BERHIDAI II. RÁKÓCZI FERENC

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Életünk napjai közül egyik sem annyira kárba veszett,
Advertisements

Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Gyere velem! Sétáljuk végig együtt az iskolámat!
EURÓPA MAGYARORSZÁG.
„Életünk napjai közül egyik sem annyira kárba veszett,
Móricz Zsigmond Alapiskola és Óvoda
Az olvasástanítás módszere:
Óvoda.
Katona József MKSZIG 1 Katona József Szakközépiskola és Felnőttoktatási Gimnázium.
Széchenyi István Általános Iskola Nagycenk 2014/ 2015
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Iskolánkról.
Angol nyelvi kompetencia
A Németh László Angol Testnevelés Tagozatos Általános Iskola
SZIGORÚ ERKÖLCS SZÍNVONALAS OKTATÁS
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
Szeretettel köszöntjük az iskolánk, és ezen belül az informatika-matematika szakirány után érdeklődő nyolcadikos tanulókat.
Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Jobbágy Piroska
Beiskolázási tájékoztató december
Oktatás a legmagasabb szinten Ökoiskola a természetben Sportolók a csúcson.
Árpád Fejedelem Általános Iskola
Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Galacz Adri
Mintacím szerkesztése Mintaszöveg szerkesztése –Második szint Harmadik szint –Negyedik szint »Ötödik szint 1 ENERGETIKAI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS KOLLÉGIUM „ESZI”
A kolozsvári Báthory Líceum
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Zelk Zoltán Általános Angol- Német Kéttannyelvű Iskola
KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS GIMNÁZIUM
III. Kerület Óbuda-Békásmegyer Általános Iskola Medgyessy Ferenc utca
Kastélykert Körzeti Óvoda
SZENT ISTVÁN ÁLTALÁNOS ISKOLA
Készítette: Bártfai Lászlóné
Nyitnikék Óvoda 3533 Miskolc, Andrássy út 53/a /fax: 46/
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
Széchenyi István Általános Iskola Készítette: Szarka Zsuzsi
„Ü GYES KEZEK, OKOS FEJEK ” TEHETSÉGKERESŐ PROGRAM május 11. A tehetséggondozás 25 éve a törökszentmiklósi Bethlen Gábor Református Általános Iskolában.
MIÉRT JÓ „KŐRÖSISNEK” LENNI?
a KFRTKF Gyakorló Általános Iskolája
Alapiskola A szentpéteri iskolákról, illetőleg keletkezésükről néhány adat áll csak rendelkezésünkre ig csupán egy tanteremből állt az iskola. A.
Budapesti Ward Mária Általános Iskola
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
Budapest IX. Kerületi Weöres Sándor Általános Iskola és Gimnázium
Óvodai szülői értekezlet Szentgotthárdi Oktatási Intézmény.
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Belvárosi Általános Iskolája
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Köszöntjük a Kálváriaparti Általános Iskolában! Mottónk: „Volt kicsi gyermek mind az, ki ma bölcs meg erős”
Szakmai beszámoló TÁMOP B-13/ Partnerség és hálózatosodás „Az iskola közös ügyünk” „Ki tud többet Szorgalmatosról?”
Miért fontos, Gyermekednek,hogy Az anyanyelvén tanuljon?
Az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskola bemutatkozik Gyöngyös
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Kalocsai Fényi Gyula Általános Iskola Kertvárosi Általános Iskolája
Iskola Bemutató a(z) Iskola szolgáltatásairól ……………… Készítette: ……………… tanár tanügyigazgatás szakos hallgató.
-minősített közoktatási típusú sportiskola szeptemberétől induló első osztályai:
Általános tájékoztatás Körzetünk Feál1-2. évfolyam Darus3-8. évfolyam „Gurulós módszer” Általános osztály (a) - projektoktatás Emelt óraszámú matematika.
Bemutatkozik A Debreceni Szakképzési Centrum Péchy Mihály Építőipari Szakközépiskolája NYITOTT KAPUK NAPJA
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
SZMK Értekezlet május 9..
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
Jánoshalmi Hunyadi János Általános Iskola,
DARUS a gyermekekért.
Széchenyi István Általános Iskola Nagycenk 2017/ 2018
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
AZ EURÓPAI UNIÓ TÁMOGATÁSÁVAL, KORSZERŰ, AKADÁLYMENTES ÉPÜLET
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Bonyhádi Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola
DARUS a gyermekekért.
Előadás másolata:

BERHIDAI II. RÁKÓCZI FERENC NÉMET NEMZETISÉGI NYELVOKTATÓ ÁLTALÁNOS ISKOLA BEMUTATÁSA

ADOTTSÁGAINK ELHELYEZKEDÉS

AZ ISKOLA TERÜLETE, FELSZERELTSÉGE, LÉTSZÁMA Az iskola épülete és udvara kb. 2400 m2 területen helyezkedik el. A 2010 tavaszára felújított iskolaépület teljes egészében akadálymentesített, így már mozgássérült és gyengén látó és gyengén halló tanulókat is képes fogadni az iskola. Minden tanterem megközelíthető kerekesszékkel, az épületbe bejutást rámpa, a szintek áthidalását lift könnyíti meg. 5 tantermünk digitális táblával felszerelt, melyek segítségével élményszerűbb tanulást tudunk megvalósítani. Az iskola játszóudvarán új játékok kerültek elhelyezésre. Tanulói létszám jelenleg 247 fő.

