Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TransMotion Emberi mozgás digitalizálása

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TransMotion Emberi mozgás digitalizálása"— Előadás másolata:

1 TransMotion Emberi mozgás digitalizálása
BMF-NIK, Informatikai Automatizált Rendszerek szakirány Kertész Tamás Rieger Péter László Szolyka Sándor Konzulens: Vámossy Zoltán

2 A projekt célja Emberi mozgás digitalizálása Célkitűzések:
rögzítés: Motion Capture megjelenítés: Performance Animation külön számítógépen Célkitűzések: költség-hatékonyság real-time megvalósítás univerzalitás TransMotion

3 Motion Capture Mozgás digitalizálása Fajtái: Szükséges:
Elektromágneses Rádiófrekvenciás Elektrotechnikai Ultrahangos Optikai Szükséges: kamerák színészek markerek TransMotion

4 Motion Capture Felhasználási területei: filmipar játékipar
számítógép vezérlése távvezérlés TransMotion

5 Performance Animation
Karakter-animáció Maya TransMotion

6 Felhasznált szoftvereszközök
Microsoft Visual Studio .NET 2005 Microsoft .NET Framework 2.0 Microsoft DirectShow Autodesk MAYA 7.0 Intel OpenCV TransMotion

7 Felhasznált hardvereszközök
3 db Logitech QuickCam Zoom 3 db Logitech QuickCam Pro 5000 Közös jellemzők: felbontás: 320*240 vagy 640*480 képfrissítési frekvencia: 30 fps csatlakozás: USB TransMotion

8 A TransMotion rendszer felépítése
Kamera-kalibráció Kamerakezelés Képfeldolgozás A 3D-s koordináták kiszámítása A két rendszer összekapcsolása Főprogram, felhasználói felület A Perf. Animation környezet konfigurálása A 3D-s környezet kialakítása TransMotion

9

10 Kamera-kalibráció Belső paraméterek Külső paraméterek
OpenCV CalibFilter Kalibrációs minta Működőképes TransMotion

11 Kamerakezelés OpenCV vs. DirectShow DirectShowLib
Tetszőleges számú kamera 6 webkamerával működik! Minél több kamera, annál kevesebb fps TransMotion

12 Képfeldolgozás Markerdetektálás Tetszőleges számú marker
csak a színek szabnak határt Fényviszonyok sokat számítanak Stúdiókörülmények kellenek TransMotion

13 A 3D-s pozíciók kiszámítása
Minden kamerából egy egyenest húzunk külső paraméterek megtalált marker helye Az egyenesek kitérők megkeressük a marker feltételezett térbeli helyét Jó eredményt ad, univerzális! TransMotion

14 A két rendszer összekapcsolása
Szerver-kliens viszony szerver: Motion Capture kliens: Performance Animation TCP/IP kapcsolat lehet localhost is lehetőség van több szerver használatára TransMotion

15 Főprogram A különálló modulok integrálása
A teljes Motion Capture folyamat vezérlése Felhasználói felület TransMotion

16 A Performance Animation környezet konfigurálása
Maya Embedded Language szkript A 3D-s koordináták hozzárendelése a karaktermodellhez TransMotion

17 A 3D-s környezet kialakítása
3D-s karaktermodell megalkotása környezet kialakítása TransMotion

18 Tesztelés Egyelőre nem volt lehetőség megfelelő stúdió-közeli körülmények között tesztelni. A teljes rendszer egyben működőképes, a 3D-s pozíciókat helyesen számolja ki és ábrázolja. Nagyon sok függ a körülményektől; a rossz fényviszonyok, az árnyékok, illetve a képbe lógó tárgyak problémát okoznak. Gyors mozgás követésére a rendszer jelenleg nem alkalmas, 3 kamerával 20 fps alá kerülünk. TransMotion

19 TransMotion

20 Továbbfejlesztési lehetőségek
Számítógép vezérlése 3D-s modellezés kézzel (‘digitális szobrászat’) Játékok irányítása TransMotion

21 Várjuk az észrevételeket, javaslatokat!
TransMotion honlap Várjuk az észrevételeket, javaslatokat! Köszönjük a figyelmet! TransMotion


Letölteni ppt "TransMotion Emberi mozgás digitalizálása"

Hasonló előadás


Google Hirdetések