Www.automosaic.hu GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Egy online kutatássorozat tapasztalatai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

A gazdaságos közlekedésért... Budapest, FORENSIS Autóklub.
A diákat készítette: Matthew Will
Miért éri meg családbarátnak lenni?
Az Európai Unió támogatási alapjai, a as időszak újdonságai.
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
Iroda a felhőben.
Genertel sajtótájékoztató – az NRC kutatási adatai június 9.
A tanári munka értékelése
A rossz hír hozóját lefejezik ugye …
A magyarországi önkormányzatok honlapjainak értékelése TÖOSZ – TÁRKI Sik Endre Tátrai Annamária.
"Virtuális utazás a számok tengerén" - Online adatbázisok és kiadványok a KSH honlapján "Virtuális utazás a számok tengerén" - Online adatbázisok és kiadványok.
QUALIFORUM - NYERGES ATTILA GYORSJELENTÉS A GÉMOSZ ANKÉTRÓL (ROAD-SHOW A KÉPZÉSRŐL) május 26. Galyatető.
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
@ccess:az információs társadalom fejlesztési stratégiaalkotási projektje A projekt a Szlovénia- Magyarország- Horvátország Szomszédsági programban az Európai.
© Michel Roggo / WWF-Canon 1 Vállalati autóflották környezettudatos használata Benkő Dániel WWF Magyarország október 17. Zöld flotta program.
Béres Egészség Hungarikum Program Egészségboldogság Kutatás Sajtótájékoztató március 11.
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Készítette: Magyar Orsolya
Családi vállalkozások - prezentáció
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Gazdasági informatikából megkaptuk a félévi feladatot!!! Mindenki nagy örömére… 0. hét.
Kaliforniai paprika árváltozásának okai Készítette: Dér András.
A gazdasági várakozások, mint kaotikus attraktorok a jövő eseményeiben? Vagy egy újabb buborékhatás előidézői?
Egészségügyi intézmények kontrollingja Kórházi kontrolling Fekete Daniel, Szőke Kristóf, Zila László 2006.
Titokzatos vásárlók.
A szociális segély indokoltsági célzása – önkormányzati esettanulmányok tapasztalatai (vázlat) Bódis Lajos – Nagy Gyula.
A munkapiaci-előrejelzések gyakorlata: kitől tanulhatunk? Cseres-Gergely Zsombor, MTA KTI.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
© 2007 GKIeNET Kft. A környezettudatosság és informatika Lőrincz Vilmos.
A Lean és az emberi tényező kapcsolata
Dr. Szakács Tamás BGK kari Erasmus koordinátor
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
Ö NKORMÁNYZATI KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS HULLADÉKGAZDÁLKODÁSI KUTATÁS 2011.
Balatonalmádi 2006 május GÉMOSZ Országos Közgyűlés Ivanics Lajos Szerviz Bizottság.
Szakkönyvtári teljesítménymérés Hegyközi Ilona - Fazokas Eszter Székesfehérvár május 8.
Adatbázis: szempontok szerint rendszerezett adatok összessége. Pl. telefonkönyv, bankban ügyfelek adatbázisa. Online szó szerinti jelentése: közvetlen.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Szociális regiszter publikus felület használata
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
III. SPSS Adatelemzési Konferencia Az adatbányászati piac trendjei Hogyan használjuk ki lehetőségeinket? Szirmai Ákos Partner, szakmai igazgató április.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Dr. Makra Zsolt projektvezető
Nyitott Kapuk 2010 Beiskolázási kérdőívek értékelése.
2013. február Kócsújfalu 3 Coaching kutatás évi mini kutatás megismétlése Összehasonlíthatóság + néhány új kérdés 354 kitöltő 24%
A FIZETÉSIMÉRLEG-STATISZTIKA ADATGYŰJTÉSI RENDSZERÉNEK ÁTALAKÍTÁSA Sándor György igazgató Piaci műveletek és statisztika június 13.
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
„A” munkacsomag bemutatása Képzésfejlesztési javaslatok, finanszírozási alternatívák
Kutatásmódszertani dilemmák
Itbusiness konferencia, CONFESSION ON A DANCEFLOOR Cégek az üzleti modellváltásról Gulyás János / Ipsos Zrt. Nobody’s Unpredictable.
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
ÜZEMELTETÉST TÁMOGATÓ MŰSZAKI FEJLESZTÉSEK AZ AUTÓIPARBAN.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
Cégautó vásárlás és üzemeltetés a Ford támogatásával
A KÜLFÖLDI HALLGATÓK INTÉZMÉNYVÁLASZTÁSI SZEMPONTJAI TÁMOP C-12/1/KONV Losoncz Annamária Szegedi Tudományegyetem Nemzetközi Igazgatóság.
Fedezzük fel az európai lehetőségeket!. Információra van szükségem.. Merre induljak??
E GYEDÜL VAGY HÁLÓZATBAN ? VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. ISBN száma: HR + K ONZORCIUM.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Könyvelési gondjai vannak? A jogszabályok nehezen érthetőek? Segítségére lenne az adótanácsadás? Kevés az ideje, de tudni szeretne mindent a cégével kapcsolatban?
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Termék vagy szolgáltatás értékesítése. Bevezetés Röviden mutatkozzon be, és mutassa be munkatársait. Ismertesse azt a terméket vagy szolgáltatást, amelyet.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
Országos kutatás a részmunkaidős foglalkoztatásról
VMR.cool 2009 – Felmérés az internetező fiatalokról
Márkakereskedői helyzetkép
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
Előadás másolata:

GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Egy online kutatássorozat tapasztalatai

GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Tartalom 1. MOSAiC • Kutatás célkitűzéseiről • Néhány fontosabb megállapítás a tanulmányból • 2007-es kutatás státusza 2. MOSAiC – ami márkakereskedőknek is érdekes lehet • Az ügyfelek milyen szempontok szerint választanak a márkakereskedések között? • Regionális szintű elemzések • MOSAiC klub – hogyan érhető el mindenki számára a releváns információ

GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 MOSAiC (Motivation, Satisfaction, Comparing)

GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 MOSAiC célkitűzései Eredeti cél: egy olyan független tanulmány elkészítése az autótulajdonosok körében, mely pontosabb képet ad az autóvásárlással kapcsolatos döntésekről, márka-elégedettségről és márka-lojalitásról illetve a különböző márkák megítéléséről. (2005) FÓKUSZ Új cél: a fenti célkitűzéseken túl további cél, olyan tanulmány sorozat elkészítése, mely mind a márka képviseleteknek, mind a márkakereskedőknek hasznos információkat nyújthat. Az elemzések a válaszokon túl tartalmaznak tényleges értékesítési adatokat is. (2007) HASZNOSÍTÁS Érdekes cikkek publikálása az Autó2 újságban, az újságolvasókkal egy „interaktív” kapcsolat kialakítása Márkaképviseletek számára objektív visszajelzés munkájukról, illetve márkakereskedőknek segíthet az értékesítésnél.

GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Kutatás adatairól röviden * * Adatfelvétel folyamatban Adatfelvétel módja Válaszadók száma Kérdőív blokkjai Autó2 újságban kitölthető kérdőív (borítékos adatgyűjtés) illetve az Autó2 honlapján online kitölthető a kérdőív Kb • Autóvásárlással kapcsolatos információk • Mi alapján választ márkát? • Mennyire elégedett jelenlegi autójával? • Milyennek látja a többi márkát? • Szociodemográfiai adatok 2005-ös kérdések + • Mennyire lojális a márkájához? • Hol gyártják a legjobb autót? • Milyen felszereltségeket tartanak fontosnak? • Mi a véleménye a hitelről? 2006-os kérdések + • A különböző márkákhoz milyen imázs elemeket rendel? • Tankolási szokásai? • Milyen szempontok alapján választ márkakereskedést? • Vezetési szokás

GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Döntési szempontok súlya (MOSAiC 2006) 1. Az ár nem a legfontosabb döntési szempont – sőt ennek súlya fokozatosan csökken. 2. Márkakereskedés csak a válaszadók 19%- nál befolyásolta márka választásukat.

GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Melyik országban készül a legjobb autó (MOSAiC 2006) Német hegemónia megtörni látszik – a válaszadók 2/3-a úgy gondolja, hogy Japánban készülnek a legjobb autók. Érdekes, hogy a válaszadók 92%-a szerint japán vagy német autók a legjobbak – de értékesítési adatokon ez csak részben mutatkozik. Márkák sorrendje: 1. Toyota (24%), 2. Lexus (12%), 3. Honda (12%), 4. BMW (10%), 5. Mercedes (7%), 6. Audi (6%) …

GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Lojalitás változása (MOSAiC 2006) Ahogy közeledik az régi autó cseréje az új autóra, úgy nő meg annak a valószínűsége, hogy az új autó márkája más lesz a jelenleginél. Azaz a márkakereskedések éppen akkor veszítik el a „vevőik” egy részét, amikor éppen új autót terveznek vásárolni.

GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Elégedettség és lojalitás (MOSAiC 2006) Fontos azt is látni, hogy a lojalitás és az autóval való elégedettség között igen szoros kapcsolat van – azaz „rossz” autók értékesítése érzékenyen érinti a következő 3-5 év értékesítési adatait is. A 3 kulcs elégedettségi mutató, ami a lojalitást befolyásolja: (a) kényelem, (b) megbízhatóság, (c) műszaki színvonal, (d) fenntartási költségek.

GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Márkák sorrendje lojalitás alapján (MOSAiC 2006)

GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Márkák között várható mozgás (MOSAiC 2006) Japán minőségi márkák (Toyota, Honda, Mazda) piaci részesedése várhatóan nőni fog, míg a mediterrán márkák piaci részesedése csökkenni fog. Azonban az értékesítést nemcsak a lojalitás, hanem a márkák általános ítélete is befolyásolja.

GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Kutatás és valóság (MOSAiC 2006)

GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 MOSAiC Klub (Hogyan tud segíteni a tanulmány a márkakereskedéseknek)

GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 MOSAiC tanulmány márkakereskedéseknek 1.OBJEKTÍV INFORMÁCIÓK: a kutatásban részt vevő két cégnek (Autó2 és TÁRKI) semmilyen érdeke nem fűződik ahhoz, hogy „elfogultak” legyenek valamelyik márkához. Tényszerű összefüggések feltárása. 2.MOSAiC KLUB: a GÉMOSZ-szal közösen egy klub létrehozását tervezzük, ahol a tanulmányok alapján a TÁRKI szakértői oktatást tartanak márkakereskedőknek, illetve a márkakereskedők részére „elérhetővé” teszik az adatbázis egy részét (az adott márkakereskedés körzetéből érkező válaszok). Sőt maga az adatbázis bővíthető, a márkakereskedéseknél illetve GÉMOSZ-nál meglévő adatok alapján.

GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Egy példa Egy dunaújvárosi márka kereskedő szeretné tudni, hogy Dunaújváros és környékén az emberek mi alapján választanak márkát illetve márkakereskedést. Milyen elemzést kaphat? Országos szintűt (1147) Megyei szintűt (84) Dunaújvárosi szintűt (43) Saját „ügyfelei” (???) Márka választás Márka elégedettség Márka keres. választás Márka keres. elégedettség

GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Néhány lehetséges riport (2007) 1.Érdemes-e egy összegben kifizetni az autót? (a) igen – 65% 2.Miért az adott márkakereskedést választotta? (a) akció – 26%, (b) közel volt -19%, (c) ajánlották - 13%, (d) egyéb. 3.Mennyire elégedett márkakereskedőjével? (a) udvarias ügyintézés – 27%, (b) garancia -16%, (c) szerviz színvonala - 14%, (d) szerviz ára – 8%. 4.Milyen autót terveznek vásárolni? (a) Toyota – 10,6%, (b) Ford – 9,8%, (c) Opel – 9,3%,... Az eddigi eredmények azt mutatják, hogy a fenti kérdések illetve más kérdések esetében jelentős eltérések lehetnek a válaszokban regionális szinten.

GÉMOSZ KONFERENCIA 2007 Összefoglalás ben elkezdett MOSAiC kutatás idén folytatódik – jelenleg az adatfelvétel zajlik (idén nyeremény autó kerül kisorsolásra a kitöltők között). 2.A MOSAiC koncepció más szektorokban is sikeres: elkészült a banki változata, és idén ez bővül a telekommunikációs résszel is. 3.Az autós MOSAiC tanulmány eddig 8 márkaképviselet munkáját segítette – és ezek köre valószínűleg bővül. 4.A MOSAiC Klub segítségével előreláthatólag egy intenzívebb kapcsolat jöhet létre a tanulmány készítői és felhasználói között, felhasználói kérdések megjelenése, iparági szabvány kialakítása.