Iskolai környezet

iskolatörténet 1924-ben nyitotta meg kapuit Berhida peremartongyártelepi településrészén az első oktatási intézmény egy egytantermes, hat évfolyamos osztatlan iskola, egy tanítóval, melynek fenntartója az Ipari Robbanó Rt. volt. 1948-ban az iskolák államosítása, a gyár állami kézbe kerülése után és nagyarányú fejlesztéseket követően egyre több fiatal család költözött a gyártelepre, ezáltal rohamosan növekedett a gyereklétszám, az iskola tanterem gondokkal küzdött. Ezt a problémát oldotta meg az 1964-ben átadott új, akkor korszerű iskolaépület, mellyel lehetővé válta a szaktárgyak, a testnevelés, a technika magas szintű oktatása, a napközi otthon kialakítása. Az intézményben a pedagógiai munka a nyolcvanas évek közepéig két épületben folyt. Az 1985-ben bekövetkezett földrengés okozta károk helyreállítása során nyílt lehetőség a főépület bővítésére, így 1986 szeptemberétől egy épületben folyik a munka.

Iskolánk 1989-ben vette fel a II. Rákóczi Ferenc nevét Iskolánk 1989-ben vette fel a II. Rákóczi Ferenc nevét. A névadó ünnepségen került sor a fejedelem mellszobrának avatására, amely Szilágyi Bernadett szobrászművész alkotása. 2002. szeptember 1-én az iskola anyaintézménnyé vált, tagiskolánk új, 2000-ben átadott épületben működik a tőlünk 5 km-re fekvő Vilonya községben.

Pedagógusaink folyamatosan magas színvonalú oktató nevelő munkára törekednek. Ennek érdekében a tanítás egyre jobban felszerelt tantermekben folyik. Iskolánkban első évfolyamtól német nemzetiségi nyelv illetve informatika oktatás folyik. Ötödik évfolyamtól második idegen nyelvként választható az angol nyelv. Biztosított helyben az arra rászorulóknak a logopédiai és gyógytestnevelés ellátás.

NÉMET NEMZETISÉGI NYELVOKTATÁS Mit kínálunk? NÉMET NEMZETISÉGI NYELVOKTATÁS Iskolánkban 2002 óta folyik német nemzetiségi nyelvoktatás. A gyerekek már első osztályban elkezdik a német nyelvtanulást és az ismerkedést a német nemzetiségi kultúrával. Első osztályban a nyelvtanulás játékos formában, csak hallás után történik. Rengeteget énekelünk, táncolunk, játszunk és mondókázunk. Célunk, hogy a gyerekek megismerkedjenek a nyelv dallamával, hangzásával, elsajátítsanak dalokat, mondókákat és a mindennapi élethez kapcsolódó szavakat, kifejezéseket, de ezeknél fontosabb, hogy megszerettessük a nyelvet, a nyelvtanulást. Úgy gondoljuk, hogy amit örömmel, szívesen csinálnak a tanulók, azt könnyebben, nagyobb kedvvel tanulják.

A kicsi korban kialakult kötődés a nyelvhez és tanárhoz egyaránt, a felsőbb évfolyamokban is pozitívumként jelentkezik. A magas óraszám (5 német óra + 1 német népismeret) sok gyakorlást, magasabb nyelvi szintre való eljutást tesz lehetővé. Sok érdekes programmal igyekszünk a német nyelvtanulást még színesebbé tenni, ehhez a Berhidai Német Nemzetiségi Önkormányzat támogatását tudhatjuk magunkénak. Ősszel Erntedankfest („termésünnepet-aratóünnepet”) ünnepet tartunk, novemberben lámpás felvonulással Szent Mártonra emlékezünk, a település német nemzetiségi napi programjaiban veszünk részt és természetesen a mikulás, karácsony, húsvét, anyák napja megünneplése sem maradhat el.

Ebben az évben is szeretettel várjuk a leendő első osztályosokat és szüleiket a most már hagyományosnak mondható OVI-SULI-ba. Játékos délután keretében szeretnénk megmutatni, hogy hogyan zajlik első osztályban a német óra. A szülők megfigyelhetik gyermeküket, ahogy gyorsan és ügyesen elsajátítanak német szavakat, dalokat vagy éppen mondókákat és megismerkedhetnek a leendő tanítónénikkel.

