cm b) 100 cm c) 150 cm d.) 170 cm Tesztkörnyezet Kamerakép Virtuális felülnézeti kép Mért értékek Valós Mért Hiba a) 50 cm 0 % b) 100 cm 99 cm 1 % c) 150 cm 145 cm 3,3 % d) 170 cm 165 cm 3 % A mélységi térkép ellenőrzése céljából a következő tesztkörnyezetet építettük fel. A képen elhelyezkedő akadályok valós távolsága ismert. Ezen a képen a robotra szerelt kamera képe látható Melyből elkészítjük a virtuális felülnézeti képet. A felülnézeti képből meghatározott távolságokat és a tárgyak valódi távolságát egy táblázatba foglalva, ellenőriztük a mérés pontosságát. Az egyes tárgyakhoz tartozó mért hibákból kiszámoltuk a mérés relatív hibáját. Itt jól látható, ez az érték igen kicsi, 4 % alatti érték. A közelebbi tárgyak esetén pedig kisebb, így beláthatjuk, hogy a mérés pontossága függ a tárgyak távolságától. Somlyai L., Csaba Gy. - OTDK 2011

Mélységi térkép ellenőrzése A távolságmérés a jármű dőlésére invariáns Kanyarodás Egyenetlen terep Egy másik mérés során azt ellenőriztük, hogy a szenzor által mért távolságok a jármű dőlésének függvényében milyen mértékben változnak. A táblázatban feltüntetett értékek alapján láthatjuk, hogy a mérés így is helyes értékekhez vezetett. A valós és mért értékekből számolt hiba öt százalék alatt marad. Valós Mért Hiba a) 50 cm 52 cm 4 % c) 150 cm 148 cm 1,3 % d) 170 cm 167 cm 1,8 % Somlyai L., Csaba Gy. - OTDK 2011

Mélységi térkép redukálás Mélységi térkép kiterjesztés Vezérlőszoftver Cél Kameraképből a haladási irány meghatározása Kamera Kamera korrekció Mélységi térkép redukálás Lézer detektálás Mélységi térkép Útvonal tervezés Mélységi térkép kiterjesztés A virtuális felülnézeti kép elkészítése után a jármű útvonalának tervezése következik Somlyai L., Csaba Gy. - OTDK 2011

Útvonaltervezés Célja Mélységi térképen Két pont között járható út keresése Haladási irány meghatározása Mélységi térképen Hullám továbbterjedés [1] algoritmussal (gyors) Potenciálmező felépítése a célból indulva (távolság) Startból indulva a legkisebb értékek keresése Az útvonaltervezés célja, hogy meghatározzunk két pont közöttegy lehetséges haladási útvonalat. A algoritmus gyors lefutásának érdekében egy viszonylag gyors útvonalkeresési eljárást használunk. A hullámtovábbterjedéses algoritmus a célkoordinátából indulva egy potenciálmezőt épít fel. Majd a kiindulási koordinátából a legkisebb értékek keresésével ad meg egy útvonalat.. [1]: A. P. Munuzuri, L. O. Chua Noel: Shortest-path-finder algorithm in a two-dimensional array of nonlinear electronic circuits; International Journal of Bifurcation and Chaos, Vol. 8, No. 12, pp. 2493-2501 (1998) Somlyai L., Csaba Gy. - OTDK 2011

Mélységi térkép redukálás Mélységi térkép kiterjesztés Vezérlőszoftver Cél Kameraképből a haladási irány meghatározása Kamera Kamera korrekció Mélységi térkép redukálás Lézer detektálás Mélységi térkép Beavatkozás Útvonal tervezés Mélységi térkép kiterjesztés Az így kapott útvonalból meghatározzuk a jármű új haladási irányát. Somlyai L., Csaba Gy. - OTDK 2011

