Játékelmélet Gyáva nyúl
Eredete 1955, Lázadás ok nélkül 2 autó egymással szemben „gyáva nyúl”
Kimenetek, lehetőségek A másik kooperál, én versengek Mindketten kooperálnak Másik verseng, én kooperálok Mindketten versengenek
Játékmenet Sokmenetes (minden pillanatban dönteniük kell) Gyorsítás Másiktól függ Várakozás a legmegfelelőbb Az utolsó pillanat Másiktól független Kitérés a legmegfelelőbb
Játékos szempontjából (mátrixban ábrázolva) 2. Játékos verseng 2. Játékos kooperál 1. Játékos verseng 4 ; 4 1 ; 3 1. Játékos kooperál 3 ; 1 2 ; 2
Ideális Stratégia Irracionalitás segíthet a másik meggyőzésében Hermann Kahn: „A technikás játékos eleve holtrészegen száll be az autóba… Nincs nyeregpont Másik verseng: kitérek Másik kooperál: versengek
Példák 2 személyes csoportmunka Takarítás a szobában Hitler Hidegháború Kubai rakétaválság
Gyakran az irracionális az egyetlen racionális döntés