INFORMATIKA OKTATÁS ALSÓ TAGOZATBAN IS Az informatika tanítása kisiskolás korban rendkívül érdekes és izgalmas feladat, mely szintén 2002-ben kezdődött iskolánkban. Már az első osztályos gyerekek is rendelkeznek több-kevesebb számítógép-használati ismerettel, némelyikük napi rendszerességgel internetezik. Ezeket az ismereteket nagyobb testvérektől, szülőktől szerzik meg. Az informatika óra keretében a tanulók megismerkedhetnek egy modern tudomány, az informatika alapjaival, megtanulhatják az iskolai számítógép alapszintű használatát. Az alkalmazás során felismerhetik mennyire fontos a számítógép a mindennapi életben: írhatnak, rajzolhatnak, zenélhetnek, játszhatnak vele, adatokat kezelhetnek és rendezhetnek. A megtanult lépések, fogások többszöri ismétlése rutinszerű használatot, sikerélményt eredményez – az első próbálkozásokat követően – szinte azonnal.

A munkatankönyvekben a feladatok játékosak, gyermekközeliek, a komplex fejlesztést teszik lehetővé. Segítik a többi tantárgy elsajátítását, alkalmasak egyéni és csoportos foglalkoztatásra, a fokozatosság elvét követik. A tantárgy tanulása során fejlődik a tanulók megfigyelőképessége, emlékezete, szín- és formalátása, a szem- és kézkoordinációja, a finommotorika, a térirányok észlelése, az iránydominancia, a kommunikációs készség és a gondolkodása, főleg az algoritmikus gondolkozás.

SZAKKÖRÖK A tanulók több szakkör közül választhatnak, működik iskolánkban informatika szakkör, túraszakkör, színjátszó szakkör, énekkar. TÚRASZAKKÖR ÉNEKKAR

SZÍNJÁTSZÓ SZAKKÖR

Az iskolánk kisdiákjaiból alakult PERESZKE színjátszó csoport 2009 szeptemberében jött létre azzal a nem titkolt szándékkal , hogy utánpótlása legyen a felsős PERSZE csapatnak. A heti két tanórás foglalkozások mindig rengeteg közös játékkal telnek Fésüs Éva néni vezetésével. Rendszeres résztvevői az Országos Weöres Sándor Gyermekszínjátszó Fesztiválnak,s általában szép eredményekkel térnek haza.

SPORTKÖR

GYÓGYTESTNEVELÉS

KÖNYVTÁR Intézményünk könyvtára heti két alkalommal áll tanulóink rendelkezésére, kedvükre böngésszenek érdekes folyóiratok és könyvek között. Itt megtalálhatjátok a kötelező és ajánlott olvasmányokat, de bőven találtok nektek való mese, ifjúsági és német nyelvű irodalmat is.

NAPKÖZI, ÉTKEZÉS Délutánonként 2 napközis csoportban van lehetőségük a kisdiákoknak nevelői felügyelet, segítség mellett felkészülni a másnapi órákra.

HAGYOMÁNYOK, ÜNNEPEK PAPÍRGYŰJTÉS MIHÁLY-NAPI VÁSÁR LUCA NAP

KRAMPUSZVERSENY

KARÁCSONYI VÁSÁR KARÁCSONY

FARSANGI BÁL

RÁKÓCZI-NAPOK

ANYÁK NAPJA GYEREKNAP

ÜNNEPÉLYEK

BALLAGÁS

TANULÓI VÉLEMÉNYEK AZÉRT SZERETEK IDE JÁRNI, MERT… …SZÉP AZ ÉPÜLET, NAGY A TÉR …VAN INTERAKTÍV TÁBLA …AKINEK SZÜKSÉGES VAN DÉLUTÁNI FELZÁRKÓZTATÁS …KÜLÖNFÉLE JÁTÉKOS PROGRAMOKAT ÉS RENDEZVÉNYEKET SZERVEZNEK NEKÜNK …MEGTANULOK ÍRNI, OLVASNI ÉS ITT VANNAK A BARÁTAIM … SZÉP AZ ISKOLA, NAGY UDVARA VAN

…A TANÍTÓ NÉNIK KEDVESEK, NAGYON SOK JÓ RENDEZVÉNY VAN …JÓ A KAJA  …JÁTÉKOSAN LEHET TANULNI ÉS KEDVESEK A TANÁROK …SOK SPORTOLÁSI LEHETŐSÉG VAN …A FOLYOSÓKAT A MI MUNKÁINK DÍSZÍTIK …OKOS ÉS ÜGYES LESZEK, HA TANULOK

AZ ISKOLA ELÉRHETŐSÉGEI CÍM 8182 BERHIDA IBOLYA U. 4. TELEFON IGAZGATÓ - 88/586561 ISKOLATITKÁR - 88/586560 E-MAIL admin@rakoczi-pmgyt.sulinet.hu HONLAP www.rakoczi-pmgyt.sulinet.hu

SZERETETTEL VÁRJUK LEENDŐ ELSŐ OSZTÁLYOSAINKAT!