Navigáció Kommunikáció a robottal Megtett távolság visszamérése Soros porton keresztül (USB - FTDI) Keretekben Megtett távolság visszamérése Optikai tárcsás érzékelővel Pontosság 20 mérésből További feldolgozás céljából megtett útvonal adatainak tárolása CRC START Type Dest. Funct. Id. 8 STOP 7 6 5 4 3 2 1 Header Data Valós távolság Maximális mért hiba Hiba 1 m 1,25 cm 1,3 % 2 m 2,7 cm 5 m 1,5 cm 0,3 % A meghatározott haladási irányt a járműnek soros porton keresztül küldjük el megadott keretformátumokban. A későbbi feldolgozás céljából a megtett távolságok is lekérdezésre kerülnek. Ennek pontossága 20 mérés maximumából számolva is 2 % alatt marad, ez a hiba az autó mechanikai tulajdonságaiból adódik. Somlyai L., Csaba Gy. - OTDK 2011

Elért eredményeink Stabilan működő jármű (megbízható elektronika) elkészítése Helyes eredményeket adó szenzorrendszer megépítése Változatos körülmények között is (erdő, napsütés, zárt tér) Akadálydetektálás Alakzattól független (téglatest, henger, érdes fatörzs) Eredményessége fényviszony függő Mélységi térkép készítés Felépített tesztkörnyezetet alacsony hibaszázalékkal detektálta Sikeres autonóm közlekedés megvalósítása Váratlanul felbukkanó akadályok előtt megáll és visszatolat Elkészült vezérlőszoftver Somlyai L., Csaba Gy. - OTDK 2011

Továbbfejlesztési lehetőségek Szenzorrendszer fejlesztése KINECT RGBD kép 0,5 m – 10 m működési tartomány (pontosság: ~5 mm) Környezeti fényviszonyokra érzéketlenebb a lézeres megoldásnál Szoftverben egyszerűen lecserélhető 2010 év végén jelent meg TDK óta a rendszer továbbfejlesztésének keretében egy másik szenzort is teszteltünk. 2010 év végén megjelent KINECt nevű eszköz, ami egy RGBD képet ad. Ez egy színes kép, melynek minden pixeléhez mélységi információ is tartozik Viszonylag nagy működési tartománnyal és pontossággal rendelkezik. A környezeti fényviszonyokra kevésbé érzékeny mint a lézeres megoldás. Szoftverben egyszerűen lecserélhető a szenzor mivel hasonló virtuális felülnézeti kép képezhető belőle. Ennek létrehozására elkészítettük a felülnézeti képet létrehozó programot is, melyen látható, hogy a már korábban bemutatott virtuális felülnézeti képpel kompatibilis eredményt ad. Somlyai L., Csaba Gy. - OTDK 2011

Bemutató Most egy videófelvételen mutatom be a szoftver működését, miközben kollégám elindítja az itt lévő robotot. … videó megnyitása … Bal oldalon a felépített tesztkörnyezet felülnézeti képe látható. Mellette jobbra a roboton elhelyezett kamera képe, alatta pedig a mélységi térkép és a tervezett útvonal található. A videón is jól látható, hogy a szenzorrendszer a vörös színű tárgyakat is helyesen detektálja. Ez jelen esetben a szemetes melletti vörös papíron figyelhető meg. (második videónál látszik a kuka és a papír is) Az eszközt változatos körülmények között teszteltük. Ezen a videón például az látszik, hogy erdei környezetben is megfelelően működik. Amennyiben a robot előtt olyan tárgy található, melynek kikerülésére nem képes, megáll, visszatolat, majd új útvonalat keres. A kifejlesztett szoftverben beállítható az a legnagyobb magasság, ami alatt a robot még nem veszi akadálynak a tárgyakat, így képes kisebb akadályokon áthaladni (az utolsó videó, ahol a dombokon megy) … videó forog tovább végtelenítve… Köszönjük figyelmüket, várjuk kérdéseiket. Somlyai L., Csaba Gy. - OTDK 2011

Köszönjük a figyelmüket Somlyai L., Csaba Gy. - OTDK 2011