Kovács Zita Tiborcz Anikó Nescafé 3in1 Marketingverseny Kovács Zita Tiborcz Anikó
Brief „Készítsd el egy kreatív, edukatív kampány tervét a 16-25 éves korosztály számára, és határozd meg, hogyan üzennél a célcsoportnak a kávézás pozitív hatásairól!”
Miről lesz szó? Instant kávék piaca Miért zárkóznak el a kávéfogyasztástól? NESCAFÉ 3in1 Kampány
Miért jó a kávé? Élvezeti termék Kávé Instant kávé 1. Tradicionális kávékeverékek 2. 3in1 (illetve 2in1) kávéporok 3. Cappuccino porok
Instant kávék piaca Rohanó világ
Hogyan épül fel? 40% Nestlé termék 30% saját márkás termék 30% a többi márka Erős verseny Alacsony márkahűség Vevők alkupozíciója erős
Ha nem instant kávé, akkor… Hagyományos kávé Pótkávé Tea, kakaó, tej, forró csokoládé Tea, guarana készítmények, kóla, energiaital
Megoldás: kommunikáció Nem szeretem. Nem trendi. Megoldás: kommunikáció
Nescafé 3in1 Könnyű és gyors elkészíthetőség, praktikus csomagolás Sok márka egyedi terméktulajdonság elhomályosul Az utóbbi években az eladás stagnál
Classic Strong Mild Gold Green Blend
Könnyű és gyors elkészíthetőség Alacsonyabb koffein tartalom SWOT-analízis Erősségek Gyengeségek Könnyű és gyors elkészíthetőség Alacsonyabb koffein tartalom Széles termékvonal Adalékanyagok Jó ár-érték arány Kitűnő termékminőség Közismertség Erős image Lehetőségek Veszélyek Magas márkahűség Telítődik a piac Lovemark-ká válás Helyettesítő termékek előretörése Kávézásról kialakult negatív fogyasztói vélemény Gazdasági recesszió folytatódik Saját készítésű táblázat
Fogyasztók 16-25 éves diákok / pályakezdők Rohanó életvitel A kávézás nem jelent hagyományt Városiak
Kampány Beépíteni a márkát a fiatalok hétköznapjaiba Kedvelt elfoglaltságaikhoz kapcsolni Fiatalos életérzést sugallni
Cél Lovemark
Célcsoport: pörgős, aktívabb társadalmi életet élők Kommunikációs cél: a célközönséghez illő, fiatalos, lendületes, egyfajta életstílust közvetítő üzenet átadása
Kreatív koncepció: ZENE
„Ritmust ad a szívnek az élethez!” Nescafé 3in1 „Ritmust ad a szívnek az élethez!”
Kampányjellemzők Image-építő Front loaded Pull stratégiájú Országos BTL eszközök Egész éves Kiemelt időszak: tavasz, nyár
ESEMÉNYMARKETING
Zenei fesztiválok
Nescafé 3in1 standok „Kívánságzene” Promóciós autók illatmarketing
Siófok Standok az utcán és a szabadstrandon
Felsőoktatási rendezvények területén Stand, promóciós autó, kívánságzene
Ősszel: termékminta „Ha csak ellazulnál valami lágy, pihentető zenére, akkor a Nescafé Mild a neked való választás! Kellemes pihenést!” Télen: stand
Szabadtéri eszközök Fesztiválok területén Szabadtéri rendezvényeken Siófokon, Budapesten, vidéki nagyvárosokban Ősztől indoor plakátok iskolákban
Szponzorálás Rádióadók
Online marketing Honlap okostelefonra is optimalizálva Facebook
Időütemezés Felsőoktatási rendezvények területén Fesztiválok 2013.04 2013.05 2013.06 2013.07 2013.08 2013.09 2013.10 2013.11 2013.12 2014.01 2014.02 2014.03 Felsőoktatási rendezvények területén Fesztiválok Outdoor plakátok Indoor plakátok Standok Siófokon Termékminta a kollégiumokban Felsőoktatási intézmények környékén fűtött standok Online marketing Saját készítésű táblázat
Sikerességmérés Közvetlen értékelés Értékesítési adatok Honlap + Facebook Közvetett értékelés Kvantitatív: megkérdezés online Kvalitatív: fókuszcsoportos interjú
Mit várunk? Lovemark-ká válás Érzelmi kötődés Fogyasztói bázis növekedése Image erősödése
Köszönjük a figyelmet!